Työt/opiskelut

En tiedä mitä mä oon oikein tehnyt, että mä oon ansainnut niin ihanan esimiehen?
Mulla on tällä hetkellä sopimus ensi kuun loppuun. Omasta halusta en ole vastaanottanut vakituista työpaikkaa, enkä ota. Tykkään tehdä työtäni enempi keikkaluontoisesti.
Eilen pomo sitten kysyi, ottaisinko vastaan sijaisuuden, joka kestää ensi syksyyn, ja olisi tuntimäärältään 100%, mutta mun ei olisi pakko kuitenkaan tehdä täysiä tunteja, vaan sen verran kun itse haluan. Pomo on siis tiennyt raskaudesa jo aika alussa, ennen ketään muuta. :grin
Mä poden tästä kaikesta huonoa omaatuntoa, ja sanoinkin pomolle, että tuntuu väärältä vastaanottaa työ, mutta jotenkin se sai mut ylipuhuttua. :grin
Kuitenkin mun työ on sellaista, että monet jää saikulle jo ennen mammalomaa. Tosin, minähän ruusuisissa kuvitelmissani teen töitä synnytykseen asti ja palaan töihin heti synnytyksen jälkeen. :wink No ei nyt ihan..
 
Virkistetäämpäs täällä vähän keskustelua:happy093. mitenkäs jaksatte työssä/koulussa? Millasta työtä?:happy090
itsellä välillä tosi raskaita päiviä ja huomaa että massu rupee pikkusen olee eessä ja kiireisinä päivinä iltasin kohtu kovettuu ja painaa alavatsaa...teen 100%tunneilla hoitotyötä:happy7 rv 25:love017
 
Mää oon yli 7 vuotta ollut samassa paikassa töissä, viimeiset 3 vuotta kontrollerina. Tykkään ihan hirveästi mun työstä, vaikka se onkin stressaavaa. toisaalta tuntuu ihan mahtavalta heittää hanskat tiskiin, ja päästää irti kaikesta vanhasta. Mulla on hyvä tuuri ollut tähän asti, raskauden vuoksi ei oo ollu kun pari saikkupäivää, kun tuli vuotoa. Jouluna on kolme viikkoa lomaa ja äippäloma alkaa maaliskuun eka :) hyviä jaksamisia kaikille!
 
Taloushallintoalalla olen niin kuin Sussukin eli toimistotyötä teen. Meille tuli viikko sitten sähköpöydät ja nyt mä en enää malttais ollenkaan istua koko päivänä. Sen kyllä huomaa näin iltasin, jalkapohjia särkee ja nilkat turvoksissa. Mut ku huomasin, etten pysty mahani kanssa enää istumaan normaalissa toimistotuolissa (alavatsa painaa reisiin). Nyt oottelen, josko saatais satulatuolit. Mut muuten ei oo ollu mitään ongelmia. Ens vuoden alusta saattaa pukata hiukan stressiä, kun alkaa meidän alan stressaavin aika. Yritän saada omien asiakkaiden hommat hoidettua niin pitkälle kuin mahdollista, niin on tuuraajan mukavampi jatkaa.
 
Itelläki kertyny vaan 6 pvää saikkua raskauden aikana..onneks on joulu ja tulee vähä extra vapaita tälle työlistalle:wink olettehan ottaneet käyttöön tuki/lentosukat? Itselle ne toi kyllä apua ku ei töissä kerkee paljo jalkoja lepuutella... äippäloma alkaa 23.2:smiley-bounce005
 
Työssä olen jaksanut hyvin. Ainut harmi on iskiashermo joka suuttuu useinkin. Työssäni kävelen hyvinkin paljon, joten etenkin iltavuoron jälkeen jalat huutaa hoosiannaa. Yövuoroja tehnyt välillä, niissä ei mitään mitään ongelmaa.
Asia, joka alkaa koitua ongelmaksi, on se, ettei pääse vessaan silloin kun rakko alkaa huudella halkeamistaan. :rolleyes:
Että jos näette toistuvasti saman tyypin jossain kyykkypissalla, tiedätte kuka se on.. :p No ei vais.
Saikkuja toistaiseksi pyöreät 0.
 
Mä oon osa-aikatöissä ainoana myyjänä, ihan ok jaksellut. Ainoastaan jos on hiljasta niin alkaa väsyttää, mut sen voi ehkä laittaa ton pimeyden piikkiinkin.
Äitiysloma alkaa 1.3, joten eipä tässä enää tarvi pitkään kärvistellä.
Sairaslomaa/poissaoloja raskauden takia 0.
 
Työskentelen leikkaussalissa hoitajana ja jaloissa & selässä kyllä tuntuu jos joutuu seisoon leikkauksessa yli kaks tuntia. Iskias alkaa oikealle vaivata, ku seisoo pitempää. Myös alamahaan välillä sattuu ja tulee harkkasupistuksia. Niihin ja alamahakipuun on auttanut tukivyö, jota olen käyttänyt nyt noin 2 viikon ajan. Zeropointin säärystimiä oon käyttänyt tällä viikolla, ei tunnu jalat niin väsyneiltä.
Jos nuo kivut jatkuu ja pahenee, pitää sit toivoa, et pääsis ns syömäänpäästäjäksi ni ei tarttis seistä leikkauksissa. Saikkua en kuitenkaan ihan helpolla tahtois, alkuraskaudessa olin 3 viikkoa järkyttävän pahoinvoinnin takia jo pois. Äitiysloma alkaa 24.2. :)
 
äääh oon niin kateellinen teille jotka pystyy olemaan töissä! Itse myyntityössä ja koko päivä on kävelyä/seisomista, kantamista ja nostelua eikä oo mahdollista mennä joka hetki istumaan :smiley-angry003Alkuraskaus meni hyvin ja ilman suurempia pahoivointeja, mutta rv20 lähtien alaselän takia ollut sairaslomalla (nyt 24+2) ja eilen lääkäri kirjoitti vielä kolme viikkoa lisää supistuksien vuoksi. Tykkään työstäni tositosi paljon ja joulun aika on meillä mukavinta aikaa ollakkin töissä kun on pikkuinen kiire, joten nyt syö luonnetta aika reilusti tämä kun et vaan yksinkertaisesti pysty siihen :smiley-angry017
 
Itse en ole joutunut ottamaan vielä ollenkaan saikkua töistä raskauden takia. Alkuraskaudesta flunssa vaivasi, mutta se nyt ei ollut raskauden syytä. Olen osa-aikaisessa vuorotyössä, joten lomaa ei tarvitse ottaa neuvola yms käyntejä varten. Sovin ensin ajat ja sitten merkitsen ne työvuorotoiveisiin ja tähän mennessä niitä on kiltisti kunnioitettu. Olen ollut itse tosi joustava ja tullut lyhyelläkin varotusajalla töihin esim saikkusijaiseksi, niin myös minua kohtaan ollaan joustavia. Työ on seisomatyötä ja aika paljon joutuu kumartelemaan ja kantamaan raskaita taakkoja. Onneksi työkaverit&pomo ovat hyvin kultaisia ja varmistavat, että en kanna mitään raskasta. Pyydänkin usein työkavereilta ''voitko kantaa tuon tuohon?'' ja he tekevät asiat puolestani. Selkäkipu on vaivannut, joka tulee nähtävästi kumartelusta ja kantamisesta. Olen kertonut mitkä työtehtävät sattuvat ja mitkä eivät ja olen saanut tehdä kivuttomia hommia. Meillä vaivaa juuri työvoimapula ja pomoni haluaisi pitää minut mahdollisimman pitkään tämän takia töissä. Kyselee aina vointiani ja käskee ottaa rauhallisesti töissä. Minua on esimerkiksi kielletty purkamasta kuormaa.
Nyt alkaa kumminkin kova väsymys vaivata tosissaan. Yöunien lisäksi tarvitsen päikkärit ja saatan silti uupua todella nopeasti. Selkä tulee myös herkemmin kipeäksi ja jalkoihin sattuu, vaikka tukisukkia käytänkin. Välillä tulee sellainen olo, että voisin vaan jättää menemättä töihin, kun väsyttää ihan liikaa. En vaan jaksa tai halua mennä sinne. Suunnittelimme pomoni kanssa, että jäisin vuosilomalle tammikuussa ja aloitan 50 arkipäivää ennen LA:ta äippäloman eli helmikuun puolessavälissä. Siten pääsisin saikuitta. Rahallisesti järkevämpää minulle & pomolle. Onneksi tässä on enää 9 vuoroa ennen joulua ja joululoman jälkeen alan jäämään vuosilomalle!:Heartred
 
Oletteko muut jo ilmoittaneet työnantajalle äitiyslomasta? Mä ilmoitin ja tänään palkanlaskija ilmoitti, että tarvitaan vielä joku helkkarin hoitovapaasuunnitelma!? Onko muut joutuneet jotain tuollaista täyttelemään? En tiedä vielä yhtään mitä siinä kysellään, kun lupasi lähettää sen mulle. Koska olen lomautettuna, niin en edes työpaikalla päin ole käynyt pitkiin aikoihin.
 
Mä oon ilmottanu kyllä, ku eiks se pidä tehdä 2 kk ennen ku alottaa äippäloman..
Mut mulle riitti ihan vaan se et kerroin millon alotan.
 
Esimies on tiennyt ensimmäisestä sairaslomasta lähtien. Viralliset ilmoitukset ja anomukset tein pari viikkoa sitten. Saikulla olen nyt supistusten takia, saa nähdä onko minusta enää töihin palaajaksi, vanhustyö ei ole mitään kevyttä hommaa. Huomenna terkkarille kuuntelemaan tuomiot tulehdusepäilyistä ja kai sitä ne sokerirasituksen tuloksetkin samalla kerrotaan. Vähän hirvittää, kun näin vähän epämääräisiä unia.
 
Jep, virallista ilmoitusta tarkoitinkin. Mullakin esimies tiennyt jo kauan ja silti kehtasivat lomauttaa minut ja toisen raskaana olevan meiltä töistä.

Mä luulin kanssa, ettei tartte muuta, kuin ilmoittaa vähintään 2kk ennen ja toimittaa raskaustodistus. Eipä näköjään riitä. :sad001 Saa nähdä mitä kummaa siinä lapussa udellaan.
 
En tiedä miten muualla, mutta me joudutaan tekemään itse poissaoloanomukset esim. sairaslomista itse netissä ja laittamaan ne eteen päin. Samoin pitää anoa nuo vanhempain- ja äitiysvapaat. Hoitovapaasta sanoin jo, etten tule töihin ainakaan kahteen vuoteen, mutta sillä ilmoituksella ei ole kuulemma kiire. Kattellaan sitten, kun vanhempainvapaat alkaa olla loppusuoralla. Pitkistä saikuista esimies on yleensä itse ne poissaoloilmot tehnyt, kun ne pitäisi olla hyvissä ajoin palkanlaskennan tiedossa. Minun sairaslomat on yleensä niitä pidempiä olleet, nyt tän raskauden takia ja aiemmin hermosärkyjen takia. Onneksi se ei ole vaivannut aikoihin. Tänään kyllä kävin matkalaskut laittamassa eteen päin, olisin toki voinut samalla tehdä tästä sairaslomasta itsekin sen ilmoituksen, mutta en hoksannut sitä eilen pomolta kysyä eikä hän ollut työmaalla aamusta, kun itse olin liikkeellä.
 
Töissä jouduin kertomaan pomolle rv 6 tai 7, ku olin sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. Viralliset paperit vein heti, kun ne sain. Meillä piti toimittaa kopio ns kelan lapusta henkilöstöhallintoon ja tehä sinne virkavapaushakemus. Meillä työpaikka maksaa äitiysloman alusta 3kk:n ajalta palkan tmv rahan minkä sillon saa, sen jälkeen raha tulee kelalta.
Mulla alkaa äitiysloma 24.2., alkaa olemaan työmotivaatio jo vähä hukassa :D Pääasiassa seisomatyötä leikkauksissa ja iskias alko pari viikkoa sitten vaivaamaan ihan tosissaan. Joululomalla vaiva parani ja onneksi tän viikon oon saanu olla ns syömään päästäjä ni ei oo tarvinu seisoa niin pitkiä aikoja. Jos ei nuo "helpommat hommat" onnistu koko loppuaikaa, niin luvassa on varmasti saikkua. Oli sen verran ikävä se iskias ettei aamulla päässy sängystä ylös, ei pystyny kunnolla käveleen ja vessanpöntölläkään ei voinu kunnolla istua :/ Saa nähä miten menee.
 
Huoh, eipä nuo joulun extra vapaat paljoa helpottanut.... nyt saikkua kertyny 11pvää...tuntuu että töissä jatkuva kyykkiminen/kumartuminen/nostelu ja kävely vihloo alavatsaa ja voi tuota vatsan pinkeyttä iltasin!:confused2...saa nähä pystyykö ens vkolla mennä töihin, en kyllä vielä tahtois jäädä pois....
 
Muokattu viimeksi:
Esimiehelle kerroin np-ultran jälkeen ja juuri kun vihdoin (rv22) olin saanut lääkärin todistuksen vietäväksi hänelle, jäi pomo lomalle. Tosin, olenko ymmärtänyt oikein, että se lääkärintodistus pitäisi viedä silti myös Kelaan, vaikka työnantaja maksais äitiyslomalta palkkaa? Vai onko niin eri käytännöt aloilla/työnantajilla. Eiköhän niistä saa ottaa kopioitakin.

Mulle neuvolan täti antoi kaksi vai kolmekin kappaletta niitä todistuksia. Kelaan skannasin ja lähetin pdf-tiedoston siitä todistuksesta, kun sähköisesti hain päivärahaa ja äippäpakkausta. Töihin laitoin sähköpostitse saman pdf.n.
 
Takaisin
Top