Työnimi

"Papu", saattaa kyllä muuttua "nallekarkiksi", tai mikäs nyt sattuukaan sillä hetkellä suuhun sopimaan. Isosisaruksille olen puhunut "vauvan alusta".
 
Meillä ei ole vielä työnimeä tälle... edellinen oli masukki... voi olla että tulee sitäkin käytettyä mutta ehkä mun suuhun vois sopia mini tällä kertaa :)
 
Mulle tuli ultrassa mieleen pötkylä eli Pötkis . Esikoinen oli Pikku. :)
 
Meillä nimeksi muotoutui Mukula. Ja kun serkkuni heitti hiukan kyseenalaisen vitsin: "Mitä eroa on perunalla ja nykyajan lapsella? -Peruna on kasvatettu" Nimi vain vahvistui. Meillä on siis Mukula, josta kasvatetaan lapsi eikä perunaa. [emoji23]

Hyvä vitsi :D :D
 
Meillä tätä pohdittiin miehen toimesta enemmän, minion oli yksi vaihtiehto mutta päädyttiin Liiskuun joka on Nemoa etsimässä-leffan meritähti. Tarrautuu kaikkeen, isompanakin
 
Meillä esikoisen eka työnimi oli Muppelo, mut se muuttui rakenneultran jälkeen. Toinen oli ennen rakenneultraa Elli ja silläkin kertaa nimi vaihtui ultran jälkeen. Ne myöhemmät työnimet ja niistä johdetut lisänimet ovat yhä käytössä oikeiden nimien ohella :D

edit: ja tästä kolmosesta puhuttaessa käytetään Tyyppää, kas kummaa :) muksuilta opittu versio tyypistä ja sopii mun mielestä loistavasti käytettäväksi, kun kyydissä nyt on joku, vielä tuntematon tapaus
 
Muokattu viimeksi:
Meil ei oo viel työnimeä.. Ehkä sit lähempänä tulee jokum esikoinen oli aikoinaan Hermanni, mutta muuttus rakenneultrassa Hilmaksi.

Jos tä on poika ni meillä on jo hänelle koko nimi. Et voi olla et työnimi on sit ihan virallinen nimi. Ehkä :)
 
Mä kutsun kaveria mielessäni hamboksi, yhen sisäpiirijutun vuoksi. :D Miehen kans ei olla vielä työnimestä puhuttu, ehkä sit ultran jälkeen, ku asia hänelleki hieman konkretisoituisi. :)
 
Täällä myös on kutsumanimenä Papu tai Papunen, beibe on myös aika käytetty. Lisäksi olen jonkin verran käyttänyt mahdollisia tulevia nimiä (tyttö/poika), mutta niiden käyttöä varotaan, ettei esikoinen pääse nimiä kenellekään möläyttämään :D
 
Eka oli Uuno, koska näin unta Uuno-vauvasta. Nyt on vissiin Urho, koska viime yönä näin unta, että meillä oli kaksi poikaa ja toinen oli nimeltään Urho.
 
Täällä myös on kutsumanimenä Papu tai Papunen, beibe on myös aika käytetty. Lisäksi olen jonkin verran käyttänyt mahdollisia tulevia nimiä (tyttö/poika), mutta niiden käyttöä varotaan, ettei esikoinen pääse nimiä kenellekään möläyttämään :D

Joo pikku-papu olis kyl kiva omaankin suuhun. Saas nähdä millä mennään. Ollaan niin varovasti menty ettei ole miehenkään kanssa puheisiin vielä mitään erikoista muodostunut. Ehkä sitten kun näkee ultrassa jotain tai edes kuulee sydänäänet neuvolasa niin työnimikin alkaa muodostua.
 
Meillä ei oo kummallakaan edellisellä ollut mitään työnimeä, jotenkin en varmaan oo yhtään sillai, että edes keksisin mitään nimiä. En osaa selittää, mutta tuntuu vaan oudolta miettiäkään tässä vaiheessa jotain nimeä. Ehkä ollaan käytetty "joku"-nimitystä silloin, kun ollaan viitattu vatsassaolijaan. Lasten synnyttyä on kyl ollut useampiakin hellittelynimiä. Tällä hetkellä vauva-nimitys koskee nuorempaa lasta, mutta toki esikoistakin ajoittain kutsun vielä vauvaksi, vaikka hän jo tomerasti ilmoittaa, ettei ole vauva vaan iso :)
 
Meillä on hyvin todennäköisesti tulossa leijona ja oon itekin leijona, joten leijonanpennusta on puhuttu :D
 
Takaisin
Top