Työ

Täällä työskennellään ja tehdään työvaatteita. Mää laakaan, leikkaan ja ompelen. Pääasiassa laakaus ja leikkuu kuuluu mun työnkuvaan nyt. Se sisältää pelkää seisomista ja paljon raskasta ja vähemmän raskasta nostelua. Onneks mulla on vaihtoehtona aina toi ompelu niin eiköhän sitä sitten jaksa tehdä loppuun saakka. Toivon saavani ommella pian mikäli pomo on myötämielinen. On toi seisominen jo itessään aika raskasta tän väsymyksen kanssa.

Esimiestehtävissä sosiaalialalla, ei varmaankaan vaikuta edes loppuraskaus työhön. Tietysti näissä ensimmäisissä lapsosissa oli selkäkipuja, jotka hieman vaikuttivat työelämäänkin, silti ihan normi äitiyslomaan asti oltiin töissä. Toivottavasti niin tässäkin raskaudessa. :)

Täällä lähihoitaja vanhuspuolella, nyt kuitenkin hoitovapaalla esikoisesta. Mulla on vakipaikka yökkönä ja esikoista odottaessa pystyin melkein äitiysloman alkuun asti olemaan töissä :)

Sama ku edellinen paitsi että vammaispuolella... ja tein kolmea vuoroa.

Ravintola-alalla yrittäjänä koitan mennä ihan loppuun saakka. Nyt ainakin iltaisin pahemmat oireet (huonovointisuus, mahasäryt) eli iltavuoro on nyt vaikeempi.

Tänään teki tiukkaa maalata kynnyksiä, kun piti olla niin kumarassa :grin Vähän väliä piti suorentaa ittensä ja sattu mahaan vaikka oli nappi auki :grin

Ravintola-alalla ja kolmivuorotyö. Yövuorot on pahimpia kun väsyttää niin tuhottomasti ja siitä seuraa sitten huono olo.

Mä puolestani oon sairaanhoitajana töissä yksikössä joka todellakin vaatii erityisjärjestelyä, ku on raskaana. Ja olen jo Joutunu pomoille sanomaan, ja toivon ettei kaikki työkaverit vielä huomais ku on viikkoja on niin vähän mut aika nopeaa siellä huomaa ku sijoitusta vaihdellaan ku oottaa. .

Mä olen äitiyslomalla nyt ja jatkan putkeen äitiyslomaa. Mulla on opinnot kesken, että sitten käyn koulun loppuun! Onneksi koulu hyvässä vaiheessa. :)

Minksi ja Marppanen; täällä myös yksi ope kauhuissaan oottelee koulujen alkua ;) Pahoinvointi on melkoista, joten hirvittää kuinka käy...toivottavasti helpottaa ennen töiden alkua. Meillä on töissä vanhempia naisopettajia jotka kyllä bongaa vauvavatsoja haukankatseellaan, heh, pitäis varmaan ostella jotain löysiä paitoja ettei heti paljastu! Oppilaatkin multa on joskus kysyneet kun on ollut vatsa turvoksissa (siis ei-raskaana ollessa) että "ootaksä vauvaa?" :) Jos nyt joku kysyy niin voisinkohan pokkana vähän narrata että en, tulipa vaan lomalla syötyä reilummin :)

Huh, viikonloppuna oireita oli kovin vähän, mutta tänään tekee sitten töissä pahaa enemmänkin. Flunssakin on ohi ja hajuaisti tallella niin vuodeosaston hajuista meinasi laatta lentää. Tää etova olo ei kyllä sais yhtään pahentua jos meinaan työhöni tk:saa pystyä.

Kiva kuulla Fransesca! Sama juttu meillä haukankatseiden kanssa. Me siirrytään syyslukukaudeksi väistötiloihin ja toivon, että uudet käytännöt vie kaikkien huomion muualle kun mun kasvavaan vatsaan :D

Minksi: alkoiko pahakin oksentelu? Mulla ei vielä ole ollut kuin heikkoa oloa. Mietin et töissä ei kovin kiva...

Mä oon laboratorioanalyytikko koulutukselta, mutta nyt vanhempainvapaalla vielä ja työttömänäkin tällähetkellä. Mulla loppui määräaikainen sopimus juuri kun jäin joulukuussa äitiyslomalle esikoisesta :)
Vielä en tiedä oonko vaan putkeen kotona, vai käväisenkö kuitenkin tässä välissä vielä töissä. Periaatteessa tossa ehtis melkein 4kk olla töissä.. Voi olla, että edellisessä paikassa mua saatettaisiin tarvita ja on ihan hyvä kuitenkin pitää jalkaa vähän ovenvälisä, josko sitten tän toisen pikkuisen jälkeen saisi taas helpommin töitä :)

Marppanen, oksensin onneksi nyt vasta vain kerran aamupäivällä. Toivottavasti ei ala oleen jokapäiväistä... Mutta onneks vielä reilut pari viikkoa lomaa.

Mulla on töitten puolesta hyvä tuuri, että meidän tulevassa luokassa on oma vessa. Ja vessassa on vielä pieni pukukoppikin ennen pönttö osastoa, joten hyvällä tuurilla oppilaat ei kuule jos on pakko käydä örppäämässä.

Mä oon yleensä pystyny peittään satunnaisen huononolon ja päänsäryn ym. töissä kun laitan kaiken keskittymisen työhön ja oppilaisiin. Sitten nämä olot yleensä pahentuu kun on päästäny oppilaat kotiin.

Tää raskauspahoinvoiti on niin uus asia, että en tiiä miten käy. Yks päivä tein keskittyneesti siskolle kampausta, niin unohdin huonon olon. Eli keskittyminen muuhun hommaan autto... toivotaan et näin myös töissä ☺ Muussa tapauksessa täytyy oppilaille kertoa heti mistä johtuu, jottei oppilaiden kotona aleta pohtimaan miksi ope oksentelee koulussa :D sillon joutuisin kyllä kertomaan myös työkavereille. Hmmm... noh, tilanteen mukaan.

Lähihoitaja ja vanhuspuolella täälläkin :) 3vuorotyö. Omalla osastolla ei niin henkisesti raskasta mutta fyysisesti kylläkin. Kahden aiemman raskauden kanssa joutunut jäämään töistä pois siinä viikolla 30 hujakoilla, mahaon vaan niin tiellä ettei pysty mitenkään ergonomisesti toimimaan ja siinä kärsii jo työkaveritkin sivussa...

Fransesca, Marppanen ja muutkin opet jos teitä on. Onko teillä ollu tapana hiihtää/ luistella talvella oppilaiden kanssa? Me täällä pohjosessa enimmäkseen hiihdetään ja luistellaan talvella liikkatunneilla. Tänä talvena taidan kuitenkin jättää ainakin luistimet pussiin, suksista en vielä tiedä...

Fransescan takki kysymyksestä tuli myös mieleen, että aika monenlaista työvaatetta saa olla talven aika miettimässä...

Onneks mulla ei pitäs olla ongelmaa noiden työvaatteiden kanssa kun kerta oon firmassa töissä missä niitä tehdään. ☺ saas nähdä koska joudun meneen hommaan uudet housut kun en nytkään kykene käyttään omiani enää. Pakko kulkee hameessa vaan. Eilen laitoin hetkeks housut jalkaan ja ai että mikä ahdistus siitä seuras.

Kyllä multa jää väliin luistelu ja hiihto jos kelit sallivat muutenkaan. Luistimet olis sentään kaapissa mut sukset olis hankinnassa joten taitaa mennä seuraavaan talveen. Luistimet tosiaan olis mutta se on vielä must vähän hurjempi vaihtoehto ku hiihto.

Mie oon ammatiltani tarjoilija mut vähän niinkuin olosuhteiden pakosta vaihdoin ammattia ja nyt olen yli 8v siivonnut.mulla omat kohteet ja vähän rankempaa on yhdes paikassa,mut luulen ainakin sinne tammikuun loppuun saakka meneväni kyllä

Takaisin