Työ

Marppanen, tsemppii uuteen paikkaan! Hyvin se varmasti lähtee! Mones päivä teillä alkaa? Meillä 10.8.

Mulla vaikuttaa tää hajuherkkyys ja oksentelu jonkin verran (koska työ sisältää myös keittiöhommia) mutta siihen mennessä kun tää olo (toivottavasti) loppuu niin oon jo työtön. Elokuun loppuun asti työskentelen vielä nuoriso-ohjaajana nuorisokodissa. Yritän kuitenkin töitä löytää loppuvuodeksi vähintään.

Tällä pitäisi alkaa ensikussa sairaanhoitajan opinnot. Ehdin siis suorittamaan todennäköisesti syyslukukauden ja sitte tulee tauko jo! :happy: Toivon tosi että vauvan kanssakin saisi suoritettua edes joitakin kursseja vaikka koulussa ei ehdikkään istumaan. Ammatiltani olen liikunnan puolella, nyt tosin tuon 1,6kk tytön kanssa kotona hoitovapaalla. :)

Onko kellään vinkkejä/apuja työvaatteiden kanssa? Piti avata housuista nappi tänään, kun ahdisti. Se ei onnistuis, jos olisin jonkun kanssa töissä. Onneks ei talvella varmasti ole töitä,mutta kasvaahan se maha koko ajan. Tälläsissä toivoo, et sais pitää omia vaatteita, muullon oon ollu onnellinen ettei tarvii päätä vaivata :grin

Enni pitääkö sulla olla jotenkin tietynlainen työasu vai saatko itse valita?

Mä oon sairaalassa töissä. Vielä ei vaikuta kuin lievänä vaikeutena kestää kaikkia niitä hajuja ja työhousujen kiristämisenä. Myöhemmin voi maha tulla tielle potilaskontakteissa. Onneks pahoinvointi painottuu toistaiseksi iltaan, jote töissä selviää kohtuu pirteenä. Toisena työnä pudän jumppia. Kevätkauden loppuun en tällä menolla pysty, se on melko varmaa mutta ajattelin yrittää josko syyskauden jotenkin kykenis.

Niin ja kun työhousut alkaa käydä liian tukalaksi ajattelin vain siirtyä isompaan kokoon.

Mä kysyin esimieheltä, että mitäs sitte kun housut ei mee enää kiinni ja hän ehdotti sitten vaihtoa koon 40 housuihin, kun normi koko sen 34 :grin Ihan kiva ajatus, mut en tiiä minkä näkösenä se mun aatteli siellä kulkevan sitte niissä mulle liian isoissa housuissa ison mahan kanssa.. Paidat varmaan pitää pistää melko pian vaihtoon myös, koska jäljellä oli sx kokoa ja työvaatteita saa tilattua vaan pari kertaa vuodessa :confused: Toisaalta luulisi sen olevan työnantajan ongelma, eikä minun. Viimeeksi käytin omia housuja, mutta työasu on nyt tarkentunut mun poissa ollessa..

Sellasia housunjatkeitakin on, eli kuminauha, mikä kiinnitetään napinläpeen niin, että housut ei karkaa päältä ja alle laitetaan alkkareiden suojaksi kangaspala, mitä taisi olla kolmea eri väriä. Sellasta systeemiä voisi kokeilla, tosin ihan loppuraskaudesta tuskin kaikilla riittää. Ensiapuun oon käyttäny myös ponnariviritelmää samalla idealla :grin

Mä oon tällä hetkellä vielä vanhempainvapaalla, mut oon ammatiltani puuseppä. Esikoista kun aloin odottaa niin olin koulussa just loppusuoralla ja kävin illat vielä töissä ovitehtaalla. En saanu koulussa lopputyön pintakäsittelyä tehdä vaan opettajan piti ja ovitehtaalla jouduin siirtymään maalauspisteeltä uusiin tehtäviin. Harmittaa kun tuolla töissä jouduin esimiehelle sillon kertomaan raskaudesta, koska mulla oli sellanen työpiste missä en voinu olla. Harmittaa siks, että sit vähän ajan päästä kun kerroin, niin sain potkut... Muka "tuotannollisista syistä" ei ole mulle enää töitä. Ja mun sisko on siellä vakkarina ja sanoo että kokoajan palkataan sinne uusia vakkareiks... Mutta joo mun ala vaikuttaa olennaisesti siihen mitä pystyy raskaana ollessa tekemään. Kaikki puupintojen hionnatkin piti jättää pois kun en saanu hengittää pölyä yhtään. Koulussa opettajat oli tosi tarkkana näissä asioissa.

Todella ikävää ja ala-arvoista kohtelua työnantajalta tollanen! :mad:

Mä oon hyvässä asemassa töissä, koska oon omalla tehokkuudella tehnyt itsestäni tärkeän. Oon vaan ihan kaupanalalla, lähinnä tuorevastaavana tai paistossa, eli raskasta työtä mikä käy selälle aika äkkiä. Viimeeksi jätin tuorevastaavan hommat kun ei enää selkä kantanut ja paistoa tein melkein viimeiseen asti, kun olin harvoja joka sitä osasi. Jouduin sen vuoksi jäämäänkin kuukautta aikasemmin pois, kun paikat sanoi itsensä irti sen kaiken seisomisen ja kyykkimisen jälkeen. Mulla sormet syyhyää jo päästä takaisin töihin, vaikka varmaan ekan viikon jälkeen oon ihan romuna :rolleyes:

Onneksi mulla on myös hyvät suunnitelmat ja varasuunnitelmat, kun 25.1. näillä näkymin jään äitiysvapaalle, 46pv lomia pitämättä, eli tekisin töitä elokuusta joulukuuhun, tai jos paikat hajoo niin pidän suosiolla heti lomat ja jään lomien taas hoitovapaalle :)

Erittäin raskas sekä fyysisesti että henkisesti työ mulla mutta uskon vahvasti olevani loppuun saakka töissä. Edelliset raskaudet olin paljon heikompikuntoisempi mut silti kykenin liki loppuun asti painaan. Toki ikää tullut inan lisää.

Työvaatteet jouduin jo nyt housujen osalta teettään uudet :( :( :(

Siis en tiedä, luulen että jos vaihdan isompaan kokoon, hukun niihin. Koska jo nyt miulla mahtuu melkein molemmat jalat samaan lahkeeseen. Mutta jaloista mahtuis kaks kokoa pienemmät, mutta miesten mallit niin ei mahu kiinni. Eikä mahdu kiinni nytkään kuin navan kohdalle, eikä vois alemmas laittaa koska haarus niin pitkä. 54 ois aika isot jo :grin

Housut on ihan normaalit Blåkläderin työhousut. Tuota housujen lisäkappaletta mietin,mut sehän näkyy? Paita pitäs saaha housujen sisään,muuten se roikkuu polvissa,nekin tietenkin miesten niin tautisen pitkät helmat. Tällaisina hetkinä toivois että ois naisten alalla,niin sais apua töissä muilta ja siellä ymmärrettäis :grin

Olen siis maalarina, jos joku ei muista. Aion olla niin pitkään töissä kun vaan töitä on. Ens keväänä en sit takaisin enää tulekaan. Onneks ei tarvii pomolle kertoo, koska työt loppuu varmaan huonon tilanteen takia jo syksyllä.

Suht kevyttä toimistotyötä, joten ei vaikutusta. Eiköhän sitä helmikuun alkuun saakka jakseta, jolloin miehen kanssa läpsystä vaihto ja kotiäidin pestiä jatkamaan esikoisen kanssa :happy:

Minkä väriset housut? Jos ostat/teet masutuubin housujen värissä ja puet sen alusvaatteiden päälle ikäänkuin minihameeksi, siihen housut jalkaan ja kumilenkkiä napinläpeen.

Neon keltaiset housut sekä paita. Valkoisia ei saa lain mukaan nykyään käyttää :) Tuo idea vois toimia tai sit se valmis tähän tarkotettu kaistale jutska. Pitää varmaan ostaa valmiiks yks,johonkin sitä varmasti tarvii ja sitten ei löydy mistään :grin Toivotaan et tulee kylmät ilmat äkkiä ni saa vetää kolttua suojaksi :grin Ja olla kahden/kolmen ihmisen työmailla ni ei oo niin tarkkaa.

Oon ammatiltani kuorma-auton kuljettaja, mut heti valmistuttuani läksin parempi palkkaisiin toimistohommiin :grin
Sieltä viime kesänä jäin ensin sairauslomalle joskus rv 30 paikkeilla selän takia kun ei kestänyt istumista enään fysiterapioista ja satulatuoleista ym huolimatta.
Nyt sitten työttömänä esikoisen kanssa kotona, ja tuskin tässä enään välissä tulee mihinkään lähdettyä :rolleyes:

Takaisin