Tutustumisketju

Meilläpäin uudellamaalla juurikin myös noin! Et neuvolatäti saattaa kysyä haluaako kokeilla kuunnella sydänääniä (riippuen vähän viikoista), mutta poikkeustapauksia lukuunottamatta eka ultra on vk12.
Mustakin kauhea aika pitää meitä tulevia äitejä piinassa!!! :(

TiuH, muistatko yhtään millä viikolla ne kuuntelee edes ne sydänäänet? Mulla on silloin 28.4 rv 8+2.. Haluaisin jotain konkreettista näyttöä että oon raskaana :D soitin äsken päivystykseen kun välillä on tosi inhottavia menkkakramppeja.. On kuulemma normaalia. Sanoi se saikku että vau! kun kerroin että raskaannuin vaikka onkin endo ja toinen munasarja on kasvanut kohtuun ilmeisesti kiinni.. :) Onhan tää kyllä aika ihme :)

Viipsukka, 36 vuotias, keskenmenoja on varmaan ollut 7-8, neljäs lapsi tulossa, miehen kanssa toinen yhteinen. Asutaan täällä Keski-Pohjanmaalla. Perheeseen kuuluu erityislapsi poika, 07/07, tytöt 03/09 ja 03/13. Saa nähä, että miten tuo kolmosen kanssa käy, kun on erittäin mustasukkainen isästään, minäkään en sais mennä kainaloon, kun tulee ja huutaa, pois pois, minun isi! Ja miehen siskon poika oli miehen sylissä, niin eihän tuo neiti tykännyt yhtään.:taunt014

Koira ja kaks kissaa on nuo karvalliset lapset...

Minäkin nyt voisin esittäytyä. Elikkä oon 23 vuotias Vantaalainen ja töissä olen nyt ollut kolmisen vuotta päiväkodissa. Avoliitossa olen samanikäisen naisen kanssa, eli sateenkaariperhe tulisi meistä. Kotona pyörii jaloissa tällä hetkellä kaksi kolme vuotiasta koiraa ja viisi vuotias kissa :)

Hei noppanoora, ihana saada myös sateenkaariperheitä tähän joukkoon kirjavaan! :) Olisi ihan huippua kuulla, mitä erityistä huomioitavaa (vai onko mitään) teidän perheen kohdalla on tullut eteen. Miltä osin yhteiskunnassamme olisi vielä petrattavaa ihan aidon tasa-arvon toteutumiseksi? Mietin esim. vanhempainvapaita ja sellaisia asioita, että voikohan ne järjestää kivuttomasti molemmille? Kelan ohjeissa kun puhutaan aina oletusarvoisesti isästä ja äidistä...

Kiitos äyriäinen :) Meille tulee kyllä kaikenlaista tässä eteen ja paljon paperihommia. Perheen sisäinen adoptio edellytyttää parisuhteen rekisteröimistä ja adoptioprosessi saattaa kestää jopa puoli vuotta. Itseäni pelottaa ja hirvittää se, että jos minulle käy jotain synnytyksessä niin kumppanillani ei ole mitään oikeuksia lapseen, koska kumppanini ei ole automaattisesti lapsen toinen vanhempi(toisin kuin heteroliitoissa) vaan se vaatii tuon adoptioprosessin. Kelalla on vanhempainvapaat ym. huomioitu hyvin myös meille sateenkaariperheille samoin tavoin kuin muille :)

Hyvä kuulla, että tukiasioissa ainakin tasa-arvo on jo toteutunut! Byrokratia on kyllä Suomessa melkoista ja harmittaa tuollainen paperien pyörittely, mutta pidän täällä sormet ja varpaat ristissä, että kaikki sujuu hyvin :)

Joo päivä kerrallaan ja neuvolasta osataan hyvin kertoa tietoa miten meidän kuuluu tehdä paperihommien kanssa ja milloin ja mistä saa tukea ym :)

Heippa kaikki! Täällä 22-vuotias tamperelainen ja vihdoin toinen lapsi tulossa. Perheeseen kuuluu kuubalainen mieheni 21-v. ja meidän juuri 3 vuotta täyttänyt esikoistytär, sekä seuraavat kolme kuukautta kylässä oleva anoppini. Ollaan kuumeiltu pari vuotta ja yritys piti aloittaa viime kesänä, mutta siirrettiinkin sitten sitä jotta saisin edes lukio-opinnot ensin loppuun. Nyt tärppäsi toisesta kierrosta ja viikkoja on kasassa 6+5. Viikot on tosin vähän epävarmat kun nappasi niin nopsaa :) Viime raskaudessa kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista viikolta 6 aina synnytykseen asti ja jouduin lopettamaan tanssinopettajan hommat jo viikolla 7, nyt alku on ollut vielä pahempi mutta elättelen toiveita työkyvyn säilymisestä edes vähän pidempään. Tosiaan itse olen opettanut tanssia reilut 5 vuotta ja nyt lukiokin on loppusuoralla, viimeiset kirjoitukset syksyllä, sitten tavoitteena terveydenhoitajan opinnot. Miekkonen opiskelee suomea ja tekee lisäksi ravintola-alan hommia. Kivaa päästä taas jutteleman masuasioita!

Jospa mäkin tänne jotain kertoilisin :)

Eli 25v tamperelainen, aviomies 26v ja perheeseen kuuluu myös 4v ja 1v7kk pojat. Naimisissa oltu miehen kanssa kohtapuoliin 4 vuotta, yhdessä hiukan päälle 6 vuotta.
Ensimmäinen ja toinen raskaus oli hyvin samanlaiset, ei pahoinvointia ja muutenkin hyvin vähän oireita. Tähän asti tämä kolmas raskaus ollut vähän erilainen, kuin aikaisemmat. Ensimmäisen synnytyksen kesto oli vajaa 13h, ja toinen vajaa 7h, (molemmat alakautta) joten tuleekohan hoppu tämän kolmannen kohdalla.. :D
Meille ei pitänyt kolmatta tulla, kun mies oli aikoinaan kaikkien sukulaisten kuullen sanonut, ettei enää yhtäkään lasta meille, ja piti tämän linjan pitkään ja hyvin tiukasti. Aloin itsekkin uskoa siihen, vaikkakin pettynyt olin. Sitten viime syksynä kun olin käynyt ehkäisyneuvolassa, ja menossa hakemaan uusia pillereitä, niin mies sanoikin miettineensä pitkään ja hartaasti, että kolme lasta on meille sopiva määrä. Katsoin vaan suu auki ja sanomatta mitään, koska olin niin yllättynyt :D
Ensin epäröin, että haluankohan enää kolmatta, mutta tässä sitä nyt ollaan, ja laskettuaika osuu ihan omien synttäreiden nurkille :)

Muokattu viimeksi:
Hei. Sain tänään plussan testiin joten todella varovasti ilmottaudun joulukuisiin. Olen 24v oululainen ja perheeseen kuuluu mies, poika 11/09, tyttö 08/12 ja poika 03/14, sekä kaksi koiraa. Kkm minulla oli joulukuussa ja se todettiin varhaisultrassa rv 8+4, pieni vastasi viikkoja 8+3 joten hän oli menehtynyt päivää aikaisemmin... Tämä pieni on todella toivottu <3 laskettu aika on hieman joulun jälkeen :)
Varhaisultran aijon mennä n. 7viikolla.

Moikkelis! Nyt minäkin viimein plussasin. yrittäminen aloitettu 09/13 ja nyt se sitten tapahtui ainakin näillä näkymin. Olen 27v. Esikoisen sain 12/2010 :) la oli 7.1/11 ja tämäkin sitten joulukuussa laskettu aika :D taitaa tää huhtikuu olla mun hedelmällinen kuu...liekkö vaan kevättä rinnassa tms. Koira mulla ja esikoisen kans on. Ukon se ei missään nimessä ole :D miehen kanssa yksissä oltu 9/2009 saakka ja ei oo helppoa ollut tämä parisuhde elämä meillä. Jo esikoisen odotus aikana meinas ero tulla ja meni miten meni mutta yhdessä ollaan ja rakastan valtavasti. Aina niistä ollaan selvitty keinolla millä hyvänsä. Ja sisarrus halutaan esikolle. Voisin sanoa että tuo mun mies on ollut kyllä ihan paras isä lapselleen :) oon niin ylpeä että siinä se on hyvin onnistunu jos ei tämä parisuhde sen vahvinta aluetta olekaan :D ultrista en vielä tiedä kun en oo oikein sisäistänyt tätä asiaa vielä edes itsekkään ... nyt kai olis joku 4+4 menossa

HEI!

Tämän kuun lopussa täytän 35v, mies pari vuotta vanhempi. Yhdessä ollaan oltu 9vuotta. Meillä on kaksi ei-niin-pientä eikä-niin-rauhallista "vauvakoiraa" (miehen mielestä ne ei ole enää vauvakoiria, vaan elonsa ehtoolla kuulemma!) :D Meitä ja koiria yhdistää luonnossa liikkuminen. Nimimerkistänikin voinee jotain päätellä, missä meikäläinen viihtyy!

Pillerit jäiti joulukuussa -12 pois ja viime huhtikuussa plussasin, mutta se meni sitten itsestään kesken vkolla 11. Tuulimuna taisi olla. Nyt pidän sormet kyynärpäitä myöten ristissä, että tämä tulokas saa kasvaa masussani isoksi ja terveeksi vauveliksi. :Heartbigred

Kiva tutustua teihin kaikkiin tämän meitä yhdistävän "projektin" tiimoilta! Toivotan kaikille onnellista odotusta! Tänä vuonna joulun odotus alkoikin vähän aikaisemmin... :love7

Moikka! Tänään plussattu täällä, testi numero kaksi ja aikalaisen haalea viiva mutta eiköhän sitä raskaana olla - kuukautiset 5pv myöhässä, koskaan elämässäni ei ole olleet kahta päivää enempää myöhässä joten olen nyt päättänyt uskoa tähän vauvauutiseen =) Oon 33-vuotias vantaalainen, naimisissa Egyptiläisen miehen kanssa - kiva muuten huomata että täällä on muitakin kahden kulttuurin perheitä! Meillä on kaksi lasta, 3v4kk ikäinen poika ja 8kk ikäinen pikkutyttö. Äitiysloman viimeiset viikot käsillä, kesäksi palaan töihin 9-viikon pestille ja sitten aion olla syksyn uuden äitiysloman alkuun hoitovapaalla kotona. Työpaikka löytyy lastensuojelusta, hain myös juurikin jatko-opintopaikkaa jonka kautta opiskelut alkaisivat syksyllä, pitänee miettiä voiko aloitusta siirtää jos pääsen kouluun sisään. Kiva päästä juttelemaan ja intoilemaan raskausjuttuja teidän kanssa, en vielä tiedä kelle tästä uskallan ja haluan kertoa mutta tarve höpötellä raskausjuttuja on silti kova =)

Helou :) elikkäs täällä kans plussattu ekasta kierrosta jossa oli verigreipit ja verigreippimehu minulla käytössä ja foolihappoja ollaanki syöty miehen kanssa nyt pari kuukautta. Eilen sitten sain tikkuun (no okei kolmeen tikkuun) pissittyä viivat. Vieläkin oon ihan ihmeissäni kun ei ole muuta oiretta kuin flunssa, paineentunnetta alavatsassa (kohdussa?) ja tissit on vähän vain arat.
Itse olen 30 ja mies 25, tunnettu ollaan vaikka kuinka kauan ja rakastuttiinkin toisiimme ensisilmäyksellä, mutta vasta parisen vuotta sitten molempien elämäntilanne oli vihdoin semmoinen että alettiin seurustelemaan ja nyt onkin avoliittoa takana kohta kaksi vuotta :)
Yritys alotettiin 11/14 eli kauaa ei olla ees yritetty ja siksi kait tätä raskautta on niin vaikea uskoa. Laskettuaika olis varmaan joskus joulukuun lopulla. Meillä ei kummallakaan ole lapsia entuudestaan, tosin yksi karvainen lapsi löytyy (koira) :)

Mie oon tänä vuonna marraskuussa 27 ja mieheni täyttää lokakuussa 29. Ollaan nyt seurusteltu vähän reilu vuosi ja nyt ootellaan tosiaan molempien ensimmäistä lasta. Pillereiden syömisen lopetin syyskuussa ja nyt sit tärppäsi ensimmäisen kerran. Luultavasti nyt on 5+2 meneillään ja toivotaan että kaikki sujuisi hyvin.

Oireita mulla on ollut yllättävänkin paljon tähän mennessä, koska oon aina ajatellu et ne alkais vasta vähän myöhemmin. Viikko sitten alkoi pahoinvointi ja turvotus. Sen jälkeen on sit ollu tissit kipeet, närästystä ja sitä ja tätä ja tuota. :D Saa nähä mitä kaikkia oireita tää raskaus tuo mulle tullessaan!

Itse oon opiskelija ja juurikin yritän viimeistellä opinnäytetyötäni, jotta saisin sen opettajalle palautettua. Kesäkuun alussa pitäs valmistua! Kesätöihin meen kauppaan ja syksystä en vielä osaa sanoa. Luultavasti jotain keikka/pätkätöitä sit siihen asti et pääsen äitiyslomalle 8)

Moikka!

Minä olen 27-vuotias viime viikonloppuna plussannut ensisynnyttäjä. Vauva oli kovasti jo mietinnässä ja pienessä yrityksessä, mutta tosissaan ei vielä ehditty yrittää kun pikkuinen ilmoitti tulostaan. Jännityksellä odotellaan onko aihetta riemuin vai päättääkö tulla ennen aikaisesti, sen verran alussa vielä ollaan.

Tällä hetkellä olen valmistunut yliopistosta ja etsiskelen töitä. Toivottavasti löytyisi vielä kesään mennessä.

Jännityksellä siis odotellaan enkä malttaisi olla kertomatta koko maailmalle! Tänään varasin neuvolan ja lääkäriajan rv 8:lle. Nyt mennään 5+0.

Heippa vaan kaikille!

25-vuotias uusimaalainen, joka ei meinaa uskoa tätä todeksi. Mies on saman ikäinen ja töissä käyvä. Itse opiskelen sosiaalialaa (lopputyötä vaille valmis) ja teen keikkatyötä muutamassa eri paikassa. Raskaaksi tultiin ekalla yrittämällä, mikä yllätti minut muttei miestä :D yhdessä ollaan oltu jotai reilu 3,5. Haaveiltiin enempi tammikuu lapsesta ja tarkoitus oli odottaa kuukausi,mut meni jo. :laughing002
Ellei sitten mene yli 6päivällä! LA siis 26.12 Pitäkää peukkuja :p
Syy miksi jo yritettiin, johtui mun huonosta muistista,muistin kiertoni väärin ja laskin,et la olis ollu 1.1. :banghead:
Noooo! Ollaan onnellisia ja lapsi tulee olemaan kyllä niin rakastettu ku olla ja voi! Miehenpuolelta eka lapsenlapsi. Ja vaikka muksun la olis ollu 1.1,olisi se voinut syntyä etuajassa. Harmittaa vaan lapsen puolesta,jos syntyy jouluna. Kaverisynttärit voi olla hankalat, viimeisenä ajokortit, joissakin paikoissa kesätyön hakeminen kielletty alle 15-vuotiailta (eli kevät lapset voi mennä töihin) jne. Ite oon loppuvuodesta ja noi kaikki harmitti sekä moni muu,mut toivottavasti lasta ei haittaa :)

Niin ja sit oon saannu työhaastattelukutsuja mm. Vakkaritöihin ennen plussausta ja samana päivänä. Hain,koska emme vielä ahkerasti yrittäneet. Nyt mietin,mitä teen jos saan työn. :oops:

Niin ja tosiaan molempien eka muksu ja neuvola 13.5

Mä oon syntyny 26.päivä :) olihan se lapsena ikävää kun sai yleensä sitte sukulaisilta yhdistetyn joulu ja synttärilahjan mut vanhemmiten sillä ollu enää mitään väliä. Ja ainahan ne synttärijuhlat voi pitää aikasemmin tai myöhemmin :)

Mäkin oon loppuvuoden lapsi, en kuitenkaan joulukuinen. Lahja- ja synttäriongelmista ei oo tarvinnut kärsiä, mutta se just että aina muut (aikasemmin vuodesta syntyneet) pääsee ja pystyy ja ite pitää vielä odottaa.. Mä puolestani toivon että tulisi vaikka muutaman päivän ennen laskettua aikaa niin menisi marraskuun puolelle :P

Takaisin