Tuplarattaat

Jutila

Oman äänensä löytänyt
Moikka!

Täällä plussattu myös (pariinkin otteeseen)... Meille toinen lapsi tulossa ja aloin heti miettimään vaunuasiaa. Esikoinen olisi vauvan syntymän aikoihin 1v9kk. Tykätään kovasti lenkkeillä hiekkateillä ja esikoinenkin varmaan vielä tuolloin nukkuisi myös rattaissa.

Eli onko täällä kokemuksia tuplarattaista nimenomaan hiekkateille?
 
Tätä ketjua kaipasin! Meillä esikoinen on n.1,7 v tosikon syntyessä joten tuplarattaat pakko hankkia
 
Minä haluun ne jossa lapset istuu päällekkäin oliko ne ne thed and phils vai toisinpäin...
 
Asutaan täällä Jumalan selän takana keskellä peltoja ja hiekkateitä ja meillä on hyväksi todettu Carenan double swingit. Isot renkaat, edessä kääntyvät lukittavat. Helppo vaihtaa toisen istuimen tilalle vauvan koppa. Rinnakkain istuttavaksi kapeahkot ja menee kasattuna pieneen tilaan (mahtuu perus Voyagerin mini takaluukkuun, jonne ei meidän yhdistelmät mahdu). Ehdoton plussa edullisuudesta :) Meillä on ollut myös Gracon stadium duot, matkatuplat, jotka ei mahtunut takakonttiin! Muutenkaan pienet renkaat ei näihin olosuhteisiin ollut ihan paras valinta. Mutta ne oli peräkkäin istuttavat ja siis kapeat, niin mahduttiin bussiin helpommin. Molemmat noi on nopea kasata, Gracot yhdellä kädellä. Carenoista tykkään kyllä ihan tosi paljon, niitä tulee käytettyä myös jos on vaan yksi kyytiläinen. Ja niihin mahtuu myös kaikki neljä kerralla :D tuplista kvartettiin :D
 
Meille kans tulossa kuopuksen ja vauvan välille ikäeroo 1,8v ja on suunniteltu hankkia bugaboo donkey duo. Kaverilla on ne ja tykkään että heillä on ollut tosi toimivat ja kätevät.
 
Täytyykin jo ruveta kattelemaan tuplarattaita! Jotkut nätit ja näppärän kokoset. Onkohan noi bugaboot kuinka hyvin kokoon menevät?
 
Mitä mä oon nähny bugaboon käytöstä niin ne on menny ihan näppärästi kasaan ja sujahtanu helposti meidän farmarin takakonttiin. Me matkustetaan niin paljon että täytyy kans miettiä mitkä menis pieneen tilaan.
 
Myös ne tuplat sujahtanu helposti takakonttiin?
 
Täällä joudutaan myös ehkä hankkimaan nyt tuplia, joten kommentteja eri vaihtoehdoista on kiva lukea :) Esikoisen ja toisen välillä on meillä ikäeroa 2v1kk ja ollaan pärjätty ilman tuplia. Käytössä on ollut emmaljungan yhdistelmät ja seisomalauta. Meillä on kaksi autoa, joten aina on päässyt tarvittaessa autolla ja seisomalaudalla esikoinen on matkannut kätevästi muutaman kilsan matkoja. Nyt tosiaan kolmannen syntyessä keskimmäinen olisi silloin 1v5kk. Onko kellään kokemusta matkaako niin pieni miten seisomalaudalla? Uskon ettei tuolloin enää tarvi vaunuja päivällä nukkumiseen kun esikoinenkin alkoi vähän päälle 1-vuotiaana nukkua päikyt sisällä... Olen niin tykästynyt noihin meidän emmaljungiin että tupliin vaihto mietityttää...
 
Meillä ei ainakaan pitkään olisi 1,5v jaksanut olla seisomalaudalla, ehkä lyhyen matkan. Ja mua ois pelottanut, että mokoma ryökäle pakenee, kärryihin on niin helppo sitoa kiinni :wink (vaikka noi houdinit on onnistunut helposti pakenemaan niistäkin...). Voin muuten lämpimästi suositella sellasta talutusreppua (sehän vois toimia ton laudan kanssakin), meidän kohta 4v on, sanotaanko hyvin eläväinen ja touhukas tapaus ja reppu on ollut ihan pelastus kaupassa ja muissa paikoissa joissa on paljon ihmisiä. Tollanen reilu metrinen kun hukkuu joukkoon niin nopeasti!
 
Minkälaisia tuplarattaita on emmaljungalla, onko kellään kokemusta?
 
Olen pohtinut tuplia. Mut luulempa että päädytään seisomalautaan ja noihin vanhoihin emmaljungiin :P esikko 3v3kk kun vaavi tullee. Käppäilee nytkin kaikkialle ja rattaat vain silointällöin käytössä.
Ja saahan sitä jälkikäteen ostettua tuplat jos kokee että tarve olisi sittenkin.
 
Mä jotenkin haluaisin kuvitella, ettei tuplia tarvita, mutta saapa nähdä. Ikäeroa tulee siis 1,5 vuotta. Ajattelin, että nuo nykyiset yhdistelmärattaat + seisomalauta + kantoreppu ois riittävä kombo? Reppu on siis malliltaan sellainen, että sillä voi kantaa vastasyntyneestä 3-vuotiaaksi. Eli voisi olla vauva vaunuissa ja esikoinen repussa, esikoinen rattaissa ja vauva repussa, tai vauva vaunuissa ja esikoinen seisomalaudalla. Voisko toimia?

Riippuu ehkä vähän siitäkin, missä kumpikin sitten tykkää nukkua päiväunensa. Esikoinen ainakin vihasi vaunuja palavasti ekoina kuukausina, kantoreppua rakasti.
 
Täällä myös plussattu ja viime menkoista laskettuna muksuille tulis ikäeroa aikalailla tasan 11kk. Mä haluaisin sellaset kapeahkot vieretysten olevat tuplat. Emmaljungalla oli kivan näköset uudet tuplat mitkä näytti tosi pikkasilta. Tärkeintähän olisi että mahtuisi mahdollisimman pieneen tilaa kasattunakin :)
 
Mitäs kapeita tuplia on olemassa? Siis semmossia jossa istuvat vierekkäin? Onko niissä omat liikkuvat selkänojat? Onko kokemusta kärryistä jossa lapset istuu päällekkäin?
 
Minä tykkään noista meidän Smileista niin paljon, etten haluais luopua. Meillä on tula, joten oon pohtinu pärjättäiskö sillä kombolla. Sit vois ostaa vaikka jotkin käytetyt tuplat varuiks, niin olis sitten kuitenkin tarvittaessa olemassa.. Ehkä semmoset päällekkäin olevat kuitenkin.
 
Esikolla Emma ljungan Ihanat yhdistelmät, ei raaskis luopua mutta luulen että tuplat on pakko hankkia,
 
Olen pohtinut tuplia. Mut luulempa että päädytään seisomalautaan ja noihin vanhoihin emmaljungiin :p esikko 3v3kk kun vaavi tullee. Käppäilee nytkin kaikkialle ja rattaat vain silointällöin käytössä.
Ja saahan sitä jälkikäteen ostettua tuplat jos kokee että tarve olisi sittenkin.

Uskoisin että pärjäätte ilman tuplia, kun mekin on hyvin pärjätty kun ikäeroa noilla kahdella on tosiaan se 2v1kk. Ja juuri noin mäkin silloin ajattelin että katsotaan ensin miten pärjätään ja hommataan sitten jos tarvitaan. Eikä ois kyllä tullu tuplille käyttöä.

En ite hoksannutkaan kantoreppua ajatella, sen avulla voitas hyvinkin pärjätä kolmen kans ilman tuplia:)
 
Takaisin
Top