Tunnetteko pienen liikkeet?

Täällä kanssa pitkin päivää tuntuu pieniä liikkeitä ja sitten illalla kun menee sänkyyn pötköttämään nii alkaa hullut potkuharjoitukset, makaan selällään sängyssä ja ipadi mahan päällä niin monen monta kertaa ipad oikeen pomppaa paikallaan! :grin

Jännä, mä en edelleenkään juuri nimenomaan selinmakuulla tunne liikkeitä kauhean hyvin. Johtuuko siitä, että silloin tyypillä on eniten tilaa masussa niin ei liikkeet osu minnekään niin helposti...?

Parhaiten liikkeet ja potkut tuntuu kun istun, myös seistessä joskus, ja kyljellään jos makoilen.

Meidänkin pieni on tosi vilkas liikkumaan, aina kun pysähdyn, alkaa riehuminen. Tänä aamuna nauratti, kun makasin sängyllä miehen vieressä, ja mies heilutteli jalkojaan siihen tahtiin, että sänky tärisi, ja vauva alkoi mekastamaan vastaukseksi iskälleen ;)

Täällä kans ruvennu tuntuu riehumiset hirveen selvästi, ei vielä viime viikolla tuntunu kun sillon tällön, nyt sit monta kertaa päivässä möngertää ja potkii!!

Mäkin olen alusta asti tuntenut selällään liikkeet paremmin, mutta eilen neuvolassa paljastui, että vauvan sydänäänet heikkenee huomattavasti selällään maaten. Joku suoni menee lyttyyn tai muuta vastaavaa. Mut onneksi ne liikkeet tuntuu hyvin jo istualtaankin.

^ minä en kans eilen meinannut millään löytää sydänääniä dopplerilla kun olin selällään maaten, oikein pelästyin kun oli pitkään ihan hiljaista. Pienellä kaivamisella ne sitten kuitenkin onneks löyty! Edellisellä kerralla tosin kuulu todella selkeesti heti kun laitto vaan dopplerin mahalle, tais olla vauva just siinä alapuolella silloin, ja eilen tykkäs sitte piilotella...

Mulla tuntunu liikkeitä nyt varmaan viikon verran, erityisesti iltaisin kun rauhottuu johonkin sohvalle pitkälleen. Viikkoja nyt 20+0. :) Tuntuu siis ihan kädellä kun kättä pitää vatsan päällä.

Kai ne on viimeisellä kolmanneksella ainakin, jos ei liikkeet päivittäin tunnu niin pitää huolestua? o_O Ei oo tullu koskaan ainakaan tietosesti mietittyy.

Onko muilla mitään selkeetä rytmiä alivuokralaisella, millonka liikuskelee enemmän? Miulla nyt siis 22+5 ja on jo parisen viikkoa ollu ihan selvä liikuntatuokio kun rauhotun illalla sohvalle n.22-23 saattaa temuta tuon tunnin ajan.. nyt aloin huomaamaan myös aamuisin touhua, kun työpaikalla sai viikon ajan pitää kahvitauon niin sillon.. Joskus saattaa päivällä temuta tässä kotona ollessa iltapäivän puolella.. muuten en vielä tiedosta. Jotenkin on sellanen olo, et pitää huolestua, jos tuota iltameininkiä ei oo :rolleyes: Et päivän vielä jaksaa ootella, jos vähän hiljasempaa onkin.

Juu röllykkä kun siis mä muistan jostain lukeneeni, että jos ei liikkeitä ole päivän aikana tuntenut niin voi koittaa tökkiä ja herätellä vauvaa... mutta en muista mistä luin, ja koskiko se sitten mitä viikkoja, että mistä lähtien niin pitäisi tehdä...

Mä tunsin ekat liikkeet 18+1 ja mies pääsi tuntemaan mahan läpi ekan kerran potkun 22+5 :Heartred

Mie kanssa ollu vähän tuimana junnulle ku ekaste siel oltiin kovasti vauhdissa ma-ti välisenä yönä äitin riemuksi, jopa miun oli pakko uskoo et Junnu riehuu ja tunnen sen. Nyt ei oo kuulunu mitään ja on ollu masukipuja ja jotenki niin hiljasta eikä painokaa jotenki noussu tms. Kuvittelen kyllä helpolla kaikkea ja järki (& mies) sanoo et siellon kaikki hyvin mutta vähän tuimistelen silti että pistäs poitsu polkien siellä välillä ettei äitin tartte alkaa nyt jo huolestuu. Arvasinkin että sitten kun ne alkaa tuntuu ne liikkeet läpi niin sit huolestun heti jos tulee hiljasta.
Onneks neuvola keskiviikkona, josko sinne asti tässä malttais. Ja on sieltä pari pientä kuplaa kai tullut tossa aamulla, Mutkun ne on niin pieniä et ei millään suostu uskoo pääkoppa että se ois tuo junnu.:sad001

Joutuu tottapuhuen kyllä ihan tosissaan pitää itteesä kurissa ettei ala murehtimaan.:smiley-angry007
Ei sillä et se murehtiminen mitään auttais muttakun se tunne kun yleensä tulee kutsumatta..

Eilen mulla tosiaan tuntui tosi voimakkaita ja hassuja muljahduksia masussa, ja mä luulen että se tuli siitä että tyyppi kääntyi. On aiemmin pötkötellyt perätilassa kasvot mun napaan päin, joten potkut ovat tuntuneet aika voimakkaastikin alavatsalle.
Mutta ne muljaisut tuntui hassuilta, ja nyt tuntuukin tänään liikkeet ja potkut tosi vaimeina jotenkin, ja ihan kuin tyyppi potkisi välillä jonnekin tuonne peräsuoleen päin... ja välillä virtsarakkoon. Eli taisi kääntyä niin että on kasvot nyt mun selkärankaa päin...

Muokattu viimeksi:
Oltiin perjantaina katsomassa Lintsin Peacock-teatterissa Kuka, mikä, häh?-musikaalia ja selkeästi varsinkin väliajan jälkeen kun uusi biisi alkoi niin kolmella eri kerralla alkoi myös kauhea möykkä tuolla mahassa :)
:happy093
Ehkä se meidän pikkuhöppis jotenkin kuuli musiikin tai reagoi jonkin muuhun (bassoon?). RV 21+1 menossa :)

Onpas tää jännää, ekaa kertaa just nyt tuntuu mahassa kunnolla liikkeet ja potkut myös mahan läpi ja pakko oli paita mahan päältä nostaa pois ni näkyypä nyö liikeet myös iha päällepäin! Tosi hurjaa ja jännä fiilis :grin Aiikasemmi tuntunu tosi vaimeina ku on tuomistukka etuseinämässä ja ensimmäistä odotan ni ei oo oikein osannu tunnostella mitkä on vauvan liikkeitä ja mitkä ei mutta näistä ei voi nyt erehtyä! :grin Toivottavasti illalla jatkuu sama meno et pääsee mieskin tunnustelemaan ja näkemään liikkeet mahan päältä!! Hihhi!! :grin

Ne muljahadukset eli siis kunnon kääntymiset on kyllä jotain tosi veikeää. Varsinkin viimeisillä viikoilla kun vauvalla on oikeasti jo kokoa :grin

Meiän pikkunen rellestää aina iltasin aika tarkalleen klo 22-23, sillon alkaa semmonen myllerrys että oksat pois! Päivälläkin tuntuu liikkeitä mutta ei monota siihen tahtiin kun aina iltaisin :grin Meiän tuittu ei myöskään tykkää kun nukun mahallaan, hän antaa kyllä tuntea mitä mieltä siitä on :p

Takaisin