Tuet, lomat ja muut etuudet

oolrait, kiitti :)

mites, onko kukaan yrittäny pelautua sen veroprosentin kanssa...? kun oon kuullu kiroiluja siitä "vähintään 20 prosenttia lähtee veroja" niin voiko sen sopia et lähtis vähemmän?
 
Mulla taas on sellainen tilanne, että kelan verkkosivuilla ei näy vieläkään päätöstä, vaan siellä lukee että odottaa tietoja työnantajalta :O onkohan ne tiedot jääneet jonnekin matkalle! Vai onko palkkiksesta peräti unohdettu laittaa ne :/

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app
 
röllykkä, mä laskin mun veroprosenttia hiukan alle 20% muutosverokortilla, niin voi tehdä. Mutta äitiyspäivärahan verotuksessa oli silti jotain hassua muistaakseni, että ei kannata ihan kamalasti silti laskea ettei tule mätkyjä.

Ja joo vuokkonen kannattaa olla Kelaan yhteydessä asiasta, sen voi tehdä siellä netissä.
 
Verotus menee niin, että vähintään 20% riippumatta nykyisestä veroprosentista, jos siis alle 20. Jos yli 20, niin silloin veroprosentti+ 2 prosenttia.
Meinasin tippua penkiltä Kelassa kun tätä asiaa kasittiin!! Mulla pomppaa verotus sinne 30%!!! Mut onneks tää huomioidaan sitten palautuksissa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olinkin ihan totaalisesti unohtanut tuon viestittely-mahdollisuuden Kelan sivuilla! Täytyykin hetimmiten kirjautua laittamaan viestiä, jos alkaisi tosiaan tapahtumaan ja saisi sen päätöksen kehiin...
 
Parempi vaan pitää korkeemmalla se prosentti ettei tuu sit mätkyjä. Pieni määrä kuitenkin per kuukaus mitä maksaa enempi ja saa sit joulurahaa. :grin Tosi ärsyttävää jos joutuu siin ennen joulua alkaa maksaan veroja takas.. :eek:
 
Jos haluatte veroprosenttia pienentää, niin siihen sit tarvii verokortin sosiaalietuutta varten. Esim. vero.fi;stä tulostettava/tilattava ei kelpaa, koska se on palkkaa varten. Täytyy siis joko soittaa tai käydä verotoimistossa. Ja jos ens vuonna haluat edelleen pienemmän prosentin, niin taas täytyy tilata uus verokortti sosiaalietuutta varten, koska muuten pomppaa automaattisesti taas siihen palkkaprosentti + 2 -tasoon. Just selvitin asian, kun halusin alentaa omaa prosenttia, kun palkasta se oli jo selkeästi yli tarpeen, kun otan mieluummin palautuksia kuin mätkyjä :)
 
Äh, emmä nyt siis tiedä millä prosentilla mulla menee. Kumminkin sitten se 20% vai? o_O
 
Palkan veroprosentti + 2% päälle. Jos jää tuolla kaavalla alle 20, niin kuitenkin vähintään 20 käsittääkseni.
 
Hmmh, mullakin on noussu tulot tässä vajaan vuoden sisällä ja ne olikin laskettu ns. viimesen puolen vuoden tulojen mukaan, mutta palkanlaskennasta oli ilmotettu mun tulot jo ajalta 1.10.-31.3. Niin mun tulot ois vielä ollut paremmat tässä loppukeväästä kun jouduttiin tekeen vuorotöitä ja juhlapyhiä&viikonloppuja mutta niitä ei nyt sit oo huomioitu kun palkanlaskenta on kerrankin ollut ajoissa liikkeellä! Harmituksen aiheet ne on täälläkin...:confused::) ja kelastahan on se päätös tullu sit heti huhtikuun alussa, eli siihen ei varmaan oikeen enää voi vaikuttaa?:rolleyes:
 
Aina voi hakea muutosta :) Kokeile ainakin, jos menis muutoksen haku läpi :)
 
Kannattaa kyl koittaa. Mulle ne kelassa ainakin koitti saada parhaan mahdollisen äippärahan ja kyseli kaikki mahdolliset vaihtoehdot saada parhaat rahat. :grin
 
Noniin täytyypä kokeilla laittaa, jos vaikka "tienestit" nousisi vielä vähän :p
 
Laittelinpa Kelaan viestiä ja sieltä tosiaan vielä vastattiin nopeasti! Siellä siis odotellaan tietoja työnantajalta, kun olen hakenut tukea viimeisen 6 kk:n perusteella. Sittenpä soitin palkkikseen, josta kuulemma eteenpäin tietoja niiden saavuttua, eli ensi viikon alussa. Huh, saipa sen selvitettyä viikonlopuksi :)
 
Hoi kaikki kenellä ollut pitempi matka synnärille:

tiesittekö että Kelasta voi hakea matkakorvausta omalla autolla kulkemisesta, jos edes-takainen matka synnärille on yli 100km?!
Kuulin tänään neuvolassa asiasta.

Ilmeisesti mä voisin hakea myös niiltä matkoilta korvausta, kun kävin 2 kertaa ultrassa, ja sit viel siellä äippäpolilla synnytystapa-arviossa radin takia. Kun niissäkin tosiaan edestakainen matka yli 100km, ja matkakorvausta saa raskauden hoidosta ja synnyttämisestä aiheutuneista kuluista.

Niin ja vissiin myös jos on joutunut taksilla tai ambulanssilla menemään, niin niistäkin voi hakea Kela-korvausta, mutta niistä tarvii vaan sit jotkut erilliset todistukset, kuitit tms. selvitykset lähettää liitteenä.
 
Hyvä tietää!!enpä ollu ennen kuullu. Nyt vaa ettimää lomaketta jolla saa hakea korvauksia!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top