Tuet, lomat ja muut etuudet

Hei viisaammat, mulla kun jo alkaa äippäloma tässä kuussa niin ymmärsinkö oikein Kelan sivulta että äitiysrahat sun muut maksetaan jälkikäteen? Eli kun mun äippäloma alkaa loppukuusta, tuen saan ens kuun lopulla?
Hitto kun ei tää luetun ymmärtäminen oo meitsillä vahvinta... :)

Sarra;

Maksupäivät näkyy Kelalta tulleissa päätöslapuissa..
Mutta itse saan seuraavassa kuussa rahaa kun loma alkaa huhtikuun alussa..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Joo, mä jätin hakemisen ihan viime tippaan ja raskaustodistus vielä toimittamatta joten mulla ei oo mitään päätöksiä vielä... Toivottavasti ne tulee sit pian ku näin panttasin!

Jiihaa!! Mä nyt luotan huihuihui sun sanaan ja uskaltaudun pakkauksen tilaamaan :wink

Ootan ehkä viel vähän aikaa äityispakkauksen tilausta. Haluun ensin kuulla jos täältäkin joku saisi jo uuden.

minäkin jätän viime hetkille, ensi viikolla laitan hakemuksen. :) mutta tyytyväinen olen, tulee kumpi tahansa. :)

Mie oon kyllä todella ihastunu noihi äitiyspakkauksen vaatteisiin (vanhapakkaus). Pesin eilen neki viimein! :)

Kääk. Mun pitää muistaa tilata pakkaus viikon päästä! Laitankin heti kalenterimuistutuksen.
Panttaan pakkauksen tilaamista ihan siksikin, että meillä on meneillään kahden asunnon irtaimiston yhdistämisprojekti eli kampetta on jo ihan riittämiin joka nurkassa. Äitiyspakkaus menee siis jonkun kasan jatkeeksi...

Meillä äitiyspakkaus on yhä keskellä olkkarin lattiaa kun ei sille mitään hyvää paikkaa löytynyt. Kissa on tykästynyt istumaan sen päällä.

Mullakin pakkaus tönöttää olkkarin lattialla. Hetken se sai olla hoitopöydän (joka ion tässä kohtaa pelkkä lipasto) päällä, mutta iskin siihen ompelukoneen enkä ole saanu sitä siitä vielä purettua pois.

Meillä äitiyspakkaus on muuntautunut jo sängyksi, jossa on peitot sun muut odottamassa käyttäjää :D

Liian tehokas viikko ollut takana...

äitiyspakkaus on jo sänkynä-tosin muun tavarapinon päällä :D -verhoiltuna... vauvan vaatteet pesty ja silitetty... meillä päin tarjosivat vaan sitä viime vuoden mallia, enkä ois kerenny uutta mallia pyytääkää jos vasta nyt jakavat niitä. tuet hain jo hävettävän ajoissa-heti ku sai raskaustodistuksen neuvolasta... en tosin tiiä miekää miten tän kuun tuet tulee tilille (alkaa 26.3 mammaloma-vaikka lomalla oon muutenki)... jos jää huhtikuun maksuun nii tuleepaha kerralla enemmä :S pitää ehkä tarkistaa nuo kelan päätökset

Miulla alkaa 27.3. mammaloma ja miulle maksetaan eka tuki vasta toukokuulla.

ääääää, inhottavaa odottaa ku tietää et se on jo tuloillaan mut en tiedä onko vanha vai uus.... kele.

Nyt jännittää. Laitoin pakkaushakemuksen 27.2 kun vika jättöpäivä ois ollut 28.2, mutta en uskaltanut jättää viime tinkaan. Päätös paketista tuli pari päivää sitten ja mä tahdon sen uuden pakkauksen. Menee niin tiukoille. Apuva.... Mä en kestä, parin viikon sisällä pitäis pakkauksen saapua.

No voi vee. Mie just lähetin sen toppapuvun takasin kun siinä oli se sauma revenny. Toivottavasti nyt kuitenkin saisin samanlaisen tilalle.
Jos tulee uus toppapuku tilalle ja se on ihan kauhee niin voin tehä vaihtarit jos joku haluaa vaihtaa vanhan puvun sellaseen uuteen :grin

Mulle oli eilen tullut äitiyspakkaus postiin. Kävin nyt hakemassa. Osa tuotteista on vanhasta ja osa uudesta pakkauksesta. Toppahaalari ja vanupuku on uudesta. Makuupussi vanhasta, eli se siili. Lakanat vanhat... En ny kaikkee tähän jaksa kirjoittaa, mutta siis varmaan uudet alkaa olla pian jaossa kokonaisuudessaan. Iloinen olin siitä, että ruskeita vaatteita sattui mulle tosi vähän! :)

Takaisin