Tsemppiketju raskauskilojen karistamiseen

Go for it Sandy! :) Mut tietty vaatii kokonaisen elämäntaparemontin että pysyis kans poissa. Mä en oo stressannu raskauskiloista, mutta nyt ku kevät on tullut ja kelit lämpenee ni olis kiva päästä samaan painoon takas. On sitte kivempi kesällä rantsulla ja akrobatiatreeneissä.
 
Sandy, tuumasta toimeen jos siltä vähänkään tuntuu että inspiraatio olisi iskemässä! :)

Itse täällä odottelen omaa innostusta, eikä sitä kyllä oo lähikuukausina varmastikkaan tulossa. Noo, kai mä vielä muutaman lisäkilon jaksan kantaa..
 
Heips, kerrotaas miten mulla on tää painonpudotus-haaste edistynyt :) Eka viikko just takana ja paino tippui -5,7kg :dance008 Ja siihen kun vielä lisätään tän aamun punnitus, niin paino on tippunut -6,1kg :)

Mun mies on ihan äimistynyt tästä. Se ei tainnu uskoo, kun mä sanoin että multa paino lähtee aika hyvin, jos vaan haluan :) Ja se käy ihan kuumana! :p hih hih hii :grin

Nyt iski itteenkin pikku flunssa :sad001 Mutta pitää tässä nyt kuitenkin liikkua, onneksi nyt tuntuu vaan lähinnä kurkkukipua. Tänään paino oli 100,4 kg ja kovasti odotan että perjantaina vaaka näyttäisi 99,..jotain :) Tai ainakin vknloppuna viimeistään.
 
Heh, eipä tässä mitään erikoisia jippoja ole :grin Ehkäpä oleellisin syy tähän painonpudotukseen on toi mun lähtöpaino, eli roimasti ylimääräisiä kiloja.... tarkalleen ottaen se 35kg, niin sitten olisin "normaalipainoinen".

Ja mähän tosiaan söin ennen ihan valtavasti!! Varmaan enemmän kuin mun 190cm/100kg mies :rolleyes: Söin mä ihan oikeeta ruokaa, mutta sitten siihen päälle kaikki herkut. Oon kova syömään karkkia ja sipsiä. Iltasin tuli kateltua jotain sarjaa/leffaa ja herkuteltua. Kahvin kanssa piti aina saada jotain makeeta. Sitten mää kauheesti söin ihan vaan ohi mennen, ei mitään varsinaisia ruoka-aikoja. Kaupassa käydessä tuli usein ostettua joku pieni suklaapatukka jonka vedin jo kaupan ovella.... Ihmeellisessä sokerihumalassa varmaan koko nainen! :grin:rolleyes:

Nyt oon suuntaa-antavasti noudattanut sitä Jutan Superdiettiä :) Lähinnä nyt se että ruokailen 5 krt/pvä ja ruokailujen väli on minimi 2,5h ja maximi 4 tuntia. Valitettavasti välillä noi välit venyy, vaikka ei saisi... Rahkaa menee paljon! :grin Ja vettä! :) Oon vähän soveltan omia esim syön hapankorppuja :) eikä mulla tosiaan ole vaakaa, niin kaikki on mutu-tuntumalla.... Saattaa olla että vielä hommaan sen vaa'an (miten hitossa lie toi sana kirjotetaan...)

Liikuntaa olen pyrkinyt lisäämään entisestä. Mähän oon aina liikkunut jonkin verran, kiitos koirien :) Ja kiitos niiden etten ole tätäkin lihavampi ja kunto ihan kohtalainen :) Nyt tän -15kg haasteen aikana tarkoitus tehdä vähän enemmän lenkkii enkä ainakaan "anna" miehen hoitaa lenkitystä. Koirilla ei varmaan mitään ole sitä vastaan että saavat enemmän olla ulkona ja liikkua :Heartred Sitten tuonne kuntosalille menen väh. 2krt/vko (mulla 2-jakoinen ohjelma). Haluaisin mennä useammin, mutta miehen töiden, lapsenhoidon jne takia hankalaa löytää vielä lisää aikaa... :sad001 Pitää tyytyä tuohon 2 kertaan, se on semmonen määrä että siihen kyllä on jatkossakin löydyttävä se 3 tuntia aikaa viikossa! Sitten nyt ihan kunnon kohotuksen kannalta oon aloitellut hölkkäystä :) Eihän tuo matka ole ollut kuin vajaa pari kilsaa, mutta ylpeä olen siitä kun olen jaksanut hölkätä koko matkan :) Samalla tuossa polttaa kivasti kaloreita sitten sitä -15kg ajatellen. Ajan kanssa toivottavasti askel kevenee ja vauhti sekä matka kasvaa :)

Tässä nyt vaikka esimerkkinä parin päivän ruoat. Aika niukka kalorinen tää ehkä on. Lisäksi mä otan purkista vitamiineja ja just pitäis alkaa syömään tota omegaa kanssa...

13.4.14
aamupala 9.00: 1/2prk rahka+mehukeitto+5g vehnälese,1xhapankorppu+2xkinkkuleike,2xmaitokahvi
lounas 12.00: 1/2kanafilee, parsakaali ja papuja, porkkana, 2rkl raejuusto
välipala: 2xmaitokahvi, 1/2prk rahka+mehukeitto, 15g cashewpähkinä
päiväl.18.15: 1/2kanafilee, porkkana, 2rkl raejuusto
iltapala 21.00: 1/2prk rahka+mehukeitto+5g lese, hapankorppu+2xkinkkuleike
14.4
aamupala 9.00: 1/2prk rahka+mehukeitto+5g lese, 2xhapankorppu+2xkinkkuleike+sipaus margariinia, 2xmaitokahvi
lounas 12.00: kinkkumunakas(2xkananmuna+2xkinkkuleike+ripaus maitoa ja öljyä paistoon)
välipala 15.00: 1/2prk rahka+mehukeitto+5g lese
päiväl. 17.45: 1 kananrintaleike, n.100g parsakaalia, 15g cashewpähkinä
iltapala 21.15: 1/2prk rahka+mehukeitto+5g lese, 2xhapankorppu+2xkalkkunaleike
 
Mä oon tässä muutaman päivän miettinyt, että pitäiskö liittyä tohon Jutan Morsian dieettiin joka alkais ensi kuussa? Meillä kun siis ne häät on elokuun lopulla, niin sattuis ajallisesti ihan hienosti. Mutta kun en tiedä raaskinkö 79euroa laittaa siihen? Ja yksi iso mutta on se, että hänen ruokavaliossaan tosiaan suositaan noita rahkoja, ja mä en yksinkertaisesti niitä saa syötyä.... Enpä tiedä, miten tekis?
 
Noista rahkoista pakko sanoo että en mäkään yhtään tykännyt niistä pari ekaa päivää. Mutta sanotaanko että 3-4 pvän jälkeen ei ollutkaan enää niin pahaa :) Ja laita sit vaan reilusti light mehukeittoo jos ei muuten mene alas. Ja yksi minkä mä huomasin että se rahka+mehukeitto on parempaa kun se "seisoo" jonkun aikaa pöydällä :grin Jotenkin se maku pehmenee. Mulla saattaa vartinkin olla se "lämpenemässä ja maustumassa".

Ja voihan tuossa syödä raejuustoakin sen rahkan tilalta :)

Onhan toi 79 euroo aika iso raha... mut jos se sit motivoisi, ettei mee rahat hukkaan :wink Mä sain siskoltani noi superdietin ohjeet. Joku sano että aikalailla samoja kaikki :confused:

Semmonen "varoituksen sana" täytyy kyllä vielä sanoa. Sullakin kun on tuo vauvahaave :Heartred :) Mä taida nyt olla niin vähillä kaloreilla että jäi ovulaatio välistä :sad001 Kuukautisia kun ei kuulu ja tänään tehty ihan puhdas nega. Mutta mä syönkin vähemmän kuin jutan ohjeessa.... Aioin kuitenkin jatkaa tän 7 viikkoa tai sinne -15kg asti, olkootkin sitten että kuukautiskierto häiriintyy. Mä oon niin kilpailuhenkinen että haluun näyttää mun miehelle närhen munat!! :grin Kesäkuusta sitten lisää kaloreita ruokavalioon ja kuukautiskierron takaisin raiteilleen :) Jos sitten käyttäisi sen 7 kk toisen 15kg karistamiseen :grin Ja toivottavasti sitten vielä tämän vuoden aikana saisi plussan raskaustestiin :Heartred

Paljos sulla puapru olisi laihdutettavaa? Kyllähän hääpäivästä tulee varmaan ihana ja ikimuistoinen kaikesta huolimatta, mutta ehkäpä olo voisi olla vielä parempi jos itsestä tuntuu että kilot on kohdillaan :)
Me ollaan puhuttu häistä 2015 vuodelle, siinä mielessä mullakin sopiva aika laihdutukselle. Ja kehtaa sit joskus mennä sinne neuvolaankin kun BMI ei ole enää yli 35... Mä kun aloitin tämän niin olin "vaikeasti lihava" ja nyt olen jo päässyt "merkittävästi lihavien" joukkoon :) Tän -15kg jälkeen pitää tiputtaa painoa vielä viitisen kiloa niin sitten vasta pääsen "lievästi lihavien" joukkoon.

PS. vielä ei olla alle 100.... toivottavasti tällä viikolla vielä, se motivoisi jatkamaan! :)
 
Täälläkin pientä valoa painonpudotusrintamalla:). Jokapäiväiset hevostallihommat ja viikko sitten aloitettu 5:2 dieetti ovat vähentäneet elopainoa 4kg! Matkaa normaalipainoon kuitenkin vielä liki 15kg. Matka jatkuu...:dance008
 
Mulla on siis myös nuo Jutan ruokaohjeet tuossa olemassa, sekä kotiliikuntaohjeet. 1-3 kertaa viikossa siis tunnin kävely ja 2-4 kertaa viikossa 2-6 kierrosta lihaskuntojuttuja sisältää nämä mun ohjeet. (netistä googlatut).

Mulla on raskauskiloja vielä 8 jäljellä, bmi tällä hetkellä 32,4 eli tuon 8 kilon jälkeenkin vielä tiputettavaa normaalipainoon joku 14 kiloa. Siihen en kyllä edes tavoittele, vaan SE tavoitepaino on 80kilon tienoilla. Paino nyt 95,9kg.

Muutamista senteistä on kiinni, että jo tilattu hääpuku on sitten ilman suurempia korjauksia just oikean kokoinen! Kaikki sen yli putoava paino on sitten plussaa. Ja mä en oikein tiedä kumpi sitten on pahempi tuon raskautumisen kannalta, merkittävä ylipaino vaiko pienemmän ravinnosta saadut kalorit? Mun olis omissa suunnitelmissani tarkoitus kuitenkin pysyä jossain 1500kcal per päivä, mikä tällä aktiivisuustasolla ei minusta ole ihan kamalan alhainen kuitenkaan?

Hienolta kuulostaa Ilppu tuo sinun projekti! Mä aina välillä kanssa haikailen takaisin tallitöihin, oon ollut niitä tehdessäni ihan elämäni kunnossa!! Ei tää kahden hevosen tallin hoitaminen ihan riitä painonhallinnan ja -pudotuksen kannalta!
 
Pakko hehkuttaa vähän:) tuo 5:2 dieetti näkyy purevan meikäläisellä hyvin. 2viikkoa takana ja paino pudonnut yli 3kg. Luulin etten pystyisi tällaiseen pätkäpaastoiluun, mutta näköjään kaikkea kannattaa kokeilla. Energiaa riittää ja olo mitä parhain:) Kaikki turha napostelu on jäänyt ja liikuntaa olen lisännyt myös. Joka toinen päivä 10 km pyöräily ja välillä 5 km lenkki noiden tallihommien lisäksi. Paino nyt 83 kg ja bmi 29. Nyt lähtee läski:mad:! Tsemppiä muillekin kilojensa kanssa kamppaileville!
 
Takaisin
Top