Tsemppiketju kilojen karisteluun

Hyvä Jäde! Mulla oli tippunu paino yli kilon viime neuvola käynnistä ja tenttasivat heti että oonko tehny jotain suunniteltuja muutoksia ruokavalioon kun painoa on pudonnut. Vastasin vaan että eihän tällasella kelillä tee mieli syödä ees mitään :) Paljon on menny vettä ja hedelmiä. Leipää suurempaa harvemmin...
 
Mä oon jättänyt salin pois nyt helteillä, kun siellä ei sitä ilmastointia ole. Lenkillä oon käyny ja herkkupaasto pitää. Eilen kävin puntarilla ja kaks kiloo tippunu! :eek: :wtf
 
Mä alas skarppamaa huomisesta lähtien. Esikko siis alottaa hoidon kesäloman jäljiltä ja aattelin nyt sit aamusin käydä lenkillä ennen omaa aamupalaa samal ku vien esikon hoitoon. Tosin Tyyne kyl pitää syöttää ennen sitä, ettei tarvi nälissään istua vaunuissa. Heinäkuu meni ihan pelkäks herkutteluks ja samoin nää elokuun alkupäivät, ja kyl sen huomaa kropassakii. Mä oon niin turvoksis etten uskalla sormusta sormee pistää ja kiloja tullu varmaa kaks ellei enempikii :oops:
 
Mites muilla menee laihdutus?

Mä voin ihan suoraan sanoa, että mulla ei hyvin. :grin Nyt on herkkulakko loppunut, kun en pystynyt näppejäni pitämään irti herkuista sillon Santun synttäreillä ja sitten se levis käsiin. Hups. Salille sain uuden treeniohjelman pari viikkoa sitten, mutta en oo kertaakaan nähnyt valkkua, joten eipä oo tullu lähdettyä salille, kun en liikkeitä osaa. Josko senkin sais aikaiseksi maanantaina, kun pitää ryhmävalmennuksen. Juoksulenkillä en oo käyny piitkään aikaan, kun ei muka ole ollut aikaa ja pimeellä ei enää jaksa lähteä juoksemaan, kun noi katuvalotkaan ei ole päällä. Onneks sentään hevosen kanssa on tullut liikuttua, vaikka silläkään ei nyt voi ratsastaa ennenkuin selviää mikä sen takajalkaa riivaa. Vaa´alla en uskalla/jaksa käydä, mut ainakin turvottaa ihan jäätävästi. On tää vaan vaikeeta, mut liian vakavasti en jaksa ottaa, koska nyt menee vanhat vaatteet jo päälle. Mitä sitten, jos vatsa vähän pömpöttää? Mulla on kyllä aikaa vielä treenata. :p
 
Hitaasti ja huonosti ja aika olemattomasti. Siinäpä se. Nyt on kyl kesästä lähteny pari senttiä vyötäröltä, tisseistä ja lantiosta sentti. Et kai seki nyt on jotain. Tisseistä tosin lähteny sen takii ku imetys loppu. Vanhat istuvammat paidat menee jo päälle, mut yritän silti säästellä niitä vielä, ettei ihan venyis muodottamaks eli niukasti mahtuu. Housut ei sit meekää lähinnä mahan takia, ja on tossa lantiossaki viel muutama sentti hukattavaa et sais sen Tyyneä edeltäviin mittoihin.

Lenkeillä en oo käyny, tyssähti siihen et jos en ite oo ollu kipeenä ni sit muksut. Physiopilateksessa oon käyny, ja ajatuksena ois tehä niit liikkeitä myös kotona mut toistaseks en oo saanu aikaseks, tosin 3 tuntia vasta takana. Yllättävän rankkaa se touhu on, nytki on koko keskivartalon syvät lihakset tulessa ja ojentajat kanssa. Tunnit on siis torstaisin. Ja ens viikolla ku on täällä syysloma, niin ei oo tuntia, mutta meenki kaverin kanssa äiti-lapsi jumppaan (lue vauva), saas nähä onko Tyyne huono jumppakaveri, ku ei malta ainaka kotona mun kans jumppailla, ei oo malttanu enää monee kuukautee. Niin kova kiire aina tekemää jotain muuta tai repii mua hiuksista ja kiipee selän päälle jos lankkua teen.
 
Ja juu, ei oo sitä vaaka ei vieläkään :) Ehkä sit joululahjaks itelle ostais tai sitten jotai kivempaa.
 
Täällä on kans jämähdetty edelliseen 5 kg tavoitteeseen. Nyt nostettiin taas lääkitystä tuohon vajaatoimintaan ja olo on kohentunut huomattavasti kesään verrattuna. Jaksaa taas tehdä asioita eri tavalla. Tämän viikon olen seurannut noita Jutan nettidietin ohjeita ja viime viikolla aloitin saleilun ja juoksemisen. Nyt kyllä lähtee viimeset 10 kg ja jos ei lähde niin sitten mennään samoilla läskeillä seuraavakin raskaus ja mietitään niitä sitten joskus myöhemmin. Mies on nyt messissä ja annetaan lupa vauva2:selle joko tässä tai seuraavassa kierrossa. Saas nähdä miten tärppää. Viimeksi tärppäsi kerrasta.
 
Onnea yritykseen @sukki! Mä oon lähinnä onnistunut keräämään painoa muutaman kilon. Ei vaan jotenkin oo joutanu panostaa tai miettiä asiaa. Intressit on ollut vähän muualla kun itsensä hyvinvoinnissa.
 
Nyt kun saan paperit koulusta eikä tarvi enää töiden jälkeen niitä miettiä on ollut aikaa käydä muutamana päivänä viikosta salilla ja lenkkeiltyä enemmän. Pääasia on kuitenkin toi ruokavalio. Jos yrittäis pysyä siinä yhdessä herkkupäivässä per viikko, niin vois onnistuakin. Se vaan yleensä alkaa lipsuun jossain vaiheessa.
 
Mullakii tuntuu herkkupäivä olevan joka päivä. Pakko siis saada jotain hyvää edes ihan pikkasen. Tänää leivoin pellillisen raparperipiirakkaa, ku tuli Tyynen kummit kylää ja heti perää tuliki naapuri kahville :) Siitä pellillisestä jäiki lopulta enää 4 palaa (jaoin 16 palaa) ja ne laitoin säästöön huomiselle päiväkahvihyväks. Ja keskiviikkona on tulossa yks kaveri vauvansa kanssa käymää ni aattelin leipoa pullaa siks päiväks. Tosin ennen herkuttelua käyn tän kaverin kanssa siellä äiti-lapsi-jumpassa, et ehkä siinä parit pullat voi sen jälkee nauttiaki :p
 
Huh, tänää oli se äiti-lapsi-jumppa ja luulin et siel tehdään rauhallisesti vauvan/lapsen kanssa liikkeitä jotka vahvistaa kehoa. No tääpä ei oo sellanen jumppa, vaan täällä lapset saa kulkea vapaasti ja leikkiä jos ei oo niin pieniä että makaavat alustoilla lattialla. Äidit sitten hikihatussa tekee eka lämmittelyhölkän ympäri salia ja sen jälkeen tehtiin 5 liikesarjaa, joissa kussakin 7 (vai 8) eri liikettä, jokaista liikettä tehdään 30sekuntia niin kovaa ku itestä irtoo (eli hiitti) ja sen jälkeen 30sekunnin tauko ja seuraava liike.

Mä huomasin et oon ihan rapakunnossa, ekat kaks sarjaa sain tehtyä ja sit seuraavist kahdesta sarjasta osan. Viimenen sarja jäi multa kokonaa tekemättä ku alko todella tuntuu et taju lähtee. Otti todella koville. Mut silti mietin et pitäskö mennä toistekin. Jos seuraava kerta ei oliskaa niin kamala. Ja kyl siel kuulemma välil on sellasia kuntopiirityyppisiäki tunteja, mut nyt muut on tykänny tost hiitistä ni sitä on ainaki ens kerralakii.
 
Jatkanpa sitte yksinpuhelua... Täytyy sanoa etten oo varmaa ikinä ollu näin kipee ku eilisen jumpan jäljiltä. Ainoo paikka mikä ei oo kipeenä on naama, mut kai senki lihakset sais kipeytyy jos ikee yrittää :) Tekke mieli tosiaa mennä myös ens keskiviikkona tunnille, mutta torstaina on taas pilates (täl viikol ei ole syysloman takia) ja pelkään ettei siel sit pysty tekee kaikkea kunnolla jos edellisenä päivänä käy tollasel hiitti-rääkillä. Mut jos ei muuten ni sit ainaki joulukuussa meen tonne äiti-lapsi-jumppaa uudestaa ku joulukuussa tulee kuukauden tauko pilateksee, 4.12 tais sitä olla viimenen tunti ja sit se alkaa tammikuussa 8.päivä.

Lisäks naamakirjassa kulkee joku punnerrushaaste, ja tietty miehen piti sit haastaa mut mukaan ku aikoo kuulemma iteki osallistua. Ongelma on se että mä en osaa punnertaa, tai siis en pääse tarpeeks alas, jos aion päästä ylös. Mut kai se sit siinä harjaantuu, ku saa lisää lihasta yläkroppaa. Mul on aina ollu jotenki tosi heikot yläkropan lihakset ja keskivartalonkii ja siks oonki aina kärsiny jonkinäkösistä selkävaivoista, huonosta ryhdistä ja niska-hartiavaivoista. Tosin ryhti on parantu lukioajoista eli n. kymmenessä vuodessa ihan kivasti, mut siltikää en oo siihen tyytyväinen.
 
Jaa se vauvajumppa on sellasta, mäki haluisin jos se kerta noin kivaa on (minäki luulin et siel vaa heijjaillaan lapsia sylissä ees taas :DDD). Et sä toki yksin tääl oo, mä luen aina kaikki viestit mitä joku lisää, mut en vaa ikinä jaksa kirjottaa mitää tsihihii :p Pitäs varmaan ottaa härkää sarvista ja joskus kirjottaakin niin tääkä loosi ei olis niin autioitunu :)
 
Meidänkin vauvajumppa oli just sellaista, et muksut makoili maassa ja äidit jumppas. Lämmittelyt tehtiin niin, et lapsi sylissä mentiin ympäri salia ja välillä saatettiin jotain kyykkyjä tehdä lapset sylissä, mut valtaosa liikkeistä ilman lasta.
 
Juu mulla on edelleen kintut kipeenä siitä keskiviikosta :grin Harmittaa et tuli todettua et olin silloin torstaina niin kipeänä ettei pilatesliikkeitä tullu mitään (kokeilin siis kotona). Eli en pysty kyl äiti-lapsi-jumpassa käymää niinä viikkoina ku se pilates on. Nyt sit mietin kovasti et jos kattois mitä muita tunteja niillä on tarjota, jos löytyis lauantaille/suununtaille tai maanantaille sellanen tunti mikä ois yhtä kokonaisvaltasesti koko keholle. Sit siin olis aikaa palautua siihen torstain pilatestuntiin mennessä :)
 
Nyt on saleilu taas aloitettu, mutta toi aikatauluttaminen on vähän hankalaa. Jos menen töiden jälkeen salille olen kotona vasta klo 18 aikaan ja tyttö menee nukkuun jo klo 19-20. Ei siinä jää paljon aikaa oleilla typsyn kanssa :sad001 . Täytyy vissiin yrittää lähteä salille vasta sen jälkeen kun typy on jo unilla, mutta silloin en saa persettäni enää irti sohvasta. On tää hankalaa. Nyt olen käynyt 2 krt /vk, mut yritys olis, että vois käydä 3-4 krt/vk. Juoksulenkit on jääneet, kun tuonne pimeeseen ja märkään keliin ei todellakaan tee mieli mennä vapaaehtoisesti. Kauheeta kun toi synkkä ilma synkistää mielenkin :mad: .
 
Nyt on 8 päivää Tikiksen punnerrushaastetta takana :) Ja oon tainnu jäädä koukkuun. Tosin teen tasasesti pitkin päivää (sekin siis sallittu) ja naisten punnerruksia. Tänää 55 ja joka päivä 5 lisää. Yhen vapaapäivän oon joutunu pitää ku paikat oli niin kipeenä. Ja kyl mä harjottelin n. puoltoista viikkoa ennen haasteen alkamista et sai edes vähän jotain alle :)
 
Mä oon ihan rikkipuhki tän päivän ratsastamisesta! Luoja että hevosella onkin virtaa! :grin Ei tee hyvää nää kelit, kun joutuu vaan tarhassa pyörimään päivät...
 
Pakko tännekin tulla hehkuttamaan! Mä oon kompuroinu näitten mun kilojen kans varmaan viimiset 15 vuotta. Nyt oon saanut laihdutettua 9,8kg tähän mennessä. Selvisin jopa painon junnausvaiheestakin läpi.. pitkään pysyi paino samassa ja nyt lähti taas putoamaan. Toivoisin, että saisin pidettyä tsempin päällä ja saisin yhteensä 20kg pois. Sit voisin hetken olla tyytyväinen. Tosiasia on kuitenkin se, et mulla on 30kg ylipainoa, mut en aseta tähtitieteellisiä tavoitteita.. kunhan nyt ees se 20kg... toivottavasti jaksan pysyä tiukkana. Yritän vaan muistaa sen, etten voi laihtua kuukaudessa mahdottomia vaan tämä on pitkän ajan prosessi. On tyydyttävä siihen, että hitaasti lähtee.
 
Takaisin
Top