Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä te! 🤩

@Helpsuli sama täällä. En enää edes käsitä tätä sairastelun määrää.

Revin oikeesti ihan kohta pelihousut kun tulee vaan tauteja taudin perään. Lapsi ja mieskin taas kipeänä. Kaikki on koko ajan kipeänä. Ehtii olla muutaman päivän terve olo ja sit taas mennään.

Pyysin työterveydestä labrat, katotaan pvk ja tulehdusarvot. Ja lähivastaanotolle sen jälkeen. Mutta epäilen että niissäkään mitään selittävää löytyy, koska viimeksi joulukuussa kohdunulkoisen yhteydessä katsottu useampaankin otteeseen näitä. Tuntuu vaan että nyt on jotain oikeasti isommin pielessä, kun ei ole mitään vastustuskykyä! 😭
Joo nyt on kyllä paljon liikkeellä, meillä onneks ainankin toistaiseksi kaikki muut pysyneet terveinä paitsi minä. Vähän yrittää lämpöilläkin.

Tälläkin ihan jatkuvasti kipeenä. Yritäppä siinä sitten olla nousujohteinen, kun tuntuu, että jokatoinen viikko alkaa joku tauti. Nytkin kurkkua koskee... :Grinning Face With Smiling Eyes:

Ehkä hieman tänä vuonna tautikuorma on ollut helpompi, kun koko perhe syö mhb ja isomalla annoksella D-vitamiinia. Mutta ei nekään tilannetta täysin pelasta.

Tää talvi-kevät taitaa olla ollut aika pöpöinen. Meilläkin kiertänyt jos minkälaisia sitkeitä nuhia, eikä meidän lapset ole edes päikyssä 🤧 Kop kop puuta, vatsataudilta ollaan vältytty. Se edellinen nuha kyllä alensi mun liikuntavoimia useammaksi viikoksi.

Mua vähän ärsyttää, kun tuntuu etten löydä itselleni sitä omaa lajia. Tykkään liikkua niin monella eri tavalla, ettei sit saa semmoista pitkäjänteistä kehittymistä aikaan oikein missään 😅 Terveyden kannaltahan se on vaan hyvä, kun liikkuu monipuolisesti. Koetteko muut motivaatiota liikkua vain liikunnan riemusta, ilman tavotteita, vai motivoiko kehittyminen ja mitattavissa oleva tulosten paraneminen? 🤔 Välillä itsestä tuntuu, että tää "liikuskelu" ilman suunnitelmaa ja tavoitteita on jotenkin epänormaalia ja että "kaikilla oikeilla liikkujilla" on joku päälaji ja tavoitteellinen treenaus 😅

@litranmitta mie oon tuollainen sekoilija! Innostun aina siitä, tästä ja tuosta ja lajit vaihtelee elämäntilanteen, mielenkiinnon ja vuodenaikojen mukaan. En ole sinällään ollut koskaan tavoitteellinen, mutta haluan kyllä kehittyä. Esimerkiksi tuolla puntilla on helppo seurata sitä omaa kehitystä, kun se näkyy ihan konkreettisesti kasvavina painoina. 😄 Mutta ei miulla ole muita tavoitteita kuin tulla terveemmäksi ja vahvemmaksi.

Mä otan nyt NAC:n isolla annoksella käyttöön. Vaikutuksia voisi ilmeisesti olla munasolujen laadun lisäksi myös vastustuskykyyn, eli pelkkää plussaa!

Mullakin tulee erilaisia innostuksia, mutta ne harvoin kohdistuu liikuntaan 😂 Oon niin mukavuudenhaluinen, että harva urheilulaji sytyttää. En oikeasti edes kauheasti nauti hikoilusta ja hengästymisestä. Siksi kestävyyslajit kuten juoksu, innostaa vain tosi lyhyen aikaa ja sitten ei taas huvita yhtään.

Minulla kans aina vähän vaihtelee, yhdessä vaiheessa se oli kuntosali ja selkeesti nyt se on tuo pyöräily ! Huomaa että jaksaa käydä ja on mukavaa, vaikka onkin raskasta. Motivoi toki oma terveys mutta myös se kun huomaa eri yhteyksistä kunnon kasvaneen ja jaksaa paremmin.

Tein eilen niin hyvän hiitin, hiki virtasi, liikkeet onnistui ja lihaksiin tuli mahtava pumppi. Illalla kokeilin sitä polarin vo2max testiä, ja ihmettelin miten se näytti niin huonoa tulosta, siis merkittävästi surkeampaa kun loppusyksystä mitattu. Epäilin mittavirheeksi. Yön vauva nukkui poikkeuksellisen hyvin, ja havahduin vain itsekseni yhdeltä ja sit vauvan toimesta 04.30 ottamaan hänet kainaloon. Aamulla selvisi huonon testituloksen syy, joku pöpö iskenyt. Kurkku karhea ja niskan lihakset kipeät, taitaa lämpöäkin nostella. Yöllä syke oli käynyt alimmillaan 62 ja keskisyke oli 69. Normaaleina öinä yön alin käy noin 50 ja keskisyke 58 luokkaa. Täällä makailen sohvalla palelemassa ja kipuilemassa nyt sitten 🤧

Mulla myös laji vaihtuu sitä mukaan mikä kiinnostaa. Sali, juoksu ja uinti vaihtelee kausittain, eikä missään ole varsinaisia tavoitteita. Nyt tuntuu että juoksu on taas mielessä ykkönen. Eilen tein 8km lenkin, olisi tehnyt mieli juosta pidempään, mutta yritän ottaa nyt varovasti ettei tulisi kipuja/vammoja kun ylipainoa kuitenkin on.

Tsemppiä sairastaville, parannelkaahan kunnolla!

Mä ja meidän perhe on ollut tänä vuonna yllättävän terve, verrattuna edellisiin vuosiin. Kaipa se kun lapset alkaa olla vähän isompia niin alkaa helpottamaan

Tsemppiä sairastaville, parannelkaahan kunnolla!

Mä ja meidän perhe on ollut tänä vuonna yllättävän terve, verrattuna edellisiin vuosiin. Kaipa se kun lapset alkaa olla vähän isompia niin alkaa helpottamaan
Minä oon kyllä ollut kovin kummissani kun kaikki pelotteli lapsen sairasteluilla sarjassamme "ootappa vaan kun alottaa päiväkodin niin on koko ajan sairaana".. :D Meillä on ollut sairauden takia vuoden aikana vissiin kahdesti poissa muutaman päivän, taidan tosin olla tässä onnekkaassa asemassa, mutta toisaalta ihan kiva koska kuntatyönantajana on vähän pyllystä

Tänään oli salipäivä. Penkki vähän tökki, mutta muutoin tuli hyvä jumppa. 😊 Tuli kyllä vähän kuntopiirityylinen, kun aikaa oli vähän niin sarjatauoilla tein aina jotain toista lihasryhmää, kun muuten olisi jäänyt treeni vähän tyngäksi. 😅😂

Mie oon niin tottunut siihen, että olen aina kipeänä niin nyt tuntuu ihan oudolta olla terveenä, kun muut valittavat jatkuvia lenssuja. 🙈

Kirjoita tähän...
Takaisin