Treeni ja raskaus

Minä käyn salilla 2-3kertaa viikossa +perus lenkkeily ja sauvakävely muutaman kerran viikossa. Proteiini ja palautusjuomat jättänyt kokonaan pois niiden sisältämien makeutusaineiden takia. Maidon ja rahkan kanssa siis mennään :)
Mulla neuvolan tätä sanoi että kaikkea liikuntaa saa harrastaa niin pitkään kuin hyvälle tuntuu ja niin meinaankin .
Tuo pilates on kiinnostanut itseäkin , pitäisi kokeilla :)
 
Mäkin kävin tänään salilla ja ihan normaalisti vedin palkkarin ja äsken vielä iltanälkään protskupatukan. Ei makeutusaineiden käyttö oo kiellettyä raskausaikana :)
Nyt on kyllä olo ihan poikki... Mut hyvää teki!
 
Heippa,

itse juoksen normaalisti 100-180km/vko riippuen harjoitusaikajaksosta. Määrät ovat korkeat koska olen kilpakestväyysjuoksija. Nyt olen juossut 130-160km viikkoja ja ensi viikolla tulee kevennetty 100km viikko. Jumppailen pari kertaa viikossa, mutta olen huomannut sen tuntuvat alavatsassa. Tiedettekö jotain salia Helsingissä, jossa on ohjattuja tehokkaita mamma jumppia? En halua lopettaa jumppaa, koska ne pitää ryhdin yllä.

Tavoitteena on juosta läpi raskauden, mutta happovedot lopetin jo. Peruskestävyyttä ja vauhtikestävyyttä ainakin 1-2 kolmannes ja viimeisellä kolmanneksella varmaan vauhtikestävyydetkin jää.

Onko täällä muita juoksijoita Helsingin suunnasta?
 
Mie olen harrastanut viimeisen vuoden pelkästään ratsastusta(muuhun ei jäänyt perheen äidillä enää aikaa), nyt myin hevoseni ja aikaa olisi siis vaikka jumpille. :) just tässä miettiny et mitenhän sitä jaksaa mut varmaan ihan hyvin kunhan aloittelee kevyillä painoilla. Oon siis aiemmin käynyt salilla ja erilaisissa jumpissa mut nyt on ollut parin vuoden tauko.
 
Ihanaa kun on ruvennut väsymys helpottamaan :) alkuraskaus meni ihan sumussa, eikä muuta halunnut tehdä ku nukkua ja liikunta jäi sen takia vähemmälle.
Nyt on alkanut salillakäynti taas maistua, tällä viikolla jo kolme kertaa käyty ihan kunnolla huhkimassa ja fiilis on aivan mahtava :)
Mites muilla tuo väsymys?
 
Mua väsyttää ihan kauheesti ja kehtuuttaa. Ei kiinnostais tehä MITÄÄN! Vähän paha vaan ku meillä on muutto tulossa ja pitäis uuteen asuntoon laittaa tapettia ja seiniä maalata. Onneks se kämppä on muuten remontoitu!
 
Väsyttää ihan hulluna edelleen ja oksettaa :sad001 salilla pystynyt käymään normaalisti mutta ei se treeni enää samalla tasolla ole, hengästyn niin paljon nopeammin
 
Mäkin kävin tänään salilla ja ihan normaalisti vedin palkkarin ja äsken vielä iltanälkään protskupatukan. Ei makeutusaineiden käyttö oo kiellettyä raskausaikana :)
Nyt on kyllä olo ihan poikki... Mut hyvää teki!

Sakariini ja syklamaatti on ainakin kiellettyjen makeutusaineiden listalla :)

Mulla on jumpat jääny nyt ihan kokonaan... ollut niin huono olo fyysisesti ja väsynyt olo, ettei vaan oo pystynyt lähtemään. Kotona oon tehny babyfitin jumppia, kun pystyy tekemään fiiliksen mukaan tai jättämään kesken, jos tuntuu pahalta :)
 
Miekään en oo jaksanu käyä jumpissa ja sen huomaa mielialastakin! Kävin aina 3 kertaa viikossa nollaamassa pään bodypumpissa mut nyt ku ei oo käyny nii kauhee v#tutus päällä :D pitäis kyllä päästä jos olot vaan antaa periksi.
 
Vitsi te ootte reippaita! Voi kun sais itsekin aikaiseksi liikkua enemmän! :)
 
Mendinia,sen tiesinkin, mutta ei kaikki makeutusaineet kiellettyjä ole :)
Mun palkkarissa on asesulfaani k:ta.

Mä en oo tällä viikolla vielä salilla käyny,morkkis.. Ma en päässy kun olin yksin lasten kans,eilen oli niin hyvä sää et oltiin miehen ja lasten kans rantsussa ja tänään väsymys vei voiton ja kävin vaan lasten kans pienellä lenkillä.
Väsymystä siis on ja rutosti.. :sad001
 
Mie kävin kahvakuulassa tiistaina, oli suhteellisen rankkaa ku tuntuu et ei vaan jaksa samalla tavalla ku ennen raskautta ja tietty ollu tässä normaalia enemmän taukoa. Hyvin kuitenkin meni vaikka eka tuntu et rupee alavatsaa hirveesti jomottaa, mut se meni onneks ohi! Jospa sitä yrittäis vaik pari kertaa viikkoon jumppaan. :)
 
Onko muilla raskauden myötä hengästyminen voimistunut? Itse harrasta suht aktiivisesti lenkkeilyä ym, joten en yleensä ihan pienestä hengästy. Mutta nyt tuntuu esim. reipas kävely ja portaiden nouseminen hengästyttävän todella nopeasti. Samaan aikaan saattaa tulla myös pientä huimausta. Ainakaan toistaiseksi mitään kovin rasittavaa liikuntaa ei tuon takia voi harrastaa. Jooga ja pilates on kiinnostavia vaihtoehtoja.
 
Joo tuo hengästyminen kuuluu asiaan, sun kroppa ottaa enemmän happea talteen sisäänhengitetystä ilmasta, oliko tuplaten "normitilaan" verrattuna :)
Ite en tienny mut fiksummat oli googlannu
 
Ahaa, hyvä tietää et hengästyminen kuuluu asiaan. Mä kun en tähän asti ole oikein mitään kunnon urheilua pystyny harrastamaan huimauksen ja kipeitten rintojen takia, niin pelkäsin jo et mun kunto on ihan rapistunut ku hengästyn niin nopeesti.. :)
 
Mä en jaksa nostaa mitään painoja. Pumpissa kyykyissä 2.5kg per pää ja ihan loppu ja reidet puoli viikkoa kipeet :/
 
Mä sain tänään fyssarilta kiellon tehdä enää suoria vatsoja. Vatsalihakset on lähteneet jo erkaantumaan sen verran, että nyt on sit nuo suorat vatsat jätettävä rauhaan. Ja mä kun oon jokapaikasta lukenut, että vasta siinä rv20 pitäis suorat vatsat jättää rauhaan...
Mutta kuulemma tuo on aika yksilöllistä, missä vaiheessa ja millä tahdilla vatsalihakset alkavat kenelläkin erkaantua ja uskon kyllä fyssariani, sillä hoitaa monia raskaus"vaivaisia" ja synnyttäneitä.
Ja tarkoittaa tuo kielto myös salitreenin ainakin osittaista keventämistä, ettei vatsaonteloon tulis hirveitä paineita treenatessa.
 
Mie en oo käyny sitte viime tiistain kahvakuulan jälkee ollenkaan jumpassa. En varmaa jaksa yhtää mitää ku meen seuraavan kerran. Ihan säälittävää :D ennen raskautta mulla oli pumpissa kyykyissä yht 27.5 kg mut eipä oo enää :D
 
Täällä kanssa yks hengästymisestä kärsivä. Mun oli edellisessä raskaudessakin pakko lopettaa lenkkeily kokonaan jo joskus rv15, koska jo noun 500 metrin jälkeen alko ahdistaa rintaa ja hengitysvinkua. Luulin jo sairastuneeni rasitusastmaan :D. Hassua on, että kaikkea muuta liikuntaa (esim. tanssia, kiipeilyä, salia) pystyin harrastamaan melkein loppuun asti ihan hyvälläkin temmolla...noista etenkin tanssi on kuitenkin aika aerobista.
 
Minäkin hengästyn nyt raskaana todella nopeasti, mutta metsässä reippailua en ole lopettanut. Pitää vain ottaa hitaammin kun alkaa hengästyä, ja pitää lepotauko, jos sattuu epähuomiossa kiipeämään jonkun kallion laelle liian nopeasti.
 
Takaisin
Top