Toukovauvojen kasvupyrähdyksiä

Mä en oo saanu Joasta mitään papereita vaikka mulle sanottiin et saan sit vastaavan pojasta kun mitä oli itestä...[>:]
 
En mäkään saanu kun sen lääkärin tarkastuksen lausunnon, siinä oli vielä hauskasti laitettu yhteen kohtaan oikein että "mainitaan vielä, että apgar 10 pistettä!". [:)] Enkä itestänikään kun saliosuudesta sellasen lappusen missä oli kaikkea infoa mitä siellä on tapahtunut.
 
Meillä oli ne pisteet 7/8 enkä voi muistaa mistä ne tuli kun salissa kävit ne läpi kun poitsu oli ekaa kertaa mun sylissä...
 
Syntyessään 4005g. Siitä jokunen päivä 3800g, seuraava päivä 3790g, seuraava 3810g. Neuvolassa 8vrk ikäisenä sitten 3940g. Nyt on tulevana torstaina jälleen neuvola.
 
Syntymäpaino ja pituus: 3960g, 54cm
Paino 9 pv:n ikäsenä: n.4500g
Paino ja pituus 1 kk: 5530g ja 57,5 cm

:)
 
joo poika on jo melko jytky, pelkällä äidinmaidolla. tankkaa hirmu usein päivällä.
 
Meilläkin tankataan useammin päivässä,mutta korvikkeilla enimmäkseen. Imetän kyllä kanssa,mutta tuntuu tuota äidinmaitoa tulevan niin vähän että korviketta melkeinpä heti perään! [8|]
 
Babaytoy kurjaa, ettei tunnu ruoka riittävän omasta takaa.

Meillä on kyllä tuntunut riittävän. Neuvola oli viime to ja nyt oli viikossa tullut 160g painoa ja kaikenkaikkiaan siis 4100g. Syntymäpaino ylitetty siis jo 95g [:)] Ja sekin oli siis viime to joten lisää lieneepi tullut taas. Mutta tuntuu hassulle, että tiipero kasvaa mutta musta tuntuu että se on paljon kevyempi nyt. Saattaa johtua tietty siitä, että itse on päässyt kuntoon synnytyksen jälkeen (jotakuinkin) ja särkylääkkeistä eroon.
 
4vk täynnä ja neuvolasta juuri kotiuduimme [:)]

syntymä: 3570g 54cm
1vk: 3560g 53,5cm
2vk: 3830g 54cm
4vk 4490g 56cm

Hyvin ollaan tissiä lutkutettu [:D]
 
Mua huolestuttaa toi ensi viikon neuvola, tai lähinnä se miten poika on kasvanut kun on niin huonosti painoa kerännyt tähän mennessä [&o] enpä sitä tosin yhtään enempää voisi syöttää kun nytkin pulauttelee melkein joka syöttövälillä! Näyttää että posket ja nyrkit olis vähän saanu pyöreyttä, mutta on se vaan kamalan rimpula poika, käsivarret on ihan kamalan ohkoset jotenkin eikä poika ole ollenkaan sellainen vauvanpyöreä kuten teidän monien pikkuiset on [&o] hän on kyllä pääosin kamalan tyytyväinen joten ehkä se on merkki siitä että kuitenkin mahansa saa täyteen, ja kun tosiaan tolleen pulautteleekin jonkin verran. Ehkä hän nyt vaan sit on tällainen hoikka poika, ärsyttää vaan kun neuvolassa ollaan niin sarvi ottassa jos ei mennä käyrien mukaan [:@]
 
Harmi juttu Tirri. Siis kun tuolleen tuijotetaan käyriä ym.

Musta taas tuntuu et meil mennään neuvolas ihan miten sattuu... Oma th kävi silloin täällä ja silloin mitattiin ainoastaan paino... Ja seuraaval kerralla oltiin neuvolas tuuraajalla ku oma on nyt lomilla. Se ei ottanut kuin painon. Ei siis päänympärystä eikä pituutta...
saas nähä mitä ens maanantain neuvolas sit katotaan...
 
Eilen oli lastenneuvolan tädin kotikäynti. Tyttö hyvinvoiva, kaikki kunnossa. Painoa oli tullut lisää parin viikon aikana
puoli kiloa! Viimeksi painoi 3720g(ikää 2vko 4vrk), eilen sitten iän ollessa 1kk 6vrk painoa 4300g! Hyvin oma maito riittää,
muistan kyllä olla tyytyväinen siitä joka päivä [:)]

Nyt sit ilmaantui hirmuinen huolenaihe.. löysin tytön korvan takaa, imusolmukkeen kohdasta pienen patin..
Meillä kun suvussa (mm.mun isällä) on tuota syöpätaipumusta.. soitan 12 jälkeen neuvolaan, ja kyselen vähä..
lääkäriinhän se on lähdettävä, ja todennäköisesti mennään vielä yksityiselle, on sen verran vakava juttu, etten
luota oikein noihin julkisiin.. Huoli on ihan älytön. Itku tuli jo eilen, vaikkei mitään tiedäkään vielä. Pahintahan sitä aina pelkää..
 
Voi RiinuLiinu toivottavasti ei ole mitään! Voimia teille, pystyn samaistumaan tuohon huoleen [:(]
 
Heippa!
Meillä oli maanantaina eka neuvola:
Syntymä: 2916(?)g, 49,5cm
2vk: 3310g, 50,8cm

Hurja syömäri meidän poika[:D].. Saattaa syödä 80 milliikin kerralla...
 
Eilen vauva söi 1,5 h aikana 300 ml. Miehen alkaessa maitoo lämmittään, en kehannu sanoo, että vauva muuten söi just. Tästä rupesinkin miettimään, että pidänkö mää vauvaa nälässä. Mulla kun nuo syöntivälit on tuota kolmee tuntii. Tosin, pitää ottaa huomioon, että vauva nukku eilen ulkona 5 tuntii (söi välillä). Rankkaa hommaa tuo vauvojen työ.  
 
Kuinka usein teillä on ollu neuvolakäyntejä muksun kanssa? Meillä kävi neuvolatäti toisena kotipäivänä ja seuraava kerta on vasta kun muksu on 1½ kuukautta..

Syntymäpaino: 3730g
Lähtöpaino 3455g
6.päivän ikäisenä 3570g

Pojalla päänympärysmitta väheni melkein sentillä sairaalassa oloaikana :D Syntymän jälkeen mitta oli 37,5 ja kotia lähdettäessä 36,6. Terkkarikin mietti, että kumman mitan uskaltaa ottaa lähtöarvoksi..

Minä sain oman hoitotyön yhteenvedon ennen kotiinlähtöä ja poika sai postissa hoitopalautteen, jossa oli synnytyksestä ja mitä pojan lääkärin tarkastuksessa tuli ilmi.

Naureskelin miehelle, että poika on lihonut samassa ajassa 100g kuin äippä laihtunu 10kg :)
 
Takaisin
Top