Toukovauvojen kasvupyrähdyksiä

Mimmu86

Piirimestaruustason postaaja
Ajattelin aloitella uutta keskustelua, mikäli teillä riittää intoa päivitellä muiden nähtäville rakkaimpienne kasvamista [:)] Eli neuvolakäyntien jälkeen mittoja ja muita pikkuisten kuulumisia jos siltä tuntuu [:)]
 
Meillä siis syntymäpaino oli 4000g
sairaalastalähtöpaino 3830g
ja neuvolassa viikon ikäisenä 3890g
 
Huomenna mennään taas painokontrolliin kun oli niin vähän noussut. Toivottavasti olis nyt noussut kunnolla, ainakin herraan on uponnu ruokaa ihan kiitettävästi <3
 
Syntymäpaino: 3960g
Sairaalasta lähtiessä viime pe: 3860g
Tänään neuvolatädin käydessä: n.4500g

Komiasti on pojalla tullu painoa lissää, ei ole ainakaan vielä tarvinu miettiä, tuleeko maitoa :).
 
Meillä syntymäpaino 3160g
Sairaalasta lähdettäessä 3026g
Eilen 5vrk ikäisenä 3120g

Kahdessa päivässä kotona noussut 100g. [:)]
 
Meillä tytsty paino syntyessään 3220g,
kotiinlähtöpäivänä 3090g,
eilen 1vko 4vrk ikäinen, painoa tullu 410g -> 3,5kg nyt [:)]
 
 Heh, meidän poitsu näytti äsken neuvolassa th:lle miten kasvetaan kun kerta käsketään; kahdessa päivässä tullu 210g lisää painoa eli nyt oltiin 4100g [:D] 
 
Mut on se kumma...ensin käsketään antaa lisää ruokaa ja sit ku oikeesti kasvetaan niin sit käskettiin vähentää [>:] ei saa kuulemma noin paljoo jatkos nousta. Ja kritisoi meidän tutin käyttöä...onneks seuraava kerta on jo lastenneuvolan puolella.
 
Mimmu86, no kylläpä kuulostaa kummalliselta! Ensin pitää painon nousta, ja sitte ku nousee, nii ei saiskaa.. hohhoijjaa.

Mitä se meinas sit siitä tutista? Meillä kans neiti tykkää tutista, tosin nukahtaessaan pulpauttaa tutun pois. Pieniä hetkiä tykkää imeskellä.
Mun mielestä siitä ei oo mitään haittaa, jos kerta tuo vähän lisälohduketta [:)]
 
Totes ettei pitäs antaa kun voi vaikuttaa rinnan imemiseen. Meillä nyt annettu maitoakin jos vaikka millasesta pullosta ja edelleen on imu ihan yhtä tehokas kun alkuun. Oon ite ihan samaa mieltä, siinähän lutkuttaa tuttia jos se helpottaa [:)] Meilläkin poitsu tiputtaa tutin kun nukahta ja muuten käytössä oikeestaan vaan sit vieraissa paikoissa [:)]
 
Meillä syntymäpaino 4115g/ pituus 50cm
sairaalastalähtöpaino 3800g
1viikko 4167g/54,5cm
3viikko 5271g/57cm
 
meillä syntyessä 3380g/49cm
1 viikkoisena 3350g
2 viikkoisena 3830g
3 viikkoisena 4300g

että hyvin oma maito riittää [:D]
 
Elikkäs täällä oli ensimmäinen neuvola tänään :)

Syntymäpaino: 3570g
1vk: 3560g

Oli lääkärin tarkastuksessa sairaalassa tippunu 7,4%, mutta en muista tarkkaa lukemaa eli hyvin syöty on kotona [:D] Neuvolassa tuli sitten hirmunen nälkä ja neukku vaan kommentoi että ainakin kuuluu että maitoa tulee on sen verran selvät äänet [:)]

Mamma hyppäs kanssa siellä vaa'alle ja meinas pyörtyä -8kg lähtöpainosta eli -12kg ennen synnytyksen painosta :)
Ois 6kg mun "tavoitepainoon" [8|]
 
Josko tänne oikeeseen paikkaan laittais sit noit mittoja [:)].

Syntymäpaino 26.4:  2960g , Pituus:   50cm, Päänympärys: 34cm
Kotiinlähtöpaino:      2690g
1 vko:n ikäisenä:      2730g
1+4 vkon vanhana:   2875g
3 viikon vanhana:     3230g,  Pituus:   52cm, Päänympärys: 36cm
4 viikon vanhana:     3570g,  Pituus:52,5cm, Päänympärys: 36,5cm

Aluks punnittiin aika tiuhaan et nähtiin et paino lähtee kunnolla nousuun. Eilen olikin sit ottanu oikeen kunnon kasvupyrähdyksen, ku viikossa tullu painoa +340g lisää. [:D][;)]
Th oli oikeen mielissään ja sano et näin sen pitäiskin mennä. Et nyt on kasvu saatu kunnon nousuun. Maitoa riittää tarpeeks ja pakkaseenkin vähän. [:)] Muutenkin imetys lähteny tosi hyvin käyntiin ja aikalailla ilman rintakumia mennään jo. Joskus yöllä siihen vielä turvaudun, ku menee nopsempaan imetys sen kaa. [;)]
Reilun kolmen viikon päästä on sit lekuri ja siitä viikon päästä 2kk neuvola. Sit tuleekin jo piikkiä. Toivottavasti ei nosta vauvalla kuumetta.
 
Nelli
19.5 Syntymäpaino 4200g
23.5 sairaalasta lähtöpaino 4002g (oma mittaus vaatteiden vaihdon yhteydessä)
25.5 6 päivää ikää, 4150g

eli aika hyvin painoa tullut tuossa sairaalasta kotiutumisen jälkeen.
Eli ei mun tartte epäillä etteikö multa tota maitoa tulis...
 
Tänään, ikää 2vko 4vrk paino 3kg 720g [:)] Paino noussut viime viikosta 220g.
Olin ihan varma, että paino on tippunu, ku tuntuu että maito loppuu tisseistä ihan kokonaan..
ku tyttö syö koko ajan. Mut huoli on näköjään ollut aiheeton [:)]
 
Eli pientä päivitystä

Syntymäpaino 4000g     pituus 53cm
Lähtöpaino     3830g
1vko             3890g
1vko 2vrk      4100g
2vko 2vrk      4330g      pituus 54,7cm

Nyt oli kasvettu oikein sopivasti <3 ei oo meidän äijä saanu liikaa ruokaa vaik on saanu aina tasan niin paljon ku napa vetää. Aika karulle kuulostikin se ä-neuvolan th:n ohje et näin pienen ruokamääriä pitäs rajottaa ku oli niin hirveesti kasvanu kahdes päiväs vaikkei ole mitääsn merkkejä ollu et olis poitsu syöny liikaa (pulauttelu, vatsavaivat...). Nyt tämä täti totesi vaan et kyllä se lapsi tietää kun vatsa on täysi [:)] Hyvillä mielin tästän eteenpäin eikä enää niin stressaa toi osittaisimetyskään kun on aika hyvin näköjään onnistuttu [:)]
 
meillä oli tänään neuvola ja kyllä oli neiti hienosti taas kasvanut :)
Painoa oli 4200g ja pituutta 53,5cm
seuraavan kerran mennään sitten 2kk:n ikäisenä käymään neuvolassa ylimääräisellä kerralla katsoon et paino nousee tasasesti.
 
2vk neuvola tänään [:)]

Syntymäpaino: 3570g
1vk: 3560g
2vk: 3850g

Hyvin tuntuu maito riittävän, nyt seuraava kerta vasta 15.6, jolloin otetaan myös musta "kokeet" lääkäriä varten, eli hb ainakin. Mitä lie muita kuuluu tähän, ja pissanäyte pitää käydä antamassa labrassa koska sektio. [8|]
 
syntymäpaino 3690g
sairaalasta lähteissä 3400g
12pv ikäisenä painoi 3540g
ja 20 pv ikäisenä 3780g
ens viikolla ois neuvola, saas miten poika on kasvanu..
 
[>:] voi vitalis jos se neuvolan täti ottaa verikokeen multa. miks sitä ei vois samalla siellä labrassa hoitaa [:@] oon piikki kammonen ja en jotenkin usko että neuvolan täti osaa kauheen hyvin ottaa ja mulla pakenee vielä verisuonet että ei oo helppo ottaa [:(][:(]
 
Nelli
19.5 Syntymäpaino 4200g
23.5 sairaalasta lähtöpaino 4002g (oma mittaus vaatteiden vaihdon yhteydessä)
ja papereissa virallinen lähtöpaino 4054g
25.5 ikä 6 päivää, 4150g
4.6  ikä 2 viikkoa ja 2 päivää, paino 4300g

muita mittauksia ei otettu. Oli kyl mittanauha kädes mut tais unohtaa pituuden mittaamisen...
Kirjoitti neuvolakirjaseen että tyytyväisen oloinen vauva. Sit isi lähti viemään mun vanhempia lentokentälle niin meni 5 minuuttia ja Nelli aloitti ihan hirveän huudon [:D]
Tissi suuhun vaan... vähän meitä nauratti. Isin syli on paras syli meillä...

Sain Nellin papereita kotiin, kun sairaalasta sain vaan sen oman synnytyskertomuksen. Mut tos Nellin papereissa oli paljon enemmän tietoa.

Mulla todettu mm. määrittämätön pre-eklampsia, lapsivesipussin ja sikiökalvojen infektio, epäonnistunut synnytyksen mekaaninen käynnistysyritys...
Apgar pisteet 8 molemmilla kerroilla. Yhdet pisteet menivät jäntevyydestä ja ihon väristä.
 
Takaisin
Top