Toukomussujen vauva-arkea

Tänään olikin taas kontrolli silmäklinikalla; paineet Joan vasemmassa silmässä ei ole laskeneet kovista lääkkeistä huolimatta eikä laserointi lääkärin mukaan riitä vaan Joan silmä putkitetaan [:(][:(] kirurginen toimenpide taas edessä ens viikolla. Vasen silmä on kehityksessä jo jäänyt jälkeen kun on ollu ilman linssiä mutta vasta joskus tylevaisuudessa kun Joa osaa itse pukea näkemänsä sanoiksi, selviää miten kaikki on näköön vaikuttanut ja onko asia tehoilla korjattavissa vai jääkö silmään näönalentumaa...[:(] Sankalaseihin todennäköisesti siirrytään leikkauksen jälkeen

Että näin...nyt pitäis taas löytää puhtia jostain ja jatkaa normaalia arkea mut p*ska fiilis ei voi muuta sanoo [:(]

Minä leikkaan pojan kynnet kun se nukkuu, muuten ei homma onnistuisi ollenkaan kun kädet vispaa minkä ehtii :) Mies ei uskalla leikata ollekaan pojan kynsiä kun juuri pelkää että leikkaa sormen pään auki..

Mimmu, voi harmi, kylläpä nyt koetellaan pientä heti elämän alkutaipaleella! Ymmärrän, että äidillä on varmasti huono mieli. Ottaa aikaa hyväksyä, että oman rakkaan pikkuisen näkö ei välttämättä koskaan tule olemaan edes lähellä normaalinäköä. Onneksi lapset on kuitenkin aina lapsia ja osaavat elää omaa lapsen elämäänsä kaikista mahdollisista sairauksista huolimatta. Ei ajatuksen tietenkään helpota äitiä tässä tilanteessa, mutta kuitenkin. Voimia!

Voi Mimmu86, hirveesti voimia koko perheelle!!

Meillä kynsien leikkaus onnistuu hienosti. Miiu ymmärtää silloin olla ihan liikkumatta [:)] Sillon ku se oli ihan pieni, leikkasin hänen nukkuessaan. Mut nyt jos menis saksien kanssa sörkkimään kesken unien, heräis varmasti.. mut onneksi onnistuu, niin sormien kuin varpaiden kynsien leikkuut hereillä [:)]

Jaksamista Mimmulle ja Joalle!

Kyllä septidin on just sitä mikä ei kirvele! Se lukee kyljessäkin ihan selvästi :)

Tsemppiä Mimmulle ja Joalle!

Meillä ois sunnuntaina edessä Onnin eka lentomatka, lennetään täältä pohjosesta Tampereelle, ko minun pikkuveli perheineen asuu rannikolla. Äitiä jännittää ihan hirmusesti! Varsinki ko lento lähtee jo kuuelta, eli pittää herättää Onni jo ennen neljää :(. Takasin tullaan sitte illalla, kympiltä lähtee kone. Saas nähä suostuuko äijä nukkumaan minun sylissä koneessa. Toivottavasti, ettei rytmit ihan käänny nurinkurin ja kauheita raivareita vedä.

Kiitos kaikille! Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Ainakin tietää että tehdään jotain mikä auttaa että saataisiin edes jotenkin vasen silmä taas pelikuntoon...

Kovasti jaksamista Mimmulle ja Joalle, tosi ikävä tilanne [&o]

Löysin netistä aivan mainion sivuston, http://www.namnnappen.se/. Täältä saa tilattua nimikoituja tutteja paljon halvemmalla kuin niitä suomesta saa!!! Tilasin 3 tutin setin, niille kuljetusrasian sekä tuttiremmin, niin maksoi postikuluineen ruotsista vain 20€! 

Tirri,muuten ihan kiva sivusto ja ihania tutteja,mut en ymmärrä ruotsista mitään enkä kyllä osaa englannin kielelläkään mitään tilata [:D] kertoisko joku jonku suomenkielisen sivuston josta voi tilata nimitutteja? [:)]

Iltasanomien sivuilla oli juttu vauvan vaipattomuudesta (http://www.perheelliset.fi/2010/10/nain-opetat-vauvan-olemaan-ilman-vaippaa/).
Samaisesta aiheesta tais olla viime Vauva-lehdessäkin. Vai oliko se Meidän Perhe.. anyway. Mitä mieltä ootte?
Tietty se olis hienoo, jos pystyis luopumaan vaipoista, mut miten sitte esim. autossa? Ja mun mielestä se sitoo aika paljo kotiympyröihin, ainaki alkuvaiheessa...

Saattaahan tuosta pissattamisesta olla apua kuivaksi opettelussa.. pitäs vaan ottaa tavaksi pissattaa lavuaariin tiettyinä aikoina, esim. unien jälkeen mutta tuntuu niin hankalalta. On niin paljo mukavampi makoilla sängyssä heräämisen jälkeen kuin kiirehtiä pissalle :) 

Eilen meillä oli neuvola ja rokotuksia tuli rota ja se MPR-piikki. Juho ei ollut mitään muuta, kuin ehkä hiukka normaalia väsyneempi eilen. Tänään käytiin ostoksilla ja mentiin ravintolaan syömään. Syötin Juholle kana-vihannessosetta, jota olin ottanut mukaan evääksi. Poika yski välillä, mutta söi kuitenkin ihan hyvällä ruokahalulla kunnes...alkoi oksentaa[:'(]. Mulle iski hätä, kun sitä oksennusta tuli ja tuli, nostin äkkiä pojan pystympään asentoon rattaissa. Onneks oli äitiyspakkauksen ruokalappu yllä, kun siinä on se kaukalo. Se tuli nimittäin melkein täyteen sitä yrjöä [&:]. Tuntui että se oksennus kesti ikuisuuksia ja pelkäsin jo, et poika tukehtuu [&o].

Juho ei päivällä vaikuttanut mitenkään kipeeltä, kun oltiin kaupoilla lukuunottamatta tota oksennusepisodia. Syötin hänelle jonkin aikaa sen oksun jälkeen purkillisen hedelmäsosetta ja se pysyi sisällä ihan hyvin. Ihan normisti poika kävi sitten päiväunille rattaisiin ja kierreltiin kauppoja. Kotimatkalla hihkui autossa hereillä, mutta tyytyväisenä [:)].

Nyt sitten iltaa kohti muuttui poika itkuiseksi. Ensin ei meinannut iltapuuro kelvata millään, suostui lopulta syömään kun sai istua isin sylissä [8|] ja minä syötin. Lämpöä oli otsakuumemittarin mukaan noin 38 astetta, se pirun mittari antaa joka kerralla eri tuloksen [:@]. Juho menikin jo sitten ennen kahdeksaa yöunille, oli niin väsyneen oloinen.

Nyt tietty huolettaa, että vauva alkaa oksentamaan unissaan [&o]. Taitaa tulla levoton yö, sen verran säikäytti tuo oksennus et varmaan hyppään tarkastamassa vähän väliä et kaikki on kunnossa. En kyllä löytänyt noitten rokotusten haittavaikutuksista, et kumpikaan aiheuttas oksennusta...

Meillä heräs yöllä puoli viis ja oli 39 kuumetta, tän päivän onkin huutanut...
Toivottavasti nyt vähän helpottaisi ja olisi huomenna oma itsensä!

Takaisin