Toukomussujen vauva-arkea

Itse oon jonkun verran noiden vammaistukiasioiden kanssa ollut tekemisissä töiden kautta ja valitettavasti Kela on nykyään ilmeisesti vähän tiukoilla linjoilla noista. Haitta pitää ilmetä vähintään 6kk ajan, joten sen vuoksi varmaan Joakaan ei oo sitä lääkärinlausuntoa vielä saanut. Korostavat muutenkin nimen omaan tuota, että lapsesta pitää olla merkittävän paljon enemmän "vaivaa" ja rahamenoja vanhemmilleen kuin tavallisesta, terveestä lapsesta. No, toivottavasti saatte tuen koska kyllähän teillä nyt varmasti vielä tulevaisuudessa tullaan paljon Joan näön vuoksi tarvitsemaan "erityishuomiota"!

Unohdin taas että olet hoitoalalla Inxu! [:D]

Alun perin lääkäri sanoi että oli just kirjoittanut yhdelle lapselle samasta "sairaudesta" ja oli tullut bumerangina takaisin kun olivat alle 10 kertaa käyneet...Kyllähän tuosta noita kuluja tulee kun vähintään 1kertaa/kk käydään siellä ja nukutuksia tiedossa aika monta ja siihen päälle piilolinssit ja silmätipat joita on jo pelkästään tähän asti ollu vissiin 7 eri mallia [&o] parhaimmillaan 20€/puteli joka kestää pari viikkoa. Lääkäri ihmetteli lähinnä sitä että kun tämä on synnynnäinen sairaus niin miten sitä ei uskota kun lääkäri tietää tarkan hoitosuunnitelman ja kuinka kauan tämä vie enimmillään ja lyhyimmillään...Tiedä noista, on vaan aika ärsyttävää.

kela on suoraan jostain ja syvältä kanssa.. ärsyttää kun kuuleekin tommosesta paperien kanssa leikkimisestä kun kyse pienestä vauvasta :(

http://www.youtube.com/watch?v=belQvMn84H0

Bongasin tuolta lokakuisten jutuista...Annika Eklundin uusi kappale "Niin pieni"
Tosi kauniit ja koskettavat sanat. [:)]

itku ja hampaiden kiristys [:(] käytiin äsken labrassa Janikan kanssa verikokeissa.

Kahteen kertaan joutuivat tökkimään oikeaa kättä kun verisuoni juoksi kovaa pakoon ja vasemmasta eivät ede löytäneet, että olisivat voineet yrittää. Kyllä oli lähellä tämän mamman itku, mutta juuri ja juuri sain pidettyä itseni kasasssa [&:] No onneksi se on ohi nyt. Käytiin koti matkalla kaupasta hakemassa "Vadelmaa, mustikkaa ja jogurttia" vähän namia kun kiusattiin heti aamusta [:)]

Muistan kans elävästi kun Joalta otettiin verikoe kun herra oli 2viikkoinen. Itellä pääsi kyllä itku kun yksi hoitaja puristi rystyset valkoisena kättä että pysy paikallaan ja yks pisti [:(]

Mutta onneksi se on nyt teilläkin takanapäin!! Herkut on ansaittu

en varmana ois ite pystyny pitämään neitiä kaks viikkosena kun otetaan verikoetta, joo meilläkin toinen piti kättä ja toinen piikitti. oli aika hassua(tavallaan ymmärrettävää) kun otti vuoronumeroa niin siinä oli erilinen nappi alle 12-vuotiaille lapsille, eli varmaan vähän "kokeneemmat" ottajat [8|]

Kyllä tuli itku tänään,kun leikkasin iisan kynsiä ja kun se menee niin mahottomaksi aina,niin enköhän leikannu peukalon auki..[:(] Pieni viilto tuli,mutta vauvan iho kun ei ole yhtä paksua kun aikuisen,niin sieltä sitten alkoi tulla verta ja mulla iski kauhee paniikki..[:o] Meillä ei ollut laastaria ja puhistelin sitä paperilla ja septidinillä ja yhtäkkiä iisa alko itkemään ihan hirveesti..ensin oli ihan rauhallinen ja kauhee huuto,alko itteeki itkettää. Pyytelin anteeksi ja otin syliin ja pusuttelin poskelle ja lohdutin,ettei ole mitään hätää. Soitin miehelle mummolle viereiseen rappuun,että onko laastareita ja hän toi.Paikkasin sormen,mutta vieläkin pelkään,että se sormi vuotaa vaikka ihan pieni haavahan se oli..[&o] Oli jo toinen kerta,kun leikkasin nahan auki. Ekalla kerralla ei lähteny kun nahka lörpöttää vaan,mutta nyt aukes kunnolla..kyllä mua harmitti ja harmittaa vieläkin toisen puolesta. Itki sitten niin paljon,että laitoin sänkyynsä,rätit kainaloon ja hain maitoa niin nukahti sitten sinne..kun heräsi,n. 30-1hpäästä niin oli hyvillä mielin,kun mitään ei olis tapahtunukkaan.

Rassukka [:(] Kuten nukkumispuolella puhuin,että päivä ollut yhtä hulabaloota..tämä siihen mukaan lukien. Uskallanko enää leikellä kynsiä,kun käy noin. Neiti alkaa vispailee aina siihen malliin,niin varmasti käy uudestaan [&o]

Onko muut vahingossa leikannut sormeen?

Kannattaa Tiia leikata ko Iisa nukkuu, ainaki meillä sillon onnistuu hyvin. Hereillä en juuri uskalla koettaa.

Onhan sitäkin kokeiltu,mutta sitten se herää kyllä siihen,joten se on aika sama,että kummin leikkaa..

Aijaa.. No entäs sillon ko sie syötät Iisaa ja joku muu leikkaa kynnet silloin? Jos ois vähä enempi rauhassa

Ei ole kokeiltu,mutta voishan sitäkin kattoo,että toimiiko paremmin. Ehkä joku muu ei avaa iisan sormia..[&o]

Tais olla äidille pahempi juttu ku Iisalle...

Meil kans mies leikannut silloin kun Nelli joko on mun tissillä tai sit ollaan leikattu kun nukkuu mun sylissä... On niinku huomio jossain muualla.

Eipä ole tapahtunut... olen leikannut kynnet, kun on tissillä. Silloin on rauhassa. Meillä kanssa herätään, jos yritän nukkuessa leikata - valitettavasti perinyt minun unenlahjani [:@]
Varmaan onnistuisi tuttipullon kanssa myös, siinä vaan vissiin tarvitaan joku toinen leikkaamaan?

Varpaankynnet onkin sitten hankalampi juttu, kun en ylety niihin imettäessäni. Joten ne olen leikellyt ihan ihan varovasti nukkuessa päikkäreitä ja viimeksi se onnistui toisella yrittämällä [8|]
Mutta ei paljon ärsyttävämpää hommaa tule kyllä mieleen, kuin kynsien leikkaaminen vauvalta...

ALKUPERÄINEN: Rauha

Tais olla äidille pahempi juttu ku Iisalle...

Meil kans mies leikannut silloin kun Nelli joko on mun tissillä tai sit ollaan leikattu kun nukkuu mun sylissä... On niinku huomio jossain muualla.

No enhän mä mielelläni,enkä varsinkaan tahalleen saatikka vahingossa halua leikata toiselta sormia auki,että verta alkaa tulla. [&o] Kyllä siitä paha olo tuli ja varmasti oli kipee juttu iisalle,mutta kolahti myös minuun. Jälkeenpäin,kun oli kaikki leikannu,niin huomasin vasta että se sormi vuotaa verta..

Juu kyllä minäkin oon kerran leikannut tytön keskisormen kynttä niin, että pikkusen verta tuli. Ei se niin vakavaa... Luulen, että Iisa itki enemmänkin sitä Septidiniä, sehän kirveee nimittäin aika mahtavasti kun avonaiseen haavaan laittaa. Ainakin näin muistelisin joskus, kun pienenä sillä itseltä jotain haavaa on puhdistettu. Seuraavan kerran jos sattuu jotain vastaavaa, niin kandee vaan huuhtasta kylmällä vedellä ja sit laastari päälle. Eikä tuo huuhtelukaan kai niin välttämätöntä oo... En oo kyl mikään sairaanhoitaja mutta näin ajattelisin omalla järjellä [:)]

Ahaa, no voi ollakin. Jotenkin vaan ajattelisi, että kaikki nuo desinfiointiaineet jonkin verran kirvelee kun niissä on kuitenkin alkoholia. Mutta joo, Neo Amiseptia ei ainakaan haavoihin missään nimessä, huh! [:(]

Mulla on kuitenkin sellainen mielikuva, ettei nykyisin enää hirveesti edes kehoiteta noita puhdistusaineita haavoihin käyttämään. Että pelkkä vedellä huuhtelu riittäisi, ainakin tollaisissa kotona syntyneissä haavoissa. Voipi olla vääräkin mielikuva...

Takaisin