Toukomussujen vauva-arkea

RiinuLiinu, kokeile syöttää makuultaan niin, että tyttö on oikealla kyljellä ja sinä samoin, niin että olette esim sängyllä jalat eri suuntiin (tyttö syö ikäänkuin ylösalaisin)! Josko tästä voisi olla apua?!

Meillä mennään suosiolla vastikkeilla. Imetin sen 2 viikkoa,ja lopetin koska tytöllä meni hermot,sekä mulla sitten. Hyvin pärjätty ja näyttää olevan tyytyväinen vastikkeisiin ja niistä saa tarpeekseen [:)] Meillä oli asennon kanssa ongelmia myös,ja sen takia tyttökin tais turhautua! 

Tirri, pitääkin tuota kokeilla, kiitti vinkistä!!
Kun en haluis lopettaa imetystä ihan helpolla kuitenkaan.. mistähän tämmönen valikoitavuus sitte oikein johtuu.. kun aiemmin ei oo ollu mitään ongelmia [8|]

Nyt olisi sitten jälkitarkastuskin takana...kaikki arvot suurinpiirtein heittänyt häränpyllyä. Ikinä ei oo hb laskenu mulla alle 125 ja nyt oli sitten 109 eli näin synnytyksen jälkeen tämä mamma pääsee rautakuurille, virstsassa pöpöjä ja verenpainekin oli "matala". Synnärillä oli parhaimmillaan yläpaine alle 100, alko hoitsutkin huolestuu et onko tää sulle normaalia...

Ehkä nämä tästä tasaantuu, mut paikat näytti kuulemma onneks hyvälle [:D] Tikit parantuneet tosi hyvin ja limakalvotkin tosi siistit. Hääyötä odotellessa [:D][:D]

Mulla vkonlopun reissun jälkeen maito väheni, mutta nyt on palautumassa kun oon urakalla juonu vettä, huolehtinu että syön tarpeeksi ja pumpannu ainakin kerran päivässä.

Ootteko te, jotka alateitse ootte synnyttäneet, uskaltautuneet jo petihommiin miehenne kanssa? Meillä ei ole vielä kokeiltu.. pitäs testata onko siitä enää mihinkään.. :)

Täällä myöskin jälkitarkastus takana. Verenpaineet hyvät, hemoglobiini 142. Pissa puhdas.
Alakerta kuulemma hienosti "palautunut", kaikki kunnossa siis siellä suunnalla [:)]
Ehkäisyasioista keskusteltiin, päädyin minipillereihin (Cerazette). Nyt sit ku lueskelin
tota pakkausselostetta, niin mietin vaan, että koska mun pitää noi alottaa? [8|] Ku siinä sanotaan,
että kunhan kuukautiset alkaa, niin niiden ekana päivänä.. mut entäs ku ei oo kuukautiset vielä alkanu [8|]
Vähä mietitytti se, että ku oon kuullu että aika monella on sitä tiputteluvuotoo noiden minipillereiden takia, että mitenkähän mulla käy.. vastavuoroisesti on mahollista, että kuukautisia ei tuu olleskaa, sehän mulle kävis ku nenä naamaan [:D]
Sain myöskin sen todistuksen, mikä pitää kelalle toimittaa. Pitääkö se vaan se lappu sinne viedä, eikä mitään muuta? Kun sen vanhempainrahahakemuksen täytin samalla ku äitiysrahahakemuksen.

Rolli10, meillä petihommat alotettiin jo 2vko synnytyksestä [8|] Tokihan se sillon oli semmosta hissunkissun-touhuamista. Mut nykyään ei huomaa mitään eroo entiseen. Ehkä jopa parempaa, ja ihanaa ilman isoa vatsaa välissä [:D][:D]

Meillä tyttö edelleenkin hylkii tota oikeeta rintaa. Oon nyt pumppaillu sitte säännöllisin väliajoin, että ei lopu maidon tulo tosta.. harmi vaan, ku tyttö ei suostu pullostakaan syömään [8|] Mutta onneks vasemmassa rinnassa on vielä maito riittänyt, ihan ihmettelen itsekin.. ootan vaan kauhulla sitä hetkee, ku yhden rinnan maito ei enää riitäkään.. mut jospa tää olis vaan väliaikaista.

Pitänee ruveta siivoushommiin, kun tyttökin päiväunilleen nukahti. Mieskin jää isyysvapaille parin viikon päästä, tosin viikoksi vain, mutta kuitenkin. Jospa mies alkaisi sillon enemmän osallistua vauvanhoitoon.

Huvitti muuten, kun mies oli tytön kans kaksisteen kotona mun jälkitarkastuskäynnin aikana (meni vajaa tunti), niin kotiin kun tulin niin mies oli ihan naatti. Tuumasi vaan, että aika vaativa tyttö [:D] Sanoin, että nii'in, minä oon tytön kans jokaikinen päivä, 24/7, että en minäkään ihan helpolla pääse. Että ihan työstä tämäkin menee. Tais mies älytä, että ei tää oo vaan lekottelua täällä, kun hän painaa töitä [:)]

Aurinkoista päivänjatkoa!! [:)][:)]

edit. BTW Tirri, sun vinkkis "ylösalaisin" syömisestä toimi kerran, nyt ei oikee tissi kelpaa vaikka olis mitenkä päin [&o]

Cerazette minipillerit saat aloittaa syömään heti, nii mulle ainaki neuvottiin. ei oikeen voi kuukautisia jäähä oottelemaan..

RiinuLiinu, sen lapun voi vaan viedä kelaan ja sanoa että se on liitteeksi vanhempainrahahakemukseen.

Meillä mies ilmoitti että et alota [:D] eli kondomilla sit mennään eikä kuulemma haittaa jos pettää [:D][:D]
Me sovittiin noista petihommista jo ennen synnytystä et odotellaan hääyötä, on sit vähän niinku "eka kerta". Ja nopsaan on aika menny kun sekin on jo viikon päästä! [:)]

Jälkitarkastuksessa käyty. Hb ok (140 jotain..), verenpaineet oli suht ok (136/82) toisella mittauksella. Kotona kun ovat semmosta 120/70 tasoa :D. Pissa ok. Ja paikat ok, papanki otti samalla. Puhuttiin ehkäisystäki, mutta vielä en tiä alanko käyttää mitään niistä.. Kondomilla tähänki asti oon pärjätty viimeset viis vuotta. Hormonikierukka ainoa jota ehkä vois harkita.

K-18 hommia ollaan harrasteltu ekaa kertaa parisen viikkoa aikaa, eikä kyllä sattunu :). Sitte tuliki heti menkat perään ko jälkivuoto loppu, vaikka imetänki :/.

Mulla on jälkitarkastus 6.7. Jälkivuoto on loppunut,enää tulee vaan valkovuotoa,mutta sitäkin tosi vähän. Sänkypuuhailua tullut harrastettua viikko sitten,lainailen Lmeä ,-eikä sattunut yhtään. Aluksi ei käytetty mitään,mutta sitten iski paniikki,että pitäisköhän tässä nyt ottaa kumipuku päälle,ettei käy vahinkoa. Itse aattelin alottaa e-pillerit uudestaan..siitä täytyy sit keskustella sen lääkärin kanssa. [:)]

mulla on vasta 30.7 jälkitarkastus -.- niin huonosti lääkärinaikoja nyt heinäkuussa. me odotetaan pillereitä että aletaan petipuuhiin.

tai mä oon vielä vähän kahden vaiheilla, toisaalta oon miettiny hormoonikierukkaa, mutta oon lukenu että voi olla aika kivuliasta jos ei ole ala kautta synnyttänyt [8|]

Hiivatti kun minua kiinnostaisi kovasti jo sänkypuuhat mutta kun pelottaa [&:] Jälkitarkastuskin on vasta 12.7. Onneksi sentään hääpäivää vietetään 14.7. eli sen jälkeen. Mutta mietin, että kun ei tuota jälkivuotoakaan enää tule ja tikitkin tuntuvat parantuneen eikä ole enää juuri lainkaan kipua, korkeintaan pientä arkuutta siellä haavan "toisessa päässä". Uskaltaiskohan sitä jo ennen tarkastusta jos tilaisuus tulee (ts. tyttö nukkuu)...? Pelottaa ja jännittää...
Eipä ole kortonkejakaan käytelty vuosiin kun aloitin pillerit 2003, lopetin raskausyritysten takia 2008. Sitten ilman mitään, luonnollisesti. Pillerit meinasin kyllä pyytää jälkitarkastuksessa, vissiinkin mini-sellaiset.

Mä lähinnä mietin et kuinkahan hehkee hääyö on tulossa jos oonki ku 5litran ämpäri [:D] Mut puitteet pitäs olla kunnossa: varattiin hääpaketti Hotel Havenista Helsingistä...siellä olis odottamassa sit ruusunterälehtikylpy, käsintehdyt suklaat ja shampanja. Tultiin siihen tulokseen et ollaan tuo yö kahden kun kaikesta huolimatta kaikki on Joan kanssa mennyt niin hienosti ja saadaan luotettavaan hoitoon [:)]

Nyt olis taas klinikkakäynti edessä. Joa saa tänään piilarit eli pitäs taas näkö parantua. Voimakkuus +30 eli siitä pystyy vähän miettimään mikä se tarkkuus tällä hetkellä on! Tai siis ei ole...Ja onneksi alkaa toi rotarokotteen vaikutuksetkin hellittää! Viimeyönä Joa nukku jo ekan pätkän 5½h putkeen <3 ja päikkäreillekin meni tunti sit oikein mallikkaasti toisin ku viimesen viikon aikana muuten. Alkaa rytmit taas selkeesti tasaantua kun masu on paremmassa kunnossa. Alotin rela-tipat kans eilen mut en oikein jaksa uskoa et ekana päivänä ja yhdellä tipalla olis vielä pahemmin vaikutusta.

noi rela tipat saa parissa viikossa parhaan vaikutuksen.. me annetaan gefilusta mikä periaattessa sama.. neuvolan täti sano että voi antaa suoraan sen 5 tippaa eikä meillä mitään huomattavaa noista oo tullutkaan.

miiuhoo, niin muaki jännitti ja pelotti "eka kerta". Mut kun asian ilmasin miehelle hyvin selkeesti,
että jos tekee kipeetä, niin homma jää siihen. Ja mies ymmärsi kyllä. Ja hyvin hellästi mies osasikin minua käsitellä. Kannattaa keskustella ihan avoimesti, koska siitä häviää se turha jännitys sitte ainaki. Miks odottaa, jos itestä tuntuu siltä että vois.. tää on vaan mun mielipide.

Mimmu86, kuulostaa ihanalta! [:)] Ja uskoisin että et sä mikään 5 litran ämpäri oo [:D][:D] Vähä itteeki sillon se eka kerta synnytyksen jälkeen jäntskätti, justiisa se että tuntuuko se vaan siltä että jotain lämmintä leipää suikkis.. mut pelko ja jännitys oli ihan turha. Tokihan se sillon (2vko synnytyksestä) tuntu vähemmän, mut kyllä mieskin ihan tyytyväiseksi tuli. Nykyään ei tosiaankaan huomaa eroa entiseen.

Soittelin tossa neuvolaan, jälleen kerran (varmaan kohta kyllästyyvät minuun..), tosta tytön kieltäytymisestä oikeaan rintaan ja pulloon. Sanovat että kuulostaa rintaraivarilta. Pitäs mennä ohi n. viikossa. Nythän tätä totaalikieltäytymistä on ollutki jo nelisen päivää.. vähän huolestuttaa toi painonnousu, miten sille on nyt sitte käyny, ku vaan yhdellä rinnalla ollaan menty. Neuvolatäti sanoikin, että tuskin on mitään aihetta huoleen jos kerran tyttö tyytyväinen ja vaippaan tulee tavaraa, mutta ihan minua rauhoitellakseen varasi ajan maanantaille painokontrolliin. Onneksi [:)] Ei tartte sitte turhaan pohtia ja miettiä, kun aika neuvolaan olis ollu vasta 2 viikon päästä. Ja olisin jo tullu hulluks siihen mennessä.

Pitänee ruveta pöytäliinojen silitykseen ja salaatin tekoon, ristiäisiä varten.. huomennahan ne olis nekin! [:)]

täällä on alettu nukkumaan 5 tunnin yö unia, melkein jo viikon [:D] pienestä sitä iloitaan mutta kuitenkin [;)]

Täälläkin on ristiäiset, tosin sunnuntaina. Onneksi on niin ihana veli(kokki) joka tekee kaikki tarjottavat niin, minun ei tarvitse stressaa mistään, ruuat kannetaan pöytään [:)] Saa nähä kuinka monta astetta meidän asunnosta löytyy kun 15 ihmistä ja ulos luvattu melkein 30 astetta [:'(] Onneks voi parvekkeen ovea pitää auki jos vähän helpottais

Paavo sai rokotteet maanantaina ja oli tosi itkuinen iltaisin parina seuraavana päivänä. Ei meinannut millään rauhoittua ja suuttui oikein kunnolla useaan kertaan ettei sellaista huutoa oltu vielä kuultukkaan.
Nyt on jo normaaliin palannut onneksi, oli kyllä niin kurja olo kun ei auttanut tissi eikä hyssytys.
Inxu- meillä kanssa tuollaisia öitä vauvan kanssa ja kyllä on ihanaa kun saa tarpeksi levätä. Mulla nimittäin on nyt herätys kl 6-6.30 aamulla kun neiti 2v. herää ja sitten onkin seuraava 2h lepohetki tiedossa vasta kl 13 kun on päikkäri aika. Siitä sitten ilta kl 20 asti kunnes neiti menee nukkumaan. Onneksi menee kiltisti nukkumaan sentään että voi laskelmoida niiden varaan... jos vauva vielä yöllä valvottaisi olisinkin varmaan aika puhki...

Petipuuhat alkoi jo heti kun jälkivuoto loppui eli n.2-3vkoa synnytyksestä. Aika hyvin mulla ainakin palautunut tällä kertaa, ei tehnyt yhtään kipeää kun taas edellisen synnytyksen jälkeen oli hiukan arempana paikat.
Mullakin viime viikolla oli jälkitarkastus ja kaikki oli kunnossa. Täällä eivät muuta teekkään kuin kurkkaavat miltä näyttää ja ottavat papa-kokeen. Ei oo labroja eikä muutakaan.

Meillä myös ollaan nukuttu jo pidemmän aikaa 5-6h unijaksoja. Kun vaan malttais ite aina mennä samaan aikaan yöunille ku tyttökin, niin sais tosiaan tommosen pitkän pätkän nukuttua. Monesti kyllä koko porukka mennäänki klo 21-22 nukkumaan, mut nyt ku ukko on iltatuurissa, niin tulee valvottua sinne puolille öin, kun mies tulee kotiin. Sitte onki ihan naatti ku tyttö herää syömään. 

Mulle sano terkkari tosta jälkitarkastuksesta että varata aika heinäkuun lopulle. Pitää muistaa ensi viikolla sinne soitella.. Meillä olis huomenna ristiäiset ja samalla mennään naimisiin. Hiukkasen jännittää että minkälaisia ilmeitä siellä salissa näkyy kun toi meidän naimisiinmeno on pidetty salaisuutena. Muutama järjestelyissä auttanut tyyppi vaan tietää ja kaikille muillle tulee sit yllärinä [:D]

Vähänkö on nyt alkanut tämä pikku-ukkeli jutustelemaan. Niin kovin seuran kipeä on välillä että! Jokeltelee ja sellaisia pikku kiljahduksia päästelee. Oon jo paria leikkiäkin tehnyt sen kanssa ja toisella on niin hauskaa et ihanku jo tajuais [:D]. Oli varmaan poijjaalla hauskoja uniakin kun tuli pieni hekotus nukkuessa tänään päivällä.

Takaisin