Toukomussujen vauva-arkea

Oletteko te muut jaksaneet hoitaa parisuhdettanne? Eilen mies sano nukkumaan mennessä, että hänkin on olemassa ja mä nään vaan vauvan [&:] Niin se onkin. Oltiin vauvan kans mökillä viikko ja odotin kotiin pääsyä, vaan mitä oli vastassa...mies rähjäs, kun vauva huus koko illan. Arvatenkin mun vika yms. Mä vaan halusin vajota jonnekin vauvan kans. Päivällä on rauhallista, vauva on tyytyväinen, illalla jotenkin moni asia menee vikaan. Mä oon olettanu, että kun mies tulee töistä, niin haluu viettää aikaa vauvan kanssa joten olen vauvan hänelle antanut. Vaan olettamukseni on väärä ja virheeni on ollut lähteä illalla ulos issekseni ajamaan nurmikkoa tai muuta. Mieheni mielestä olen vauvan hänelle TYRKÄNNYT eikä hän ehdi sit tekee mitään omia hommia (syödä/suihkutella). PUUUUH. Ja jos netin julkkisjuorut on niin tärkeitä, ni itku tulee. Yritän venyttää hermoja. On se kumma, kun kaiken pitää mennä persiilleen, ennen ku ruvetaan puhumaan ja kertoon miltä tuntuu. Kyllä mä sen myönnän, että en ole miestäni huomioinut miesten vaatimalla tavalla (seksiä se kai sit on). Mut en mä jaksa. Mä yritän täyttää vauvan tarpeet, unohan välillä itsenikin. Ja sit toinen rupee vaatii valittaa huomion puutteesta. Välillä tuntuu, että vaiks miestä ei oiskaan, ni ei mua haittais. Mä oon toisen huomioinnissa muutenkin ollu huono, ni nyt kaikki vaan kärjistyy entisestään. Mä oon odotellu jalkahoitoa ja -hierontaa tässä jo kauan. Jotenkin mies aina löytää syitä, että miksi ei nyt. Eilen sanoin suoraan, että vauvan valveilla oloon ei voi enää vedota, sillä vauvan uniaika on alkanu siirtymään yöhön, päivällä on joka päivä hereillä entistä enemmän. Toisaalta, voinko vaatia itselleni mitään, kun en jaksa mitään antaa toiselle. En mä pysty repeemään joka paikkaan ja sithän oltas ihan kuses jos toinen lapsi tulis. Sterilisaatio ois tulos vuoden vaihteen jälkeen, ois siinä sit yks huoli vähemmän ellei satu sitä kuuluisaa VAHINKOA. [&o]     

Mulla alko menkat viikko sen jälkeen ko viien viikon jälkivuoto loppu. Ja eilen taas tuli vähä verta, mutta sen jälkeen ei mittään :O. Ei ymmärrä..

starletti - miehethän on vähän kuin lapsia.. [:D] miehesi taitaa "kilpailla" huomiota vauvan kanssa ja tuntevansa jäävän ihan ulkopuolelle. Mitä jos järkkäisit hetkeksi ihan kahdenkeskistä aikaa? Mistä nyt sitten molemmat nauttisitte... Käytte elokuvissa ja syömässä tai jonnekin vaan syömään, saa samalla jutella ihan kaikessa rauhassa.

Mä ainakin niin kuulutan sen puolesta, että kahden pitää tehdä välillä jotain, kun on lapsia. Ja yleensä parisuhde jää vauvan tulon myötä jonnekin unholaan ja sitten on vaan vauva ja äiti. Seksikin voi olla ihan jees, kun ottaa vaan härkiä sarvista alkaa siihen, vähän vaikka hampaat irvessä. Seksi on kuitenkin yksi aika oleellinen asia parisuhteessa... Ja mä en todellakaan ole aina valmis sille, paitsi näin raskausaikana. Siksi kait mieheni on niin mielissään, kun olen raskaana. [:D]

Muista siis myös starletti itsesi!! [:)]

Lme - aika normaalia, että menkat alkaa pian synnytyksen jälkeen ja sitten saakin ootella....

Riikka: Sen oon kuullukki, mutta nyt ko menkat on loppunu yli viikko sitte, niin yhtenä pv:nä tuli taas!

starletti, kuulostaa tosi ikävältä, mutta myös tosi tutulta..

Itse kyllä olen kovasti koittanut järkätä päivittäin edes pienen yhteisen hetken, jolloin ollaan vain me kaksi. Mut mies ei oikein ole samalla aaltopituudella, aina on jotain paljon tärkeämpää ja parempaa tekemistä..
Niinpä tässä yksi päivä ärähdin oikein kunnolla, kun tuntuu että minä kannan vastuun niin lapsesta kuin parisuhteesta. Nyt mies ei enää kitise ja narise, jos vauvan annan hänelle oman syöntini tai suihkussa käynnin ajaksi (mikä nyt pitäs olla ihan luonnostaankin jo selvää..)
Omissa tunteissani miestä kohtaan on kyllä tullu isojakin muutoksia.. Viime viikonloppuna sai aikaan taas melkoisen sopan (tiivistettynä: ei kyennyt maanantaina töihin, kotona ikkuna rikki, ja rahat loppu). Annoin miehelle kaksi vaihtoehtoa, joko nyt loppuu KOKONAAN alkoholin käyttö (sisältää saunakaljat yms) tai sitte me lähdetään tytön kans. Ja mieshän on aina luvannut ko. asian yhä uudestaan ja uudestaan, mut nyt "pelaan varman päälle", ja miehen ehdotuksesta hän menee lääkäriin ja pyytää lääkkeellistä apua. Ehkä ton viikonlopun takia huomaan huomauttelevani ja vittuilevani joka ikisestä asiasta miehelleni. Ennen ajattelin mitä mieltä hän on asioista,nyt sillä ei ole enää mitään väliä. Ja tämä muutos on huono. Mutta minkäs teet. Kai se minunkin sietoraja ylitettiin.

Riinu, erään useamman alkoholistin suusta olen kuullut, että Antabuksesta ei ole apua. Siitä tulee vaan huono olo, mutta ei se juomista lopeta. Se loppu tulee vaan omasta halusta muuttaa omaa elämäänsä. Monella se iskee vasta, kun on oikeen pohjalle menty (esim. hakattu sairaalakuntoon). Seurauksena saattaa olla jokapäiväistä AA:ssa käymistä ja siihen ei sitten enää paljoa muuta ulkopuolista elämää eikä ihmisiä mahdu [&:]

starletti, ajattelin kuitenkin tän viimeisen oljenkorren vielä käyttää.. ja jos ei asiat muutu, niin sitten olen valmis luovuttamaan..

ALKUPERÄINEN: starletti

Oletteko te muut jaksaneet hoitaa parisuhdettanne? Eilen mies sano nukkumaan mennessä, että hänkin on olemassa ja mä nään vaan vauvan [&:] Niin se onkin. Oltiin vauvan kans mökillä viikko ja odotin kotiin pääsyä, vaan mitä oli vastassa...mies rähjäs, kun vauva huus koko illan. Arvatenkin mun vika yms. Mä vaan halusin vajota jonnekin vauvan kans. Päivällä on rauhallista, vauva on tyytyväinen, illalla jotenkin moni asia menee vikaan. Mä oon olettanu, että kun mies tulee töistä, niin haluu viettää aikaa vauvan kanssa joten olen vauvan hänelle antanut. Vaan olettamukseni on väärä ja virheeni on ollut lähteä illalla ulos issekseni ajamaan nurmikkoa tai muuta. Mieheni mielestä olen vauvan hänelle TYRKÄNNYT eikä hän ehdi sit tekee mitään omia hommia (syödä/suihkutella). PUUUUH. Ja jos netin julkkisjuorut on niin tärkeitä, ni itku tulee. Yritän venyttää hermoja. On se kumma, kun kaiken pitää mennä persiilleen, ennen ku ruvetaan puhumaan ja kertoon miltä tuntuu. Kyllä mä sen myönnän, että en ole miestäni huomioinut miesten vaatimalla tavalla (seksiä se kai sit on). Mut en mä jaksa. Mä yritän täyttää vauvan tarpeet, unohan välillä itsenikin. Ja sit toinen rupee vaatii valittaa huomion puutteesta. Välillä tuntuu, että vaiks miestä ei oiskaan, ni ei mua haittais. Mä oon toisen huomioinnissa muutenkin ollu huono, ni nyt kaikki vaan kärjistyy entisestään. Mä oon odotellu jalkahoitoa ja -hierontaa tässä jo kauan. Jotenkin mies aina löytää syitä, että miksi ei nyt. Eilen sanoin suoraan, että vauvan valveilla oloon ei voi enää vedota, sillä vauvan uniaika on alkanu siirtymään yöhön, päivällä on joka päivä hereillä entistä enemmän. Toisaalta, voinko vaatia itselleni mitään, kun en jaksa mitään antaa toiselle. En mä pysty repeemään joka paikkaan ja sithän oltas ihan kuses jos toinen lapsi tulis. Sterilisaatio ois tulos vuoden vaihteen jälkeen, ois siinä sit yks huoli vähemmän ellei satu sitä kuuluisaa VAHINKOA. [&o]     

Meillä menee itseasiassa paremmin nyt. Olen ollut ja huomioinut vauvaa enemmän kun miestä,mutta huomioin kyllä miestäkin. Menen vauvan kanssa tämän luokse tai välillä ollaan kolmistaan,vauva sitterissä ja naureskellaan kun tyttö hymyilee ja juttelee. Ja mies on alkanut huomioimaan minua myös,tais se naisjupakka pistää sen ajattelemaan,että paskapuheetkin voi erottaa meidät. Jos minä siis uskoisin niitä. Yhteisiä suihkuhetkiä on ollut,ja sänkyhetkiä ja kainalossa oleilua. Kyllä olen siis yhtälailla yrittänyt hoitaa parisuhdetta,kun vauvaakin...että itseänikin,kun ehdin.

Kamalaa starletti, että sun miehes ensin sanoo haluavansa olla vauvan kanssa ja sitten kuitenkin syyttää sua siitä,että tyrkkäät sen hänelle! [&:] Vähän menee ristiin nuo sen jutut. Miksi et sais istua koneella ja lukea juorut välillä ja vauva olisi sitten miehelläs. Me äidit nyt muutenkin ollaan enemmän sen vauvan kanssa arkena,niin siitä ei pitäis vetää meloneja nokkaan jos tahtoo omaa aikaa...edes sen vähän aikaa.

Meillä mies oli viimeksi lomilla ollessaan ekan kerran tytön kanssa kotona kaksin,kun iskä lainasi mulle autoa ja vein sitten hänet takas kotia niin sen aikana. Pääs aika helpolla,kun tyttö nukku koko sen ajan ja hän nukku sit itekkii,mut on tää tyllerö kyllä muutenkin helppo tapaus. Ja kun hän ei ole tytön kanssa kauheesti ollut niin sanoin vielä,että "jos se alkaa hervottomasti itkeä,niin ota olalle niin rauhottuu.." niin mies katso mua,että "Mä tiedän kyllä [:D]" ,-"eiku aattelin vaan,ettei sulla iske paniikkia,kun et kauheesti ole päässy tytön kanssa olee [:)]" ..

Mutta tämmöstä.

Tiiaa, tarkennuksena...en MINÄ niitä juorui oo innokas lukemaan [&:] mulle riittää nää äitivauvajuorut näin päivisin [:)]

starletti, niinpä, niinpä.

Meillä on löydetty kädet! Tyttö mutustelee käsiään ja katselee ihan ihmeissään. Ajattelin ensin, kun aiemmin käsien mutustelu on ollu merkki nälästä, että nälkä hänellä on, niin nyt tyttö suuttuukin, jos tissiä yrittää tarjota! Ihanaa [:)] Ja hirveesti jutellaan. Osaa oikein jo "käskeä" äänellään, että nyt häntä pitää viihdyttää.

Kyllä ärsyttää tää kuumuus! Lupailtiin ukkosta ja viileempiä kelejä, mut ei täällä vaan näy.. en tykkää yhtään tämmösestä.

Tänään meni ekan kerran 4 tippaa d-vitamiinia. Me kun alotettiin toi totutus alusta uusilla tipoilla. Saas nähdä, kuinka tytön vatsaan käy.

RiinuLiinu meilläkin on nyrkit suussa. Mies välillä nauraa, että on jo melkein puoli nyrkkiä oikeasti suussa. Sit Emma selkeesti välillä säikähtää itekin sitä. [:D] Eikä meilläkään aina meinaa nälkää!
Ja tota käskevää äänenpainoa on täälläkin melkosesti, kuinkahan komennellaan myöhemmin. [:D]

Mä alotin kolmannen d-vitamiinimerkin maanantaina, Deetipat joita pitäs sit loppuviimein antaa 20 tippaa päivässä kun on laimeempaa. Mä alotin totuttelun nyt tosi varovasti, ekana päivänä 2 tippaa, tokana 3 jne. Jospa nää nyt kävis neidille. Tosin, apteekissa sanoivat et nää ois poistumassa ja tilalle on tullut öljypohjainen D-tippa. Kiva kun tää on vesipohjanen, et sen sit korvaa öljypohjanen..

Meillä hetkeks löyty rytmi. Viime yönä siitä ei sit ollut tietoakaan. [:D] Maksimissaan 1,5h pätkiä ja kujeili ja jutteli yöllä pitkän pätkän. Onneks miehellä alkaa tänään loma.

Täällä mammaa harmittaa kun meillä ei oo miehen kanssa _yhtään_ kahden keskistä aikaa. Joo, pitää oikeasti joku ilta nyt pyytää porukat meille et mennään miehen kans leffaan ja syömään, mut kun kaipaisin edes puolta tuntia iltasin miehen kainalossa, ja sessytouhutkin ois aika kivoja mut ei meillä oo hetkeäkään aikaa kaksin. Emma on hereillä aina ku mies on kotona, tai nukahtaa autossa tai vaunuissa jos käydään jossain, mut kotona ei iltasin enää nuku kun sit kun sen saa simahtaan yöunille, ja mies on joutunu jo sillon meneen aikasemmin nukkumaan kun Emman saan yleensä nukahtaan vasta 1-2 aikaan yöllä.

Voi ihanuus, neiti nauro ekan kerran ihan äänen kans!! [:D] Voi että toinen osaa kyllä olla niiiiiiiiin ihana!!

No voihan nyrkkinen...meilläkin on syöty käsiä ja tosiaan aina luullu että nälkä sille on jääny mut pullo kuitenkaan oo kelvannu. Sit oon kauhulla kattonu ettei vaan peukalo mee suuhun ja eilen se meni ja minä paniikissa ettimään tuttia ettei peukaloon totu. Neuvolan täti kun kerto mitä voi käydä jos ei totuta tuttiin. Mut ei tuo huoli tuttia, pullauttaa vaan pois enkä haluais väkisin sitä suuhun tunkea. Mulla ei tuu maitoo, mut silti vauva on viime päivinä roikkunu tississä kiinni, vieläpä molemmissa. Aivan outoa. Nännit on arat, kun tarraa ikenillään kiinni ja vetelee päätään pois päin kuin suutuksissaan. Läheisyyden kaipuuta? Täs yks päivä nukuttiin mökillä päiväunia sohvalla vierekkäin ja heräsin siihen, että vauva alko imeksimään mun nenää. Tuolta siis tuttipullosta tuntuu [:D]

ALKUPERÄINEN: starletti

Tiiaa, tarkennuksena...en MINÄ niitä juorui oo innokas lukemaan [&:] mulle riittää nää äitivauvajuorut näin päivisin [:)]

oho,anteeks [&:] No mutta kuitenkin,niin kyllä sullakin sitä omaa aikaa täytyy saada olla.[:)]

RiinuLiinu: Oi, ihanaa varmaan ko naureskelee jo :). Meillä on kaks pv nuorempi poika ko teijän tytsy, muttei ole vielä naureskellu. Hymyilee kyllä useinkin, ja juttelee plus välistä yrittää jutella, mutta ääntä vain ei tuu :D. Nyrkki mennee täälläki suuhun ja kerran on jopa kiljahtanu :D. Ihanaa kattoa ko toinen koko ajan oppii jotaki uutta.

Meillä mennään osittaisella imetyksellä ja eilen yllätyin kun oli sama tilanne edessä kun starletilla - poika huusi nälkäisen oloisena mutta tuttipullo ei kelvannut ei sitten millään, vaan suuttui oikein kun sitä koetti tarjota. Asennon vaihto ei auttanut eikä mikään muu kuin tissi! Sen kun poika sai suuhunsa niin saman tien meni silmät kiinni ja hiljeni kiukku [:D] kiva vaan että tämä kiukkukohtaus tuli just kun menin ite suihkuun ja poika jäi isin kanssa sohvalle [8|] Sama toistui illalla uudelleen. Vähän jänskättää nyt, kun oon menossa kaverin kanssa pinkin keikkaa katsomaan helsinkiin reilun viikon päästä ja ollaan siellä yötä, niin raivookohan poika täällä vaan isille ja pullolle kun äiti ei oo tissittämässä?! [&:] Täytyy saada noi miehen viettään aikaa enempi keskenään niin ettei oo sit pojalle niin iso yllätys kun isi laittaa nukkuun ja isi tuleekin yöllä pelkän pullon kanssa syöttämään eikä saakaan tissiä ollenkaan, kun siitä selvästi kuitenkin nauttii vaikka syökin isoja määriä pullosta! Saas nähdä...

Mä nukutin pojan nyt suosista tänään sisälle päikkäreille. Ulkona on ihan ok keli kun vien pojan nukkumaan, mutta parin tunnin päästä poika herää kiukkuisena ja ihan hikisenä kun ilma lämpee niin nopeaan! Yleensä pojan päikkärit on siinä 4h mittaiset, katotaan nyt nukkuisiko taas pitkät päikkärit nyt sisällä. Sais kyllä nukkua kun me lähdetään miehen kanssa mattopyykille ja miehen äiti tulee vahtimaan pojan unta! Anoppi on mainio tyyppi mutta kamalan arka pojan kanssa ja vähän hössö, mutta eiköhän he täällä pärjää vaikka poika heräisikin [:)]

Onko teillä muilla kovasti sängyssä touhuavia pikkuisia? Mä olen nyt monena aamuna löytänyt Luukaksen ihan poikittain nukkumasta sängyn päädystä naama sängyn laitaa vasten, ja poika huutaa pirun kiukkuisena kun ei enää pääse eteenpäin [8|] [:D]

Tirri, täältä löytyy yksi semmoinen! [:D] Tyttö ei meinaa pysyä enää ollenkaan paikoillaan, edes unissaan.
Monestikin jos/kun nukkuu päikkärit meidän sängyssä, niin herätessä neiti onkin ihan poikittain. Ja etenkin omassa sängyssä nukkuessaan hankaluuksia tulee, kun ei olekaan niin paljoa tilaa liikkua.

Mahtavaa! Tyttö ei ole viikkoihin nukkunut juuri päivällä mutta nyt sain sen tutin kanssa nukutettua 13.45 ja nukkuu edelleen ja kello on 16.00 [:o][:D]
Olen nyt iltaisinkin alkanut nukuttaa tutin kanssa. Siihen on vaihtelevasti mennyt jopa toista tuntia kun aina on herännyt kun tutti pudonnut suusta mutta eilen siihen meni ehkä 10min, toissailtana 5. Ihan vaan siitä syystä että se unitisseily alkoi mennä vähän yli kun ei tyttö meinannut nukahtaa kun kokoajan piti olla tissi suussa toista tuntia jopa ja minun nukkumaan menot alkoi myöhentyä ja myöhentyä sinne 23-24... Ja se alkoi olla sitten semmoista riehumista aika ajoin unitissillä [8|] Plus senkin takia, että tuota tyttöä ei muuten saa kukaan muu nukahtamaan jos se tottuu, että saa lutkuttaa tissiä toista tuntia aina ennen nukahtamista [:D] Kiva viedä hoitoon [;)]
Nyt toki annan unitissiä siinä n klo 21.30 ja sitten tuputan tutin suuhun ja taputtelen pyllylle ja laitan rätin silmille. Nukahtaa siihen sitten. Alkaa vissiin tottua siihen tapaan, kun se toimi jo päivälläkin [:)] Sainpas imuroitua, pestyä suihkun tummanruskeat kaakeleiden saumat (yöks...[:'(]), vessanpöntön, pyyhittyä pölyt ym (pappi on tulossa tiistaina ristiäisjuttuja juttelemaan) ja hieman istuskeltua ihan vaan telkkarinkin ääressä. Mies kun on töissä [8|]

Onko teillä koska ristiäiset miiuhoo? :)

Meillä on myös pappi luultavasti ensviikolla tulossa juttelee ristiäisten kulusta. Ne kun ovat viikon päästä sunnuntaina.

Takaisin