Toukomussujen vauva-arkea

Lyydia - ei kuulosta kyllä siltä, että tipat aiheuttaisivat jopa 12 tunnin huutoja... ehkä kokeilisin jättää tipat kokonaan pois(pari päivää) ja jos huuto edelleen jatkuu, niin ei johdu tipoista. Se on aika hämäävää, kun usein mahaitkut alkavat samoihin aikoihin, kuin tippojen antaminen... Monethan lykkäävät 1-3 viikolla d-vitskujen aloittamista ja voin kyllä sanoa, että ei paniikkia vaikka niin tekee. Nyt on kuitenkin kesä ja d-vitskua saa muualtakin kuin purkista, ulkoilemaan vaan. [:)]

Toisaalta taas, eihän pienen vatsa mihinkään uuteen totu, jos heti lopettaa antamisen, kun mahaa kipristää... toki siinä vaiheessa ihan suotavaa, jos tosiaan on varma, että johtuu tipoista ja toinen on kipeä. [:)]

Rauha Täytyy kokeilla tota teijän peittotemppuu! [:D] Vois toimiikin.

Tää nukkuu päikkäreit ennemmin kun yö unia. Eileen nukkui vissii 6 ilta puol 12 ja sitten kun minä olin nukkuu käymäs niin hohhoh..tää heräs [8|]

Ihanaa, tytön silmät alkavat näyttää ihanan kirkkailta ja valppailta kun silmätulehdus alkaa parantua. Kauniit on tytöllä silmät. Ja tukka näyttää hiukka punertavalta minusta mutta kattellaas nyt, minkä väriseksi se siitä asettuu [:)]
Ihan hienosti menee nyt tässä jotakuinkin. Reissut onnistuvat hienosti, eilen käytiin retkellä Helsingin kaivopuistossa vaunujen kanssa ja käytiin cafe Ursulassa kaffella. Neiti nukkui vaunuissa tyytyväisenä koko reissun. Ja myös meidän nallekarhu-puku saa ihailuja osakseen [:D] Eihän siitä mihkään pääse, ihanahan se on [:D]

Mutta voi alkaa anoppi ärsyttää... se on enempi innoissaan tosta vauvasta kun myö tuoreet vanhemmat ja se hössöttää koko aika ja soittelee ja kyselee sen vointia. Eihän siinä sinänsä mitään mutta annas olla kun tossa viikko sitten kylässä käydessään vauva vähän "värisi" nukkuessaan niin johan sillä oli vähintään kouristuksia [:@] "pitää seurata" [:@][:@] voi elämä kun mua on alkanut ärsyttää se.
Ja minä sitten pariin kertaan ainakin raskauden aikana ilmaisin tahtoni, että jos tyttö tulee, en halua mitään prinsessa-hörhelöitä ja krääsää ja pitsejä ja pinkkiä kun en voi niitä sietää. Niin eiköhän eilen kun siellä pyörähdettiin niin ollut tuonut Tallinnan tuliaisena semmoisen vauvan valkoisen setin (sentään valkoinen eikä ylipinkki...) johon kuuluu silkkiset tossut, pääpanta, jossa on joku hemmetin rusetti ja muita koristeita, vaippahousut (ok, niillä voi olla käyttöä), body (näytti ihan perusvalkoiselta eli sitä voi ainakin käyttää, vaikka en avannut pussia jos siinäkin vaikka on pitsejä ja muuta...) ja sitten se kaikkein hienoin; valkoinen tylli/pitsi mekko hopeisin koristein ja ties millä tilpehööreillä varustettuina [:'(] Voi kiesus, anoppi vielä totesi, että sanottiin kyllä ettei saa hörselöitä ostaa mutta kyllähän nyt prinsessalla pitää olla. Minä vaan totesin että joo ja laskin sen pois kädestäni... enkä sanonut muuta Nielin mölyt. Jos olisi oma äitini ollut, olisin kyllä ihan suoraan antanut tulla. Mutta toisaalta omat porukat tuntee mut sen verran hyvin että eivät tuommoisia tyrkyttäisikään... Arvatkaapas tullaanko sitä ikinä näkemään tuon tytön päällä? Aivan järkyttävä Toiset ne ei tunnu ymmärtävän kun sanotaan [8|]

miiuhoo meillä kans neidin hiukset näyttää ihan aavistuksen punertaville. [:-] En ymmärrä mistä se tulee kun kummankaan puolella ei oo. [:-]
Ja mä kanssa inhoan perus pinkkiä sekä röyhelöitä yms mistä mainitsit. Sellanen ihan aniliinin räikee pinkki on jees, sitä mulla on itellänikin, mut perus vaaleanpunainen ei oo niin kiva, menee kyllä mutta ei todellakaan päästä varpaisiin. Vaan suostun sitä pitään esim pinkkiä bodyä ruskeiden housujen kans tms. Anoppi toi myös tänne jotain kampetta, mitä ei kyllä meidän neidille isketä päälle, jotain kunnon röyhelöjuttuja, mutta oli joukossa joku ihan kivakin juttu! Vähän myös pelkäsin muitakin kyläilijöitä, et kuinkahan tulee kampetta mitä en voi sietää, mutta täytyy sanoa, et aika hyvin on ollut tyyli hanskassa niilläkin tähän saakka ainakin.. [:)]

Riikka juu vähän sitä mäkin sit mietin, etä voiko noin kauan noi kiukututtaa. Tänään sain vinkin et tuoremehu voi käydä pienen mahaan, sitä oon kyllä vetäny. Täytyy kokeilla ja jättää se pois.

Neiti söi taas vähän lisää välissä. Nyt ruokaa itellekin naamaan kun isi tuli sopivasti röyhtäyttään kun kerkes sekin syödän. [:)]

Ihanaa, tytön silmät alkavat näyttää ihanan kirkkailta ja valppailta kun silmätulehdus alkaa parantua. Kauniit on tytöllä silmät. Ja tukka näyttää hiukka punertavalta minusta mutta kattellaas nyt, minkä väriseksi se siitä asettuu

No hei mitäs ihmettä oikeesti? [:D] Meilläkin tytön tukka hieman punertava,mutta miehen puolella on kuulemma punasta pigmenttiä,joten tiedä häntä! Mutta kuitenkin...meillä on aika monta samaa juttuu miiuhoon kanssa [:D] Silmätulehus/Rähmiminen,punasta tukkaa...mitäs vielä?! [:D][;)]

Me kävästiin tänään rattailemassa taas (Käytiin eilenkin!) kaverin ja sen lapsen kanssa. Parin tunnin ratasreissu tuli ja käytiin vielä kuppilassa vetäsees sämpylät ja limut.Tyttö nukku koko sen ajan. Vähän kiukutteli ennen lähtöö,mut heti kun rattaat läks liikkeelle ni jo alko "Kuorsaus". [:D] Huomenna olisi tarkotus mennä uudestaan! Saa vähän seuraa ja tekemistä näille yksinäisille viikoille. :)

Mua ärsyttää noissa neuvojen antamisessa mun äitin sisko. Siis okei,olen ensiäiti ja en osaa kaikkea heti,mutta jokainen on omanlaisensa ja oppii "äitiyden alkeet" itse,ja miten vauvaansa hoitaa. Niinku äitilleni sanoin,kun vähän motkotin siskonsa neuvoista,että "En muutenkaa lue mistään oppaista,että mitä mun pitää tässä ja tässä tilanteessa tehdä". Kyllä mä kysyn jos haluun tietää jotain. Kokoajan oli täällä käydessä neuvomassa vaipan vaihdossa ja hänen kädet melkein siinä ojossa tunkemassa mun tilalle tyyliin "Tämä tehdään näin!" [:@][:@] Voi hemmetti. Ja sitten kun syötin tytön pullosta ja olin nostaas röyhtäyttää,niin rupes niskan tukemisesta sanomaan..,-minä olen tytön syntymäst asti kun olen syliin ottan niin tukenut hyvin niskaa ja niin tein silloinkin ja sitten sanoin tälle,että kyllä mä olen aina tukenut niskaa..niin sitten se sanoi,että "Älä tiia hermostu.." ja jotain plaaplaa. Mä vaan,että en mä hermostu,mutta kyllä mä nää hommat handlaan. Multa myös puuttuu jotain vauvan perusrasvoja (Sinkkivoide tuolla kyllä on..) niin luoja niistäkin,että toi sinkkivoide ei ole oikein hyvä. Ja nyt se on hommannut mulle niitä voiteita.
Mut oikeesti miten rasittavaa. Täällä ei haittaa kun lukee toisten neuvoja vaikka ei kysykkään,mutta kun tulee tollee tyrkyttää ja näyttää,että näin minä tein silloin meidän lapsille. Jaa? Jokasella on oma tapansa,ja eiköhän se ole parempi,että opin omaan tyyliin asiani.

Onks teillä muillakin sillee,että ette kerkee tai vähän unohtuu se oma syöminen? Tai vaikka on mielessä,ettävois syödä itsekin,mutta ei ehdi..minulla on se ongelma,mutta aina kun neiti nukkuu niin meen vetäsee pikasee naamariin jotain,ettei kerkee herää,koska sitten en kerkii syömään.[8|]

Alkuun meinas aina joo jäädä se oma syöminen, ei ehtiny, malttanut tai ei vaan ollu nälkä. Nyt on pikkuhiljaa alkanu päivät rytmittyä niin et äitikin ehtii ja saa syötyä säännöllisesti [:)]

Niin,tää on varmaan tätä alkua,kun pitää vauvan tarpeet huomioida ensin tietenkin niin jää oma huolenpito vähän vähälle. :) :s

Syömisestä puheenollen..nyt kun tyttö nukkuu,niin taidan mennä syömää vähän jotain [:)]

Täällä alkuun syöminen unehtu ihan tyystin. Iltasella saatto huomata, että hups, oonpas syöny vaan aamupalan  Sitä ei vaan ollu nälkä, tai ei huomannut olevansa nälkäinen kun touhuamista alkuun riitti ihan hirveesti. Paino ku tippu rymisemällä (parissa viikossa lähemmäs 15kg) säikähdin ite ihan älyttömästi (harvemmin sitä kai laihtumistaan säikähtää..), että mitäs jos maidontulo häiriintyy. Sit aloin ihan kiinnittää huomiota syömisiini, ja pyrin syömään säännöllisesti.

Tänään ollu neiti niin hyväntuulinen, ettei usko kukaan! Kertaakaan ei ole vinissyt tai vänissyt. Onhan tässä tosin vielä ilta ja yö aikaa, että kyllä kerkiää vielä tiristä

Oltiin mun vanhemmilla muutama yö, nyt kotiuduttiin. Mukavaa vaihtelua, eikä tartte päiviä yksin olla ku ukko on töissä. Suunniteltiin Rukan reissua ensi viikonlopuksi, tai siis ollaan jo päätetty et sinne lähdetään miehen sukulaisten kans, kun kutsu kerran kävi. Vähän jännittää, meinaan melkein 500km matka suuntaansa, että miten pikku neiti jaksaa. Mut riittävästi kun pysähtelee ja muuta, niin eiköhän tuo reissu ihan kivasti mee

Noista d-vitamiinitipoista, minä lykkäsin niiden aloittamista, teki niin pahaa äidin katsoa kun pieni kärsii vatsavaivoista Viime sunnuntaina aloittelin taas yhdellä tipalla, ja koko viikko kyllä mennään sillä, kun ei näy vatsavaivoja aiheuttavan, vielä ainakaan. Kokeilen vielä toistamiseen niitä D-tippoja, ja jos näyttää että vatsa ei kestä, niin pitänee kokeilla toista valmistetta..

RiinuLiinu  eikös sulla ollut pohdinta miehen alkon käytön takia että lähdetkö menemään? Ja siitä miehen koirasta huoli et miten se suhtautuu vauvaan? Vai muistanko henkilön ihan väärin(jos niin sorry..)? [&:] Kuinka teillä on elämä vauvaperheenä lähtenyt sujumaan? Onko mies rauhoittunut?

Juu syöminen oli alussa haasteellista kun neiti oli tissillä koko ajan! Nyt oon oppinut sen verran, vaikka neiti tosi tiuhaan tissillä onkin, et saan jotain ees pikasesti haettua siihen tissittelyn ajaks syömistä. Ja ilman juomista en tissittelyä alota kun se tosiaan voi kestää _kauan_...

Kävin tänään ostamassa Kimperin trikooliinan, ei muuta kun treenaamaan. [:)]

Mulla ei oo syömisen kans mitään ongelmii. Sais mieluummin olla enemmän tekemistä ni ei tulis mussutettua koko ajan. Mä syön oli vauva sylis tai ei. Mitenkäs te niitä vauvarasvoi käytätte? Siis vauvaan, ymmärrän kyllä, mutta kun en minä vauvaa rasvaile juuri koskaan. Otsa sillä hilseilee mut en koe tarpeelliseksi sitä rasvata. 

Mikä ihana yö takana! Neiti söi viimeisen kerran illalla 22.45-23.15, jonka jälkeen kipin kapin nukkumaan. Sitten tiipero heräsi 04.05 syömään ja söi puoli tuntia - äiti heräsi nimittäin 04.35 kun tyttö pullautti tissin suustaan [:D] Sitten taas nukkumaan ja äiti heräsi 07.20 ja ihmetteli, että mitä ihmettä, vieläkö se tyttö nukkuu. Käväisin vessassa ja juomassa ja 07.30 tyttö ilmoitti olevansa nälkäinen. Siinä sitten heräsimme mutta tosiaan ensimmäinen yö, kun tiipero antoi äitin nukkua näin hyvin! [:)]

Meillä vastaavasti vähän huonompi yö... Neiiti kun nukku 21-23 niin seuraava unipätkä olikin sit vasta 04-07, sit syötiin+ taisteltiin ja unta 9-10... Jep, kiva kiva.
Muutenkin kun masentaa, ei neiti vaan eilinen miehen kanssa. Se sano töistä tullessaan olevansa väsynyt, nä olin sentään nukkunuu edellisenä yönä yht. 7h ni aattelin sit että käydään neidin kans vaunuilla kaupassa ni isi saa nukkua. Meillä meni 1,5h, sit vielä laitoin pyykkejä ja syötin tyttöä et mies nukku yht 18-20.30! Se tiuski ja vittuili silti mulle koko hiton illan ja lopputuloksena itkin sit silmät päästäni...
Mutta unohtupa äitin huonot unet kun äsken tuli muutama niin iso hymy ettei oo totta! Oikein sellasia "nauravia" hymyjä(ilman ääntä tietty.. [;)]) mitkä leviää korviin asti! <3 Voi rakkaus.

Lyydia~, ihan oikein muistelit  Koiran kans hommat alko sujumaan ihan kivasti, hankalasta alusta huolimatta. Kävinkin tonne "vauva ja perheen eläimet"- osioon kertomassa ko. asiasta. Nyt hauva onkin mun vanhempien luona hoidossa, alko neidillä juoksu niin olis joka paikka ihan veressä.. vanhempieni luona se kun saa juosta ulkona vapaana, niin ei ne veritipat haittaa, ja ulkona koira-aitaus koppeineen, joten sisällä ei koirulin tarvitse olla.

Miehen alkon käyttö vakavan keskustelun päätteeksi asettui, mut vaan hetkeks. Homma karkas taas käsistä, ja minä ihan pulassa omien ajatuksieni kans.. siinä vaiheessa isyydentunnustusta ei oltu vielä tehty, joten sanoin miehelle, että pystyn tästä pienestä ihmisestä huolehtimaan yksinänikin (käytännössä niin se on ollutkin..). Mies ilmeisesti tajus tilanteen vakavuuden kun sanoin, että jos haluan, niin hänellä ei ole minkäänlaista oikeutta tohon lapseen.. (i know, aika ilkeesti tokastu..) Sen jälkeen ei oo perskännejä vedelly (tosin vasta mitä, kaks viikkoo?), mutta sen sijaan kuvioihin on tullu mukaan tämmöinen "päivätissuttelu", eli joka päivä se muutama olut on saatava. Mikä ei oo hyvä sekään, mut pienempi paha.

Mitä oon lukenu teiltä monelta muulta, että mies osallistuu tosi paljo vauvan hoitoon.. no meillä se ei oo kyllä menny niin ei sit alkuunkaan. Koska mies käy töissä, työpäiville tulee pituutta matkoineen n. 12-13h, niin en sit oo nähny itselleni oikeutta vaatia miestä vaipanvaihtoon tms.. mutta nyt on alkanut vähän rassaamaan, että saa iltasin anella miestä kattoo tyttöö sen 10minuuttia, että pääsen käymään suihkussa.. mielellään hän pitää tyttöä sylissä sillon kun se nukkuu, mut jos yhtään inahtaa tai muuten on kärttynen, niin työntää neidin sit mun syliin.
Eilenki ku ajeltiin mun vanhemmilta kotiin, tarjouduin ajamaan jotta mies saa tunnin ajomatkan nukkua. Neiti kans nukku, muutamaa kilometriä ennen kotia hän sit heräs ja huusi nälkäänsä. Mies sit melkein huusi tytölle, että ole nyt hiljaa! Minä puolestani hermostuin, kun mies lapselle huutaa..
Vaippaa mies ei ole vaihtanut sit kotiutumisen. En valita, mukavahan ton pienen kans on touhuta, olis vaan hirmu ihana, jos joskus sais sitä omaa aikaa. Edes taistelematta sen suihkureissun..

Asiasta toiseen, täällä on ilmeisesti alkanut nyt sit se toinen tiheämpi imemiskausi. Tyttö syö tunnin välein. Tuntuu että jatkuvasti pitää olla rintaa tarjoamassa..
Lyydia~, täälläkin on huomattu, että hymyjä alkaa tulla enemmän ja enemmän, eikä vaan niitä vahinkohymyjä [:)] Miten noin pieni asia voikaan saada niin hyvälle tuulelle!!

Meillä nukuttiin vissiin 12-12.30 -- 03.40 asti,syötin ja taas nukuttiin,mutta tunnin pätkissä ja sitten puol 8 kauheeta itkua..ja 10 aikaa käytiin rattailees. Ja nyt se tossa tuijottelee ja sylkee tuttii pois ja kun sen laittaa takas niin rauhottuu [:D] Kerää huomioo. <3

Huomenna tulee sitten klo.14 kotikäynnille lasten neuvolatäti,kun on eka kerta..ja siitä sovitaan myöhemmin sitten muut käynnit.

Onkohan Mäntsälä ainoo paikka missä e itehdä kotikäyntejä [>:] Se olis ollu ihan mukava sillon alkuun...
En tiedä mitä nämä tädit täällä ajattelee, varasivat Joalle ensimmäisen neuvolalääkärin missä annetaan rokotuksia niin 2 päivää leikkauksen jälkeen [&:] Voi olla toiselle pikkuisen rankkaa kun eka päivä leikkauksen jälkeen kotona niin eikö taas pitäs heti lähtee kiusattavaksi [&o] Meinasin huomenna soitella ja kysellä et ovatko ihan tosissaa...Jos on viikosta ne rokotuksetkin kiinni niin ei hyvää päivää...

Saatiin muuten eilen hyviä uutisia, meillä on kaihia lukuunottamatta terve poika <3 pikkuisenko tippui iso kivi isän ja äidin sydämeltä! Kaihin syy siis jäi tuntemattomaksi...olisi varmasti ollut hyvä jos sen syy olisi selvinnyt mutta täytyy silti myöntää että me ollaan äärimmäisen onnellisia ettei mitään sairautta tai infektiota löytynyt mikä sen olisi aiheuttanut. Lääkäri tuumasi että hän on nyt tutkinut kaiken mikä kirjojenkin mukaan voisi edes etäisesti olla tähän syynä mutta että kaikki tulokset oli negatiivisia. Että jostain tuntemattomasta syystä nyt on vain tällainen kehityshäiriö alkuraskaudesta tullut.

RiinuLiinu, ikävää ettet meinaa edes suihkuun rauhas päästä :( arasteliskohan miehes sit sitä vauvan kans olemista kun niin paljon joutuukin olee teistä erossa...? ei oo ehtinyt tottua tulokkaaseen ja siihen vauva-arkeen vielä?

Meillä mies vaihtaa iltasin vaipat ja kylpemisetkin on isän ja pojan oma juttu. En oo ite edes kokeillut, isin vahvoilla käsivarsilla turvallisempi varmaan olla kun mun [:D] Toki miehellä on ihan normimittaiset päivätkin että se varmasti meillä helpottaa tilannetta. Ja nyt kun mennään likimain pelkällä korvikkeella jo niin mies herää ekalle syötölle (01-03) ja minä tokalle (04-06). Näin saadaan molemmat yks pidempi unijakso. Eilen kyllä kysyin et jaksaako hän nyt varmasti ja lupas heti ilmottaa kun alkaa häiritsemään...Viikonloppusin ollaan taas tehty niin et lauantaina isi herää pojan kans ja minä sunnuntaina. Saa sillon molemmat toisena päivänä nukkuu niin pitkään ku nukuttaa.

Meillä olisi sitten ristiäiset tiedossa sunnuntaina <3 Pikkusen vaan hirvittää tuo tulevaan anoppilaan meno kun viimeks jo ne kaikki puuttumiset ja neuvomiset imetyksen ja maidon riittävyyden suhteen teki tosi pahaa ja nyt kun ei tule sitäkään vähää omaa maitoa enää [&o] anoppini ei siis näitä neuvoja jakele eikä puutu, yritti helpottaa tilannetta viimeksikin...vaan nämä appivanhempieni vanhemmat...En kyllä kestä enää yhtään "kyllä se näillä ja näillä keinoilla riittää" -kommenttia...pahaa tekee ihan ilman noita kommenttejakin se ettei enää pysty imettämään edes vähän.

Mimmu86, no meillä neuvolan tädit käy kolmesti kotona! Kahesti äitiysneuvolan puolelta ja kerran lastenneuvolan puolelta.. en tiiä onko nyt sekään hyvä [>:]
Ne meinaavat Mimmu86 sit ihan kerralla kiusata pikkusta [:'(] Jos kysysit että voisko sitä rokotusaikaa kuitenki muuttaa, ei toi nyt oo ihan reilua.. Mut hienoa kuulla, että ton simmuongelman taustalla ei oo mitään sairautta!!

Minäki mietin sitä, että "pelkääkö" mies tota pikkusta? Onhan se ikävää, jos vauva itkee mut se on kyllä ihan hoidettavissa oleva ongelma [:)] Meidän neiti malttaa kyllä odottaa kovasta nälästä tai märästä vaipasta huolimatta sen pienen hetken, jos lauletaan ja tepastellaan pitkin asuntoa. Ehkä tämä on vaan ohimenevää, kun oppii tuntemaan tyttärensä, meinaan me ollaan tosi paljo tytön kans kaksisteen.

Varmasti Mimmu86 tuntuu ikävälle tommoset kommentit, ihan ku ei paha mieli jo olis valmiiksi [>:]
Luulis nyt ymmärtävän, että etköhän sinä oman lapsesi osaa hoitaa.. Ei kaikki oo aina niin yksinkertaista ja itsestäänselvää. Se mikä on itellä joskus toiminu, ei välttämättä toimi muiden kohdalla..
Minua ei onneks oo kukaan koittanu neuvoo missään asiassa, koska varmasti minut tuntevat ihmiset tietää, että en sanojani säästele, jos tämmösissä asioissa tullaan neuvoja kysymättä tyrkyttämään.. kysyn kyllä, jos neuvoja haluan! [:D]

Nojoo, voishan tuosta RiinuLiinu tulla ehkä hieman "kytätty" olo...rajansa kaikella [:D]

Mäkin olen meillä miehessä huomannut pientä ahdistusta tai jotain nyt kun hän on töissä ollu ku iltasin poitsu lähinnä vaan huutaa miehen sylissä [&o] Kaikkensa mies tekee mut ei tahdo auttaa...vielä pahempaa tekee nähdä miehen katse kun mä otan sit lopulta pojan syliin ja sit ei kuulu pihahdustakaan...Toisaalta molemmat on semmosia lämpöpattereita et oksat pois...et johtuisko sitten vaan siitä että on kuuma isin sylissä..? Odotan kovasti niitä kahta viikkoa häiden jälkeen kun mies on taas meidän kans kotona, josko tottuisivat toisiinsa uudestaan [:)]

RiinuLiinu, Mies lupasi etukäteen ilmottaa selvästi että saavat luvan niellä kaikki kommenttinsa siellä! [:D]

Heräsin tänään ennen poikaa ja ilman kelloa...tais olla fiksu veto mennä taas poitsun kans vaihteeksi samaan aikaan nukkumaan ysiltä...ja toisaalta Joan syöttövälit on pidentynyt 4-5 tuntiin et sekin saattaa auttaa asiaa [:)] Kohta joudun vaan herättelemään kun pitää lähtee sovittelemaan mun hääpukua...Poitsu arvostaa tätä reissua tulevaisuudessa varmaan hurjasti [:D][:D]

Ja edit, mekin saatiin eilen se ihan ensimmäinen oikea hymy <3 oltiin ihan myytyjä [:)]<3 Ja ihana että se osui niin että mieskin oli kotona ja näki ihan itse [:)]

Ai vähän kytätty olo [:D] Ensisynnyttäjien luona käydään äitiysneuvolan puolelta kahdesti, joka mun mielestä tarkottaa automaattisesti sitä, että tullaan kattoo pärjätäänkö kotosalla kuinka.. joku ehkä kokee sen tarpeelliseks ja hyväksi jutuksi, mut ite koin sen lähinnä ahdistavaksi. Tulee fiilis että eikö noi usko mun pärjäävän tän pienen kans.. mut onneks ne käynnit on jo takana päin, enää on se lastenneuvolan tädin käynti ens viikolla [:)]

Mä veikkaan että syy meillä siihen ettei tyttö rauhoitu isänsä syliin on ettei hän tunne oloansa yksinkertaisesti turvalliseksi sellaisen ihmisen sylissä, jonka kanssa viettää aikaa niin kovin vähän.. Viikonloppuisin kun miehellä olis aikaa olla tyttärensä kans, niin joko hän painaa ylitöitä tai sitten on muuta parempaa tekemistä.. mietinpähän vaan kuinka paljon se sitte harmittaa, kun missaa ensimmäiset pyörähdykset, istumisen, askeleen jne [8|] ensimmäinen oikea hymy on ainaki missattu. Se ku on vaan niin että vauvat on niin kovin vähän aikaa ihan pikkusia, eikä tyttökään enää ihan pieni ole [8|] Kasvaa isänsä huomaamatta, harmi juttu.. Jospa se mies pitäisi sen isyysloman tässä jossain vaiheessa, uudessa työpaikassa kun toivoivat ettei jäis vapailla ihan heti alkuun, mikä on sekin ihan ymmärrettävää..
Pitikö se isyysloma ilmoittaa työnantajalle kuin aikasessa vaiheessa? Ku isäkuukaus tais pitää ilmottaa paria kuukautta ennenkö se oli?[8|]

Ainiin, käydään kattoo ens maanantaina mun entiseltä kotipaikkakunnalta tonttia, haaveissa molemmilla ollu jo jonku aikaa rakentaa oma koti. Olishan se aika ihanaa, ku pääsis takas sinne missä on ystävät ja sukulaiset. Miehenki työmatka vähenis puolella [:)] Ja mikä onkaan parempi paikka asua kun järvenrannalla omassa rauhassa, aaaah

Tyttö kitisee väsymystään, taitaa äityliki lähtee ottaa pikku aamu-unet, hyvää torstaipäivän jatkoa! [:)]

Meillä huudettiin sekä valvottiin taas aamu neljään. Äiti oli kohtuu loppu yöllä kun edellinen yökin oli niin vähillä unilla ja ei jotkut tunnin päikkärit päivällä paljon pelasta... Ja sit vaan ahdistaa nähdä kun pieni huutaa eikä sitä meinaa saada loppumaan. Muuta ku tissillä hiljenee.. [:D] Mut sit huomasin, että neiti kävi ahnaasti tissille, ei syöny kauan ja puklas. Eli jotain lohtua vaan haki, tutti ei kelvannu!
No, neiti nukku sit vähän vajaa 8h putkeen!
Mutta meillä ei olla nyt pariin kolmeen viikkoon menty kertaakaan ilman taistelua nukkumaan, ihan pari kertaa kotona neiti on nukkunu "normaalisti" niinkun muiden vauvat kuulostaa tekevän. Eikä tosiaankaan pieni nukahda yöunille ennen puoltayötä, vaan reippaasti jälkeen. En tiiä onko toi sitten kuitenkin koliikki, voiko sitä kuitenkin olla miedompaa kun ei neiti ihan kokoajan huuda. Ehkä mä nyt vaan varaan jo ajan sinne lekuriin.. Yksityiselle vai neuvolan kautta?

Lyydia~, kuulostaa kyllä harmittavan raskaalle tommoinen [&o] Kyllä minä sinun asemassasi varaisin ajan, jos vaikka tosiaan koliikkia on sitten, tai ainaski kysyisin neuvolan puolelta että mitä pitäis tehdä.. ei meinaan tommosta äiti hyvin pitkään jaksa 

Huvittavaa, vasta valitin ku mies ei oo tyttösä kanssa, kun on töissä niin pitkää päivää.. no, mies äskö soitti, ja kerto leikanneensa jollain vehkeellä sormeensa.. TK:ssa kävi sitten paikattavana, ja viikko sairaslomaa. Saa nyt sit luvan osallistua vauvanhoitoon, ei voi ainakaan työtä pitää tekosyynä kieltäytyä tyttärensä kanssa olosta [8|] Paitsi että nyt voi sanoo,ettei voi pitää tyttöö sylissä, ku sormi on kipee.. hmm.. no,tuli kuin tilauksesta [:D] Toki ikävähän se on, ku kipee tuli, mut tätä kyllä kaipasin.. harmi vaan ku meillä on huomenna sinne reissuun lähtö, ikävä sitte kipeen sormen kans olla, kun ei voi normaalisti toimia.

Mulla on päätä särkeny kohta kaks päivää, mistä lie johtuu.. [8|] Panadolia oon napsinu, vaan ei avita. Syönytki oon ihan normaalisti, olisko sitte hartiat jo kuukauden kanniskelun jälkeen jumiutuneet?

Takaisin