Toukomussujen vauva-arkea

Mä nauroin aamulla kippurassa kun samaten tissillä yhtäkkiä tajuton kuulan työntäjä- irvistys ja ärjähdys kävi ja töräytti vaippaan.  Soitin miehellekin et sen ois pitäny kuulla!  Neiti söi sen tissin loppuun ja ennen siirtoa toiselle tissille käytiin vaihtaa vaippa. Ajattelin et siellä on joku "pieni sievä" töräytys kun se sen yhden kerran vaan töräytti.... Koko vaippa niin täynnä sitä itteensä et mulla tippu silmät päästä. Ja sit tottakai toosa ja kaikki kolot täynnä sitä.
Tytöllä on muutenkin alkanu tulla hirmusesti kaikkia ähräys ilmeitä! Ja kannattelee kovin päätään kun on rinnalla! Ja ryömiikin ihan eteenpäin siinä.

Imetys ei musta suju ihan niinku pitäis. Tai maitoa ei tuu kovin liikoja ainakaan. Me on nyt annettu tytölle sit iltasin korviketta vielä tissin päälle. On nukkunu sit maha täynnä tyytyväisenä jopa 7h. Ja kun neiti on ollut paljon tissillä niin sit alkaa imettäminen sattua jonkun 10min jälkeen aika kovin.. Yöllä neiti söi taas kaks tuntia putkeen, molemmat tissit. Söi kuitenkin koko ajan, joten ei taida oikein maitoa tulla. Ja se on alkanu saamaan ilmaa tissillä itteesä! Välillä pitää hirmusesti vaihtaa asentoa ja korjata tissiä, ja neidillähän meinaa sit palaa käämi!
Äsken söi molemmista tisseistä, oli tyytyväinen ehkä vartin ja söi desin korviketta päälle. Alkaa masentaa toi mamman maidontulo. [&o] Mä oon antanu sen kuitenkin olla tissillä niin kauan kun vaan ite viihtyy ja kunnes pullauttaa nännin pois eikä enää huoli takas. Ja aina ekana tarjoan tissiä noin kauan, että suoriltaan en korviketta oo antanu..

Me käytiin tytön kanssa tänään oikein kaupungissa. [:)] Vähän jännitti miten se viihtyy, kun on ollut nyt niin kitisevä päivät, mutta söi molemmista tisseistä ennen lähtöä("aamu" syönti kun sitä ennen heräiltiin) ja nukkui sen kaks tuntia tyytyväisenä. [:)]

Vauva on tänään ollu valveilla klo 7 - 15:30 lukuunottamatta muutamia 10 min kauneusunia. Meinasin jo olla huolissaan, mut on ollu hyvällä tuulella vain. Jäi sit siivoilut tekemättä, vaan haitanneeko tuo. Onkos teillä alkanu massut palautumaan? Mä olen painellut joka päivä tuota omaani ja vielä on selvä sormen mentävä railo tuossa suorien vatsalihasten välissä. Juoksemaan kun tekis kovasti jo mieli lähteä. Lääkäri sano että jos nyt kuitenkin vielä odoteltais että paikat kuntoutuu ni sit vasta. Pitänee tyytyä ruohonleikkuuseen ja vaunuiluun. 

Olipas tullu taas kauheasti juttua... [:)] Mä en tajua miten te kerkeette kirjottelemaan noin paljon! [:)] No sehän tarkoittaa vaan kilttejä vauvoja tai hyviä tukijoukkoja. [:)]

Mulla sitten rintatulehdus uusi... [:(] Lauantaina loppu antibiootit, maanantaina kävin juoksemassa agilitykisat ja tiistaina kuumetta 39 ja tulehdusarvot lähes 200. [:(] Onneks nyt tiesi mitä on luvassa ja oli löytynyt se sopiva korvikekin. [:)] Vielä muutama päivä kuuria jäljellä ja olo on nyt jo taas ihan hyvä eli toivotaan että tällä selvittiin. Onneks nää uudet lääkkeet ei käy niin vauvan mahaan ku ne vanhat ja nyt tajuan jo ajoissa tarjota lisämaitoa jos yhtään tuntuu siltä että omat varastot ehtyy. Viimeks vaan annoin lutkuttaa tyhjiä pusseja ja ihmettelin että miks se rupee tissilläkin huutamaan. Mutta tosiaan parempi kun tunkee ruokaa vaan napaan ihan joka välissä, yleensä jos housuissa ei käryä niin nälkä se vaan on. [:)]
starletti ei oo täälläkään vatsa palautunu ja kaikki lihakset on kadonnu olemattomiin. [:-] Agilityssä oon käyny ihan oman mielenterveyteni takia juoksemassa mut en tiiä onko toi viisasta... [8|] No joku tässä hajoo kuitenkii, pää tai muut paikat.

Kyllä se maidontulo varmasti taas korjaantuu ajallaan Lyydia, tai sitte paikataan puuttuvat korvikkeilla. [:)] Meilläkii on semmosia ihme tankkausjaksoja ollu että tuntuu ettei omat varat riitä mihinkään. Ja sitte taas tulee viikko että maitoa tulee niin hirveesti että vauva tukehtuu syödessään. [;)] Mustakii tuntu vielä viikko sitte ettei tisseistä tuu mitään ja annoin aina lisämaitoa varsinkii iltaisin että tankkaa hyvin yötä varten. Nyt sitte maitoa tulee niin hirveesti että liivinsuojat on vaihdettava tunnin välein tai niistä tulee läpi. [;)] Ja pötkö meinaa joka kerta tukehtua syödessään kun sitä maitoa tulee niin kauheesti. [;)]

Mä en oo pahemmin noita vatsalihaksia tunnustellu mut en kyllä hirveetä eroo oo huomannu ennen raskautta aikaan. Et ei oo ainakaan vaikuttanu tekemisiin mitenkään. Mua houkuttelis kans kauheesti päästä jumppailemaan ja salille kun on paino lähteny niin nätisti laskuun et olis kiva päästä samalla kuntoo kohottamaan mut näyttää aika heikolle kun vasen lonkka on ollu tällä viikolla kipeempi ku kertaakaan raskausaikana ja sillon se oli jo todella kipeä [:(] Joudun jalka tönkkönä välillä kävelee kun sattuu niin perhanasti.

Eilen kävin vaunuilemassa ja käytiin vaaria moikkaamassa työpaikallaan. Siellä sit kun hetken istu niin enpä meinannu selvitä mummolaan asti enää kun kipu oli niin hirvee. Lonkka myös naksuu...mitä se ei oo ennen tehny. Toivottavasti olis ohimenevää.

Ikävä kuulla Ansku81 että tulehdus uusi! Mut onneksi sait nyt parempia lääkkeitä.

Nyt alkaa vähän ihmetyttää kun tuo tytteli on ollu pikkusen hankala tuon syönnin aloittamisen kanssa. Hamuaa ja hamuaa, mutta ei meinaa malttaa aloittaa vaikka nänni on suussa, kiemurtelee vaan  ja pitää sen "possukohtaus-ääntä" [:D][:D][:D] (kuulostaa ihan pikkupossun röhkinältä!)
Nyt viime yönä kolmella viimeisimmällä syötöllä se meni ihan silkaksi huudoksi naama kurtulla ja punaisena eikä se edes yrittänyt sitä nänniä sada suuhunsa ja alkaa imeä. Kitisi, vänkäs ja itki vaan [:(] Joka kerta sen varmaan viisi minuuttia saanut tapella, että alottas nyt sen imemisen... Joko on tosi kärsimätön likka tai sitten jotakin muuta [8|]

Meillä oli miiuhoo ihan sama juttu alkuun ja mä tein itsediagnoosin, että nännit ei oo mulla vaan tarpeeksi koholla kun rinnat on turpeet niin että imemisrefleksi ei laukea kun nänni ei koske kitalakeen! Kävin cittarista saman tien ostamassa rintakumit ja meidän syömisongelmat kaikki loppui tasan siihen [:D] nyt oon välillä saanut syötettyä ilman kumeja kun on nännit jo vähän venähtänyt ulospäin, mutta aina ei vieläkään onnistu!

Meillä on vedetty näitä piiiitkiä yöunia jo kolmatta yötä putkeen [:D] eilen illalla Luukas taas sammui puoli 10 kun saunalyhty syötyään 1½h molemmista tisseistä! Ei poika edes tuttia tarvinnut [:D] ja kiltisti antoi äidin nukkua kuuteen aamulla! Mä niin toivon että tää ei ole vaan jokin ohimenevä vaihe, mutta saas nähdä - on vähän liian ihanaa ollakseen totta, että toinen jo suoraan synnäriltä nukkuisi yöt putkeen!!

Meillä on eka Luukaksen oma neuvola tänään!! [:D] [:D] [:D] ihanaa päästä näkeen kuinka poika on kasvanut!!

Sitkeesti vaan [:)] Meillä poitsu saa tuollaiset kohtaukset aina kun alkaa maito rinnasta hiipua. Nokkii kovasti ja hamuaa mut kiinni ei enää ota ja sit alkaa kauhee huuto kun nälkä on edelleen ihan hirvee. Mulla tarvii olla se korvike valmiina ja lämpimänä pullossa vieressä kun imetän. [:D] Mut tämä tietty eri asia kun kohtaus tulee imemisen jälkeen ja tosiaan oma maito ei riitä nimeksikään Joan nälkään.

Meil on kans välillä imemisen aloitus hankalaa kun välillä maitoa on niin hyvin ettei varmaan tartte juurikaan edes imeä niin maitoa tulee ja sit kun menossa se tankkaushetki niin silloin maitoa vähemmän ja tarttis neidinkin tehä "töitä" imemisen suhteen... Sit sil välil menee siihen hermo...

tänään mennään neuvolaan...

Meillä kanssa rintakumit käytössä edelleen. Välillä koitan ilmankin mutta silloin täytyy olla masun sopivasti täynnä että onnistuu. Jos neiti on lian nälkänen ni sillä menee hermo ja sitten taas jos masu on jo täynnä ni ei viitti vaivautua. [;)]

Uskomatonta miten nopeeta tää aika menee! Huomenna tulee meillä jo kuukausi täyteen! [:)] Eilen heitin jo pienimpiä vaatteita varastoon kun jäivät lyhyeksi. [:)] Ristiäisiinkii on vaan kaks viikkoa aikaa...

Meijän neiti nukkuu kanssa kiltisti yöt yhellä välisyömisellä. Mä vaan toivoisin että se kääntäis tän "rytminsä" pykälällä taaksepäin kun illalla menee aina valvomiseksi ja vasta puoliltaöin nukahtaa. Sitte se nukkuu tän aamupäivän vielä samoilla höyryillä. [;)] Tietysti ihan kiva kun tässä jää itelle aikaa mut mä oon niin iltauninen että tahtoisin jo kympiltä nukkumaan mut sehän ei neidille passaa. [;)] Eilen tosin nukahti jo yheltätoista ja nukku samaa kyytiä viiteen asti kunnes miehen kello soi. [:)] Sitte jatkettiin unia kaheksaan, syötiin ja lähettiin viemään koiria pihalle. Ja nyt pötkö nukkuu tuolla vaunuissa onnessaan. [:)] Mä kyllä kohta käyn sen herättämässä kun lähetään kavereitten kaa puoliltapäivin vaunulenkille ja tarttee sen syödä jotain ennen sitä...

Josko taas ennen sitä vähän siivoilis ja tekis ristiäisten kutsukortit loppuun...

Kylläpä Ansku teillä nukutaan hienosti!

Meillä meni muutama yö nyt tosi hienosti, muttei makeaa  mahan täydeltä joten viime yönä valvottiin sit 24-4.30. Oli mammalla usko vähän vähissä, sit vielä rähistiin miehen kanssa toisillemme kun sillä palo käämi kun tyttö huuti ja se koitti nukkua. Tissillä ois tyttö ollut koko ajan, sit oli pakko antaa korviketta kun mua sattu jo niin paljon siitä kokoaikaisesta tissittelystä. Söi jonkun verran korviketta, sit ei enää kelvannu mut tissiä ois pitäny saada jne. Ja huutoa. Tällasta veivuuta.. Loppuviimein pistin neidin vaunuihin joskus sillon vähän jälkeen neljä, huuti ku kurkkua leikattais kunnes sain vaunut ovesta ulos ni loppu taas samantien. Takapihalla ehkä 10min työntelin vaunuja ja mentiin sisälle, olin ihan varma et neiti herää samantien taas. Ei! Työnsin vaunut olkkariin sohvan viereen ja tulin ite sohvalle nukkumaan. Sit neiti nukku vähän yli kymppiin.

Illalla kylvettiin taas ja kyl uni maitto sen päälle [:D]. Imetin ennen kylpyä siinä ysin pintaan ja sit vielä kylvyn päälle vähän tissiä. Neiti ei alkanutkaan heti nukkua vaan oli siinä ehkä tunnin hereillä sylissä vielä, mut sit tekikin enkat ja nukku puol neljään. Aivan mahtavaa [:)]. Imetin ja vaihdoin vaipat, jonka jälkeen nukku vielä seittemään. Sit sama juttu, vaipat ja tissiä ja vieläkin saatiin nukkua pari tuntii.

Ihan kiva kun on huomannu ton et aina kylvyn jälkeen nukkuu ihan uhomattavasti paremmin ku muuten. Nyt oonkin kylvettäny useemmin ihan sen takii. Tekee itellekin hyvää saada kunnon unia välillä.

Rintakumista oon ny saanu luopua. Nännit on venyny nii paljon et Minella saa jo kunnon otteen rinnasta. Se helpottaa kyl kummasti ku ei tartte aina kanniskella kumia mukanansa. Toki vähän arat rinnanpäät ku imee nii lujaa tai pureeko sit ikenillä.. Ekat puol minuuttia sattuu, mut siihen tottuu tai turtuu [;)].

Eilen kaivoin rintarepun esiin ja päätin kokeilla josko se jo toimis. Ja kyllähän se.. Mull tais olla ekalla kerralla vaa ne vyöt vähän turhan löysällä ja huonosti ni tuntu et vauvakin hukkuu sinne sisään, mut nyt ku mies autto (kiristi vyöt sopivaksi ku se oli jo mun päälläni), ni sainkin siitä ihan toimivan ja Minella tykkäs kovasti. Nukahti minuutin päästä ja tänään kans kanniskelin häntä ympäriinsä ja uni tuli samantien. Ihan kiva ku sai ne säädöt hyvin. Nyt voi kanniseklla neitiä vaik samalla ku vie koiraa pissille. [:D]

Taiankin lähtee tästä pihalle, jahka neiti herää.. jaanyt kuulu jo ääntä makkarista [8|][;)][:D].

ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Nyt alkaa vähän ihmetyttää kun tuo tytteli on ollu pikkusen hankala tuon syönnin aloittamisen kanssa. Hamuaa ja hamuaa, mutta ei meinaa malttaa aloittaa vaikka nänni on suussa, kiemurtelee vaan  ja pitää sen "possukohtaus-ääntä" [:D][:D][:D] (kuulostaa ihan pikkupossun röhkinältä!)
Nyt viime yönä kolmella viimeisimmällä syötöllä se meni ihan silkaksi huudoksi naama kurtulla ja punaisena eikä se edes yrittänyt sitä nänniä sada suuhunsa ja alkaa imeä. Kitisi, vänkäs ja itki vaan [:(] Joka kerta sen varmaan viisi minuuttia saanut tapella, että alottas nyt sen imemisen... Joko on tosi kärsimätön likka tai sitten jotakin muuta [8|]

Meillä oli aika sama juttu viime yönä. Rintakumin kanssa imetän,koska muutoin sattuu eikä sitä nänniä saa tytön suuhun,kun nää bosat on niin jumalattomat,että ei onnistu,mutta kumien kanssa onnaa. Mutta tosiaan,kun se nänni saatu suuhun niin alkaa heiluttaa päätä ja suu ammollaan siinä nänni hollilla,mutta ei voi niinku napata kiinni niin siinä rupee itekkii melkee raivoo,että nappaa nyt kiinni siitä. Säätää jotain omaa siinä.

Viime yö oli vähän hankala,kun nukku pienii pätkii vaan ja sitten sen loppuyön mun vieressä sängyssä ja 4 herätti,syötin ja sitten oltiinkin aamu 7 asti hereillä ennenkun neiti suvaitsi nukahtaa! Siitä 9 asti unta palloo tossa sohvalla molemmat ja pitikin nousta ylös,kun tytön isomummi tulossa käymään,joten kyllä vähän väsytti. Nytkin kun tuo nukkuu niin mun pitäisi ottaa tirsoja kanssa,mutta tulinpa eka tänne käymään.

Mutta nyt voisin mennä,kerkeen vielä nukkuu sen tunnin kun neukku tulee 4 ja tytsyn isi siinä 5 aikaa. Näkee lapsosensa toisen kerran<3

Meillä on alusta asti ollut rintakumi käytössä kun joka ekana päivänä oli nännit ihan ruvella [:o] Nyt maidonkerääjiä apuna käyttäen on saatu tissit suht kuntoon [:)] Ja maitoa tuntuu riittävän, neuvolassakin sanottiin että ei tarvitse huolehtia siitä kun painoa tulee ja vaipoissa on täytettä [:D]
Rintakumilla on kyllä tosiaan hivenen helpommin noissa raivareissa onnannut helpommin vaikka olenkin nyt joka päivä ainakin muutaman kerran ihan luomuna imettänyt, että osaa sitten imeä jossain vaiheessa kokonaan ilman niitä. Mutta se onkin tosiaan niin että on monesti nuo nännit niin turpeat, että ei niissä tosiaan oikein mitään mistä saisi otetta ole [8D]
Tänään käytiin pikavisiitillä ikeassa ja sitten kaupassa ja tyttö nukkui hienosti koko reissun [:)]
Itelle taas olo on parempi mutta kun tässä olen alkanut peilillä seurailla, miten eppari paranee, niin huomasinpa siellä paikkojen olevan toki siistit ja hienosti paranevan näköiset mutta myös tosi silvotun näköiset [&o] Liekö tuo kosmeettinen ongelma tuolta paranee, näyttää vähän siltä, että paranee tuollaiseksi [:(] Eipä nyt taas kuulosta kovin tähdelliseltä, mutta saipa sekin nyt sitten itkut aikaiseksi [8|]

miiuhoo, onhan se tietty tärkeetä, että alakerta olis suhtkoht entisensä näköinen.. että mun mielestä et oo ollenkaan turhaan kyyneleitä vuodattanu [:)]
itte en ole vieläkään tiiraillu alakerran suuntaan, juurikin sen vuoksi että se ei ole enää
entisenlaisensa.. ukkokulta on kyllä nähny, ei oo mitään sanonu joten voisi siitä päätellä,
että ei se nyt ihan hirveässä kunnossa ole.. Onhan synnytyksestäki jo aikaa kohta 4 viikkoa.
Tai sitte se on niin kaameessa kunnossa, ettei viiti mun mieltä pahottaa... tiedä sitte [8|]
Kovin tekis miel kattoo peilin kans, mut taidan oottaa vielä jonku hetken ennenku uskaltaudun [:)]
Ainaski sillon hetimelkeen synnytyksen jälkeen alakerta tuntu suihkussa käydessä kädellä kokeiltaessa
ihan kummalliselta.. mut jospa se aika parantais entisenlaisekseen [:)]

Missähän lie peukku, ei oo näkyny ei kuulunu synnytyksen jälkeen [8|]

Ostin illalla uuden kesäkuun Vauva-lehden kaupasta, ku oli tarjouksessa. Siellä oli kirjotus imetyksestä ja rintaraivareista. Suosittelen lukemaan. Siin oli ihan hyvii vinkkejä  ja kokemus äidistä joka meinas jo luovuttaa, kunnes alkokin onnistuun. Rintakumee käytti kans eka..

Juu mä luin tota Vauva-lehteä kans. Tai selailin kun tuli postissa, täytyy nyt lukea tarkemmin... Meillä on nyt nimittäin alkanut neiti venkoilemaan välillä tissillä.  "Nyrpistelee" ja leikittelee nännillä yrmeen ilmeen kans. Onko muilla vastaavaa?
Itkua ja kiukkua on myös tänään ollut enemmän..

Mulla ihan suositteli kätilö kotiin lähtiessä kattomaan peilillä alakertaa ja epparihaavaa. Siks et jos siihen jotai tulis ni tietäis mihin suuntaan on mennyt. Ja hyvä kun suositteli, mulla kun ne tikit aukes ja tulehtu se haava. Sit oli helppo seurailla paranemistakin ja huomas eron ku alko kuuria syömään.
Mä taas olin tosi positiivisesti yllättynyt kun sillon kotiutuessa vilkasin, kun tikit oli kii. Ite haavaa en ois huomannu ku vaaleista tikin langoista! Mulla ei ollu mustelmaa tms eikä se näyttäny yhtään silvotulle! Mä olin sillon ihan onnesta soikeena kun aattelin näyn olevan jotain kamalaa. Siis eihän se nyt itse "röörin suulta" ihan entiseltä näyttänyt, muttei nyt mitään järkyttävää. Nythän mulla on edelleen haavaa ihan vähän auki kun ne tikit aukes, mutta 2/3 auenneesta on jo menny kii. Toi jäljellä oleva aukinainen pätkä on syvin, joten se menee siks varmaan hitaammin kii.

Neiti on taas kokoajan tyytymätön.. [:(]

RiinuLiinu kyllähän mie täällä joka päivä käyn lukemassa uudet viestit ja oon mie muutaman kerran kirjoittanutkin jotain.. ainakin meidän korvikkeen käytöstä ja kestovaipoista[;)]
Meillä menee arki ihan kivasti. Vauva nukkuu 3-5 tunnin pätkiä -> syö ja seurustelee ->väsyy ja kitisee/huutaa -> nukahtaa syliin ja tuhisee ihanasti  eli varmaan ihan samalla tavalla kuin suurimmalla osalla[:D]

D-vitamiinitipat ehkä aiheuttaa vähän lisäkitinöitä, mutta ei kuitenkaan kauheeta huutomöykkää. Neuvolatäti kävi täs viime viikolla kotikäynnillä ja paino oli pienellä noussut 300 g/vko eli oikein mukavasti[:)]

Ristiäisiä suunniteltiin heinäkuun alkuun ja nimi on ollut päätettynä jo tammikuusta asti. Mies ehdotti silloin yhtä nimeä ja mie lisäsin siihen yhden kirjaimen ja siinä se oli.  Toinen nimi on lyhennös mun omasta toisesta nimestä ja sukunimi tulee mieheltä, kunhan maistraatti ensin hyväksyy isyyden tunnustamisen jälkeen miehen isäksi. Pojan nimeä ei missään vaiheessa oltu edes mietitty.. onneksi tuli se lupailtu tyttö[:D]

Ulkona tai kaupungilla ollaan käyty tytön kaa joka päivä ja hyvin maittaa uni vaunuissa.. kertaakaan ei oo kitissyt, vaikka monta tuntia ollaan poissa kotoa[:)]

Päivät mennään edelleen kestovaipoilla.. joka toisena oon käyttänyt sisävaippaa ja joka toisena vaippana pintakuivaa tasku/aio-vaippaa. Kyllä mie nuo imse vimset ja nalle nöttöset saan silleen aseteltua ettei ne fuskaa, mutta kun ne jää niin märiksi pinnaltaan niin alkoi tytölle tulla ihottumaan pyllyyn[&:] Bepanthenia sit sivelin ja harvensin noiden pinnalta märiksi jäävien vaippojen käyttöä. Nyt on taas terve peppu[:)]

Semmosta meille[:)]

Onpas "ihana" kuulla että teillä muillakin on noi kumit käytössä, itseä harmitti kamalasti että mun tissit on ihan vääränlaiset kun ei poika luomuna saa niistä otetta...mutta pari viikkoahan tässä vasta on niitä venytetty, että ehkä mekin hiljalleen päästään niistä eroon [:)]

Eilen oli eka neuvola ja innostus vaihtui huoleen [&o] pojan paino oli 1½ viikon aikana vaan tippunut edelleen 200g [:(] nyt meillä siis "pakkotehosyötöt" menossa tämän viikonlopun ja maanantaina painokontrolliin neuvolaan. Th ei ollut kamalan huolissaan koska pituutta oli kuitenkin tullut ja poika oli sielläkin kovasti virkeä ja touhukas. Mutta itse itkin katkerasti autossa koko matkan kotiin että olen maailmankaikkeuden huonoin äiti ja olen pitänyt lastani nälässä ja nyt se vaan kuihtuu pois [:(] [:(] [:(] kotiin päästyä poika vaan tissille ja hetken päästä oma pääni selkesi että hei hetkinen, eihän tässä nyt maailmanloppu ole kyseessä! Miehelle kun kerroin niin oma reaktio jo naurattikin hieman, sillä eihän paino ole kaikenkaikkiaan tippunut syntymästä kuin 500g, eli ihan vielä normaalin rajoissa. Nyt tuntuu sattumoisin alkaneen vielä tämä ensimmäinen tiheän imun kausi, tänä aamunakin poika söi molemmista tisseistä kahteen kertaan kolmen tunnin sisällä [:D] Ja ihanaa kun th sanoi neuvolassa että se vauva saa kuule vartissa yhdestä tissistä sen maidon mitä tarvii, kun tää on aina tunnin roikkunut yhdellä tissillä ja kaikki aika on vaan mennyt syöttämiseen! Nyt oon huomannutkin että sen vartin jälkeen poika oikeastaan vaan lutkuttaa tissiä eikä ime kunnolla!

Nyt täällä on tissitulehdus.. [:(] Nostipa tosiaan ihan yhtäkkiä kuumeen! Käytiin päiväsellään anoppilassa ja oikeestaan kovimmin nosti kuumeen paluumatkalla. Matka siis 140km. Mä olin tytön viltin ja miehen hupparin alla vielä omien vaatteiden ja takin lisäks, lämppäri huuti ja isä ja tytär hiessä ku äitiä paleli...

Otin kotona 800mg buranan ja kävin tk:ssa. Sain kuurin, mutta toi burana tuntu auttavan hirveesti eikä imettäminen sattunu, vaan osa tissistä on kosketuskipee. Ajattelin siis kokeilla aamuun, et josko pärjätään buranalla ja tissin tyhjentämisellä. En tahtois syödä nyt kaks viikkoa antibiootteja.

Mulla anoppi sano tänään tota samaa kun miiuhoolle oli sanottu, et vauva sais vartissa tarttemansa. Mut mitä jos se määrä mitä se vartissa saa ei riitä? Juu sit toiselle tissille sit, mutta entä jos ei sittenkään? Pitäiskö mun imettää vaan se noin vartti per tissi ja jos on sen jälkeen vielä tyytymätön ni sit vaan korviketta kehiin. Etten antas syödä/lutuuttaa(koska välillä oikeesti vaan lutuuttaa niinku miiuhoolla) niin kauab ku syö. Ku musta tuntuu et me ei päivisin keretä muuta ku syyä välillä..

Sorry, nyt ei tän enempää..

Mulle annettiin sairaalassa pariakin eri ohjetta tuohon...
Osa sanoi et se vartti per tissi ja sit korviketta päälle jos jää nälkä ja yksi taas kehotti vaan alottamaan alusta eli vaihtamaan rintaa aina vartin välein et sillä sais lisättyä oman maidon tuotantoa jos ei korvikkeisiin halua koskea.

Takaisin