Miiuhoo meillä oli ihan samanlaisia raivareita kun rintakumista aloin vierottamaan. Ihan hirveitä kilareita joissa meinas oma pää seota ihan totaalisesti. Alkuun en kestänyt yhtään sitä raivoa vaan laitoin kumin jotta huuto loppui. Mutta olin to-del-la kypsä typerän kumin kanssa imettämiseen, kyllähän se vielä kotona päiväsaikaan on ok, mutta yöllä ja "kylillä" ihan kamalaa. Eli tein lopulta päätöksen että oman pimahtamisenkin ohella otan kiukut vastaan ja vierotan vaikka mikä tulis. Viikon verran tarjosin joka ikisen imetyksen aluksi ensin ilman kumia ja sitten otin kumin jos ei alkanut syömään. Sitten tein saman minkä siekin, eli vähän aikaa kumilla ja sitten se siitä välistä veks. Raivoa sain niskaani, mutta viikon kuluttua eräänä kauniina päivänä Eemeli päättikin että voishans sitä syödä ihan paljasta tissiäkin ja siitä lähtien on imetys sujunut! Mutta sama kun sulla, sain alkuun aika kipeät rinnanpäät, mutta sekin vaiva hävis tosi pian. Arvaapa minkä hyvän puolen keksin siitä, että on alkutaipale imetetty kumeilla? Sen että ihan alkuaikojen maratonimetykset ois voinu tehdä aika paljon enemmän tuhoa rinnanpäille jos ei olis kumin kanssa imettänyt [:D] Miehän siis en todellakaan "vapaaehtoisesti" kumien kanssa imettänyt, vaan siksi että nännit oli tosi matalae eikä tuo pieni sintti saanut otetta ilman kumia. Sitten raivareihin numero kaksi: Eemeli keksi jossain vaiheessa, ettei suostu illalla ennen nukkumaan menoa syömään rintaa. Ihan hirveet kilarit aina iltaisin kaheksan aikaan kun koitti syöttää. Tämä ratkaistiin sillä, että Eemeli saa vielä tänäkin päivänä nukkumaan meno maidon pullosta. Se on itse asiassa osoittautunut muutenkin hyväksi systeemiksi: on sama laitanko mie pojan nukkumaan vai mies! Muutenkin se on jotenkin semmonen iltarituaali se pullo, että nyt on aika käydä nukkumaan pesujen sun muiden jälkeen. Tällästä meillä [;)]
Edit: sehän piti vielä sanoa, että pinna kireellä niistä huudoista minäkin jokusen kerran löysin itseni iskemästä nyrkkiä seinään/oveen... [&:] Yleensä siinä vaiheessa kiukku purkautui minulta, kun olin kuunnellut raivoa jo hyvän aikaa ja mieheni tuli "vuoronvaihtoon", kun pääsin "eroon" tilanteesta kiukku ja turhautuminen purkautui ulos.