Toukomussujen vauva-arkea

Onneksi huomenna pääsee maalle, jossa on hiukka viileämpää. Ei täällä betonilähiössä asuminen ole hääviä näin kesällä. Muksukin oli eilen levollisempi kun oli viileämpi ilma..

Pojalla on hymy herkässä kun on hyvällä mielellä..eilen innostui juttelemaan neuvolasta saadulle hymynaamajulisteellekin :)

Jälkitarkastus tehty. Kuulemma hiukan veltot paikat [8|] itse en kyllä sitä huomannut, kun kokeilin kädellä [:D] eikä ole virtsankarkailuakaan ollut minkäänmoista kun se lekuri kysyi sitä [:)] Onneksi. Muuten kaikki kunnossa. Ja sekin hoituu lihasharjoituksilla. Ja pientä tiputteluvuotoa ollut myös vaikka varsinainen jälkivuoto loppui ehkä pari viikkoa sitten joten ei suositellut uimista mutta joo, tällä ilmalla  Sain myös Cerazette-minipillerit.
Huvittavaa vaan, kun ei lääkäri älynnyt että meillä oli se jälkitarkastus aika koska hän katsoi, että minulla on niin isonnäköinen vauva sylissä että enhän minä voi jälkitarkastukseen olla tulossa [:D] Meidän 6½-viikkoinen [:D]

Nukkuipas muuten tyttö kovasti eilen; syötin kuudelta ja vaihdoin myös vaipan (kesto). Sitten lähdettiin vaunuilemaan seitsemän aikaan ja tultiin joskus vaille kahdeksan takaisin. Tyttö nukkui niin sikeästi että annoin nukkua eteisessä vaunuissa. Mentiin sitten nukkumaan klo kymmenen. Ajattelin tosin että tuskin ehdin edes nukahtaa kun tyttö jo vaatii maitoa. Ajattelin että vaihdan samalla sitten sen vaipan. Eihän siinä muuta tapahdu, kuin makuupussi kastuu jos vaippa ei enää ime. Heräsin sitten varttia vaille puoleltaöin. Tyttö nukkui edelleen. Menin takaisin nukkumaan. Heräsin jälleen varttia vaille kaksi yöllä. Tässä vaiheessa en enää itse kestänyt vaan minun oli huolissani herätettävä tyttö vaipanvaihtoon ja syömään (plus että tissit oli samaa mieltä, että pakko saada syöttää!). Ajattelin että jos vaikka kuumuuden takia on uninen. Ei kitissyt kun vaihtelin vaippaa ja söi ahnaasti 20min ja nukahti jälleen. Loppuyön söi sitten normaaliväleillä 2-3h välein. Mutta kestovaippa piti hienosti, ei edes kosteutta tullut ulkopuolelle jotenka nyt tuli vahingossa melkein kokeiltua yökestoilua jotenka ens yönä kokeillaan samanlaisella vaipalla ihan oikeasti yökestoilua [:)] Pannaan vaan vielä pikkuisen lisäimua mukaan.

Miiuhoo: Kuulostaapa somalta tommoset unet, varsinki jos nukkuis tolleen jostain kymmenestä eteenpäin :D. Luksusta olis! Ens kerralla pumppaa, jos tuntuu että tissit vaatis tyhjennystä :D. Meilläki on alkanu kestovaipat toimiin, vihdoin :). Löydettiin nimittäin pari semmosta vaippaa jotka tosiaan toimii, yökestoilua ei tosin olla vielä harrastettu. Täytyy muuten kyllä sanoa että Kushiesin vaipat on helpompi laittaa paikoilleen ko kertikset :D.

Pitäis itekki varmaan lähteä mökille, vois olla vähän viileämpää [:D]

Ihan pakko kertoa mitä mun ukko keksi sanoa tossa yks päivä. Meidän neitohan ei tuttia suostu ottamaa(kakoo ja ollaan montaa mallia koitettu) Kaupasta sitten tulin ja huomasin että oli tuttu vieressä. Totesin vaan että mä oon jo aikalailla luovuttanu noiden tuttien suhteen että ei se sitä tuu hyväksymään. Ukko tokas siihen että pakkohan sen on jossain välissä [:-] Mietin hetken että onkohan nyt tosissaan ja kysyin että miten niin. Siihen sano: kaikki vauvathan tuttia imee, niin kyllähän tämänkin pitää. [8|] menin aika sanattomaksi tästä [:D][:D][:D][:D][:D] totesin vielä lopuksi että eihän se ole mikään pakko ja nykyäänhän suositellaan tutittomuutta muitenkin, mutta helpottaishan se joissain kohtaa jos imis.

Meil on kans tutti suussa vaihtelevalla menestyksellä... huonolla enimmäkseen... [:D]
eli ei oikein kelpaa...

Meiän perheessä Onni on ainut joka tuttia on syöny/syö. Meistä ei miehen kanssa kumpikaan ole moiseen koskenu ja mie en ees tuttipulloon! Ei ollu periytyvää, saa ollaki sitte aina vähän väliä nostamassa tuttia.

Mulla piti olla 2 tuttia. Toinen suussa ja toinen kädessä. Eikä auttanut jos suusta tippui. Se mikä oli kädessä, se pysyi kädessä ja joku sai tulla etsimään kadonneen tutin...

Mut joo Nelli ottaa tutin silloin tällöin, mut ei kauheasti voi sanoa et se sille kelpaisi... Eli ei se edes joka päivä tuttia ime. Muutamia kertoja viikossa ehkä...

Meillä tutti kelpaa oikeastaan vain vaunuissa, eikä siinäkään ihan heti. Ja toinen on autossa ja eikä sielläkään aina. Illalla olen myös yrittänyt nukuttaa tutin kanssa (ettei pidä minua iltaisin toista tuntia huvitissinä) mutta eilenkään ei sitä huolinut.
Mies kuulemma söi tuttia vielä viisivuotiaanakin, ei suostunut luopumaan siitä [:D][:o][:D]. Minä taas en kait kovinkaan ahnaasti [8|]

Eilen sain taas nukutettua (ilman tuttia) 22.20 ja heräsi syömään vasta 05.10. Ja söi sitten yön aikana vaan kerran [:)] Mahtavaa, jos suunta on tällainen, on meinaan viime aikoina useamminkin nukkunut pitempään kuin about 3h kerrallaan.
Ja eka yö kestovaippailua takana nyt sitten edellisen melkein koko yön vahinkokestoilun jälkeen. Melkoinen paketti mutta kuivalta tuntuu ulkopuolelle [:)]

no mulle kelpas tasan tarkkaan yks tutti kuulemma, kulkiskohan tuo tuttikielteisyys veressä siis [;)] Saa nähä miten meillä käy myöhemmin tuon nukahtamisen kanssa kun ei tuttia syödä ja tissistä pitäis päästä irti. Mutta se on myöhemmin sitten ajankohtanen, en usko noin nuoren vielä oppivan millekkään.

Joo tossa tutti-hommissa on tosiaan omat hyvät ja huonot puolensa.. meillä iltaisin kun laitan tytön nukkumaan tutin kans, niin sitä saa sitte alkuun vähän väliä käydä nostelemassa.. vaikka tyttö nukkuukin yön sitten ilman tuttia. Tuttihan tutkitusti vähentää kätkytkuolemia, tai ainaskin luin vanhasta vauva-lehdestä niin. On se muuten jännä, mun sisko anto hirmu kasan raskausaikana vanhoja vauva-ja kaksplus-lehtiä. Niistä luki sillon vaan niitä raskausajan juttuja. Nyt pitää lehdet lukee uudestaan, kun kiinnostaa ne vauva-osiot enemmän [:D][:D]
Ei vaan raaskis heittää menemään niitä jo-kahteen-kertaan-luettuja lehtiä.. mut ei oo oikein säilytystilaakaan.. ja tuleeko niitä sit loppujen lopuks luettua enää kolmatta tai neljättä kertaa [8|]

RiinuLiinu - tulee ne lehdet taas sitten luettua, kun on raskaana... [;)] säästä ihmeessä, ei ne paljoa tilaa vie. [:)]

Se voi kyllä olla niin Riikka33 [:)] Taidankin viedä varastoon odottelemaan seuraavaa raskautta.
Johon kyllä saattaa mennä jokunen tovi [:D][:D]

pst starletti, sun postiloota on täynnä.. yritin viestiä sulle laittaa [8|]

Riinu, katos vaan, moon ootellu ylläpidosta jotain ilmotusta että millon täyttyy kun ei tuota isse tiijä [:)]

Suosittelen lukemaan uusimman Kaksplus-lehden "näin meillä"-osion. Aiheena: "synnytys saa äidin pään sen verran pöhnään, että suusta voi päästä ihan mitä vain."

Sai kyllä niin mahtavat naurut moneen kertaan että ihan kyyneleet valu silmistä [:D][:D]
Sitä vaan kiittää näin jälkeenpäin, ettei ite tullu hölmöiltyä synnytyksessä mitenkään ihmeemmin [:D]

joo [:D] en mäkään hölmöilly, paitti kirosin pariin otteeseen ja huomasin ku mies hätkähti ja tais pyydellä anteeksi. Ja kerran sanoin kun sattu kovasti että "Ottakaa se pois". Jälkeisten irrotusvaiheessa kätilö paineli mahaa ja sillon sattu ja kun en tiennyt, mitä se oli tekemässä, ni rupesin huitomaan sen käsiä pois ja sanoin että "Älä". Mietin tässä, että tekeeköhän ilokaasu samanlaisen olon ku alkoholikin, et antaa suusta tulla mitä vaan kaasun varjolla? Vähä niiku moon ny pöhnäs ja sanotaanpa jotain hassuu, vaiks en selvinpäin sanoskaan. 

Meillä kans starletti mies pyyteli anteeks mun kiroilua [:D][:D] mut jostain luin, että kiroilu oikeesti voi auttaa kipuun [8|]
Oon kans miettiny sitä ilokaasu-hommaa.. jäi sekin kokematta ku tuli paha olo jo muutenki. Mut ehkä ens kerran sitte.

En tiiä oonko tullu hulluks vai oonko muuten vaan vainoharhanen.. eikä ehkä pitäs ääneen ees sanoo, tulee ihan tyhmä olo koko ajatuksestakin.
Mutta.
Mies käyttäytyny parina viime päivänä tosi kummallisesti. Eilenhän se soitteli tuon tuostakin koiran kuulumisia, ja vietti aikaansa vanhempiensa luona rentoutuen. Iltasella sitten hänellä lipsahti, että hänhän lähtikin töistä tuntia aiemmin vielä kaiken hyvän lisäks.. ok, miten en tienny asiasta? Ennen ilmotti jos jäi ylitöihin/lähtee aiemmin/tulee tavalliseen aikaan.. Sit tänään, hetki sitten soitti, että mitä olisin mieltä, jos hän jäis yöks vanhemmilleen? what??! Onko mun kellot väärässä, vai miks ne hälyyttää..

RiinuLiinu - ilmoita illemmalla ekstempore, että säkin voisit tulla vauvan kanssa sinne vanhemmille.... mun hälytyskellot soisivat kyllä myös. [&:]

Takaisin