Toukolahjat

Moikka,
Joutuuko tänne meidän ketjun sivustolle hyppimään tosiaan nykyään monenkin linkin/sivun vaihdon kautta? Ainakin mä "löydän itseni perille" kun oon klikkaillut sieltä ja täältä....[:)]

Mulla vähän sama ton painon nousun kanssa - aina kauhulla astelen vaa'alle. Tähän mennessä tullut 14,5kg ja toikin luku on varmaan jo kasvanut, koska siitä on jo viikko kun on punnittu [:o]  Kuulostaa kummalta, mutta noinhan se on, että viikossakin voi jo massa kasvaa aika hurjasti [8|] 

Sain ajan sairaalaan, jossa katsotaan synnytystapaa. Niin siis mun toiveesta, koska en oo yhtään varma onko synnytys "mun juttu". Oon jo nyt saanut kuulla riskeistä ja muista koskien leikkausta ja tosiaan sillä lääkärikäynnillä niistä varmasti kuulee enemmän. Oon tosi yllättynyt, kun neuvolan täti ei ollut lainkaan sitä vastaan, jos siis valitsisin leikkauksen suoraan, suositteli vaan valmistautumaan siihen, että vastassa on kovaa tekstiä riskeistä. Just noi mitä sä Toukomasu kuvasitkin: projektin venyminen, imukupit ja repeymät.... ne ei oikein innosta, mutta en sitten tiedä mikä päätös olisi mun kohdalle sopivin...

Viivi, sanottiinko sulle, että missä vaiheessa viimeistään vauvelin pitäisi olla kääntynyt pää alaspäin, ennen kuin aletaan yrittämään kääntämistä?

Enää kolme työpäivää, jee! Meillä töissä ei taida pomot oikein tykätä, kun oon töissä laskenut noita työpäiviä.... [;)] Ei ne miehet taida oikein ymmärtää....

Moi taasen!

Täällä säikähdettiin jo että lähtö tuli laitokselle kun eilen tuli aivan järkyttävän kipee supistus (??) niin että tiputti ihan polvilleen [:o]  Alavatsaa vihlo ja poltteli ja ihan yhtäkkiä yllättäin alko. Onneks olin ihan kotona ettei missään kaupan kassalla.. [8|]  Noh, se siitä sitten helpotti että pääsin ylös mutta n. 10 minuutin päästä alko taas kipuilemaan alavatsa ja sitä se oli koko ilta. Ei siis mitään taukoakaan ollut vaan ihan kun olis todella kovat menkkakivut päällä. Eikä missään asennossa hyvä olla, melkein paras olo oli kun hiljakseen käveli ees taas ja hengitteli syvään.. Otin sitten 1 Panadolin ja meinasin päivystykseen soittaa mutta sen verran kipu helpotti että ajattelin katsoa millanen yö on. Ja pelkkää pyörimistähän se, välillä taas sattu enempi ja välillä vähempi. Ja kauhee pelko että nytkö se oikeesti lähtee syntymään ja onkohan kaikki hyvin vauvalla [:o]. Onneks mahassa kävi kuitenkin kova liikehdintä ja normaalit jumpat..
Aamulla sit vaan yhtäkkiä koko kipu hävis ja oli ihan normaali olotila. Nyt on vähän kumma olo että pitäiskö tässä soittaa johonkin vai seurailla vielä.. [8|]  Mitään vuotoa tai muuta ei onneksi ole. Täytyy nyt tämä päivä pötkötellä sohvalla ja yrittää rentoutua..

Niin ja Sammakko: Mulle ainakin neuvolan täti sano että vauvalla on aikaa kääntyä rv 36 asti, sen jälkeen laitetaan lähete keskussairaalaan missä yritetään ulkokäännöstä.

Mutta nyt -> sohvalle...

Tättärää noita tää toivottaa hyvää Pääsiäistä kaikille!

Kivaa, kun on lomaa useampi päivä..saa lepäillä ja ulkoilla. Toivottavasti säät suosivat enemmän muualla. Täällä on ollut kaksi tosi harmaata päivää. Huomenna on aurinkoa luvassa [:)]

Toukomasulle: Olen käynyt salilla kerran viikossa. Olen tehnyt omaa ohjelmaa siltä osin, kun tuntuu hyvältä. Prässin olen jättänyt pois ja jos tuntuu yhtään kipua en tee liikkeitä. Toisaalta minulle ei ole tullut painoa kuin n. 4 kg, joten ei silleen onneksi tarvitse välittää muiden katseista.

Töitä olisi enää 4 päivää. Kyllä minäkin olen laskenut päiviä, että pääsee lomille. Toivottavasti olisi aurinkoiset kevätpäivät tiedossa ja jaksaisi tehdä vielä hommia pihalla ja kotona. Ikkunoiden pesua ainakin olisi, jos vain jaksaa tehdä.

Viime viikolla käytiin tutustumassa synnytyssaleihin ja osastolle. Kätilö kertoi kivunlievityksestä ja mitä muutenkin siellä tapahtuu. Kannatti käydä, on ainakin paikka tuttu minne menee. Isä on tulossa mukaan, joten henkistä tukea ja varmaan fyysistäkin on onneksi luvassa siltä suunnalta. Kyseli jo viime viikolla, joko olen pakannut laukun vauvalle/itselle...eli taitaa häntäkin tuleva perheenlisäys kiinnostaa yhä enemmän.

Meillä on miehen suvussa kastemekko, joka on kiertänyt, pitää varmaan sitä kysyä. Jos sitä ei löydy, niin varmaan oma mekko on jossain tallessa..ehkä äiti tietää. Kummeja äiti oli ainakin miettinyt, mutta ehdotukset on kunneltu ja päätökset tehdään itse. Nimeä mietittiin...mutta ei vielä ole varmuutta.

Kuulosti kamalalta nuo liitos- jne..kivut. Olen itse nukkunut kuin tukki yöt ja välillä en tartte käydä edes vessassa yöllä. Joten sympatiat on kyllä teidän puolella. Koettakaa kestää, onneksi nää mahat kohta saadaan unohtaa...

Huomenta!

Toukomasu, minullakin oli jokunen vko sitten tuontapainen "supistushohtaus", säikähdin kun ei ollut aikaisemmin sattunut ja nyt kipuilin kyllä. Soitin synnytys-sairaalaan hädissäni, mutta siellä rauhoittivat että kuullostaa ihan normaalilta ja hätää ei ole ellei vuotoa ole tai supistukset jatku ja muutu säännölliseksi. Toivottavasti sinulle kävi samoin -tuon jälkeen ei ole ollut supistuksia nimeksikään ja vauva möyrii normaalisti.

Äippä72, ai saat nukkua KOKO yöt läpi? Moni on varmasti kateellinen, heh. Itse juoksen vessassa öisin VÄH 2krt, ja asentoa saa vaihdella. Lisäksi olen niin pässi että käännyn unissani selälleen, ja herään usein siihen että kohtuun koskee kun se painaa.. Tuskin tuosta vaaraa on kuitenkaan, vauva ei ole "valittanut" mutta mietin että laitanko vahingossa synnytyksen liian aikaisin käyntiin, kun selällään makaaminen kuulemma voi auttaa tuossa kohdunsuun avaamisessa? Täytyy yrittää muistaa kysyä neuvolassa ensi krt. Tai sitten täytyy ommella tennispallo yöpaitaan kiinni. 

Luumu alkaa tulemaan korvista, muta pakotan itseni syömään väh. 2 prk luumusosetta päivittäin. Tuo on auttanut kun alkoi jo vähän ummettaa, ja suosittelen kaikille!

Liitoskipuja ei kai ole sen kummin ollut, mutta välillä häntäluun vasempaan puoleen sattuu että kävely vähän vaikeutuu. Mitäköhän tuo mahtaa olla?

Aurinkoista päivää kaikille [:)]

Hei taas,
Meikäläinen on oikein mestari; etusivullahan on suoraan linkki tähän keskusteluketjuun... Enpä vaan ollut nähnyt [&:]

Niin siiitä neuvolatädin kotikäynnistä vielä. Yksi kaveri kertoi, että neuvolan täti oli käynyt heillä kyläilemässä, oli kuulemma ollut tosi kiva juttu, mutta toinen kaveri sanoi, että hän ei ollut halunnut neuvolan naista kotiinsa "kyttäämään". Että sillai voi ajatukset ikävästikin vaihdella....

Toukomasu, mikä vointi? Onko niitä supistuksia tullut lisää?
Äippä, oon ihan kade noista suhun tulleista kiloista [:)]. Sä oot ilmeisesti liikkunut tosi paljon?

Munkin pitäisi ensi viikolla varata aika sairaalaan tutustumista varten. Meillä voi varata ajan, kun on viikkoja 34 kasassa.
Aurinko alkaa paistaa, tulossa ihana kevätilma.

Huomenia! [:)]

Huh, kiitos tuosta tiedosta maam80! Vaikkakin olo tosiaan helpotti mutta silti mietin ja mietin eilisen päivän että olisko pitänyt sairaalaan soitella. Mutta kun ei haluaisi niitä turhaan "häiritä" ja itestäkin tuntu että varmaan asiaan kuuluvaa näin loppuvaiheessa tuollaiset yksittäiset kipukohtaukset. Jos olis vuotoa ollut tms. niin en olisi yhtään epäillyt soittaa! Onneksi ei ollut.. Nyt yritän kuitenkin ottaa rauhallisemmin ja vähentää stressiä (sitä on nimittäin paljon ollut kun lähipiirissä tapahtunut kaikenlaista ikävää [&o]) ettei ainakaan omalla toiminnallaan edesauttaisi noita kipukohtauksia. Mielellään pitäisin vauvan vielä mahassa ainakin muutaman viikon [:)]

Juu ja Äippä72:n yöt kuulostaa todella mahtavilta, olen kateellinen [:D]. Itsellä vaihtelee aina miten milloinkin mutta kyllä yleensä ainakin kerran on pakko vessassa käydä. Ei tarvitse olla iso pissahätä mutta alkaa heti pahasti painamaan ja olen huomannut että kivuttomia supistuksia tulee silloin herkemmin. Viime yön nukuin kyllä niin sikeästi (johtuu varmaan edellisen yön valvomisesta) että ei tarvinnut kuin sen kerran wc:ssä käydä [:)]. Nyt on ihanan virkeä olo ja mietinkin mitä sitä alkaisi touhuamaan. Aurinkoa tänne kaipaisin mutta ihan on harmaa taivas [>:]

Kaikesta huolimatta, mukavaa pyhää kaikille!

joo sää on ollut täälläkin aika vaihteleva, on ollut lumisadetta mutta myös aurinkoa.. nyytten näyttäisi olevan harmaata.. saas nähä kuinka sää vaihtuu päivän aikana..
itsellä ei juurikaan ole ollut supistuksia..? :D vauva välillä "tunkee" itseesä todella kipeästi,istuessa eikä silloin tiedä oikein miten päin sitä olisi.. :)
mutta jospa tämä tästä... ja jos sinne synnärille saisi soitettua tiistaina ja kysellä onko viel mahdollista käydä tutustumassa synnärille,kun täällä kumminkin järjestävät sellaisia..
nukkuminen öisin edelleen hankalaa, ja hyvin kateellinen siitä että joku sai nukkua yöt ku tukki :D nyt sentää saan nukuttua 3h ja herätys,taas 3h ja herätys..
kävellessä alaselkään sattuu,kun pitempiä matkoja joutuu kävelemään..ei juurikaan huvita lähtee kauemmaksi kotooa,korkeintaa porukoitten paikkakunnalle,40km päähän.. :D
hankintoja pitäisi tehä,miettiny tarvitseeko hoitopöytää,varmaankin sen hommaa jossa olisi tilaa vaatteille,ja muita pieniä hankintoja,kuten vaippoja,suojia yms yms... :D nooh.. en mä stressiä ole viellä vetänyt.. mutta pitää tästä lähtee pyykin pesuun.. huuoh.. mutta iloista pääsiäisen jatkumista ja voimia.. ja toivotaan että sää sallii,saadaa nauttia auringosta :)

Ihanaa pääsiäistä kaikille! Täällä on niin ihanasti aurinko helliny, että laitettiin pihakalusteet pihalle ja juotiin päiväkahvit terassilla. :) Kuulostaa pieneltä, mutta meille se oli aika eksoottista, kun ollaan aina asuttu kerrostalossa ja nyt asustellaan rivitalossa. [:)] Oli kyllä kivaa.

Mulla on myös ollut kivuttomia supistuksia aika paljonkin, etenkin kun ollaan koiran kanssa lenkillä väsyneenä tai kun rakko on täynnä, kuten ^^toukomasu^^ sanoi. Pari kertaa on ollut sellaista alavatsan juilimista ja polttelua, mut ihan yksittäisiä kertoja. Yks yö kyllä heräsin pariin otteeseen sellaseen jännään kipuun, ihan ku se kipu olis jotenkin "sekenöinyt" navasta kylkiin. En sit tiedä, oliko kyse supistuksista, vai mitä lienevät olleen. Mut ohi menivät kyllä.

Meidän suvussa ei mitään erityisiä "perintökaluja" ole, mut anoppi tarjosi kastepukua, jossa hänen veljensä on joskus kastettu ja myöhemmin puku on laitettu kuntoon. Ja tietenkin sellanen meille kelpaa enemmän ku hyvin!

Itselle on kans tuota painoa tullut turvotusten (ja herkkujenkin...) myötä 13-14kg. Viimeksi viíkossa 1,6kg. [:o] Verenpaineetkin on hiukan alkaneet nousta ja terveydenhoitaja ja lääkäri määräsivät suolat tietty pannaan ja LEPOA, ettei mitään raskausmyrkytystä saada enää aikaan. Varpaat turvoksissa ja sormet särkee turvotusten takia. [:(] Lepo vaan on semmonen, ettei aina malta tai ehdi. :/ Vaikka nyt on kyllä päivisin ollut pakko ottaa päiväunet, vaikka yöunet on olleet pitkät. Tänäänkin pari tuntia olin jalkojen päällä, kun vauvan vaatteita silitin ja pesin ja oli pakko mennä pitkäkseen, kun jalkoja alkoi niin paljon pakottaa ja tuli kauheat sydämentykytykset... Ja parit kaverit ei vaan voi ymmärtää, että vaikka oisi kotona päivät pitkät, ei välttämättä jaksa tehdä mitään ylimääräistä! Olettavat vaan, et kyllä sitä jaksetaan ja kutsuvat itse itsensä kahville tai tuovat lapsia ja eläimiä hoitoon. [&:] Ja sit kun itse on vielä niin kiltti...

Niin, kävin lääkärillä synnytystapa-arviossa ja normaalia alatiesynnytystä suunnitellaan. [:)] Vauvan pää on jo kiinnittynyt luiseen lantioon, eikä enää lähde kääntyilemään. Sanoi vielä, että siro vauva olisi tulossa. Kuulemma ihme, jos on yli 4kg. Toivottavasti!! [:D] Kohdunsuu oli pehmentynyt ja lyhentynyt ja oli sormenpäälle auki. Lääkäri oli tosi mukava ja kyseli, joko jännittää jne. Meillä kun ei tosiaan pääse enää synnärille tutustumaan, ei edes sen joogan kautta, kuten meille alunperin sieltä luvattiin. Harmittaa kyllä kovasti, kun olis ollut ihan kiva nähdä, millaiseen paikkaan menee. Vaikka itse oon samassa sairaalassa töissä, niin en ikinä ole kyllä synnärillä käynyt tai tiedä heidän toimintatapojaa. [:(] 

Huh, tulipas turistua taas. [:D] Taidanpa mennä koiran kanssa lenkille (tai "laahustamaan", kuten viivi78 asian ilmaisi! [:D]) auringosta nauttimaan.

Heips kaikille,
täälläkin on suklaa munat syöty ja paino eikun nousee [:D] kiloja on tullut yhteensä nyt 12kg. Supistuksia tulee enemmän, jalat ja selkä väsyy, nälkä koko ajan, vauveli potkii hurjasti (autossa ollessa varsinkin).
Sammakko, kyllä pidän sarjasta ja liikkunut olen kyyneliin asti kun niitä katson, jotkut jaksot niistä ovat kyllä hieman outoja, kuten esim. se missä tytön isä ja veli oli synnytyksessä mukana... sitä en oikein ymmärtänyt.

Moi,
Snoocs, oon huomannut saman, että autossa ollessa alkaa hurja heilunta. Kävi sekin mielessä, että puristaako mulla housut jostain kohdin ikävästi, vai mikä ihme on kun liikehdintä tosiaan alkaa heti autoillessa.
Pakko vähän vaikeroida, vaikka kait ennemminkin pitäisi alkaa hehkuttaa, kun ei tosiaan ole kuin muutama työpäivä enää. Jotenkin kuitenkin tuntuu ajatus muutamastakin työpäivästä todella raskaalta. Täytyy vaan koittaa puristaa nää viimeiset työpäivät. [8|] 
Nyt ei oo ollut mitään kipuja missään, onneksi. Supistuksistakaan mulla ei taida olla vielä hajuakaan. Flunssa on menossa pikku hiljaa ohi ja tosiaan ainut mikä on ehkä vaivana, on väsymys, ei vaan jaksa touhuta niin paljon. Syödä kyllä jaksan.. [:)]
Hauskaa viikkoa kaikille! 

Huomenta vaan!  [:)]

Jaksamista Sammakolle viimesiin työpäiviin, kyllä ne siitä yllättävän nopeasti menevät vaikkakin odottavan aika on pitkä! Mutta yritä nauttia joka hetkestä työpaikalla kun ei sinne sitten tarvitse vähään aikaan mennä [;)]. Kotona sitä ehtii mietiskelemään kaikenlaista kun ei tarvitse mihinkään lähteä.. Itse huomaa miettivänsä aina ja koko ajan synnytystä, vaihtelevilla fiiliksillä. Välillä oikein odottaa että pääsis nyt pusertamaan ja näyttämään mistä me naiset on tehty ja hetkessä tulee taas pelko et ei tuu mitään, en kestä sitä ensimmäistäkään supistusta! [8|]  Liikaa aikaa miettiä..

Eilen tuli taas liikaa touhuttua kun yö meni valvoessa kun oli niin kipeet paikat. Nyt siis ihan konkreettisesti alapää on kipee, ei niinkään nivuset. Kyljen kääntäminen ihan yhtä tuskaa.. Noh, nukuttiinhan sitä 2 yötä tosi sikeesti että voi jo vähän valvoskella. Ja nyt on makuuhuoneeseen laitettu pinnasänky ja hoitopöytä [:D]. Meinaako kaikki muuten nukuttaa pienokaisen alussa siinä äitiyspakkauksen laatikossa vai mitenkä..? Olis niin ihanaa "sisustaa" tuo pinnis ja laittaa heti siihen nukkumaan mutta voihan se olla ettei viihdy niin suuressa tilassa. Ja tietysti pääasia vauvan turvallisuudentunne kun äitin mieltymykset [;)]  Huomenna ajattelin lähteä tekemään viimeiset ostokset mitä puuttuu jotta voi sitten rauhassa odotella milloin vauva päättää syntyä..

Huomenta

Toukomasu, minun oli "ihan pakko" sisustaa pinnasänky jo, kun äitikin oli tulossa vierailemaan. Täytyihän näyttää kuinka söpösti kaikki laitettu [:D]. Kissat ovat sitten vallanneet sen, joten joudun pesemään petivaatteet uudestaan kun on sen aika. Myöhemmin myös pidetään ovi kiinni etteivät pääse. Pikkuisen on ajatus nukkua heti pinnasängyssä, mutta äitiyspakkauksen laatikossa kuitenkin. Nostan vaan sen sinne sängyn sisään.

Nyt "vasta" vko 33 menossa, ja möyriminen vatsassa todellakin tuntuu, välillä vähän turhankin rajulta, mitenköhän sitten myöhemmin?? Tuntuu kun sisuskalut menis "muussiks" tuolla välillä kun vauva kääntyilee, öffffh. Välillä paukutellaan pissarakkoa että meinaa tulla äitiltä pissat housuun, heh. Vatsani koko on vissiin aika pieni, mutta kun olen pitkä niin hänellä on siellä tilaa hyvin muutenkin. Hölmön tuntuista, kun välillä tuntuu kuin raavittaisiin melkein selkäpuolta jo.

Närästys senkun yltyy, onneksi apteekki on tänään auki -täytyy hakea BALANCID novum- merkkistä närästyslääkettä, se auttoi jonkinverran (toisin kuin samariinit/renniet). Välillä olen niin uupunut tuohon polttamiseen että itkettää [:(]. Kuullostaa ehkä hölmöltä, muttakun sama on jatkunut yli 8kk eikä väsyneenä voi edes mennä maate polttamisen takia, enää ei ole hymy herkässä.

Huomenia!

maam80, ikävä kuulla tuosta närästyksestä, kun esikoistani odotin oli minulla myös paljon sitä ja se ei todellakaan ole mitään kivaa. Nyt tällä kertaa sitä minulla ei onneksi ole.
Pinnasängyn laitoin jo pari viikkoa sitten ja kyllä sitä meinaan käyttää alusta asti, onhan se valtavan iso pienelle vauvalle, mutta peitoista vaan pesä tehdään ja hyvin varmasti nukkuu siellä.
Sammakko, jaksamista viimeisiin työpäiviin, mukava sitten päästä kotiin lepäilemään.

Heissan!

Huomenna 36 vkoa täynnä ja olo sen mukainen. Maha on super iso ja ahdistaa välillä joka asennossa. Yöt ovat muuttuneet todella levottomiksi, kylkeä saa kääntää vähän väliä, kun paikat puutuu. Jalkoja alkaa särkemään jos on pitkään pystyssä ja häntäluuta kolottaa, jos istuu pitkään. Että onpas kivaa kun ei missään asennossa ole hyvä olla. Tulipas taas valitettua[:)]. Tuntuu vaan niin oudolta, kun on tottunut olemaan hoikka ja äkkiseltään laitetaan 15kg lisäpainoa kroppaan... niin tekeehän se tehtävänsä. No, onneksi tätä ei enää kauaa kestä.
Muuten kyllä olen hyvin mielin äippälomaa vietellyt. Kaikkea mukavaa on tullut puuhattua, esim. viikonloppuna nautittiin aurinkoisesta kelistä pilkillä. Kirppareita olen kierrellyt ja tehnyt hyviä löytöjä. Muutenkin olen viettänyt paljon laatuaikaa ystävien ja perheen kanssa. Vauva liikuskelee paljon ja näin muistuttaa koko ajan olemassa olostaan... sekin tuo hyvän mielen!
Minä laitan myös äitiyspakkauksen laatikon ensi sängyksi vauvalle. Ja laatikon laitan pinnasänkyyn, niin kuin maam80. Äitini ompeli siihen hienot pehmusteet ja laittoi pitsireunukset. Kylläpä siitä tulikin hieno!
Minäkin olen pessyt kaikki vauvanvaatteet valmiiksi ja loput tarvikkeet pitäisi hommata tällä viikolla, niin sitten pitäisi olla kaikki valmiina. Sen jälkeen vaan odotellaan[:D].

Kevään jatkoa kaikille!

Moi,
Työpäivä menikin ihan hyvin, vaikka eilen niin vaikeroin.. Mitäs te joilla loma on jo alkanut, mitä te touhuutte päivisin? Viperin mainitsema kirpparien kiertely onkin hyvä idea. Jos siis vaan jaksaa ja pysyy voimissaan.
Oon ajatellut, että vaavi nukkuisi suoraan pinnasängyssä. Kaveri kyllä kertoi just samaa, että vauva voisi nukkua paremmin jos ei ole iso ja tyhjä sänky ympärillä eli kait sitä jonkinlainen kolo sänkyyn tulisi rakentaa [:)]
Se on kyllä jännä miten noi liikkeet tuntuu, niin kun just kylkiluissa. Viime yönäkin tuntui siltä, että taisi vaavin jalka oikein ottaa vauhtia kylkiluun reunasta. Oikein tunsi miten jalka oli "kylkiluun päällä". Jos se nyt sitten oli jalka.... Jänniä tuntemuksia tosiaan.

Huomenta!

Sammakko kyseli miten päivät saa kulumaan näin äitiyslomalla, samaa olen miettinyt minäkin... No, olen ommellut vauvalle ns. touhupeittoa, kierrellyt myös kirppiksiä ja vauvantarvikeliikkeitä. Olen sisustellut, lukenut ja yrittänyt pakottaa itseni kävelylle aina kun jaksan, mutta kyllä tätä aikaa tuntuu olevan silti liikaa. Pidän kokkailusta, ja sitäkin olen päivittäin harrastanut. Mies lähtee aamulla töihin, ja tulee illalla niin myöhään kotiin ettei enää ehdi/jaksa tehdä mitään yhdessäkään. Tietokoneen ääressäkin menee paljon aikaa, ja messengeri on melkein aina päällä. Kertokaa ihmeessä muut mammat mitä puuhaatte päivisin!

Aurinkoista huomenta! [8D]

Täällä on ainakin niiiiin ihana keli että mielikin on heti erilainen ja virkeempi olo. [:)] En ole oikein vieläkään ymmärtänyt sitä kun monet tutut on sanonut että äippälomalla aika kuluisi tosi hitaasti ja tekemistä ei meinaa keksiä. Taidan vaan lukeutua niihin laiskoihin että en tee mitään ihmeitä mutta silti päivät menee kuin siivillä. Heräilen nykyään noin 8 maissa, syön aamupalan (ja netissä pyörien [:)]), saatan kattella tv:tä (varsinkin vauvaohjelmat on hyviä [:)]), laitan paikat järjestykseen kun iltasin yleensä kaikki jää levälleen. Oon myös nyt joka päivä yrittäny tehdä jotain extraa siivouksen suhteen, kaappeja koluta ja ikkunatkin pitäis pestä. Ja noita vauvan vaatteita on pesty ja järjestelty, siihen ei tunnu ikinä kyllästyvän [:D]. Päivän mittaan käyn myös ruokakaupassa ja jossain jonkun luona kahvilla (en ihan joka päivä kun viihdyn tosi hyvin yksikseenkin), laitan ruokaa yms. Mies tulee kotiin 16-17 välillä ja sen kanssa joskus jotain keksitään tai ihan vaan tv:tä katellaan ja jutellaan. Niin ja oon kans yrittäny joka päivä edes pienen lenkin tehdä ulkona tai sitten sisällä venyttelyä tms. Niin ne päivät vaan menee vaikka loppujen lopuks mitään erikoista ei tuu tehtyä! Tänään ajattelin lähtee vauvan tarvikkeita ostelee mitä vielä puuttuu [:)]

Mukavaa päivää kaikille!

Heips taas,
 Olen samaa mieltä toukomasun kanssa, päivät menee todella nopeasti vaikka ei sen erikoisempaa tekemistä ole. Itse olen tehnyt samoja asioita kuin tekin, pessyt ja silitellyt vauvan vaatteita, siivoillut(sen minkä selkä antaa myöten), netissä menee paljon aikaa, käynyt kavereiden kanssa kahvilla kun vielä voi, kirppikselläkin on tullut käytyä moneen kertaan ja kävelyllä yritän käydä joka päivä. Kävely kyllä alkaa olla aikamoista vaappumista[:D] kun maha painaa ja tuntuu että vauva on vieläkin alempana.
Tänä iltana ois meno saikulle info tilaisuuteen, jossa kait käydään synnytystä ym. läpi ja vieraillaan synnärillä, ihan mielenkiinnolla odotan.
Huomenna taas neuvolaan, saas nähdä miten vaaka heilahtaa taas[;)].

ihana ilma ulkona, olisi kyllä kiva lähteä ulos kävelemään,mutta tietää että kävelee pari sataa metriä alkaa sattumaan alaselkään.. :/ itsellä alkoi äippäloma 3.pv ja päivisin tullut vaan oltua ja enkä erikoisempia tehnyt ole,laitellut asioita, kunhan saisi vaan aina hommatuksi.. kovasti yrittäny päivisin levätä kun yöt menee aika kehnosti herättyää koko ajan eikä mikään asento ole hyvä.. nyt jalatkin kun on hieman turvonneet,ja sormetkin hieman kipeän jäykät..mutta verenpaine kumminkin ollut normaali..
kirppareille kierrelty kans, ja sieltäkin mukaan löytyny hoitopöydä alusta todella edullisesti ja kunnossa ku oli ni pitihän se hommata.. :) säästyi heti siinäki muutama kymppi...
joo ja koneella tulee oltua, samoin telkkarist tulee katsottua kaiken maailman ohjelmia.. lukeakin yrittää.
mutta aika menee nopeesti kyllä,ei voi kieltää.. ja melkein joka päivä käy joku vieras. ja itsekin koettaa käydä kylässä mahdollisuuksien mukaan..
oletteko hommailleet muuten montakin tuttipulloo,tutteja? ah pitäisi kyllä alkaa panostamaan tähän tavaroiden hommaamiseen..  :)
vauvakin liikuskelee paljon,välillä painaa tosi ilkeesti mutta eipä kai sillekää mitää maha.. ja aina ku liikkuu,.tuntuu todella mukavalta kyllä ja tulee tosi iloinen mieli.. :) tietää ainakin et siellä se voi hyvin..
mutta alan tästä haaveilemaan jos tohon lähelle kirpparille kävelisi kun toi ilmakin on aurinkoinen :)

Hello ja kiitti vinkeistä mitä kaikkea voisi touhuta, vapaa kun alkaa.

Jotenkin jännä tunne, kun tosiaan ei tarvi mennäkään töihin enää... paitsi tänään. Mulla silla "kurja" tilanne, että mun paikka "putsattiin pois", nyt kun jään lomalle eli mun työ periaatteessa loppui; siivoan vielä tänään viimeiset tavarat huoneestani ja sitten se onkin tyhjä.... mitä siihen nyt sitten ikinä tuleekin tilalle. Sillai hämmentävä tilanne, koska sitten joskus jos/kun meen takaisin töihin, ei oo ajatustakaan mitä sitten töissä teen... Tosin en taida olla yksin, kun tää sama ongelma on varmaankin tän hetken taantumassa maailman laajuisestikin aikalailla samanlainen... Ei sitä varmaan kuitenkaan kannata tässä vaiheessa enempää miettiä [8|]

Mulle jo sanottiinkin, että tietokone pitää takavarikoida multa pois, muuten surffaan kaiket päivät netissä. Onhan sekin vaara olemassa [:)].  

Snoocs, oliko se infotilaisuus hyvä?
Meilläkin olisi ollut vähän vastaavanlainen infotilaisuus eilen, mutta se oli sen verran aikaisin, että en ehtinyt töistä sinne. Toivottavasti sama tilaisuus ehtii tulla vielä uudelleen...  Mullakin on tiedossa huomenna vaa'alle menoa. Enkä kyllä yhtään ihmettele vaikka kiloja olisi tullut paljonkin, koska liikkuminen on kyllä jäänyt melkolailla kokonaan....autolle ja takas.... Täytyy tästä ryhdistäytyä. [:)] 

Takaisin