Toukolahjat

Heippa,

Neuvolakäynti takana.
Tossa aiemmin kirjoitin, että itse mitattuna sain kohdunpohjan mittauksissa 20cm, mutta onneksi en oo valinnut terveydenhoitoalaa ammatikseni... Lääkäri mittasi 24cm, mikä siis on ihan viivojen sisällä. Muutama sentti sinne tänne, mutta tässä vaiheessa meikäläinen kehittelee paniikin vaikka mistä [&:]. Yksi päivä pohdin, että onkohan lapsivettä tarpeeksi. Sainkin täällä kotona heti vastauksen: "Pitäisikö tilata ambulanssi, jos ne vie sut sairaalaan veden mittaukseen."  [8|] Lähipiiri tietää, että mä tosiaan voin joskus mietinnöilläni saada isonkin "ongelman" aikaiseksi.

Meillä vauveli on poikittain. Mahassa tuntuu kummallisia "imasuja", potkujen lisäksi. Ihan kuin joku tosiaan vetäisi nahkaa sisäänpäin, sieltä täältä ajoittain. Kummia tuntemuksia, mutta niiden analysointi jäi siihen. Terveydenhoitaja sanoi, että voivat olla supistuksia, mutta en tosiaan tiedä mitä mun mahassa tapahtuu. [:)] 

Unohdin kysyä sitä valmennusasiaa, mutta kait se olis kerrottu, jos sellaista kunta järjestäisi. Totta joo, eiköhän vauveli tuu ulos ilman valmennustakin. [:)] Ja varsinkin, jos siellä pitäisi avoimesti keskustella - en mäkään helpolla alkaisi omista kokemuksista vieraiden kanssa jutella.

Kiva tosiaan kun tänne on tullut tekstiä.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Huh heijaa..

Täällä iski sitten oikein kunnon kuume ja flunssa [&:] 
Ihmettelin jo viime viikon lopulla että miten on niin vetämätön olo ja v-loppuna alko päänsärky. Ja mikä kurjinta niin unet vaan loppu, en saanu yöllä enkä päivällä nukuttua ja olo oli sen mukanen tänä aamuna ( 4 yötä muutamalla tunnilla) [&o]. Kurkku alko kans kipeytyä ja sit nous se kuume, sellaset 38 astetta. En muistanukkaan miten kurjan olon se tekee kun viimeks ollu kuumetta monta vuotta sitten.

Hain sit sairaslomaa ja sain lääkäriajan muutaman päivän päähän. Olis kuulemma hyvä jutella muutenkin töissä jaksamisesta kun hoitotyötä teen. Saa nähä kirjottaako sit enempikin sairaslomaa, olisin kyllä valmis kotiin jo jäämäänkin. Hirmusen paljon hommaa olis että sais kaiken kuntoon ennen vauvan tuloa mutta mitään ei ole jaksanu tehdä kun tosiaan työt vie kaikki voimat [8|].

Noh, tulipahan taas valitettua. Toivottavasti muut pysytte terveenä! [:)]

Heips taas,

mukava saada tänne hieman elämää ja kirjoituksia [:)]
toukomasu
, ikävä kuulla flunssasta, toivottavasti paranet pian, muista levätä, itse olen hoitoalalla ja työ on kyllä raskasta, puolilta päivin pakottaa selkään, mahaan ja jalkoihin, kun joutuu olemaan jaloillaan koko ajan. Onneksi  ois enää tämä viikko töitä ja sit lomalle [:D]
Tänään tuli neuvolassa käytyä, kaikki hyvin ja pikkukaveri oli jo kääntynyt pää alaspäin, kuten itse jo vähän arvelinkin.  Ruokahalut vain kasvaa.... ei voi lopettaa syomistä... ja suklaasta ei pääse eroon.

Hyviä jatkoja kaikille!

Heips!

Juu, tähän asti meni yö ihan mukavasti kun join illalla panadol hotin mutta nyt kun vaikutus lakkas niin ei pystynyt enää sängyssä olemaan [&:]. Onneks tänään on lääkärille aika niin jospa sais loppuviikonkin sairaslomaa ja pakkohan se on saada kun ei ihminen pystyssä jaksa kovin kauaa olla. Aina vaan tulee huoli että kai pienokaisella on kaikki hyvin mutta eihän tälläset kuumetaudit pitäis vaikuttaa sikiöön millään lailla..??

Heti lääkärin jälkeen onkin sit neuvolan tätille aika, ihanaa!! [:)] Eniten kiinnostaa että onko kaveri miten päin mahassa, kai ne tällä kerralla sen tutkii kun eivät ole vielä tarkistaneet? Äsken tuntu liikettä molempiin kylkiin mutta aika paljon myös mahan yläosa on potkuja saanut. En kyllä oikein osaa niistä päätellä et miten päin siellä ollaan..

Snoocs72, ihanaa että voit jäädä töistä jo tämän viikon jälkeen pois [:)]. Juuri tuo tekee (minun mielestä) hoitoalasta raskasta kun joutuu seisomaan aika lailla koko päivän. Ja ravaamaan paikasta paikkaan. Kyllähän sitä just ja just sen työpäivän jaksaa mutta loppupäivä meneekin täysin huiliessa. Yritä tässä sit vauvan tuloa valmistella.. [8|]
Onneks on kaikki suurimmat tavarahankinnat tehty ja halvalla ollaan onneks päästy kun kaikki on kavereilta käytettynä ostettu. Hyväkuntoista tavaraa kuitenkin on.

Mitäs kaikkee pientä "tavaraa" sitä tarvii varata kotiin että pärjää sit kotiuduttua vauvelin kanssa..? Tuttipulloja, rintapumppua, maidonkorviketta... Täytyis ihan listaa tehdä ja lähtee shoppailemaan heti kun osuu virkeä päivä kohdalle!

Kirjoitelkaahan muutkin toukomasut kuulumisia! [:)]
Lähden sohvalle pötköttelemään ja odottelemaan päivän valkenemista..

Huomenta!

Eilen neuvolalääkäri, kaikki mennyt ihan oppikirjojen mukaan, kohdunpohjan korkeus tais olla 25cm eli ihan käyrän keskelle mentiin. Painokin minulla tasaantunut, onneksi, mutta kyllä kauhistuin kun näin uusia valokuvia itsestäni. Naama on tosiaan kun valtava taikinamössö johon upotettu silmät, nenä ja suu. Hitto ku pitää kerätä tota nestettä ihan joka paikkaan. [>:]

Käytiin myös eilen ostamassa pinnasänky tarvikkeineen, kivaa!!! Ikeasta ostettiin kuitenkin, päästiin sen varran halvemmalla. Enää ei sitten (vissiin) puutu kuin sitteri, eikä sekään ole aivan välttämätön (kai?).

Taitaa olla muuten väsymys ihan huipussaan nyt.. Jalat tuntuu ihan lyijyltä kun kävelylle yrittää. Nukkuakin voisin ihan koko päivän, hereillä ollessa kamala haukotteleminen ja pieni päänsärkykin. Ei pitäisi raudanpuutetta olla, olen syönyt siihen jo retaferiä jonkin aikaa.

Moikka!

Heips!
Kylläpäs aika rientää...Enää 10 viikkoa jäljellä... Täällä odotus on sujunut hyvin,masuasukki oli jo viime neuvolassa 2 viikkoa sitten kääntynyt pää alaspäin ja potkut sen mukaisesti ovat alkaneet tuntua kylkiluissa [:)].
Mulla olisi enää huominen päivä töitä ja sitten kesäloman kautta äitiyslomalle... Jos sitten alkais pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan paikkoja pikkuhiljaa kuntoon... Vaunut olis vielä hankinnan alla,mutta muuten alkaa kaikki olla valmiina.

Kuulumisiin!

Loman alkaessa

Huomenna alkaisi talviloma Lapin hangilla. Paluun jälkeen olisi enää 4 viikkoa töitä ja sitten alkaisi vauvaloma. Töissä olen jaksanut ihan hienosti, ainoa huoli on, että en osaa olla stressaamatta asioista. Eikä se liene hyväksi masuasukille. Kivaa päästä pois kotoa ennen h-hetkeä, ehkä mielikin rauhoittuu siellä luonnon keskellä. Tarkoitus olis hiihdellä ja nauttia mökkielämästä kavereiden kanssa.

Eilen haettiin äitiyspakkaus ja siellä olikin tosi paljon kaikkea tarpeellista. Tosi hieno juttu, että saa tuollaisen aloituspakkauksen. Sillä selviää melko pitkälle ja jos onnistuu imetyskin olisi ruuatkin sitten valmiit tulokkaalle. Vaunut ja turvaistuin sekä sänky pitää hankkia. Ne taitaa olla tärkeimmät mitä puuttuu. Imetyksen onnistuminen ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys, mutta yritetään..

Jaksamista kaikille!

Heips,
lomalla ollaan ja onpas ihana kun saa levätä. Kyllä huomaa että väsyy todella nopeasti ja vähän väliä pitää heittäytyä pitkälleen. Kaikki tarvikkeet melkein ois jo, pinnasängy pitäis saada koottua vain. Tänä aamuna heräsin potkuharjoituksiin kello 5:00... mukava niitä oli siinä kuunnella sängyssä [:)] ja sitten takas nukkumaan. Nää on näitä mukavia viimeisiä viikkoja, koska kohta ei nukuta silloin kun halutaan [:D]

Toivottavasti kaikki voi hyvin ja nautitaan näistä hetkistä!

Hehe, juu minäkin heräsin potkuihin, ilmeisesti oli puuhastellut mahassa jo jonkin aikaa ja mies oli pitänyt vauvalle seuraa minun kuorsatessa [:D]

Ultra oli pe 13 pvä ja nyt sitten sanottiin että asukki on muka liian pieni [:o] No, olen kuullut että nuo arviot saattaa mennä ihan päin mäntyä, ja muuten vaikuttaa hyvin aktiiviselta, terveeltä vauvalta. Saatiin nyt silti 4 ultra 2vkon päähän. Miks pitää huolestuttaa vanhempia tollee.. [>:]

hei
olen taas ollut hyvin laiskalla tuulella.. ei ole jaksanut kirjoitella mutta käynyt kumminkin lukemassa aina.. :) täällä kans voidaan hyvin,ollut flunssaa joka on taas selätetty.. käärö ollut jo muutaman viikon jo pääalaspäin..tuntee kyl ku koettaa "tunkee" peppuu ja jalkoja aina toho ylös.. välil ei tiedä sitte miten sitä oikein istuisi..
mulla kaikki hankinnat edelleen aika jäässä.no onneks päästää muuttamaan isompaan asuntoon nyt huhtikuun alusta.ja huomenna mennää kattoo vaunuja..jospa ne nyt lähtisi mukaan :)
vointi on ollut myös itsellä sinäsä ihan hyvä..tosin alaselkä ja takareisi vetää kyl kipeet välillä..
ja kissa pitää huuolen että viide aikaa ylös ..
ikävää että muutkin ovat olleet flunssassa.ja hienoo kuulla että voidaan hyvin..meillä on tulossa iso laps..pitkät on kuulema jalatki.. toki hieman voi vaikuttaa et meinaa sokerit olla koholla vaikka mittailenkin niin ne on ollut normaaliarvoissa..mutta jospa tästä kaikki menisi hyvin..ainakin lääkärit ovat sanoneet  et kaikk hyvin = )
onko muilla muuten miten olleet nämä seksuaaliset halut? itsellä ne on hävinneet nytte muutaman viikon aikana ja sen sijaa ällöttää jos pitääkin vaa ajatella..mies parka : D

Aurinkoista päivää kaikille!

Se olis jo viikko 33 menossa. Tänään oli neuvola ja vauva voi oikein hyvin. Vilkas kaveri taitaa masussa olla, kun syke parhaimmillaan 160. Kaikki arvotkin oli ok. Rautatabletteja ei tarvi enää napsia. Painoa minulle on tullut 10kg lisää ja kuulema loppua kohti painon nousu vaan kiihtyy entisestään, kun vauva voi kasvaa yli 200g viikossa. Saa nähdä minkäkokoiseksi tässä paisutaan[:D].
Töistä jäin sairaslomalle alkuviikosta, ihanaa! Nyt sitten vaan odotellaan ja nautitaan kevään tulosta. Tuleva synnystys on myös ruvennut pyörimään mielessä. Eniten jännittää/pelottaa se, että synnytysosastolla on tällä hetkellä remontti menossa ja osa tiloista pois käytöstä. Missä lie käytävällä sermin takana joutuu synnyttämään. Toukokuussa tuntuu olevan myös tavallista enemmän synnyttäjiä, (omaan lähipiiriin jo kuuluu 4 laskettua aikaa minun lisäksi) joten voi olla pientä ruuhkaa. Huh, huh!
No, täytyy yrittää olla liikaa stressaamatta asiaa, eiköhän se homma hoidu omalla painollaan sitten kun se aika on. Nyt lähden ulos nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta!

Hyviä vointeja!

Moi kaikille! [:)]

Täälläkin sit jäätiin sairaslomalle tänään äitiysloman alkuun asti. Alko käymään voimille kun yöunet on hävinnyt johonkin, viimekin yönä sain nukuttua ehkä n. 3-4 tuntia [&:]  Yritä siinä sit ravata työpäivä paikasta paikkaan kun keho huutaa lepoa ja olo on mitä on. Lääkäri ei kauaa miettinyt kun sairaslomaa kirjoitti. Kehoitti vaan nyt nauttimaan auringosta [:)]. Hieman on kieltämättä outo olo kun työt on nyt sit tehty ja saa keskittyä ihan rauhassa oman pesän rakentamiseen. Vielä kun sais öisin paremmin nukuttua niin olisi virtaakin päivällä enempi. Mutta eiköhän se tästä, täytyy ulkoilla mahdollisimman paljon ja tehdä kaikkea rentouttavaa ja mukavaa.

Eilen käytiin tutustumassa synnytyslaitokselle ja aika hurja olo tuli että siellä sitä sitten ollaan muutaman kuukauden päästä [8|]. On tosiaan alkanut mietityttää kovasti synnytys ja se et miten siitä selviää?? Kun se kipu on kuitenkin jotain sanoinkuvaamatonta... Ja ku pitäisi osata rentoutua supistusten aikaan niin miten sekin nyt sit onnistuu. Onneks mitään suurta pelkotilaa ei ole vielä iskenyt että luotan kuitenkin siihen et kätilö pitää huolen.

Anihani: Täällä on ainakin halut hävinny joitakin viikkoja sitten taivaan tuuliin [&:]  Yks ilta yritettiin jotain viritellä mutta tuli itelle ihan oksettava olo kun ajattelikin seksiä. Enkä tunne itteeni yhtään haluttavaks tän suuren mahan kanssa ja kun vielä samaan aikaa vauveli potkii ja heiluu niin halut häviää aika äkkiä. Miestä kävi kyllä sääliksi ku piti koko homma kesken lopettaa... Toivottavasti tämä nyt on väliaikasta ja päästään vielä joskus siitäkin riemusta nauttimaan [:D]

Hyviä vointeja kaikille ja nautitaanhan nyt vihdoin auringosta!! [:)]

Heips,

samoin on täälläkin yöunet alkaneet vähille jäädä, onneksi lomalla olen saa päivällä ottaa unta takaisin.
Mulla on tuo synnärille tutustuminen vasta ensi kuussa, mutta itse synnytystä olen miettinyt paljonkin ja suunnitellut miten toivoisin kaiken menevän...  esikoisenkin syntymästä on niin paljon aikaa että ei kaikkea muista siitä, kipu on kova kyllä ei sille voi mitään ja sitä ei unohda... ja en kyllä muista että olisin paljon pystynyt rentoutumaan supistusten välillä, mutta kyllä se siitä.

anihani, täällä on päinvastoin... halut on lisääntynyt raskauden myötä... ne on ne hormoonit kai.

Huomenta,

joku kyseli seksihaluista, jotka mulla kyllä ovat kadonneet ihan muualle. Tulen kiukkuiseksi jos ajattelenkin seksiä nykyään! Sitten jos meinaan "säälistä" antaa, niin hyvä etten mottaa miestä nyrkillä silmään kesken aktin ku alkaa vaan ottaa enemmän päähän [:D]. Mieskin on kyllä todennut että on vähän outoa tuo harrastaminen nykyään, ku en ole "mukana" ja sit tuo vauva tuolla.. heheh. No tosiaan, onneksi tämä on ohimenevää, mutta ehkä vähän turhan pitkäaikaista miesparalle. Jotkuthan väittää että halut palaa tuplana jo ENNEN synnytystä (akti voi vissiin käynnistää synnytyksenkin jos alkaa olee muutenkin aika), kun maha on isoimmillaan, näky siitä kyllä hymyilyttää..

Meidän Pikkuinen on nyt myös alkanut yöjumppailemaan jo niin vauhdilla että itsekin herään, on sanottu että usein vauvalla on sitten synnyttyäänkin sama päivärytmi, kääks. No, minkäs teet, vähän vaikea säädellä hänen rytmiä tuolla masussa.

Oletteko muut hommanneet sitterin jo? Me lähdetään maanantaina sitteri-ostoksille [:D], mies on sitä mieltä että monitoimisin ja kallein tietysti, enkä pane vastaan. Kuullostaa vaan vähän typerältä nuo sydämensykettä jäljittelevät, mutta jos kerran toimii...

Tervehdys,
Aikaa on taas kulunut viime kerrasta. Nyt on jo kaikki perhevalmennuksetkin käyty. Olivat ihan hyviä, vaikka hirveästi ei mitään uutta tietoa tullutkaan.
Vointi on ollut suht hyvä, mitä nyt verenpaine laskee entisestään, siis muutenkin ollu tosi alhainen. ja hb on myös alkanut laskea, mutta se vissiin kuuluukin asiaan tässä vaiheessa?
obsidania kyllä mussutan ahkerasti, että jaksais töissä vielä kaksi viikkoa. Tuntuu oudolta, että enää kaksi viikkoa jäljellä ja sitten jään kokonaan kotiin. Vielä pitäis jaksaa perehdyttää sijainen työnkuvioihin. Alkaa olla vissiin työmotivaatio vähissä...

Maha sen kun kasvaa, nyt alkaa jo painaa palleaan asti. Lisäksi maha tuntuu koko ajan kovalta. Mietin, kun on sanottu että ennakoivassa supistuksessa maha kovettuu. Mä en kyllä ole huomannu mitään ennakoivia supistuksia. Mun maha on pinkeä ja kova koko ajan...

Pikkuhankintoja vielä puuttuu meiltäkin, tuttipullot, tutit ja liivinsuojukset ym. Mitähän kaikkea sitä pitää sinne sairaalankin sitten ottaa mukaan? Imetysliivit pitäis vissiin ainakin shoppailla. Tosin hiukka jännittää kuinka imetys alkaa sujumaan. Tosiaan ei kuulema ole mikää itsestään selvyys..
Seksihaluista sen verran, että vuoristorataa mennään.. ja synnytyksen jälkeen tulee kyllä pakostikin pitkä tauko. Mies parka..

Hyviä vointeja kaikille![:)]

Heippa!
Kauhean nopeaan menee nämä viikot...Lomallakin ollut jo toista viikkoa ja touhua riittää. Nyt on vihdoin vaunutkin ostettu ja vauvanhuoneen remontti saatu hyvälle mallille. Enää ei tarvitse kuin tapetoida ja laittaa laminaatit lattiaan niin pääsee sisustamaan [:D].
Nyt täytyy lähteä laittamaan pyykit kuivumaan ja sitten kauppaan...

Hyvää kevättä!

Moi,
Mulla olisi töitä jäljellä vielä muutama viikko. Ainakin tässä vaiheessa vielä tuntuu siltä, että hyvin jaksan loppuun asti. Ootteko voineet hyvin?
Välillä kyllä alkaa "tökkiä" tämä iso koko, jonka oon saavutanut :) Kaveri pyysi kauppoihin pyörimään, mutta mulla ei oo shoppailuintoa yhtään, kun ei oikein voi ostaa mitään, siis tarkoitan itselleen... vaatteita... niin kuin yleensä. Mulla on sellainen ajatus, että meen noilla samoilla/muutamilla vaatteilla, jotka päälle mahtuu. Jotenkin ei viittis alkaa hankkia tähän kropan muotoon sopivia vaatteita kovin paljon. Tosin mistä tietää jäänkö jonkin sortin jättiläiseksi kuitenkin  
Miten te muut, ootteko paljon hankkineet äitiysvaatteita?

Vaunut on yhä hankkimatta ja tätä menoa ne on vielä kaupassa kesän loputtuakin, kun en vaan osaa päättää mitkä olisi just hyvät. Ehkä siinä on "liian" vaikeaa vain se, kun ne on aika kalliit, niin tuntuu, että pitäisi sitten olla loppuun asti pohdittu jokainen nippeli ja nappeli, vaikka loppujen lopuksi en niistä sen koommin mitään ehkä tajuakaan [:)].

Viikonloppua kaikille!

Huomenta [:)]

Sammakko, vointi ollut sama = hyvä, lukuunottamatta päivittäistä närästystä ja aamuisin särkeviin lonkkiin, mutta helpolla päästy siis.

Ostin heti raskauden alussa yhdet äitiyshousut, ja muita en ole sitten käyttänytkään. Nyt nekin jo kiristävät..[:-] Ostin silloin myös masutuubin johon en ole koskenutkaan, sekä nätin imetyspaidan joka tulee käyttöön sitten kesällä. Tuon jälkeen en olekaan ostanut yhtään vaatekappaletta, ei oikein innosta. Kokeilin yksiä "lökähousuja" kokoa XXL, mutta kun nekin olivat liian pienet, suutuin ja päätin etten enää vaatteita edes YRITÄ ostaa [:D]

Vaunut ovat nyt matkalla Saksasta, tällä hetkellä Tanskassa (mies seuraa netissä postituksen kulkua [:D]) eli ensi viikolla meillä on vaunutkin jo valmiina [:D]

Oletteko muut yhtä innokkaita pakkailemaan..? Olen nimittäin jo nyt pakannyt pieneen kassiin juttuja synnärille mukaan, hihi.    

-Imetysliivit,
-ylimääräinen viltti (kaveri varoitti että siellä oli kylmä eikä peittoa ollut!),
-liivinsuojukset,
-oma yöpaita (sairaalan paidat ovat kauheat..)
-hammasharja ja -tahna,
-hiusharja 
-pikkuhousut,
-tutit (synnäriltä kylläkin saa, mutta me halutaan omat)
-vauvan potkupuku, sukat, tumput, hattu  ja "lämpöpussi"

Pikkuhiljaa tuo kassi varmaan räjähtää kun kokoajan keksii jotain lisää..[;)]

Huomenia,
sammakko, täälläkin vointi ihan hyvä, paitsi issias kipu on vaivannut ajoittain ja tietty ne muut kolotukset ja vihlonnat [:D]. Itse en ostanut muita äitiys vaatteita kuin pari puseroa ja tein mahatuubin itse, niillä olen pärjännyt. Ei oikein enää viitsi investoida äitiysvaatteisiin kun on enää näin vähän aikaa jäljellä. Takki on ongelmainen kun ei kohta mahdu kiinni... jospa joltain lainais isomman. Pari imetyspaitaa meinasin kyllä ostaa ja lastenkirpparilta olen tehnyt hyviä löytyjä vauvalle.
Pinnasängy on valmiina ja lakanatkin jo laitoin... =O, vauvan vaatteet on pesty ja silitetty.. melkein kaikki valmista.
maam80, synnärille en ole vielä pakannut mitään... tajusin tässä just kun luin viestiäsi että ois ehkä hyvä aika aloittaa, aika menee niin hurjaa vauhtia! Mutta aijon ottaa omat yöpuvut ja aamutakin ym. myös, ne saikun omat on aivan hirveet...[:D] toi viltti on kans hyvä ajatus.

heissan

hankintoja ei edelleenkää ole saatu. vaunut :D mutta jospa tässä alkais hommaan ainakin sen turvakaukalon ja tässä nyt muuttokin on edessä.. ei se mitään kevyttä hommaa ole :D kämppä todella ahdas täll hetkellä
ja huomenna pitäs tyhjäksi saada ..
mutta odotus menee ja mennyt edelleen hyvin,välill hiljasempia päiviä mutta kumminkin tuntee päivässä niitä liikkeitä..vointi on ollut ihan okei tosiaa,mutta tosiaan limaa alkaa taas olla liikaa kertyä kurkkuu,joka aiheuttaa oksentamista..lisäksi huomannu jos aamull aikasi juo vähänki vettä,ja menee heti maate,joutuu nousee kyl äkkii ylös ja halailee pönttöö.. mutta vielähän tätä olisi jäljellä reilu 6viikkoo kutakuin..
sairaalakassia en ole pakannut enkä liioin miettinytkää mitä pakkailisin..mutta eiköhän sen kerkeä..kunhan saisi tämän muuton pois alta.. :)
ensviikolla alkaisi tosiaan äippälomakin..

Takaisin