Toukokuun turinat

Minä käväsin äsken miehen kanssa kaupassa. Kaikki ne hajut ällötti ja jostain syystä kaupassa iskee aina heikotus. Oli pakko ostaa pillimehu autoon kotimatkalle.

Nyt makaankin sitten sängyn pohjalla, kun alamahaa pakottaa. Ei erityisen kipeä, mutta tosi tympeä. Pitää yrittää luottaa, että kaikki on ok.
 
Minä käväsin äsken miehen kanssa kaupassa. Kaikki ne hajut ällötti ja jostain syystä kaupassa iskee aina heikotus. Oli pakko ostaa pillimehu autoon kotimatkalle.

Nyt makaankin sitten sängyn pohjalla, kun alamahaa pakottaa. Ei erityisen kipeä, mutta tosi tympeä. Pitää yrittää luottaa, että kaikki on ok.

Toivottavasti menee pian ohi tuo alamahan pakotus. Sillä kyllähän se aina säikäyttää ja stressaa, vaikka muuten harmitonta oliskin!
 
Toivotaan tosiaan että mahakipu menee pian ohi Iines.

Mää oon maannut monta päivää sängyn pohjalla. Hirveä flunssa iski alkuviikosta. Vappu meni sängyn pohjalla ja yhä vaan pitää lähinnä pötkötellä. Liekö raskaus lisää huonoa oloa flunssassa. Ja oon kyllä muutenkin tosi herkkä, kun vähänkään lämpö koholla. Jospa tokenen lauantaiksi kun on kummitytön ristiäiset. Vähän olo on parempaan päin.
 
Vaikka me kaikki ollaankin yksilöllisiä oireidemme kanssa, niin lohdutuksen sanana Iines: minulla oli koviakin alavatsakipuja vielä muutama viikko sitten ja kaikki sen jälkeen ultrassa kuitenkin hyvin. Eli onneksi ei aina huono juttu. Jospa vain kasvukipuja.
 
Minä käväsin äsken miehen kanssa kaupassa. Kaikki ne hajut ällötti ja jostain syystä kaupassa iskee aina heikotus. Oli pakko ostaa pillimehu autoon kotimatkalle.

Nyt makaankin sitten sängyn pohjalla, kun alamahaa pakottaa. Ei erityisen kipeä, mutta tosi tympeä. Pitää yrittää luottaa, että kaikki on ok.


Mulla oli viikko sitten kipuja tai kramppeja alavatsalla. Jälkikäteen tajusin niiden johtuvan yksinkertaisesti lievästä ummetuksesta. Olen syönyt luumuja ja juonut paljon vettä päälle ja maha on toiminut paremmin. Sellaisia kipuja ei ole sen jälkeen tullut. Normaalisti en kärsi vatsan hitaasta toiminnasta, niin en heti tajunnut tilannetta.
 
Mahakipu hävisi yön aikana. Nukahdin jo ysin aikoihin yöunille, kun tuntui voimat kertakaikkisesti loppuneen. Mutta nyt olo on ok.
Mulla maha on toiminut ihan hyvin, en usko että siitä johtuu. Toki voi olla vaikka kohdun kasvukipuja mitä olivat. Ei onneksi mitään vuotoja ja ohi meni. :happy:

Elsalle toipumisia flunssasta!
 
Mahakipu hävisi yön aikana. Nukahdin jo ysin aikoihin yöunille, kun tuntui voimat kertakaikkisesti loppuneen. Mutta nyt olo on ok.
Mulla maha on toiminut ihan hyvin, en usko että siitä johtuu. Toki voi olla vaikka kohdun kasvukipuja mitä olivat. Ei onneksi mitään vuotoja ja ohi meni. :happy:

Elsalle toipumisia flunssasta!

Hyvä juttu! Toivottavasti pysyykin kivut nyt poissa :)
 
Mulla ollut myös kovia mahakipuja. Kahteen kertaan jo tutkittu niitä lääkärissä, mutta mitään selkeää syytä ei ole selvinnyt. Mutta ainakin vessassa käynti helpottaa, joten olisko sitten kuitenkin suolistosta tulevaa. Kiva olla kaasupallo. :mad: Koska se ihana raskausaika ja hehku oikein alkaa? Kysyy nimim. Ensikertalainen :grin
 
Mitäs teette muuten työksenne, jos töissä olette? Kiva tietää, millaisissa olosuhteissa kukin joutuu selviytymään raskauden kanssa. :D

Itse olen päiväkodissa. Plussaa ehdottomasti säännöllisestä rytmistä, helppoudesta syödä välipaloja milloin vain ja tarvittaessa ottaa muutenkin rennosti. Pienille riittää tarvittaessa se, että makoilee itse säkkituolissa ja saavat tulla viereen makoilemaan tai katselemaan kirjoja (toki väliaikaisesti vain jos muuhun ei pysty). Niin ja voi pukeutua tosi rennon mukavasti :D Miinuksena sitten toisaalta arjen hektisyys ja loppuraskaudessa työn fyysisyyden haasteet (esim. pienten pukeminen ja perässä pysyminen).
 
Alotan viikon päästä työt ruokakaupassa.. Työ on lähinnä hyllytystä ja kassalla oloa..
 
Mä työskentelin aiemmin kätilönä, ja esikoisen kohdalla jouduinkin jäämään saikulle jo h24. Nyt oon siirtynyt hallinnollisiin tehtäviin, joten työ on enimmäkseen tietokoneella istumista/seisomista. Toivottavasti pystyn tällä kertaa olla töissä äitiysloman alkuun asti :)
 
Mä olen ja päiväkodissa töissä, nyt tosin opintovapaalla, mutta syksystä en vielä tiedä.
 
Täällähän on kollegoita. :greet025 Mää oon vakaope, koulun eskarissa töissä. Siellä jatkan taas kesän jälkeen. Määräaikainen soppari just uusittiin. Toukokuun loppuun nyt soppari, mutta mahdollisesti teen vähän töitä vielä kesäkuussa, jos on kova tarve.
 
Mulla vaan lämpöily jatkuu ja nyt myös vatsataudin oireita. Pitkään ollut ummetusta, josta syytän raskausvitamiinien rautaa. Eilen tuli tyhjennystä molemmista päistä ja tänään taas vatsa sekaisin. Äh, jo riittäis sairastelu. Tiistaista asti lähinnä makoillut, niin tulen pian höperöksi. Kummitytön ristiäisiäkin piti katsoa whatsappin kautta, kun en voinut lähteä tartuttamaan tietenkään. :dontknow
 
Puutarhuri :D Mulla tosin loppuu työsoppari elokuun loppuun ja jos en sitä jatka, niin oon varmaan syksyn työttömänä. Työ on fyysistä eli ei kyllä varmaan olis yhtään huonompi juttu jäädä silloin jo pois.
 
Meillä on siis tiedossa muutto vielä ennen synnytystä. Ei olla ostamassa omaa asuntoa tässä kohtaa, kun ei olla vielä varmoja mihin kaupunkiin asetutaan parin vuoden sisällä. Siispä ollaan huomenna menossa katsomaan yhtä vuokrakämppää. Mua vaan huvittaa, että se on kaksio! :joyful: Asutaan siis tällä hetkellä kolmestaan kolmiossa, mutta nyt kun perhe on kasvamassa, me harkitaan tosissamme kaksiota! :woot: Neliöiltään se on kyllä yhtä iso kuin meidän nykyinen asunto, ja lisäksi samalta asuinalueelta (tästä vapautuu tosi harvoin asuntoja). Joten... Voi hyvinkin olla että otetaan se :joyful:
 
Takaisin
Top