Toukokuun turinat

Sanoja

Piirimestaruustason postaaja
Ooh, ollaan jo toukokuussa! :) Meidänkin typy alkaa täyttämään kuukauden, kun huhtikuun puolelle meni.

Minkä värisiä hiuksia teidän vauvoilla on ja miten vanhemmilla? Meillä miehellä on punainen tukka, mulla vaalea ja vauvalla on tuuhea punainen tukka :)

Nimiäisten kutsut laitettiin postissa ja ne olisi vuorossa tämän kuun viimeisenä päivänä. Mekko on vielä ostamatta, mutta mieleinen on jo löytynyt kyllä Kappahlista, lila virkattu mekko.
 
Meillä on poika saanut ihan äidin tukan :) Meillä on miehen kans molemmilla sellanen keskiruskea tukka mutta syntyessä mulla on ollut ihan tumma siilitukka ja miehellä ei ollut juurikaan hiuksia. Vauvalla on nyt siis melkonen liuhuletti, ihan kunnolla siis hiuksia ja niitä pitää kammata :grin Mainion näköinen :Heartblue

Niin ja ne ristiäiset, huoh. Eipä ole vielä tiedossa milloin järjestetään. Puuttuu vielä toinen kummikin...
 
Meiän pirpanalla tummanruskea tukka toistaiseksi ja iho tummahko myös, iskä tumma (ja mun äiti+toinen sisko tummahiuksisia), itse olen vaaleampi ja hieman punertavat/oranssihtavat oli hiukset nuorempana ja nyttenkin kun yritän kasvattaa omaa hiusta esiin. Tosin iskällä oli tuuhea tukka syntyessään, tällä ei niinkään :D haitua ympäriinsä, niskassa pidempää.

Toisen siskoni tytöllä ihan oranssi tukka, näyttää aivan Peppi Pitkätossulta ja luonnekin sen mukainen! :) aivan ihastuttava tapaus!
 
Aah, hiljaisuus! Typy oli hereillä 7 tuntia, arvannette kuin hyvin sujui sitten nukahtaminen yliväsyneenä...

Englantiinkin on syntynyt prinsessa. Nyt ekaa kertaa itse synnyttäneenä olen lähinnä miettinyt, että eipä tosiaan käy kateeksi tuon Catherinen osuus. 12 h synnytyksestä pitää olla meikattuna ja kammattuna lehdistön edessä. Ja muutenkin, hitostako me tiedetään millaiset repeämät sille on tullut :D. Tokihan siellä on miljoonasti avustajia ja kaikkea, mutta eipä ainakaan oman synnytyksen jälkeen olisi musta ollut millään ilveellä kävelemään lehtikuviin; kun en saanut nousta sängystä edes muuta kuin vessaan ja sekin valvottuna.
 
Nii ja tuo kuninkaallinen edustus ei varmaan loppu tuohon,joka päivä joku tilaisuus...:dead:
 
Oli se kyllä pirun nättinä, ja hehkeänä. Ylelliset puunaus joukot ja joku hyvä lääkitys ehkä.? :grin
On varmasti haastavaa olla ja odottaa lasta ulkonäkö ja käyttäytymispaineiden alla, ei itsellä kolla kestäis. Mutta hyvin tuo vetää ja kaunotar, se on selvä :happy119
 
Kysytään nyt vaikka tässä ketjussa. Miten teidän vanhemmat on suhtautuneet vauvaan?

Mun isäni on maailman ihanin pappa tuolle tytölle ja tytön myötä myös mun ja äitini välit paranivat melkosesti. He ottavat vauvaa syliin ja seurustelevat hänen kanssa ja ovat hänestä kiinnostuneita.

Anoppi ja appiukko sitten aiheuttaa mulle pahaa mieltä. Anoppi on tähän mennessä (tyttö 8vk) 3 kertaa pitänyt sitä sylissä ja enää ei uskalla ottaa syliin kun viimeksi hiukan kitisi. No anoppi kuitenkin katselee vauvaa ja puhelee sille. Appiukko on sitten ihan toista, hänellä ei ole mitään kiinnostusta ottaa vauvaa syliin, puhua sille tai edes katsoa sitä. Jotenkin ymmärsin käytöksen kun ensi kertaa vauvan näkivät, olihan tilanne uusi ja outo mutta sitä en tajua että tilanne on vieläkin sama. Tästä huolimatta he ostavat koko ajan vauvalle vaatetta. Mitä mieltä te olisitte tällaisesta? Mulla on niin paha mieli etten edes haluaisi mennä heille kylään, luulisi että hiukan kiinnostaisi ainoan poikansa ensimmäinen lapsi. Ja sääli sekin että ei tule kuuloonkaan että vauvaa veisi hoitoon heille.
 
Mun isäni on myös vähän "jäyhä", ei ole hirveästi ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Ei ole ottanut vauvaa syliin tai muuta, mutta on tosi kiinnostunut kuulumisista ja ottaa valokuvia jne. Mä olen asian ajatellut niin, että hän tarvitsee vaan oman aikansa tässä ja joka kerta on enempi kiinnostunut.
 
Meillä sama kuin Sanojalla eli mun isä ei ole uskaltautunut ottamaan vauvaa syliin mutta lepertelee kyllä tälle ja kutittelee ja aina soiteltaessa kyselee mitä pojalle kuuluu. En oo väkisin tyrkyttänyt syliin kun selvästi arastelee. Muut isovanhemmat on kyllä olleet kovasti avuksi lisäkäsineen ja -sylineen :) Tuosta hoitomahdollisuudesta ei olla vielä puhuttu.
 
Ehkä mäkin koitan päästä näistä tunteista eroon ja antaa vielä ajan kulua ja katson muuttuuko yhtään. Anoppi ja appiukko eivät oo ollu kans kauheesti vauvojen kanssa mutta silti tuntuu hullulta että appiukko ei näytä pienintäkään kiinnostuksen merkkiä eikä kysele mitään. No viikon päästä on pienen ristiäiset, mielenkiinnolla odotan miten he reagoivat siihen miten mun vanhemmat suhtautuu vauvaan. :)
 
Tää on taas näitä "suku on pahin"-juttuja! Mulla nimittäin kans vähän ristiriitaiset fiilikset kaikkiin sukulaisiin. Ne ärsytti mua raskausaikana ja nyt ne ärsyttää toisella tapaa :| Anoppi on tosi paljon läsnä ja auttaa varmasti pyydettäessä. On aika innokaskin vaipanvaihtaja :D appiukko asuu kauempana mutta on kiinnostunut vauvasta (soittelee paljon ja käykin joskus). Oma äitini soittelee kans ja nähdään säännöllisesti. Isäni taas ei pidä sylissä mutta kysyy perus kuulumiset.

En tiedä siis mikä mua taas vaivaa mutta oon kai vielä liian arka vauvan kanssa ja sen hoitamisen suhteen, niin mua ärsyttää jos saan joitain iänpäivän vanhoja neuvoja miten vauvoja hoidetaan :D jokainen kun neuvoo omiaan vaikka osaan kyllä itsekin käyttää tervettä järkeä tuon ukkelin kans.. Tässä hyvä esimerkki: Miehen täti suositteli kaatamaan tuttia hunajaan tai sokeriin niin vauva alkaa syömään sitä...juu en kasta!
 
Mua kans ärsyttää ku mulle tuputetaan kauheesti jotai neuvoja et kuinka joskus sata vuotta sitte on tehty tai sitten neuvotaan ihan päivänselviä asioita niinku olisin mikäkin idiootti. Äiti on paasannu mulle että jos oma maidontulo loppuu (hällä loppunu kun olen ollu 3kk) niin sitten pitää keittää täysmaitoa ja lisätä siihen hiukan sokeria. Mulle ei kuulemma ole tutteli sopinu ni äiti teki näin mutta mä en todella oo keittämäs maitoa, kyllä ajattelin ihan korviketta sitten antaa kun ne ihan näyttää vauvalle sopivan. Toinen mitä se on paasannu, vauvalle pitää antaa maitoa aina kun sen on nälkä, no eihän sitä huutoa kuuntelis kukaan jos en antas :D

Mulle kans kaveri neuvo tota et laittaa tuttii sokerii, enpä ajatellu :D
 
Mä olen tehny sukulaisille selväks jo esikkoa odottaessa et jos mä haluan neuvoja ni mä kyllä kysyn sitten ja on ihan hyvin toiminu tämä :) mun ja miehen mummeilta kyl satelee välillä noita vanhan kansan vinkkejä ja kikka kolmosia ja jotkut voikin olla ihan jees mut suurin osa on nykypäivänä sellasia ku ei saa antaa vauvalle kuten toi hunaja.
 
Tota tuttijuttua en olekaan kuullut aikaisemmin, kuulostaa aika hurjalta.

Mä olen ehkä itse aika sellainen ehdoton ja kohtuullisen selkeästi omat mielipiteeni ilmaiseva, niin kovin paljoa ei ole tullut mulle neuvoja sukulaisilta. Ensin äitini ihmetteli että pinnis ja vauva on omassa huoneessaan yöt, mutta kun hoiti tuota ensimmäisen kerran ja totesi kuinka paljon typy ääntelee unissaan, ei ole enää ihmetellyt vaan on ymmärtänyt, että unirauha on tällä systeemillä meillä kaikkein paras. Mummo on enimmäkseen kysellyt, että miten nykypäivänä ohjeistetaan (kun 50-luvulla oli vähän erilaiset ohjeet). Ollaan juteltu esim. d-vitamiineista.

On meilläkin miehen äiti sellainen, ettei ole vielä vauvaa nähnyt. Ei ole ehdottanut että tulisi kylään, sen sijaan heti syntymän jälkeen totesi että tulkaa näyttämään vauvaa heille kotiin. Joo ei, kyllä meille saa tulla kylään, mutta me ei lähdetä millekään esittelykierrokselle pitkin kyliä. Samoin kutsui tänään äitienpäivänä heille kylään -> minä en kyllä ala äitienpäivänäkään, etenkään ensimmäisenä omana, ravaamaan ympäri kyliä ihmisten kodeissa.
 
Mun vanhemmat, sukulaiset ja ystävät asuu useiden satojen kilometrien päässä, joten vain yksi ystäväni on käynyt katsomassa vauvaa. Vanhempani eivät ole vauvaa vielä nähneet. Lisäksi kyselin juuri äidiltäni että tuleeko kattomaan pitemmäksi aikaa ja nimiäisiin kuun vaihteessa mutta ei osannut sanoa tuleeko! Kylläpä loukkasi, millaisia on vanhemmat jotka ei oo kiinnostuneita tyttärensä ekasta lapsesta? ! Vaikkakin mun vanhemmat on myös jäyhiä ja isäni ei tule toimeen mieheni kanssa, niin siitä huolimatta. . Ja veljelläni joka asuu heidän lähellä on poika, niin kyllä sitä hoidetaan yms. Tulee vain paha mieli omista vanhemmista..
Onneksi sentään miehen vanhemmat asuu ihan nurkan takana ja ovat tosi innokkaita vauvan hoitajia.
 
Pippan, me ollaan kesäkuusta eteenpäin tulossa sinne teidän seuduille lähes koko kesäksi, jos haluat vauvatreffata :). Tai ollaan otsin tässä hyvin monena viikonloppunakin, mutta aika vaihdellen.
 
Sanoja, voitaisiin tavatakkin, se oisi mukavaa ☺ laitellaanko viestiä vaikka lähemmin kesäkuussa.
 
Juu näin tehdään. Meillä on tässä asuntojuttujakin tosi auki ja yksi vaihtoehto on, että tarpeen tullessa muutetaan mökille loppuvuodeksi.

Multa kysyttiin tänään neuvolassa, että ollaanko käyty mammatreffeillä tai kerhoissa tms. Mietin et oonko mä ihan paska mutsi kun ei olla keretty ja sit kun jotenkin kynnys lähteä tuntemattomiatapaamaan on aika iso. Meillä on toistaiseksi aika kulunut ihan hyvin näinkin.
 
Takaisin
Top