Toukokuun turinat :)

Meillä poika teki joku aika sitte ihan samaa ja jonku viikon harrasti sitä, sitte se vaihtu takaraivon haromiseksi/raapimiseksi ja nyt ei oo enää kumpaakaan.. :)
 
Meillä kans harotaan korvaa, niskaa, takaraivoa, vaippaa vaihtaessa pippeliä, ihan just sitä paikkaa mihin käsi milloinkin osuu :D myös pöydän pintaa, lattiaa jne rapsutellaan
 
Meillä sama. Korvat, takaraivo ja päälaki erityisen kiinnostavia. Samoin pimppa vaippnvaihdon yhteydessä
 
Noniin eli ihan normaalia :D meilläkin välillä tukistaa ittensä... :P ja pippeli kans löytynyt, välillä ihan pahaa tekee kun aarrettaan niin kovakouraisesti pääsee kourasemaan. Tarkkana saa olla jos on kakat housussa ettei ensimmäisenä kättään sinne tyrkkää. Yleensä auttaa kun antaa jotain käteen vaipanvaihdon ajaksi.
 
Meillä samaa kanssa. Yleensä tekee haromista kun väsyttää, mutta nuha-aikana epäilin jo korvatulehdusta. Ja sama juttu, aina sitä oikeaa puolta :) Tukkaa repii kanssa ihan huolella. Niitä muutamia pitkiä haituvia mitä päälaelta löytyy :D
 
Meillä monesti poju tissillä ollessaan oikein hellästi hivelee omaa päätään kauttaaltaan, oisko joku rauhoittelukeino :) ja muutenkin räplää ihan kaikkea, rappaa sänkyä, sohvaa, pöytiä, äitiä... Mihin vaan yltää :)

Meillä poika oppi vihdoin ja viimein kääntymään!!! Siis silleen oikeasti tarkoituksella selältä mahalleen. Ikää nyt vähän päälle 6 kk. Vasta viime viikolla alkoi harjoitella kääntymistä, aiemmin ei edes yrittänyt.

Mutta sitten, yöt on taas muuttuneet levottomammiksi. Voikohan se liittyä tuohon uuteen taitoon, vai onko kyseessä vain tiheän imun kausi? Päästiin jo sellaiseen 2-3 yösyöttöä rytmiin, niin nyt on viikon verran syötykin 5-7 kertaa... Tai niin usein sitten nostan pojan rinnalle, kun en jaksa enää kuunnella sitä ähinää ja pyörimistä. Onko muiden vauvoilla uudet taidot häirinneet yöunia?
 
Meillä Justiina ainakin muuttu yöt silloin levottomaksi kun oppi kääntymään :) Innolla odotan mitä se on sitten kun oppii nousemaan ylös :eek: :D
 
Justiina meillä kääntymään oppiminen vaikutti roimasti yöuniin, nyt herätään useasti ja vain tissillä rauhoittuu ja jatkaa unia äidin kainalossa.
 
Täällä varmaa joku tietää kissoista jnejne. Niin kysyisinkin, että mitä voi laittaa tuohon nänniin? Tai miten hoitaa tuota. Kaverin kissa teki pennut ja on selevästi tissi maistunu, kun tuon näkönen on :D
 

Liitteet

  • 1432030478745.jpg
    1432030478745.jpg
    98.1 KB · Katsottu: 21
Suosittelen konsultoimaan eläinlääkäriä. En niin paljon kissoista tiedä, mutta aikanaan meidän koira teki pennut ja nisä tulehtui niin ettei ollut kuolo kaukana. Asuttiin korvessa eikä ollut ell lähellä. Aivan repesi lopulta. Voihan ell kysyä saako laittaa lansinohia vai pitääkö esim hakea antibiootteja?
 
Mietein kans että voisko septidinillä puhistaa ja "eristää" se nisä vähäs aikaa ettei pennut mene sitä imään? Ei näytä mun silmään vielä tulehtuneelle. Ja sitä nänni rasvaa mietein kans :D
 
Mun piti mennä vasta tammikuussa töihin ja laittaa neiti reilun vuoden ikäisenä hoitoon, MUTTA.... Pomo soitti ja tarjosi ylennystä jos tulen takaisin pikimmiten äitiysloman päätyttyä!! Pikkasen hankala tilanne mielestäni! :/
 
WUHUUUU! Meikä tyttö lähtee 4.6 vähä isommille kylille, nimittäi Judas Priestin keikalle! Mää repiän pöksyistä ja voisin huutaa onnesta. AAAAAAAAAAAAAA ! Miten maltan oottaa?! :D onneks siihe ei oo ku 2 viikkoa :D ja vielä ihana se, kun ukko jää pojan kanssa, niin ei tuu hätää eikä huolta miten menee :)
 
Voi ei MaMa eihän noin sais tehdä :sad001 tosi kurja tilanne ja päätös tehtävänä! Tsemppiä!
Meillä tuli muutto miehen työn perässä niin mä olen nyt puolestani vähän "tyhjän päällä". Mutta aikomus olla vanhempainvapaalla niin pitkään kun pennit antaa myöten ja nyt isäntä jo suoraan sano että et sä töihin mene ennen kun kakkosen jälkeen :Heartred eli luotetaan siihen että elämä kantaa..

Hienoa Idapa, että pääset tuulettumaan! Pienet irtiotot varmasti tarpeen itse kullekin :)
 
Postista pamahti hoitopalaute, jossa luki, että poikamme on SGA -lapsi. Miten muut pikkuisten äidit, onko teidän lapsille annettu tuollaista diagnoosia ja jos on, niin onko neuvolassa mitään siitä puhuttu?
 
Niin ja Mama, tsemppiä päätöksen tekoon!!! Kuinkahan pian pomosi tarkoitti? Että saisitko venytettyä edes kuukaudella - parilla? Teet varmasti oikean päätöksen, mieti hyvät ja huonot puolet.
 
On vähä hankala tilanne mamalla, mutta varmasti se on oikee päätös sun ja lapsen kannalta, päätitpä miten päätit! :)

Mikä se SGA on? Ymmärsin vaa lukemastani, että se on pieni kokonen.
Mun luetunymmärtäminen on aina vähä mitä on : D
 
Takaisin
Top