Toukokuun turinat :)

Glada vappen vaan kaikille :) Meillä olis tarkoitus huomenna mennä vapputorilla ainakin käymään jos ilma vaan sallii. Pakko ostaa pojalle eka vappupallo :wink Muita suunnitelmia ei oikeestaan olekkaan, eikä tarvikkaan olla :D
 
Täällä äitee lähössä vähän juhlistaan vappua toisen mamma kaverin kans. Jos siis mies nyt vaan alkaa poikaa kattoon ja saa sen nukkumaan.. :rolleyes:
 
Me lähdettiin vapun viettoon toisen marrasmurusen luo keski-suomeen :) Siispä iloista vappua! Peukut pystyyn että huomenna on hyvä ilma, saadaan haettua eka vappupallo :D
 
Hyvää vappua kaikki ihanat mammat vauvoineen :Heartblue:Heartpink:Heartred Me ollaan ihan kotosalla, mies sentään tuli kotiin 12 h työpäivän päätteeksi, pannari valmistuu uunissa ja jos sitä illalla pääsisi saunaan, siinä meidän vappu. :)

Miettikää, ensi viikolla on monilla meistä EKA äitienpäivä :nailbiting: Oon jo monta viikkoa muistutellu miestä kyseisestä päivästä, saa nähdä tuleeko ees korttia, lahjasta puhumattakaan... olisi kyllä kiva yllättyä iloisesti kerrankin.
 
Ainii myöhästä vappendaalia teillekki! :D
Miehen kanssa yritin jutustella että mikä meillä on hätänä, mutta en saanu vastausta. Mutta mutta, mies sitten muuttu omas iteksee ja nähtävästi piti vaan jää murtaa makkarin puolella ja nytpä onki kaikki hyvin :D :D pojalla ruennu helpottaa flunssa, vielä on yskää ja vähä nenukkeli rohisee kun makkaa. Viikonhan tuo kesti.
Oon itekki yrittäny muistuttaa miestä äitienpäivästä, oon niiii innoissaa ku ensimmäinen äitienpäivä on :D ehkä sitä jottai pientä sais, ees kortti :D
 
Meillä on vissiin ihan kunnolla alkanut vierastus/eroahdistus... :eek: poika oli eilen kummitädillänsä hoidossa pari tuntia ja oli itkenyt pää punaisena melkein kokoajan :sad001 Kun menin hakemaan niin rauhoittui hieman, mutta aina kun katsoikin sylissäni kummitätiin päin vahingossakaan niin alkoi taas kauhea karjuminen... Kotiin kun päästiin niin oli taas oma aurinkoinen itsensä ja itkut oli tipotiessään. Tarvii ens kerralla kokeilla jos kummitäti tulis sitten mun tykö lapsenvahdiksi josko se auttais että on tuttu paikka. Pakko vaan saada joskus omaakin aikaa kun kaksin vauvan kanssa olen 24/7... Mulla se oma-aika muutaman tunninkin parissa viikossa iso voimavara joka auttaa jaksamaan yksinhuoltajan arjessa :) Ja tiedän kyllä että vierastaminen/eroahdistus on normaali vaihe kehityksessä ja hyvä merkki, mutta toivottavasti ei nyt ihan mahdottomaksi menisi :D
 
Onnea on kylmä eteinen/veranna kun noita inhottavia amppareita ja pörriäisiä alkaa taas ilmestyy pihalle!!! Pelkään ite niitä kamalasti, sanoisimpa melkein kuollakseni ja pelkään nyt että sellainen menee rattaisiin kun neiti nukkuu.. en luota ees siihen verkkoon (tai mikä se nyt on kun rattaiden päälle voi laittaa suojaksi) oon ihan varma et ne pirut änkee jostain pikku raosta kun etsii keväisin uusia pesäpaikkoja :D mitenköhän opetan tytölle aikanaan, että niitä ei tarvitse pelätä kun itse pinkaisen kuin sadanmetrin maailmanmestaruus juoksija niitä pakoon... täytyy varmaan yrittää itse rohkaistua :D kammo jäänyt aikanaan lapsena kun näin isän hajottavan vanhaa kompostia. Löi sinne talikolla ja puff siellä olikin amppari pesä ja kaikki ne isän kimppuun ja kamala määrä pistoja... hyi!!
 
Mä pelkään kans kuollakseni ampiaisia :eek: Pinkasen minkä jaloistani pääsen pakoon kun tulee lähelle. Ja aina mulle jaksetaan jankata että ei ne pistä kun ei vaan huido eikä lähe pakoon. Viime kesänä sitten pisti kylkeen kun en huomannut edes koko pirulaista eli siitä lähtien olen juossut vielä kovempaa karkuun :D Mulla kans tullut traumat kun pienenä oltiin saaressa ja astuttiin maa-ampiaispesän päälle ja koko konkkaronkka joutu sairaalaan kun saatiin useita pistoja... :eek: Ja en varmasti pysty edes esittämään rauhallista sitten kun pitäis näyttää lapselle esimerkkiä :D juostaan sitten yhdessä karkuun :wink
 
Yks ampiaispörriäis kammonen täällä myös! Siitä asti oon jähmettyny kauhusta ja käden läntänny nenän ja suun eteen kun lapsena ampainen meni nenään.
Meidän pihavarastossa on vieläpä 3 ampiaispesän alkua, jotka ukko saa kyllä käydä pudottamassa! Muuten ei mua pihalla näy!
 
Minäkin pelkään vaikka ei ole koskaan pistetty. Pelkään että se sattuu ja saan allergisen reaktion... Pitäisköhän ostaa kyypakkaus kesäksi, saakohan niitä antaa vauvalle? Onkohan se vauvalle vaarallista jos ampiainen pistää? Hui kauhistus.
 
Haha ! Ihanaa että on muitakin hysteerisiä :D Pakko laittaa kuva viime kesän pistoskohdasta... Soitin sillon myös päivystykseen että onko vaaraa sikiölle, ei ollut :D Kuva on siis otettu kyljestä...
IMG_1936.JPG
 
Ei suomalaisten ampiaisten pisto ees satu. Mutta auta armias, jos oet Kreikassa häämatkalla ja siellä sellanen saatanan paskapää pistää. Se sattuu!
 
Olin joskus muksuna fiksu kun lähdin tappaan ampiaista paljaalla kädellä. Piikki jäi pystyyn keskelle kämmentä ja koko käsi turposi :D myöhemmin sain reseptin "hätäpiikkiin" (en nyt muista sen virallista nimeä :p )
 
Kyllä musta ainaki suomalaisenki pörriäise pisto sattuu.. oli sit ampiaine tai kimalaine. :D Se kuumotus ja kirvely on inhottavaa. Viime kesänä pisti mökillä ilman syytä kahteen kertaan.. kaks eri pörriäistä siis. Onneks oli kortisonit mukana.
Kyllä ma varmaan soittasisin neuvolaan/päivystykseen jos näin pientä pistäs, iha varmuuden vuoksi.
 
Onks ketään muuta joka kokee vauvan kylvettämisen hankalaksi ? :D Mä niin tykkäsin siitä kylpytuesta ja kylvettäminen sujui helposti. Nyt kun se jäi pieneksi niin tuntuu kauheen hankalalle... Varsinkin kun toi poika on sellanen tapaus ettei paikallaan pysy ja kylvyssäkin yrittää vängätä joka suuntaan :P Pelkään et vielä lipeää ote joku kaunis kerta. Yhdessä suihkussa käymisestä oon jo luopunut kun painaa lapsi sen verran ja on muutenkin iso että on vaikee saada hyvää otetta.
Niin ja ootteko käyttänyt vielä mitään vauvashampoita? Mites sitten huuhtelu onnistuu parhaiten ? :D
 
Tyttö suihkuttelee yleensä isänsä kanssa, mutta jos me tytöt käydään, niin olen viime aikoina istunut suihkun lattialla ja siinä sitten pessyt tytön ja hän on saanut siinä sylissä häärätä eikä pelkoa pudottamisesta. Kylpyammetta ollaan todella vähän käytetty, kun tyttö on niin vauhdikas siinä, että hakkaa jalat ja pää reunoja. Kunhan hän oppii paremmin istumaan, niin sitten taas voidaan kylpyillä. Varmaan nauttii tyttökin siitä eri tavalla sitten.
 
Mä oon kans miettiny sitä kyypakkausta ja tuota "hätäpiikkiä" eli Epipeniä jos lapsi saakin allergisen reaktion.. täytyy tätäkin kysyä neuvolassa :D mulla on koht kamala lista mukana mitä pitää kysyy :D

Me ei olla käytetty viel shampoita ja tosiaan tuo kylpytuki on ihan must, meillä toistaseks viel mahtuu :)
 
Ite oon iha ainun pesuaineella pessy pojan ja ihme kyllä se osaa rauhottua lillumaan sinne kylpyammeeseen vaikka aina näyttää että on intopinkeenä ja riehuu :D kyllä se sitte ammeessa ruppee polskimmaa hulluna ja annan sen istuakki siinä että pääsee läpsyttelemmään vettä, siihen se keskittyy nii tosissaan että ei rimpuile ees :)
 
Takaisin
Top