Toukokuun turinat

Niinpä, nyt saa jännäillä, et kerkeekö vauva sen 5 minuutin kiehumisen aikana herätä...:) Yleensä just sillon kerkee.
 
Tänään lähen muuten ekaa kertaa "pidemmäksi" aikaa pois kotoa. Aiemmin oon ollut maks. 1,5h pois, kun vauva nukkuu, käynyt silloin kaupassa. Nyt lähen varmaan klo 19 (tai jopa aiemmin, jos käyn sen sitterin tänään ostaa) ja tuun takasin vasta puol kymmenen-kymmenen aikaan...eli pahimman iltahuudon oon pois. Mies täällä sitten hääräilee, eiköhän ne pärjää, kun tuttua tuo iltatouhu molemmille. Päivisin meillä on tytön kanssa "omat jutut", kun mies täällä harvemmin on päivällä, mut illan luulen sujuvan just niin hyvin ku yleensäkin. Tuo nuha nyt arvelluttaa, mut oppiihan tuo mieskin sitä nenäfriidaa käyttämään. :) Meen kattoo mun joukkueen peliä!
 
Mä kävin äsken kaupassa ekaa kertaa, mies tosin autossa vauvan kanssa kun tultiin neuvolasta. Vauva nyt siis 12 päivää vanha. Pitää toi tickerikin muuttaa tosta alhaalta. Kymmenessä minuutissa sain 2 kassia ihan täpötäyteen ja nyt on ruokaa moneksi päiväksi.
 
Mä olin eilen illalla siiderillä n. 10 min matkan päässä kotoa mutta olin poissa kuitenkin melkeen 3h! Oli kyllä aika ihmeellistä olla liikkeellä ilman vauvaa. Olin koko ajan huolissaan ja vilkuilin puhelinta, mutta oli silti ihanaa!
 
Mä oon kans käyny leffassa ja kaupungilla yksikseni pari kertaa. Ekalla viikolla kävin parin tunnin kauppareissulla ilman vauvaa, ja podin hirveen huonoa omaa tuntoa monta päivää :p Nyt sujuu jo vähän helpommin noi eron hetket... vaikka ei kyllä mitään kovin vaikeajuonista leffaa olis kyenny seuraamaan kun vauva mielessä kuitenkin koko ajan. Mut saipahan pari tuntia syödä karkkia ja popcorneja keskeytyksettä! :)
 
miten te imettävät ootte sumplinu Ton alkoholin ja imetyksen? Mulle mies oli ostanut tänne kuivan omenasidukan sillä aikaa kun olin laitoksella. En oo uskaltanut vielä juua ku en oo perehtynyt tohon imetysjuttuun
 
Mä oon yhen kerran ottanut pari ja olin aamulla pumpannu maitoo jota illalla syötin tytölle.
 
Vauva saa saman verran maidosta alkoholia kuin on äidin veressä, todella vähän. Eli odottaa tunnin kaks ni ei mitään hätää, ei tule yhtään. Ja omantunnon mukaan, tuskin o hätää muutenkaan jos on yhden tai kaksi rauhakseen juonut eikä päihtyneenä käsittele vauvaa. Eri asia sit jos kännissä koko ajan imettää kun vauvan keho ei niitä promillejakaan käsittele hyvin, maksa on vielä niin pieni ja kehittymätön.
 
Jokainen tekee itse tietty päätöksen ottaako yhtään jos imettää, mutta omasta mielestä yhden saunasiiderin voi silloin tällöin ottaa :) jos miettii, että Jekovit-tipoissa on käsittääkseni saman verran alkoholia kuin jos äiti olisi juonut 2 alkoholiannosta ja imettäisi :confused: se tuntuu vähän hassulta, itse en alkoholia sisältäviä tippoja uskaltaisi antaa, koska kuten Elmiina sanoi, maksa on vielä pieni ja kehittymätön
 
Mä olin sillon keskiviikkona siiderillä. Syötin tytön ja pumppasin tissit ihan tyhjäks ennen kun lähin. Annettiin pumpattu maito kun tulin kotiin ja seuraava ruokailu 4h myöhemmin menikin jo normaalisti tissistä :) Join siis 3h aikana 3 pientä siideriä.
 
Mulla oli kyllä sit sillon 7h imetystauon jälkeen todella täydet ja pinkeet tissit vaikka olin imettäny ja pumpannu ennen taukoa. Se seuraava imetys vaati keskittymistä kun maitoa tuli niin hirveesti!
 
Eikös se alkoholikin nosta vielä entisestään maitoa? Ite oon silleen ajatellut, et jos en oo humalassa, voin imettää. Eli jos juon ruuan kanssa esim. sen viinilasillisen (12-16cl ei kotona tarkkaa mittaa tietty, mutta pieni lasi), niin en kyllä potis huonoa omatuntoa, vaikka heti ruuan jälkeen imettäisin. Sama juttu siiderin kanssa. Oon ajatellut et ajokunto = imetyskunto, ja harvemmin ite ton ajokunnon kanssakaan "pelleilen", et olis lähellekään se 0,5. Eli 1 menee, jos juo kaks, ni oottaa kaks tuntia vähintään.
 
Ai niin! Eilen oli poissa kotoa klo 18.30-21.30. Tää on meillä yleensä kuumin huutoaika. PAITSI EILEN! Tyttö oli NUKKUNUT koko ton ajan..
 
Alkoholi kuivattaa, ei auta. Holiton tai ykköskalja lisää maitoa mut se on maltaat mitkä sen tekee.
 
^Kiitoksia! Tosin olin vain onnekas kun arvonnassa sain palkinnon ja sitä kovasti odottelen kotiin saapuvaksi. Kiva, että se on kirjoja, koska en suostunut ostamaan kirjoja tai leluja lapselle ennen syntymää kuin yhden kun tiesin sukulaisten ja ystävien niitä tuovan. Leluja onkin tullut hurjasti, muttei kirjoja.

Ihana ilma muuten, mietin koittaisko ensi kerran Manducaa ja lähtisi jonnekin ulkoilemaan perheen kanssa.
 
Mullakin on manduca vielä laatikossa. Pitääpä tänään kokeilla miten onnistuu saada poika siihen. Hän ei mahdu selälleen mun lyhyiden reisien päälle jos istun niin vaatinee vähän keplottelua..
 
Minä olin viikonloppuna oikein urakalla reissun päällä :) Perjantaina olin siskon kanssa syömässä, suunnittelemassa sen häitä muiden kaasojen kanssa. Tyttö oli mun vanhemmilla hoidossa sen aikaa, n. 4-5 tuntia. Mun mies lähti sillon perjantaina reissuun ja tuli vasta sunnuntaina. Me oltiin sitten tytön kanssa meidän porukoilla yötä pe-la ja lauantaina aamulla lähdin siskon polttareihin ja palasin vasta sunnuntaina iltapäivällä. Teki tosi hyvää olla vähän aikaa erossa niin lapsesta kuin miehestäkin :) Nyt sitten palaillaan arkeen, vielä saadaan muutama päivä pitää isä kotona, sitten on sen aika palata takaisin työelämään.
 
Mä olen ilman vauvaa lääkärissä. Sektiohaava oireilee. Anoppi on pojan kanssa kotona. Muuten ne pärjää hyvin, mutta pelkään että tulee huuto, kun sällillä on nyt tiheän imun kausi ja hän on 1,5 tunnin välein tissillä. Jääkaapissa on tilkka maitoa. Just sain kuvaviestin: poika nukkuu. Niinpä tietysti. :)
 
Takaisin
Top