Toukokuun turinat

Mulla oli aika sama lähtötilanne ballongin kanssa; vähän auki ja lyhentyny mutta ei merkittävästi. Se laitettiin torstaina klo13 ja iltaa kohti supistukset kipeyty. B tippu vasta perjantaina klo5 aamulla jollon puhkottiin kalvot ja supistukset kipeyty lisää. Olin nukkunut kipupiikin avulla pari tuntia. Jossain vaiheessa laitettiin oksitosiinitippa kun kohdunsuulla ei tapahtunu edistystä. Se pitkäperjantai todellakin oli pitkä! Olin muka menossa synnyttämään mahd. luomuna mutta otin kyllä kaikki puudutukset tuskiini. Olin koko päivän auki vaan sen 4cm. Aina kun kohdunsuun tilannetta tarkistettiin tuli pettymys. Ne tuskat ei johtaneetkaan mihinkään.. Piirun vaille puolen yön olin yllättäen 7cm auki mutta tehtiin päätös lähteä sektioon pitkittyneen synnytyksen ja tulehdusepäilyn vuoksi kun mulla nousi kuume ja crp. Seuraavana päivänä kätilö lohdutti ettei poika olisi sieltä alateitse tullut vaikka kuinka olisi jatkettu yritystä mutta siinä kohtaa sektio oli enemmänkin helpotus kuin pettymys..

Näköjään tuli sitten raapustettua synnytyskertomusta tänne. Lähdin ajamaan takaa sitä että käynnistyksen jälkeen kuulemma kannattaa liikkua ja olla pystyssä mahd. paljon. Makaaminen voi johtaa virhetarjontaan kuten tässä tapauksessa ehkä kävi. Ajatukset risteilee.

Meidän alkumetreistä vielä -myös pojan crp nousi ja jouduttiin molemmat antibiooteille. Hänelle laitettiin kanyyli päähän minkä kautta lääke ruiskutettiin. Hurjaa.. Ja kantapäitä viillettiin joka aamu kun otettiin verikokeita. Pätkä oli niin kärttyinen sairaalassa lääkkeiden vuoksi että kokeneinkin kätilö oli varpaillaan.
Itse olin lopulta sairaalassa tasan viikon, poika 5vrk. Ja nyt kotona se kärttyisyys on poissa :)

Pahoittelut jos teksti on sekavaa.. Innostuin kirjoittamaan puhelimella.
 
Tulipas tänään postissa 400€ laskuja synnäriltä eikä niissä ollut vielä miehestä mitään vaikka meillä oli perhehuone 6vrk. Lisää siis tulossa. Auts!
 
Mie selvisin 208€ huokeaan hintaan.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
kiitti tarinasta twin. Oonki nyt valmiina sitten kaikkeen,jotenkin tuntuu että mullaki pitkittyy synnytys ja lopulta leikataan. Semmoinen olo vaan,varmaan kun tyttö ei ollut yhtään lähtlkuopissa ku ballonki laitettiin. Oon nyt seuraillut pari tuntia suppareita ku tuntu että niitä tulee niin usein. No,niitä tulee 4-8m välein ja kestää 30-60sek. Ei oo kipu voimistunut eikä tosta väli tihentynyt. Tosiaan vaan alaselässä tuntuu mutta kätilö-kälyltä varmistin niin sanoi niiden suppareita olevan. Kipeitä kyllä on, suihkussa kävin ja Se helpotti ja lantion keinuttelu auttaa kans vähän.
 
niin ja 500mg panadolin otin heti ku kotiin pääsin mutta se ei auttanu yhtään!
 
Täällä vielä laskua odotellessa, vaikka sunnuntaina kuukausi synnytyksestä, olisivatpahan unohtaneet koko laskun :grin:grin
 
voi dulu, tsemppiä!!! :) minä taidan olla -se viimeinen- huhtikuinen... :grin

voi kun itseäkin vähän supistelisi, mutta ei! vauvan liikkuessa tämä poraa ilkeästi päätään tuonne alapäähän, mutta mitään muuta ei olekaan tapahtunutkaan.

aamulla vein vanhemman pojan kerhoon ja meinasin nuoremman kossin kanssa käydä kärryttelemässä tai pyöräilemässä. mutta ajattelin sitten että en ole viikkoon liikkunut tämän flunssan takia ja se poski on kipeä, että voi olla parempi vain pysytella sisällä. ja voi olla, että huomenna olisi paikat kipeänä liikkumisesta, kun pitäisi sinne käynnistykseen. ja nuorempi poikakin leikki niin innoissaan kamarissa pikku autoilla, kun sai kerrankin olla yksin rauhassa, niin en raaskinut sitten lähteä. :)

kun hain toisen pojan kerhosta, suunnattiin kaupunkiin hakeman mummuille äitienpäivälahjat. varuulta nakkasin autoon mukaan sairaalakassin, JOS sattuisi vaikka vedet menemään tms, niin olisin koittanut hommata jonkun hakemaan pojat kotiin, itse olisin suunnannut sairaalalle ja soittanut miehen sinne, niin ei olisi edes takaisin tarvinnut ajaa. mutta kotona ollaan, taas.

onneksi anoppi sai huomisen vapaaksi, niin sen päivän huoli on pois. keskiviikko on edelleen arvoitus, mutta ehkä se selviää tässä...
 
Mä vielä palloilen mahan kanssa... vaan LA oli vasta 30.4. Sama kaava kun isosiskolla,joka syntyi 41+6, nyt siis 41+0.. Ollaan päästy hyvin asettumaan uuteen kotiin, mikä on ihana! Ja toisaalta vallan tyytyväinen ettei synnytyshässäkkä ole ollut tässä samaan aikaan. Mut nyt alkais olla aika tulla jo...
 
Jee, meille tulee tänään viikonloppuvieraita eli tyttösen kummipariskunta lapsineen. Oikein kiva juttu! :)

Joskus aiemmin juteltiin täällä tai toukokuisissa raskausajan unohtelusta, mulla ei oo kyllä koko homma yhtään helpottanut. Joskus unohdan vastata miehelle, kun jotain kysyy. Tuijotan vaan...Ja useemman asian tekeminen yhtä aikaa on kyl sula mahottomuus.

Miehen kanssa on kyllä mielestäni muuten suhde syventynyt ihanalla tavalla, tuntuu, että rakastan yhä vaan enemmän, minkä luulin olevan mahdotonta. :) Tai sit tääkin on jotain evoluution muokkaamaa, et turvataan lapselle kaksi vanhempaa hoivaamaan. Eilenkin pystyin kivasti lähteä käymään ruokakaupassa (onpa pienet huvit) ja mies jäi laittamaan vauvaa päiväunille, vaikka olikin vähän känkkäränkkää.
 
Onpahan ollut mielenkiintoinen päivä. Herättiin klo 5 ja kun ei neidille tullut uni silmään syötön jälkeen, niin tein aamupesut sen kanssa ja hetki kerettiin seurustella kunnes simahti 6.30 maissa. Menin itsekin jatkamaan unia klo 7. Sitten heräiltään uudelleen 8.30 aikaan ja sen jälkeen sitten ollaankin oltu hereillä tuonne 14.45 saakka. Useaan kertaan sai syöttää, vaihtaa vaippaa, seurustella ja kanniskella, jopa Manducassa pidin välillä kun ei enää omat kädet jaksanut kantaa (ja piti itsekin syödä välissä), mutta aina kun neiti simahti ja vein sänkyyn niin heräsi sieltä itkien. Lopulta sitten tuolloin 14.45 oli niin sippi, että jäi sänkyyn nukkumaan kun vein sen sinne kun ensin oli syliini nukahtanut. Eihän se valvonutkaan kuin reilu 6h o_O ja nyt varmaan nukkuu sitten taas 6h putkeen ja valvoo yön. Olisihan tuota tietysti voinut yrittää pitää hereillä iltaan asti, jotta nukkuisi yöllä, mutta se olisi ollut kyllä silkkaa kiusaamista kun nyt jo oli selvästi väsykiukku päällä ja missään ei ollut hyvä olla.

Onko kellään käytössä unipussia tai kokemusta moisesta? Meille eilen neuvolassa terkkari vinkkasi, että se voisi auttaa siihen ettei neiti öisinkään meinaa nukahtaa syötön jälkeen sänkyynsä. Jos olisi siis unipussissa koko ajan, niin lämpötila pysyy samana eikä joudu kylmään sänkyyn takaisin nukkumaan syötön jälkeen.
 
Neida: Kuulostaa aika mielenkiintoiselta idealta. Meillä on unipussi, mutta sitä ei ole kokeiltu. Tuon terkkarin antamasi neuvon perusteella voisin kokeillakin. Ehkä jopa ensi yönä. Jätkällä on varsinkin viimeisen yösyötön jälkeen vaikeuksia päästä uneen. Tuo unipussi saattaisi olla ratkaisu. Kerron, miten sen kanssa kävi.
 
Jään innolla odottamaan tuloksia :grin Itse katselin jo unipusseja vähän sillä silmällä, että jos moisen hankkisi vaikka ihan alkujaan olin miettinyt että mihin sellaista mahtaa tarvita.
 
Meillä on unipussi vähän isommassa koossa myöhempää käyttöä varten mut meillä on tämän toisenkin kanssa muodostunut iltarutiiniksi kapalointi. Laitan vauvalle kevyen yöasun, kääräisen tiukasti lakanaan ja nukutan tissille. Hyvin on rauhottunut siihen ja jatkaa unia, kun siirrän omaan sänkyyn :) Isommalla oli tuo unipussi sit kätevä talvella, kun potki peitot pois niin pysyi lämpinä siinä. Varmasti toimisi hyvin vastasyntyneelläkin, kun pysyy lämpö samana.
 
Mä otan aina syötön ajaksi saman peiton alle, niin on lämpöä...tiedä sitten onko siitä apua. Täällä ei ole tänään nukuttu kuin pari kertaa vajaa puol tuntia nyt klo 15-23 välillä...edelleen sinnittelee valveilla...huah...
 
Eka yö vauvan kanssa kotona takana ! Ja oli mielestäni kyllä tosi helppo. Ite syötin tytön ja painelin nukkuun kymmeneltä ja isä jäi valvomaan tytön kanssa. 00.30 mies toi tytön rinnalle, syötin ja laitoin vauvan omaan sänkyyn. Ei alkanu yhtään asettuun siihen niin nostin viereeni sitten. Syötin uudestaan 01.30. Seuraavan kerran heräsin vasta 4.30 kännykän herätykseen (laitoin itelleni yöksi syöttämis-muistutuksia 3h välein) !! Syötin tytön ja laitoin uuden syöttämismuistutuksen kolmen tunnin päähän 7.30. Tyttö heräs sitte vartti ennen muistutuksen tulemista itestään syömishommiin. Sain siis nukkua peräti 2 kolmen tunnin pätkää :smiley-bounce012 Ja olin suorastaan järkyttyny ku tyttö on tähän mennessä öisin heräilly 45 - 2h välein syömään ja ollu muutenki yöllä vähän levoton. No, tää ehkä oli tämmönen erityisyö, en tosiaan usko että näin tulee jatkumaan :grin.

Mutta oli kyllä ihana saada nukutuksi, tällä viikolla kuitenki ite nukkunu max tunnin pätkiä öisin/päivisin joko vauvan heräilyjen tai omien kipujen takia.

On tää vaan onnellista :Heartpink. Mää oon ollu ihan herkkiksenä, pillahtelen jatkuvasti itkuun ku ajattelen tyttöä, kattelen sitä tai puhun siitä (niinku nytki :sad002). En voi uskoa että minusta ja miehestä on muodostunut jotaki noin uskomattoman täydellistä, jota tahon suojella kaikelta maailman pahalta :love017. Voiko rakastaa näin paljon?? (ja itkeä :grin)
 
Mulla oli kans ekat pari viikkoa jatkuvaa itkua. Pelkkä vauvan ajatteleminen sai itkemään, vauvan katsomisesta puhumattakaan. :) Vieläkin itken vähän väliä mut en samalla tavalla kuin alkuun. Se on kyllä hämmentävää et miten VOI rakastaa jotain niin paljon, ja se ajatus et joku noin ihana on oikeesti MUN! Ne on ihania ne tunteet :Heartred
 
Meillä on unipussi vähän isommassa koossa myöhempää käyttöä varten mut meillä on tämän toisenkin kanssa muodostunut iltarutiiniksi kapalointi. Laitan vauvalle kevyen yöasun, kääräisen tiukasti lakanaan ja nukutan tissille. Hyvin on rauhottunut siihen ja jatkaa unia, kun siirrän omaan sänkyyn :) Isommalla oli tuo unipussi sit kätevä talvella, kun potki peitot pois niin pysyi lämpinä siinä. Varmasti toimisi hyvin vastasyntyneelläkin, kun pysyy lämpö samana.
Meillä on ollut kapalointi käytössä joinakin sellaisia öinä, kun neiti on ollut tosi levoton. Mutta minusta on ollut todella hankala syöttää sellaista kaalikäärylettä, kun tuntuu ettei se yllä sieltä kapalostaan rintaan millään. Ja turhan työlästä alkaa öisin aina purkamaan kapaloa ennen syöttöä ja sitten taas laittaa syönnin jälkeen takaisin.
 
Ei se kapalo meilläkään mikään tiukka ole kuin hetken siinä alussa, sitten tää saa aina pyöriteltyy auki sen :) Ompahan kuitenkin jotenkin kääritty lämpösesti niin sekin riittää ja imetyskin sujuu hyvin sen mytyn kanssa :)
 
Takaisin
Top