Toukokuun turinat

Mä en osaa sanoa mitä tää vois oikeesti olla. Mun iho ei kyllä koskaan kutise yhtään. Ainoastaan nyt kun on (ekan kerran ikinä) tulehtunut näin. Sen puolesta oon tuota atopiaa ihmetellyt, mut lääkärit sanoneet et ei atooppinen iho kaikilla kutise, vaikka on punainen ja hilseilee. Gluteenitonta voisin kyllä kokeilla muuten vaan, mut vasta kun on tää tulehdus aisoissa ni osaan sitten arvioida auttoko se vai tämänkertanen lääkevoide. Kiitos ideoista kaikille! Mä oon tosi neuvoton itse tän kans. Onneks on vika raskaus!




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Atooppisen ihon hoidossa kuten monen muunkin vaivan kanssa on tyypillistä, että se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Toisaalta se mikä toimi itsellä huippu hyvin ennen, ei välttämättä toimikaan tänään.

Tässä olisi OceanSoul83 vinkiksi joitain tuotteita, jotka olen itse kokenut hyviksi. En tiedä oletko ehkä jo kokeillut näitä, mutta mulle ne ovat toimineet.

Minulla on perusvoiteista tällä hetkellä käytössä AqualanL ja Aqualan plus. Plus on rasvaisempi kuin L, mutta minulla kuitenkin imeytyy paremmin! Plus on siis ollut minulle tosi hyvä perusvoide jo kohta pari vuotta. L:ää käytän ihan suihkussa pesemiseen saippuan sijaan - olen pessyt sillä myös päänahan kun talvisaikaan on ollut päänahka kamalan kuiva ja kutiseva.

Päänahkaan on ollut hyvä System4:n Climbazole shampoo 2 ja hiuspohja rauhoittava System4 Oil Cure Mask 0.

Aivan huippuhyvä voide atooppiselle iholle on Miniderm! Tätä käytin aikaisemmin pitkään, mutta ihotautilääkäri sanoi, että on hyvä vaihdella, joten siksi nyt vaihdoin Aqualan Plussa. Minulla Miniderm toimi yhtä hyvin tai paremmin kuin 1% hydrokortisonivoiteet! Miniderm on kehitetty nimenomaan lasten ihon hoitoon.

Locobase Repair on ollut myös tosi hyvä. Olen käyttänyt silmäluomien iholle ja suun ympärille (mun ongelma-alueet) nyt kun Protopic on kiellettyjen listalla.

Tsemppiä!
 
Voi kiitos Janis!!! :) kopsin nuo ylös niin voin vähän apteekissa katella :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja vinkiksi vielä perusvoiteiden käyttöön atoopikolla; käy suihkussa rauhassa, kuivaa iho hellästi taputellen siellä suihkuhuoneessa avaamatta ovea ja rasvaa myös samantien. Näin voide sitoo iholle enemmän kosteutta (ilmassa olevasta vesihöyrystä). Välillä kannattaa tehdä "lumiukkorasvaus" eli tälläät sitä perusvoidetta niin paljon, että iho on valkoinen (ei siis kuutenkaan mitään sentin kerrosta :wink ) ja annat rauhassa imeytyä. Kortisonin voi laittaa 1-2h perusvoiteen jälkeen, tai toisinpäin. Terveisin atoopikko /atoopikkojen äiti. :wink


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ceralan plus on myös ihan huippuhyvä rasva kuivalle iholle ja atoopikot käyttävät sitä myös paljon.
 
Aqualan plus oli myös mulla ehdoton! Ja itsellä se toimi hyvin.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
"Runsaasti keveitä kasvisöljyjä sisältävä Aqualan plus hoitaa erinomaisesti kuivaa ja atooppista ihoa."
Näin lukee apteekin sivuilla...
Toivotaan että saat pian jonkun toimivan hoidon :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ohhoh olipas se päivä! Siskon lapsia hoitelemassa, vanhemmalla uhma tuhma ja pienellä nuha kuume ja nyt tarttunu meikäläiseen :sad001 toivottavasti menis ohi pian! Varsinki pienemmällä.
Noh, ne kun asustelee syrjäkylällä niin pitäis muistaa ne neli jalkaset kaverit! Hirvi kolari oli erittäin lähellä :sad001 onneks sain pysäytettyä auton ettei sattunu mitään mulle tai vauvalle, olis käyny huonosti ku ajelin ei niin turvallisella autolla..
Ajelkaa immeiset varovasti!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Enpä ole taas kirjotellut hetkeen. Np-ultra oli ja meni. Kaikki oli hienosti ja turvotusta oli 0.6mm =) Istukka mulla edessä ja vauva elelee niin syvällä massussa että ei ultrassakaan meinattu kuvaa saada :P Dopplerilla olen kotona saanut kerran äänet kuuluviin mutta ultran jälkeen en ole yrittänytkään koska tiedän että kaikki onpi edessä :D Muuten mennyt ihan kivasti. Pissalla saa ravata koko ajan ja aamuisin jos yskii niin ykä lentää. Hassua kun valitin alussa kun ei ollut oireita, nyt on vaikka ja mitä =) Tänään on mun synttärit ja 12+2 !
 
Täällä poksuu huomenna vko 17. eli rv 16+0 ja tänää luin isännälle aamupalapöydässä nakeron kehityksestä siitä Libero-kirjasta, jonka sai ekassa neuvolassa. Näillä viikoilla lapsi alkaa reagoida ympäröiviin ääniin. Itkuksihan se meni molemmilla, kun totesin, että nyt nökkönen kuulee isin ja äitin :love017 :Heartred
 
Minulla on perusvoiteista tällä hetkellä käytössä AqualanL ja Aqualan plus. Plus on rasvaisempi kuin L, mutta minulla kuitenkin imeytyy paremmin! Plus on siis ollut minulle tosi hyvä perusvoide jo kohta pari vuotta. L:ää käytän ihan suihkussa pesemiseen saippuan sijaan - olen pessyt sillä myös päänahan kun talvisaikaan on ollut päänahka kamalan kuiva ja kutiseva.

Atooppisen ihon pesuun voi myös käyttää Aqualania veden tai saippuan sijaan. Ja Ceralan Plus on tosi hyvä voide, nimenomaan tarkoitettu atoopikoille, kuten tuolla jo mainittiinkiin. T. toinen atoopikko / atoopikkojen äiti (kolmannen atopiaa parhaillaan koitan ehkäistä syömällä mustaviinimarjasiemenöljyvalmisteita)
 
Ainiin, minulta kysyttiin suoraan yhden kaverin toimesta, että olenko raskaana. Tuli niin puskista, etten osannut vastata muuta kuin "joo".
 
aijaijai.... koira nykäs aamulla on nyt on selkä tosi kipeä.... sattuu tuonne alaselkään oikealle puolelle yhteen kohtaa.
 
Hei kaikki! Ihan by the way. Mä itse käytän pääsääntöisesti tota foorumi-sovellusta jonka takia 'arvostelen' viestejä tykkää/ei tykkää. Sovelluksessa ei oo noita muita vaihtoehtoja kuten sympatiaa... eli siis jos tykkään jostain, niin se voi tarkoittaa myös, että oon samaa mieltä, sympatiaa tms. :)
 
Luin tänään iltalehdestä jutun, jossa oli kuvattu suomalaisia naisia alastomana tai osittain alastomana. Siis kauniita, luonnollisia ja ihania naisia ja kuvia! Erityisesti vauvamasu-kuva oli ihan super!!! Mutta... HERRANJUMALA MITÄ IHMISAMEEBOJA ON TAAS PÄÄSTETTY IRTI!!! Hyi, miten inhottavia kommentteja kirjoitettu. Huonon omantunnon omistavat kiusaajat päässeet oikeen vauhtiin!! Onneks noi on omalla nimellä ja ne näkyy myös google-haussa. Jos tollase jutun löytäisin esim. googlatessa meidän töihin työharjoitteluun haluavasta opiskelijasta niin ei tosiaan pääsis ja soittaisin vielä sinne koulullekkin!!!! Hyi, hyi ja hyi!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Stork ihan samaa illalla ihmettelin kun niitä kommentteja luin, huh huh! Kuvan naiset oli nättejä ja rohkeita :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tykkäys Storkin kommentin viimeiselle kappaleelle, ei itse asialle. Välillä melkein hävettää olla ihminen... :D Itse luin eilen jonkun EUROVAALIEHDOKKAAN aivopieruja ja meinas itku päästä myötähäpeästä...
 
Mie oon nyt huomannu, että energiatasot ruppee vähän nousemmaan. Jaksan taas touhuilla eikä ennää koko ajan oo paha olo. Viikonloppukin oli sellasta juoksua, että. Varsin koiramainen viikonloppu tuli vietettyä, kun lauantaina olin näyttelyssä ja sunnuntaina koirakoulussa. Mahtuipa viikonloppuun myös tytön muskarin kevätjuhla ja ystävien luona kylättely. Ja mie jaksoin ne kaikki hyvin. Tännään rupesin lasten kanssa ulkona ollessa kitkemmään rikkaruohoja marjapuskien alta. Ihannaa taas ruveta laittammaan "puutarhaa" kesäkunttoon :)
 
Takaisin
Top