Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään pyörähti 12. viikko käyntiin, tasan 11+0. :)

Väsymys painaa edelleen, mutta tänään voi osaltaan väsyttää myös se, kun piti eilen kukkua myöhään euroviisujen merkeissä.

Lapsille puhuttiin vauvasta sen varhaisultran jälkeen ja tytär on ollut ihan täpinöissään. Haluais kertoa kaikille. Mutta ollaan pyydetty, ettei vielä puhuisi asiasta ympäriinsä. Ilmeisesti on pystynyt aika hyvin pitämään asian vielä toistaiseksi sisällään. Hän ymmärtää, ettei homma ole vielä ihan varma. Kuopukselta tuli asiasta sitten ihan omanlaisensa pohdinta asiasta. Hän kysyi, että olenko minä syönyt vauvan, kun minulla kerran on vauva masussa?!:grin No looginen kysymys sinänsä, mutta ei kyllä pokka meinannut pitää millään. Hän ei taida vielä oikein hahmottaa, mitä tämä asia meidän perheelle merkitsee, mutta ehkä ihan hyvä niin. Asia konkretisoituu kyllä aikanaan.

Olen surullinen. Ostin 3 rasiaa mansikoita sekä kermavaahtoa ajatuksissani nautiskella niistä tänään. Noh, eikös yksi raskaana oleva tuttuni sanonut että ulkomaiset marjat tulisi kuumentaa kiehuviksi 3minuutin ajan toksoplasman takia...vai oliko se nyt listerian... ja sitten pohdittiin, että koskeeko se vain pakastemarjoja. ... jos jollain on tietoa asiasta, otan sen mielellään vastaan!! Voinko nyt syödä niitä sellaisenaa vai teenkö mansikka kompottia??

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Ooh, en ehkä ulkomaalaisia uskaltais syödä. Mielipide vain, ootan suomalaisia kesämansikoita! Hyvältä tilalta viime vuonnakin haettiin :wink

Heh, meidän topakka 5- vuotias ilmoitti mulle just, että "äitilläpä on vauva mahassa kun se on niiiin iso!" :laughing021:laughing021 Ei olla siis kerrottu mitään, eikä edes puhuttu tytön kuullen asiasta. Kieltämättä maha on jo ihan järkkyiso viikkoihin nähden, tosin neuvolan täti varoittelikin, että saattaapi tulla pötsille kokoa kun edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa... Ja OT miksiköhän mulle ei näy jokaikisen vau:n sivun toinen kirjoitus lainkaan? Siinä on vaan iso kohta tyhjää ja lopussa kirjoittajan tickeri? Niinko tällä sivulla storkin teksti ei näy lainkaan...

Hahaa, fiksasinkin ongelman! :) Stork, olen minä niitä syönyt, pessyt vaan niinkuin muutkin hedelmät/kasvikset pestään ennen syöntiä.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla kans ei näy :o

Mutta ihanaa ihanaa, äitienpäivänä viemään uutiset mun isovanhemmille, tädille ja serkun perheelle :) Nyt rv 14+5 <3
Yks kaveri plussasi tässä kuussa, onnellinen hänen puolesta ^^ Ja seuraava neuvola onkin 15.5, niin siihenkään ei oo enää ku vajaa viikko. Tarttee kyllä saada kuulla ne sydänäänet! En oo päässy vielä kuuntelee, vaikka kaikilla muilla tuttavapiirissä on jo kuunneltu ekalla neuvolakäynnillä? :confused:
Onneks ultrassa näky, että pieni sydän sykki :) Eilen illalla tunsin varmuudella liikettä, melko hentoa se oli vielä, mutta selvä kuitenkin :p Kaveri sano jo viikko sitten, kun olin varma, että oon tuntenu liikettä, että voi hyvin olla pienikokosella mahollista. Nyt vaan sitä neuvolaa ootellessa. Ens vuonna sitä pääseekin itse viettämään äitienpäivää äidin asemassa <3

Minäkin olen syönyt ulkomaisia tuoremansikoita ihan huoletta, hyvin pestynä tietenkin. Luulin että kielto koskee vain pakastemarjoja.

No mulla korjaantu siilä et latasin tän vaun apin pädille (jolla siis surffaan), kun aiemmin käytin safarin kautta. :) tarkistin vielä eviran sivuilta tota mansikkahommaa ja niihin pätee sama sääntö, kuin muihinki kasviksiin ja hedelmiin; eli huolellinen pesu ennen syöntiä. :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Syön joka päivä tuoreita ulkomaisia mansikoita, mustikoita, vadelmia, karhunvatukoita... Meillä ei ulkomailla saa suomalaisia :) nyt Stork nauttiin vain niistä hetkuista! Namskis :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kans luotettu siihen, että marjojejn huolellinen peseminen riittää :) ulkomaalaiset pakastemarjat jätän kokonaan ostamatta.

Jee Stork täällä ilmoittautuu myös toinen lätkäfani! Hyviä kisahetkiä :wink

Neuvolan th:n mukaan ulkomaisten pakastemarjojen listeriariski liittyy juurikin niiden marjojen pesuveteen. Tältä pohjalta uskon, että on ihan turvallista syödä tuoreita marjoja, kun ne on pessyt hyvin.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mun täytyy myöntää, että meillä ei ole tuota ongelmaa, että mies ei auttaisi kotitöissä. Minä olen nimittäin se, joka jättää kaiken joka paikkaan ja mun vaatteita on ympäri kämppää... :D Toki mä pidän sellaisen yleisen siisteyden ja luutuan paljon ja näin (imurointi ja luutuaminen aivan must kissataloudessa), mutta aina mun astiat ja vaatteet jää hujan hajan... Tänään meillä piti käydä ostamassa ensimmäinen vauvanvaate äitienpäivän kunniaksi, mutta täällä oli jo eräs ihana putiikki mennyt kiinni (en muista nimeä, liitty jotenki norsuihin :grin) , kun oltiin niin myöhään liikkeellä :sad001 Eikä muualta löytynyt oikein sellaisia mitä haimme, sellaista sopivan neutraalia. Noh, mies kuitenki kekkasi, että hän haluaa ostaa minulle jotain äitienpäivän kunniaksi, niin menimme sitten body shoppiin ja hän itse valitsi minulle ihanan tuoksuisen vartalovoin! (Jota hän tietenkin itse vaatii levittää :love022 :wink) No päätin mäkin tehdä juhlaillallisen, kun vielä ei ole ollut varaa juhlistaa raskautta ravintolassa kuten olemme suunnitteleet. Tänään meillä siis nautiskellaan härkäruukkua pottuvoilla ja vartalovoin levittämissessiosta!

ps. Tänään pyöräilin ja ajoasento alkaa olla melko huono, sillä mahan kasvun alettua tuntuu sellaista inhottavaa painetta kun on liian kyyryssä :confused: Toisaalta, jee, masu kasvaa! :Heartred

Muokattu viimeksi:
Sohvalta päivää! Tänään käytiin tavalliseen tapaan uimassa koko perhe, ja olin tosi iloinen kun meidän 4-vuotias innostui uimaan ilman kellukkeita ja pysyikin jo pinnalla hienosti pitkät pätkät!:D vaikka tyyli olikin vähän omalaatuinen... ;) Tätä äidin ylpeyttä! Nyt on sitten keittiö puunattu. Tytär päätti alkaa apulaiseksi ja imuroi keittiön ja osittain olkkarinkin. Tänään paistettiin nieriää ja syötiin perunan, tattikastikkeen, porkkanaraasteen ja salaatin kera. Nam. :P Jännä juttu, miten suurta tyydytystä sitä äitinä tuntee kun lapset syövät hyvin ja ruoka,maistuu. :) Ruuan päätteeksi katseltiin lasten kanssa leffaa ja herkuteltiin karkkipäivän karkeilla. Nyt tuntuu siltä, että voiko sitä paljon tämän onnellisempi olla. Mies tosin lähti töihin, mutta muuten kaikki on just ny täydellistä. :) <3♡♥
Ihanaa äitienpäivän aattoa teillekin kanssasisaret !

Muoks. Vähän aikaa sitten kerroin meidän kuopuksen käsityksen siitä, että vauva olisi päätynyt mun masuuni siten että olen syönyt sen. :) No, poika oli kyllä päivittänyt tietojaan sittemmin. Hän osasi tänään aamulla kertoa mm. että isi on laittanut sen vauvan äitin masuun pippelillä ja että se vauva tulee ulos äitin pimpistä! Tiesi myös kertoa, että se sattuu... :D Ei hyvää päivää! Mistähän se tuonkin kaiken on oppinut?
Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Voe mahoton mikä päivä. Talvella suunnittelin HCR:lle (Helsinki City Run, puolimara) osallistumista, mutta polvien kanssa oli ongelmia jo alkutalvesta ja hups nyt ollaankin sitten tässä tilanteessa masun kanssa. Ei siis juosta sitä suunniteltua koko maratoniakaan tänä vuonna.:)
Tänäänhän tuo HCR-kirmailu sitten olisi ollut. No minä tyttö päätin toteuttaa kunnon pitkänlenkin ja kävin aamupäivällä kirmaamassa reitin läpi, sen jälkeen ruokavarastot kropassa täyteen ja reitin varrelle kannustamaan. Voi kuinka paljon mun ois tehnyt mieli olla mukana numerolappu rinnassa kiinni ja antaa mennä fiiliksellä, tuntea se ihan tuska ja maaliintulo. Mut ehkä ensi keväänä sitten.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saan kirmata masun kanssa vielä pitkään näitä ihania hitaita lenkkejä. :Heartpink

Täällä kans on parkkeerattu sohvalle katsomaan mm-lätkää! :) Mies lähti tänään työmatkalle kahdeksi viikoksi, eli hieman hiljaista ja yksinäistä on kotona. Onneksi on kirjoja, käsitöitä ja kaikenlaisia kotihommia ja muita menoja niin ajan saa kyllä kulumaan. Ikävä on silti piinaava jo nyt. :smiley-angry017

Takaisin