Toukokuun turinat

Täällä jäätiin sitten loppuviikoksi sairauslomalle, pakko oli luovuttaa. Ei vaan jaksa enää tän jatkuvan migreenin kanssa. Edelleen kuulemma pitää paracetamolin ja levon avulla yrittää päästä vaivasta eroon. Perjantaina sitten mietitään muita lääkkeitä, jos tarve on...alkaa henkinen kapasiteetti olla äärimmillään.

Suklaan kulutus tulee siis olemaan taivaallinen... mun kroppa ei niin kestä sitä määrää.:eek:
 
Lilliellu: Mulle määrättiin jatkuviin kohtauksiin Imiram ja panacod. Nyt ei sitten ole tarvinnut olla kierteessä migreenikierteessä vaan saan kohtauksenn oli heti.. mulla on paha aurallinen mirgeeni muutenkin ja on pahentunut raskauden myös... ampulanssilla on mm. käynyt ensiavussa kohtauksen vuoksi
 
Mulla on tosiaan ollut migreeni muutaman vuoden oireeton ja vain muutaman kerran aurallinen ennen tätä raskautta. Nyt sitten on aurallisia kohtauksiakin kaiken seassa. Yrtin olla mahdollisimman pitkään lääkkeetön, mutta pakko se on antautua, ei tääkään ole tuolle kasvavalle "tyypille" hyväksi, ett tässä kunnossa olen koko ajan. Täytyy vaan toivoa, ett sopiva lääke löytyy, kun mä oon niissä erittäin hankala tapaus, monet migreenilääkkeet turhina kokeiltu aikaisemmin...

Mut onneks on edelleenkin suklaa, se helpottaa ainakin mieltä :)
 
^ mun pelastus yleensä on ensiapuun ja piikki pakaraan.

Mut sokerirasitus poiki sitten raskausdiabeteksen ja 11.6 menen hakemaan verensokerimittarin.. että mua **tuttaa :mad::confused::angry5:angry4:angry2:angry3
 
Muokattu viimeksi:
Millä viikoilla te ootte käyneet sokerirasituksessa?
Mulla on se edessä mutta ei oo vielä ollu puhetta millon... Nyt 16+0
 
Mullakin normaalisti mige vaivaa, mutta vain harvoin, ehkä pari - kolme kertaan vuodessa. Raskausaikana ei vielä ole ollut *koputtaa puuta*. Koska mulla migreeni niin harvoin, ei sitä ole diagnosoitu eikä mulla ole siihen edes lääkkeitä.
Tänään on kuitenkin päivää varjostanut ihan perus päänsärky joka on "tehnyt tuloaan" koko päivän. Olen yrittänyt olla ilman lääkettä ja ajatellut teitä jotka migreeneissänne joudutte sinnittelemään panadolin voimalla, mutta tosi inhottava olo kun ei meinaa ohi mennä vaan jatkuu ja jatkuu tää lievä tykytys. :sad001

WilMi82, mie jouduin sokerirasitukseen koska äidilläni on 2. tyypin diabetes jo nyt 16. viikolla (tais olla 15+1). Muuten kai se on kaikilla yli 25 vuotiailla vasta joskus myöhemmillä viikoilla, mutta siinäkin on paikkakuntakohtaisia eroja.
 
Mulla lukee äitiyskortissa että rv 26 olisi sokerirasitustesti. Aikas myöhään?!
 
Niitä main se Autumn kai kuuluukin olla jos vain yhteen joutuu. :) Muistelin että 27 viikon tienoilla, mutten jaksanut tarkistaa asiaa niin en lotonnut tuohon edelliseen viestiin mitään sen tarkemmin.
 
Mä en joudu onneks ollenkaan sokerirasitukseen. Pelkään verikokeita kuollakseni, eli iso helpotus ku ei tartte mennä :)

Päänsäryt vaivaa täällä edelleen. Rv13 alkoi ja nyt menissa rv16... Paria päivää lukuunottamatta särkenyt päätä tauotta. Alkaa huumorintaju loppumaan pikkuhiljaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Autumn, täälläkin on sokerirasitus vasta rv 24-rv 26 tienoolla. Ei tosiaan olis tarvinnut mennä (kun kuulemma 27v. on vielä niin lähellä sitä 25v. rajaa..?? :grin), mutta halusin itse varmistaa, vaikka painoindeksikin ok. Sokerit olleet kyl aina hyvät, mutta en koe sitä sokerirasitusta mitenkään pahaks tutkimukseks ja haluun olla varma, et kaikki ok :)
 
Nyt mä menin ymmälleni tuosta sokerirasitustestistä. Mun ikämittari huutelee jo 37 vuotta:grin ja viimeksi neuvolakäynnillä todettiin ettei sellaista tehdä...okei suvussa ei mitään viitteitä diabetekseen ja fyysinen kunto sekä painoindeksi on hyvät. Noh, ensi vkolla on neuvolalääkäri, joten täytyypi kysellä lisää...

Mut kuulkaa kylläpä oli loistava Metallican keikka eilen "kesäisessä" Hietsussa, unohtu migreenit ja päänsärytkin hetkeksi. Eikä "pieni" sade tai tuuli haitannut, kun oli pukeutunut kunnolla varatumppuja ja villasukkia myöten. Kerrospukeutuminen ja kumisaappaat oli pop! Vi niitä raukkoja, jotka pikkutennareissa ilman sukkia tai siinä ohuessa nähkatakissa siellä jammaili...
Se oli masussa kasvavan "tyypin" eka keikka ja tästä se koulutus kunnon musiikkiin alkaa:grin
 
Mulla on isoäiti kuollut diabetekseen ja olen 36 vuotias sekä ylipainoa on hieman joten pääsin (jouduin) jo rv 15 testeihin. Mutta niin olin pojastakin ja samoilla viikoilla olin silloin 29 vuotias.

Meillä Hirmeli on ollut jo lentokoneessa, tanskan maalla ja 2 viikkoa sitten moottopyörän kyydissä..... pienestä pitäen liikkeessä masussa matkustaen. :grin:grin
 
Käypähoitosuosituksissa on ne perusteet, joilla ei joudu vaikka ikää olis yli 25. Edellyttää et a) normaali paino. b) ei sukurasitetta ja c) aiempia normaalikokoisina syntyneitä lapsia. Mulla täyttyy siis nuo kaikki, niin ei kuulemma ole mitään syytä rasitukseen mennä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla sama tilanne kuin OceanSoulilla, paitsi en kyllä ollut sokerirasituskokeessa esikoistakaan odottaessani, ja olin silloin 28-vuotias. Joko se ei ollut silloin tapana tehdä ikään perustuen, tai sitten Vantaalla säästetään tässäkin.

Muoks. Lisäys vielä, että nyt on ikää jo 37 vuotta.
 
Janis77: mä täytän vasta heinäkuussa tuon 37 v. :p

Mun esikoinen oli keskonen.

Mutta se on hyvä että tutkivat ja asiaa hoidetaan.. eipä tule sitten liikaa painoa kun on tarkka ruokavalio :) ajattelin positiivisesti.
 
Täällä sokerirasitukseen passitetaan koska yli 25 ikää, ei kuulemma muuten mitään syytä olisi mennä :eek: Ja vkolla 26 sano neuvolantäti olevan paras aika. Riippuukohan nää viikot milloin käydä kokeessa juurikin iästä, sukurasitteista ja painosta??!
Se olis nyt 16+5 :) maha on alkanu näkyy ja kasvaa hissukseen. Ihmetelly sitä ja viikon työtunteja! Pikkusen ylitöitä mut nyt viikonloppuvapaa!!!! :grin
 
Kyllä mäkin siihen rasitukseen menisin, jos siihen syytä näkisin :) Ja passittaahan ne sitte jos paino alkaa hurjasti nousemaan. Mulla tuli ekassa raskaudessa 9kg ja tokassa 11kg, lähtöpaino BMI 20. En usko et nytkään ylimäärästä ehtii tulla, täl hetkel rv 16+5 ja painoa +1kg. Kyllä mä todella menisin jos tarvetta olis, en itsekkyyttäni jätä menemättä :)

Meillä oli tänään kuopuksella ekaa kertaa kaveri yökylässä, ja kyl on saanu paimentaa noita kahta ~4-vuotiasta. Liikaaki vissii pomppinu perässä, ku nyt supistellu koko illan kivuliaasti... Tai no parin tunnin ajan, mut kuitenkin. Nooa potkasee kyl aina supistusten välissä, mut kyl silti taas pelottaa, et mitä jos ei pysy kyydissä... Mul on lääkäri ti tai ke, tarkotus olis sinne asti odotella, mut jos tää jatkuu näi tiheenä ni pakko soitella synnärille huomenna... Pitäis vissii kellottaa, ni osaa sanoa muutaki ku et vähä välii supistaa ja sattuu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuttu joutui sokerirasitukseen kun oli 20.viikon jälkeen BMI noussut yli 25, muuten ei olisi ollut mitään syytä :confused:

Täällä on alkanut pesänrakennusvietti oikein kunnolla :D lastenhuoneesta aloitettiin poistaan tapetteja ja olisi tarkoitus maalata se. Muutenkin tuntuu että pitäisi koko koti laittaa uuteen uskoon uutta tulokasta varten :D onko muilla jo ollut vastaavaa? :)
K
OceanSoul83, toivottavasti kaikki hyvin ja koita ottaa nyt vähän rauhallisemmin! :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top