Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yritin hommata alkuvuodesta henkkamaukalta äitiyspikkareita, mutta ne ei ikinä saapuneet postissa. Ehkä ihan hyvä, koska olen selvinnyt tähän asti hyvin ihan normi pikkareilla, joskin osa on koon-pari normaalia isompia. Olen kyllä ahtautunut vanhoihinkin pikkareihin, jos ei ole mitään kovin ihoa nuolevaa ollut päällä.

Noita äitiysliiviasioita pitäis alkaa muutaman viikon päästä miettiä. Yks tuttu tarjosi omia imetysliivejään, kun hän ei niitä ehtinyt juurikaan käyttää kun imetys loppui jo. Mun mielestä se tarjous oli kyllä jollain tasolla vittuilua, koska sillä oli niin järkyttävät kannut ettei nää mun tissit kyllä ikinä sellaisiks paisu. o_O Tai jos paisuu, niin sitten ne on kyllä imetyksen loputtua niin räjähtäneet rukkaset että mä vaivun varmaan epätoivoon...

Pitäisi kyllä tuolle liiviasialle tehdä jotain, raskausaikana ei ole juuri rinnat kasvaneet tai ehkä puolikokoa (valmiiksi isompaa mallia) ei mitään hajua millaiset näistä mahtaa tulla kun maito sitten nousee, mies varmaan menee entistä enemmän sekaisin :D
Kai se on pakko ostaa vaikka yhden kupin isommat, miksi ei voisi vaan tietää etukäteen mitä tulevan pitää :cool:

Mun tissit pelottaa mua :D
Mulla kun lähti se maito nousemaan niin tuli ihan järkyttävät tykit ja tuntui, että ne räjähtää.
Pumppu piti olla joka paikassa mukana.

Nolotti aina jotenkin, kun oltiin miehen kavereiden kanssa ja tissit vaan yhtäkkiä kasvoi ja jätkät vaan tuijottaa ja naureskelee. Jouduin mennä toiseen huoneeseen pumppaamaan ja siitä kuului aika kova äänikin ja itsestäni tuntui ihan kuin olisin ollut jokin lehmä..

Nyt mulle on kyllä ihan sama, vaikkakin ei se siltikään tunnu mukavalta ajatukselta, että muut kuuntelee kun pumppailen.

Mun pitäisi kyllä ostaa itsekin jo uudet liivit, pikkasen pursuu nämä omat melonit :p

Perskutarallaa, mun pyykinpesu ei nyt ota kyllä onnistuakseen: kattelen täsä kun, kaikki ihanat pikkuruiset vaaleanpunaiset vauvasukat on liiskautuneet tonne pesukoneen luukun tiivisteen väliin muun pyykin pyöriessä iloisesti. Ei taida tulla puhtaita sukkia, pitää laittaa ens kerralla pesupussiin näemmä.

Ja sitten taas tyhmä kysymys viisaammille: pitäskö/kannattaisko noista vaatteista leikata noi lippulappuset pois vai ei? Ku välillä vaan omista vaatteista huomaa, että leikattu lapunrepale kiusaa kokonaista lappua enemmän. Mutta sitte taas esim. Name Itin vaatteissa se lappuarsenaali on aivan järkky.

Ja hei, mä kävin kans Lidlissä liiviostoksilla; olipa nätit lohenpunaset pitsihörhelöt ja mukavat päällä. Tosin tarjous tais päättyä eiliseen...-kö? Olisin itekin käynyt ostamassa muutamat lisää.

no se on ihan omista mieltymyksistä kiinni leikkaako ne laput vai ei, mä en ole leikannut mistään kun ei ne ole lasta hanganneet :)

Tissi asiaan sillon ku odotin ekaa niin mun tissit ei raskaana ollessa kasvanut, koko raskauden oli 75C liiveissä ja ne oli vallan pätevät, sit synnytyksen jälkeen kun nousi maito niin liivit oli 75DD ja imetyksen loputtuaa jotakin 75C ja D:n väliltä

Mulla esikoista odottaessa tissit kasvo koon verran ja kun maito nousi kunnolla, niin varmaan kaksi-kolme kokoa :confused: Oli sellanen well-hello-mrs-Parton -fiilis kun katoin peiliin sillon :grin Onneks se pahin tasaantu parissa viikossa.... Mutta pumppua mäkin kannoin joka paikkaan ja oli niin lehmä olo =/ Näissä jälkimmäisissä ei onneks oo juurikaan kasvanu, tai ainakaan ei isompia liivejä oo tarvinnu hankkia. Ehkä on hieman täyteläisemmät, imetysten jälkeen kun ei juurikaan täytettä ollu :sad001

Mäkään en oo jaksanu lappuja leikellä, ei oo tuntunu lapsia häiritsevän enkä mä omistakaan leikkaa.

Tänään on tullu vähän veristä vuotoa ja pari kipeempää supistusta. Pitäs varmaan alkaa laittaa noita vaavan kamoja valmiiksi pikku hiljaa.... Energiaa ei vaan tunnu taas riittävän yhtään. Väsyttää niin peijakkaan paljon koko ajan:oops: Koulun pääsykokeisiinkin pitäs lukea, mutta ei tuu siitäkään mitään, Harry Potter on paljon mielenkiintosempi :grin

On muuten kiva, kun alkaa porukka jäämään kotiin, niin on paljon aktiivisia kirjottelijoita ja luettavaa :)

Hui zeni, säkö meinaat lähteä synnyttämään jo:eek:? vai onko sulla aiemminkin tullut veristä vuotoa? (mä yhdistän verisyyden aina siihen viimeistään huomenna tapahtuu-tilaan..)

Meillä taas lapset leikkaa jo itse laput vaatteista pois:grin, herkkäniskoja on kaikki. koot vaan häviää samantien, eli mitään jälleenmyyntiarvoa ei ole-eipä siinä, en mä kyllä jaksaiskaan..:rolleyes:

Siis, jos veristä vuotoa tulee niin eikö silloin pidä mennä sairaalaan näytille?? :eek:

Mä olisin halunnut myös hakea jatko-opiskelupaikkaa, mutta ei todellakaan näillä kouluhommilla ja näillä aivoilla tai tällä stressimäärällä opiskella mihinkään pääsykokeisiin... :oops:

Se lidlin tarjous on vielä tänään. Itse äskön juuri kipaisin hakemassa yhdet semmoiset punaiset imetysliivit, yhdet mammahousut ja pari mammapaitaa :) Ja mukaan tarttui myös vauvalle pari bodyä :) Ensimmäiset uudet vaatteet mitä vauvalle ostin :)

Ei tätä niin paljoo tuu, että sairaalaan pitäs mennä, siis pikkarisuojaan vähän ja vessassa pyyhkiessä vähän. On tullu aikasemmissa raskauksissakin (ja tässä alussa) ja ei sillonkaan mitään kummempaa oo ollu, kuin että paikat alkaa kypsymään. Tää vauva vaan tahtoo pitää äipän varpaillaan ja saada mut laittamaan paikat valmiiksi :wink. Mutta toki siis menen näytille jos tätä tulee enemmän ja supistukset yltyy.

Näin me ollaan erilaisia! Ja onhan se hyvä jos alkaa paikat valmistua jo- täällä kärsitään siitä vamistautumattomuudesta, kun ei paikat yhtään kypsy, kestää loppukiri kauan..

lidlin tarjouksissa vaan on aina se "niin kauan kun tavaraa riittää" -homma; en si oo jaksanu sinne hosua kun siältä on kuitenkin jo koot loppu...

mä elän jotain kummallista seesteistä välikautta.kouluhommat pulkassa mut vikat vauvahommatkaan ei hotsita,niin päivät vaan menee johkin o_O fiiliskin on vähän semmonen semi-plää,en oikein jaksa keksiäkään mitään repäsevää tekemistä.kuhan oon olemassa...hiljasta on.
huomenna sentään jotain kun pääsee poikkeen kotikaupungissa; vika graduryhmä=koulupäivä tossa mestassa. mut jotenkin sekään ei tunnu miltään :p

vauva on päättäny ny pungertaa ittensä ulos persus edellä mun palleasta.au.hieman epämukavaa.

Täällä jatkuu sairastupa pikkumiehen kans. Raasulla hirvittävä yskä ja lämpöilee:( ite just mietin että jos tuo röhä tulee mulle niin pitänee käydä ostamassa jotain tena ladyjä kun pissat tuossa housuun tulis;) nytki jos aivastaa niin pitää olla tarkkana:)
Mulla tänään ollu valkovuoto vähän vaaleanpunaista.... Tänään esikoisen kans ylä-asteen vanhempainiltaan:eek:

Tsemppiä Mamabirdille ja toivottavasti löydät jostain apuja teidän tilanteeseen! <3
Meillä tehdään kotona täyttä häkää vielä remonttia ja jotenkin kaikki vauvajutut vaan jää ja jää.. Alkaa paniikki iskeen hiljalleen kun ei oikein hotsita tänne remonttipölyn keskelle alkaa mitään vaatteita pesemäänkään. Mut mä luotan siihen, et tää ei tuu ulos yhtään ajoissa! Ei vaan oo varaa tulla tai sitten kotiudutaan keskelle työmaata ilman vessaa ja keittiötä ja hillitön hiontapöly kaikkialla :/ Tänään 34+0 :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jestas, muutama päivä poissa koneelta niin jo on tullut tekstiä... Perehdyn niihin paremmin vähän myöhemmin.

Nyt ei muuta ku omanapaisuutta. Kärvistelin su-ma reilu 14h vattataudissa, reilu -4kg. Nyt edelleen (ke) ällö, heikko olo. Abaut kaikki närästää, mikään ei maistu. Tää on mitei hirveempää ku alkuraskauden pahoinvointi... Ja huomenna töihin, plaah!
Ja kaiken huipuks sain kelalta päätöksen äippärahoista, ne on laskenu sen 4kk mukaan! Ei siis 6kk niinku luulis. Kiva sit alkaa soitteleen nykystä ja entistä palkkista läpi, ei onneks tarvi tehdä sitä oikaisu/valitus kirjelmää, ainaka vielä.

Ei helvetti, nyt on pakko avautua, kun sana KELA saa mut heti kiehumaan..
Mä inhoon, kun joutuu olla tekemisissä sen systeemin kanssa.
(Vaikka saadaanhan me olla kiitollisia, että meillä on tämä systeemi, mutta kuitenkin....)

Aina kun koittaa kaiken tehdä oikein, niin AINA sieltä tulee jotain paskaa.
Omalla kohdalla unohtivat sitten kertoa, ettei mun itse olisi palkkalaskelmia pitänyt vanhempainrahaa varten viedä sinne, että työantajan sen pitää tehdä. Annoin vielä ne mun paperit suoraan sille virkailijalle, perkele, eikä sanonut ettei ne kelpaa..

Ei siinä mitään, mutta kun jouduttiin hakemaan myös (onneksi vain vähäksi aikaa) yleistä asumistukea. Ihmettelin kun päätöstä ei tullut, kun haettiin jo viime kuussa hyvissä ajoin. No, eipä voineet sitäkään sitten kertoa paikan päällä, että sitä päätöstä varten tarvitaan tietää mun vanhempainrahan määrä.

No minähän tietty olin siinä luulossa, että olin ne tarvittavat paperit toimittanut kunnes tuli viestiä, jonka vahingossa näin omilla kelan sivuilla, kirjettä eivät lähettäneet jostain syystä, että mun palkkalaskelmat ei kelpaa..

Noh, soitto työpaikalle...
Ja sitten vielä työnantaja lähetti ne tiedot mulle, kun sen olisi pitänyt pistää ne netin kautta suoraan Kelaan.
Onneksi tajusin käydä tänään Kelassa kysymässä, että oliko tiedot tulleet vai pitääkö antaa ne mulle lähetetyt paperit.

Jäi nyt tämän kuun asumistuki saamatta.
Takautuvasti se tulee (mikä määrä sieltä ikinä sitten tuleekaan), mutta kamalaa maksaa vuokra myöhässä.

On osunut kohdalle niin paljon huonoja kokemuksia Kelan suhteen, että aaargh... :mad:

Sanko, toivottavasti pystyt olla uuvuttamatta itseäsi. Kuulostaa aika hurjalta taudilta.
Ettet sitten pökerry sinne töihin :oops:

Kiva kyllä, kun täällä on keskustelu taas piristynyt. :) Täällä päin tosiaan on mahatautia, oon vähän jännityksellä odottanut, että paukahtaako päälle. Flunssa ainakin iski, nyt iltaa kohti tukkoisuus ja kurkkukipu vaan pahentuneet.

Mäkin sain just kelalta päätöksen rahoista. Ei mitään hajua, että saanko sen mitä kuuluukin... En mä tiedä, että miten sen tarkistaisin. :oops: Muakin vituttaa asioida sinne suuntaan, niin ei paljon huvita alkaa mitään valituskirjeitä tekemään.

Takaisin