Toukokuun tuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mimmus

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marrasmammat 2017
Jos tehtäis tännekin jokaiselle kuukaudelle oma alotus, niin pysyis keskustelut lyhyemmissä mitoissa ja helpommin selattavina. :)

Pelottaa. Valtavasti.
Mulla meni eka raskaus rv9 kesken. Toinen raskaus menikin sitten pitkälle yli puolenvälin, ennen kun uskalsin luottaa siihen, että kaikki on hyvin.

Nyt kuulostelen koko ajan oireita ja menkkamaiset kipuilut säikäyttää, vaikka tiedänkin niitten kuuluvan raskauteen.

Oon onnellinen, että mulla on ajoittain todella kovaa väsymystä ja huonoa oloa, ne auttaa uskomaan, että mini on kyydissä ;)

Jee, eka neuvola-aika varattu, 28.5!
Kolme viikkoa enää ;) Sillon ei tosin kyllä vielä varmaankaan kuulu sydänäänet, joten tekis kyllä kamalasti mieli mennä varhaisultraan tarkistamaan tilanne..

Ootteko vielä kertonu raskaudesta kenellekkään?
Me mielellään ootettais sinne rv12 hujakoille, mutta mä oon lähdössä ens viikolla mun siskon ja meidän veljen tyttöystävän kanssa tyttöjen kevätretkelle ruotsiin, joten luulen että mun on siellä reissussa kerrottava niille. Ja tietty sit on kerrottava myös veljelle. Eikä sitten viiti jättää enää sisaruskatraan viimestä pimentoon, joten tarttis kertoa myös pikkuveljelle.

Mut ehkä me muuten maltetaan pitää matalaa profiilia ;) Meiän äiti asuu suht kaukana, joten suunnittelin, että lähettäisin sille ekan ultran jälkeen kortin, jossa on ultrakuva ;)

Mä oon töissä kertonut mun ainoolle naispuoliselle työkaverille, jolla myös on yritys päällä. Pääsee vähän jakaan tuntojaan. Myös äidilleni kerroin. Ollaan niin läheisiä, että sille on pakko kertoo aina kaikki heti. Muille en viitti kertoo ennen ku saa jonkun varmuuden tähän raskauden tilaan. Jotenki hirveen epävarma olo, mutta pakko se kai on uskoo, että raskaana ollaan ja että kaikki on hyvin. Peruspessimisti luonteeni vaan aina pelkää sitä pahinta :(

Mulla on jotenki vielä niin epätodellinen olo tästä raskaudesta, ettei sitä ees oo kunnolla tajunnu. :D Ens viikolla varhaisultra, ja jos siellä näkyy elävä tyyppi ja sykkivä sydän, niin kyllä se varmaan sit on lopulta tajuttava! :) Mutta jos siellä näkyy asioiden olevan huonosti, niin varmasti siinä vaiheessa viimestään tajuaa, mitä on menettäny. :/ Eli ensi viikolla tää asia tulee lopullisesti tajuntaan, hyvässä tai pahassa.

Mulla oireena ollu palelua, väsymystä ja nyt vähän pahoinvointiakin. Aluksi oli semmosta jännää tunnetta mahassa ja menkkamaisia kipuja.

Oon kertonu muutamalle kaverille. Vanhemmille ja sisaruksillemme kerrotaan varmaan ton varhaisultran jälkeen, kun nähdään lopulta kasvotusten.

Me ollaan ajateltu kertoa vasta sitten 12. viikon ultran jälkeen, vaikka varhaisultrassa käydäänkin. Kuitenkin sitten on vielä se keskenmenoriski varhaisultran jälkeenkin.

Kauhean pelottavia on nämä menkkamaiset tuntemukset mahassa :o Loppuisivatpa.

Minulla olisi varhaisultra parin viikon päästä. Silloin omien laskujeni mukaan pitäisi viikkoja olla 7+4. Ensimmäisen viikon plussauksen jälkeen olin lähes oireeton, vain pientä nipistelyä alavatsassa. Nyt pari päivää sitten alkoi väsymys, rintojen arkuus ja lievä ällötys. Ainakin vielä siis on mennyt aika helpolla.

Tähän mennessä olen kertonut kahdelle kaverille, joiden tiesin harkitsevan yritysten aloittamista. Halusin kannustaa puuhaan. :) Äidille kertonen tuon ar-ultran jälkeen. Pääosin muille varmaan vasta, kun viikkoja tulee 12 täyteen. Jonkin verran tullee jo aikaisemmin sellaisia tilanteita, että pääsee helpommalla, kun vain kertoo. En haluaisi muutamaa kivaa juttua jättää väliin vain sen takia, että alkoholin juomattomuudesta tulisi liian suuri haloo, jos menisi paikalle. Niin ja töissä olisi tarkoitus kertoa vasta, kun palailen kesälomilta.

Luin tänään yhden terkan kirjoituksen keskenmenopelosta, ja se sanoi, että vaan noin 10% jo todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. Eli tosi pienet prosentit enää tässä vaiheessa, 90% siis nuista jo ennen 4+0 viikkoja. Mua ainaki helpotti :) Prosentteja tuosta pienentää vielä se, että on nuori odottaja.

Oon myös nyt yrittäny ajatella, että oon raskaana kunnes toisin todistetaan! Kun ei ole vuotoakaan nii ei taida olla hätää :) On jännää ajatella, että meille tulee tammivauva! En yhtään osaa sitä sisäistää...

Mies keksi, että tästä lähtien aina, kun tulee kotiin, hän kysyy sekä minulta että vauvalta mitä kuuluu :D Tänään se kattoi vaunujakin jo. Ihanaa kun se on niin innoissaan. Toivottavasti vaan ei joudu pettymään...

Heippa kaikille!

Kävin tuossa jo kirjoittelemassa tuonne tammikuun odottajiin ja listaukseen :) Meillä yritys alotettiin 11/11 ja nyt eilen dpo 11 digi testiin "raskaana 1-2" <3<3 Ihanaa! Nyt vasta tuntuu että rupeaa asiaa hetkellisesti tajuamaan, parin päivän testien haamutteluista ja plussista huolimatta viime päivät menneet ihan epätodellisissa merkeissä eikä ole asiaa pystynyt vielä sulattamaan!

Keskenmeno todellakin pelottaa vaikka en onneksi sitä koskaan ole joutunut kokemaan, mutta liiaksi siitä kuitenkin lukeneena se pakostikin käy aina välillä mielessä :( Eilen säikähdin kun vessassa pyyhkiessä tuli aivan aavistuksen sellaista tooooosi haaleen punasta tuhrua paperiin, onneksi vain sen kerran, mutta silti se säikäytti :( Käsittääkseni kuitenkin ihan normaalia tässä vaiheessa, näin ainakin nuo kaikki raskaudesta kertovat kirjat ja kuulema puheet väittää!? onko muilla ollut vastaavaa?

Myös nuo inhottavat menkkakrampin tuntuset kivut on pelottavia, mulla niitä oikeastaan tulee vain jos kävelen tai käännähdän rivakkaammin..kuten portaissa ym...Mutta ne silti säikäyttää tullessaan! Esikoistamme kun ootan niin kaikki on niin uutta ja epävarmaa!

Uutiset ollaan kerrottu molempien perheille koska heidän tukensa tarvittaisiin silloinkin jos jotakin tapahtuisikin ja minun yhdelle ystävälle joka hänkin raskaana rv12 ... voin sitten hänelle uskotua jos jotain tulee ! :)

Nyt täytyy vain antaa ajan kulua ja rentoutua sekä nauttia odotusajasta!!! En malta oottaa kun massu rupeaa kasvamaan!!! <3<3

Joo keskenmeno pelottaa täälläkin, vaikka yritän nautiskella joka hetkestä :(
Viikkoja en vieläkään siis tiedä (oma arvio on et jotain 5-7 väliltä), mut nyt jo sektioarven kohdalta on ruvennut tuntumaan sellasta tuikkimista..´En tiedä, et joko se näin aikasessa vaiheessa voi tolleen tuntua vai kuvittelenko mä vaan...?
Mä oon kertonut jo töissä työkavereille, koska joudun käsitteleen esim sellasia reumalääkkeitä ja eturauhassyövän hoitoon tarkotettuja lääkkeitä, joista on haittaa sikiölle.. Ja sen lisäks joutuisin altistuun tupakansavulle, kun osa meidän asiakkaista tupakoi sisällä.. Kerroin raskaudesta ihan sillä, että mun ei tarvii nyt mennä niihin tupakki-paikkoihin, eikä käsitellä vaarallisia lääkkeitä.. Nooh.. ja joo.. Koko suku tietää kans, koska mun mies ei malttanut pitää suuta supussa :D
Hassua et mun mies, joka sano mulle jo esikoista oottaessani et "ei sit enempää lapsia.. kolme mulle saa riittää" (kaks ennen mua tehtyjä..) on nyt niin into piukeena, et ei malta pitää yhtään mölyjä mahassaan tän raskauden suhteen.. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kyllä kaikki tietää, et mennään niin vähillä viikoilla, et mitä vaan voi vielä käydä..
Voikaahan mammat paksusti :) Pitää lähteä kylvettään tuota junioria..

Iltaa kaikille!

Onko kellään muilla yhtä tukala olo kun täällä :)? Ylävatsa on kuin potkupallo ja närästää, hengästyttää helposti ja tuntuu ettei kunnolla saa vedettyä henkeä..varmaan hengitysvaikeus johtuu eniten siitä närästyksestä mutta silti tukalaa oloa on riittämiin :(

En oikeen osaa sanoa johtuuko alkuraskaudesta vai siitä sunnuntaina sairastetusta mahapöpöstä..:O !!? Muilla vastaavaa?

Tukalaa on täälläkin MarinaMelina..
Mulla on iltapahoinvointia ihan samalla tavalla kun esikoisestakin. Tää ilta on vietetty lähinnä pönttöä halaillen.. :/ Viimeks oksentelut loppu joskus vkolla 15. Mä todella toivon, ettei nyt kestäis niin kauan.
Maha on turvonnut ihan palloks ja väsyttää.. Mut muuten ihanaa ;)
Edelleen mä oon kuitenkin pääasiassa vaan tyytyväinen, että on oireita :))

Bamboo, tyytyväinen ollaan täälläkin että oireita on, varmaan oisin peloissaan jos ei ois mitään merkkiä tulokkaasta :) Lähinnä mietin vaan että onko tää turvotus ja närästys mahapöpön jälkimaininkeja vai ihan asiaan kuuluvia oireita? Voipi olla niiden sekotus! .. jospa tää tästä, ja tärkeintä että kaikki tuolla masussa on hyvin, muulla ei niin kovasti väliä!

Mullakin iltasin tulee aina samoihin aikoihin huono-olo, oksentanu en oo mutta etova olo on siihen asti kun menee nukkumaan... toivottavasti menis näin ettei liioin tarttis oksennella, mutta kun ollaan niin alussa niin eiköhän se pahoinvointi meikäläisenkin saavuta :/

Kyllä tää on jännä miten päiväpäivältä tää enemmän iskostuu tonne tajuntaan ja osaa jo aatella eteenpäin, ihana muuten toi vastasyntyneen kylvetys video!! <3

Keskenmeno pelottaa todella paljon. Meidän raskaus on alkuunsaatu hedelmöityshoidoilla ( 1.IVF:n tuoresiirto) ja olisi todella suuri pettymys, jos se menisi kesken.
On muuten mukavaa, että tammikuisissa on paljon muitakin lapsettomia onnistujia. :)
Digitestin mukaan raskaana ollaan (1-2) ja eilinen haamukin on puikkotestiin vahvistunut.

Tukala olo on täälläkin. Oon kyllä miettiny että johtuuko mun ylävatsakivut ja koko vatsan turvotus ovulaation aikaan arvellusta gastriitista eli mahahaavan esiasteesta. Jouduin siihen lääkkeetkin lopettamaan kun tulin raskaaksi... Tänään on ollut kyllä vähän helpompaa, joten luulen, että raskaudesta johtuu.

Tukalaa on myös, kun palelee ja pissattaa niin usein. Ja jos antaa nälän tulla niin pian on oksentaminen lähellä. Onneksi kertaakaan en vielä ole oksentamaan joutunut!

Oi, Rätti, onnea IVF-plussasta :) Pidemmän yrittämisen jälkeen plussa tuntuu niin hyvältä, mutta toisaalta menettämisen pelkokin on ehkä isompi kuin heti raskaaksi tulleilla. Kauanko te olette raskautta toivoneet? Meillä reilut 1,5 vuotta. 19. kierto toden sanoi :D

Untamoinen kirjoitti:
Oi, Rätti, onnea IVF-plussasta :) Pidemmän yrittämisen jälkeen plussa tuntuu niin hyvältä, mutta toisaalta menettämisen pelkokin on ehkä isompi kuin heti raskaaksi tulleilla. Kauanko te olette raskautta toivoneet? Meillä reilut 1,5 vuotta. 19. kierto toden sanoi :D

Kyllä tämä aika lailla tunnevyöryn on aiheuttanut. :) Jännittää kamalasti, kun vasta maanantaina tulee punktiosta kaksi viikkoa. Silti ihan selkeää plussaa testeihin on piirtynyt.
Meillä yritettiin yli kaksi vuotta. Kierroista en edes enää tiedä, kun lopetin laskemisen joskus viime syksynä, mutta epäilisin että n. 25. toden sanoi. :)

Voi Rätti, aika samoilla kuvioilla mennään ;). Meilläkin IVF (+icsi) ja tuore siirto nyt mahassa kasvamassa tai kaksi, selviää varhaisultrassa :). Edellinenkin neiti sai alkunsa samalla konseptilla. Kyllähän tämä aika epäuskoista on, mutta nyt alkaa pikku hiljaa jo muistamaan, että on raskaana.

Mulla on oikeastaan tänään tullu ensimmäsiä kunnon oireita palelun ja vatsan nippailun jälkeen. Tänään on ollut kuvottava olo läpi päivän, aivan tajuton väsymys ja vessassa saa laukkua tuon tuostakin.

Tohtiikohan tänne tulla edes tämmöset ei juuri edes yrittäneet kun tuntuu nii moni olevan semmonen et on joutunu kaikkia apua ottamaan.. 

Mut siis tosi tosi tosi varovaisesti ja tosi tosi tosi haamulla mukaan perkimässä olisin.

eli siis kolmas mukelo olis tuloillaan, esikko 06 ja tosikko 08/11, eli ei paljoa kyl olla yritetty.

Viikolla tuli kai kiinnitys vuotoa yhtenä päivänä, aivan ruskee vuoto oli ja ehkä just teelusikallinen tuli koko päivänä ja viikkohan ei sit tietty olis kun ehkä 3 jos sitäkään. esikosta tein ekan haamu viivan alle 3 viikolla (lasketusta ajasta laskin et olis alle 3 kun laskettua aikaa loppujen lopuksi siirrettii kuukaudella eteenpäin) olishan tietty viel voinu odottaa ja varmistaa asia, mut en millään malta kun tää on nii uskomatonta.. 

Heippa tammimammat!

Mie en ole kerenny täällä käymään kun ihan vaan lukasemassa, ollu niin sairas työviikkko takana että oksat pois!  En oo kerenny käymään kotona kuin nukkumassa...

Siala:
Sekaan vaan, eikai se katso kuinka pitkään sitä yritetty on, yhtä toivottuja ne siitä huolimatta on olipahan ne tullu nopeesti tai pitemmän reitin kautta :)

Kuten jo tossa yllä mainitsin ollu ihan hullu työviikko ja silläpä mä en oo kerenny ees mitään oireita potee, eli tuntuu et en raskaana oisikkaan, kun ei tosiaan ole oireita, muuta kun pieni väsymys, mut se nyt voi kyllä johtuu siitäki kun en oo kerenny nukkuu yössä kun jotai 5-6h maks.
Eli täällä vointi on ollu mitä mainoin, ja silläpä vähän pelottaa et onko mahassa ketään :(

Hienoa Zer että säkin pääsit tänne tammikuisiin meidän kaa :)

Takaisin