Toukokuun tohinat

Uskaltaudn sitten minäkin tänne kirjoittelemaan. Listasin itseni jo, mutta muuten olen seuraillut hetken aikaa keskusteluja vain taustalta. Meillehän tulee siis ensimmäinen lapsi, jos kaikki menee hyvin. Vauva on ollut pitkään haaveissa ja yritystäkin on ollut jo ihan epätoivoon asti (lähemmäs vuosi). Olin ihan valmis jo varmaamaan aikaa tutkimuksiin, mutta kas kummaa - viikko tästä päätöksestäni tuli testiin kaksi viivaa! Tänään alkoi 9. viikko ja vaikka itkuja on itketty mm. erinäisten vuotojen takia, olen silti luottavaisin mielin. Ensi viikolla on ylimääräinen lääkärikäynti, jossa ultrataan mahdollista syytä viikkokausia kestäneille vuodoille ja melkein heti sen perään ensimmäinen neuvola.

Meillä on sinänsä hyvä ja turvallinen tilanne, sillä kävin pari viikkoa sitten päivystyksessä runsaan kirkkaan verisen vuodon takia ja päivystävä lääkäri totesi gynekologisessa tutkimuksessa kaiken olevan, kuten pitääkin ja halusi vielä ultrata varmuuden vuoksi. Kohdusta löytyi pieni möykky ja syke. Sen enempää lääkäri ei osannut sanoa mistään mitään, kun oli yleislääkäri, mutta sykkeestä hänkin oli aivan varma. Neuvoi vain jäämään odottamaan neuvolalääkärin aikaa ja neuvolakäyntiä, sekä ottamaan rauhallisesti ja seurailemaan vuotoja, jotka ovatkin nyt pysyneet erittäin niukkoina ja kivuttomina. Raskausoireet ovat lisääntyneet potenssiin kymmenen tässä parin viikon aikana ja myös pahoinvointia on alkanut olla ihan huolella.. Täytyy siis vain uskoa, että kaikki on hyvin ja homma etenee. :)

Uskomattomin asia tässä kaikessa on se, että minulle selvisi myös erittäin hyvän ystäväni olevan raskaana lähes samoilla viikoilla itseni kanssa! Parhaassa tapauksessa olemme yhtä aikaa synnärillä. Ihanaa, kun on joku, jonka kanssa odottaa ja jakaa kokemuksia. Hänelle lapsi on jo toinen, joten saan häneltä paljon tukea ja neuvoja. On ollut hyvin yksinäinen olo kaiken tämän uuden kanssa, sillä emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekään (paitsi odottava ystäväni tietää). Mies ei tietenkään pysty ymmärtämään kaikkia olotilojani jne. kun raskaus ei ole hänelle vielä mitenkään konkreettinen asia. Onneksi siis kävi tällainen iloinen sattumus yhteisestä odotusajasta hyvän ystävän kanssa. Kaikki sormet ja varpaat ristissä vain, että molemmilla menee hyvin ihan loppuun asti. Yritystä on molemmilla ollut pitkään ja lapsi on molemmille hyvin hyvin toivottu. Pitkä yritysaika ehkä tekeekin tästä vielä hassumman yhteensattuman..
 
Tervetuloa mukaan elaffy! Me yritettiin toista lasta melkein 3 vuotta, että ei tuo yhden vuoden yritys vielä kovin pitkä aika ole. Tunnenpa yhden parin, jotka yrittivät 8 vuotta (eikä heidän pitänyt saada lasta) ja nyt on lapsi syntynyt. Ihmeitä voi siis tapahtua. Yhdessä hyvän ystävän kanssa odottaminen on ihanaa. Itsekin meinasin vuosi sitten päästä kokemaan saman, mutta sitten tulikin keskenmeno. Toivottavasti nyt ei tule.
 
Tiedän, että vuoden yrittämine ei ole oikeasti edes pitkä aika. :) Meillä odotusaikaa lisäsi toki vielä se, että itse sairastan pitkäaikaissairautta, jonka lääkitys piti ajaa alas ennen kuin yritystä voitiin edes aloittaa. Turvaraja lääkityksen loputtua on 6kk. Eli odottelua tuli tuo noin 1,5v meille. Ja kyllä - se voi tuntua ikuisuudelta! Etenkin, kun yrityksessä oli vielä omia pieniä ongelmiaan ja ehdin jo pelätä, ettei lasta luomuna saada ikinä alulle. Jokainen, joka on ollut vaivakuumeen kourissa, tietää, miltä odottaminen pahimmillaan tuntuu.

Täytyy olla kiitollinen siitä, mitä meille annetaan. Toivotaan todella, että kaikki menee hyvin.
 
Tervetuloa elaffy! Onnellista odotusta teille :)

Ja tuo on kyllä totta että vauvakuumeiselle odottamisen odottaminen voi tuntua ikuisuudelta, oli aika mikä tahansa.

Mä ehdin tätä kakkosta kuumeilla hikiset KAKSI kuukautta ennen plussaa :rolleyes: Ja kyllä ne parit menkat mitkä ehti tulemaan sai mielen aina hetkeksi matalaksi. Kun tosiaan mitään muuta ei toivonut niin paljoa kuin raskautta, niin eipä siinä lohduttanut mitkään kesän terassisuunnitelmat tai jotkut tulevat ryyppyjuhlat... Ja kai raastavinta on se epätietoisuus. Musta ainakin tuntui mahdottomalta tehdä tulevaisuuden suunnitelmia kun ei voinut tietää onko raskaana viikon, kuukauden, vuoden vai 5 vuoden päästä.
 
tervetuloa elaffy, me yritettii vajaa 3v lasta ja samassa kierrossa ku saatii kuulla ettei luomusti tule lasta ni sain 2 viivaa ja viime perjantaina todettiin syke ultrassa, mulla tukilääkitys ku näihin lähes 3 vuotee sisältyy 5 keskenmenoa, nyt oottelen nt ultraa joka on 6.6. meilläki miehen on vaikee konkreettisest ymmärtää mun tunteita ja tunnetiloja olosta puhumattakaan mut kyllä hän kyselee et mitä milläki viikolla tapahtuu jne. ja nyt kun oon ekan kolmanneksen vuodelevossa ni saan levätä, hän laittaa ruokaa, siivoaa jne.
 
voisin varmaan tänne tuoda vähän kevättä mein pihalta, viiniköynnös on vauhdilla kasvattamassa rypäleterttuja kun vaan nyt kypsyis ja rypäleet kasvais kokoa kunnol vielä ku viime talvena leikkasin jonkin verran ni innostu tekeen terttui tänä vuonna oikei kunnolla...myös hunajameloni on kovaa vauhtia kasvamassa kuten istuttamieni kukkien siemenetkin jotka ovat jo itäneet.

photo0250.jpg
 
Ah ihanaa! Voi kun olisi jo kesä ja lämmintä täälläkin! Tällä viikolla satanut räntää ja tuulee kamalan kylmästi. Kohta pitäisi alkaa kesäloma... No jospa siihen mennessä kerkeis kesä tullakin.
 
Tuosta teidän ilmastosta ja viiniköynnöksestä muunmuuassa.
Mun viiniköynnös paleltui talvella, ja muutenkin oli viime kesä sen verran viileä, ettei tullut kurkkuja ja kaaleja ja chilejä oikein ollenkaan ja tomaatit jäi raaoiksi.
Mä jos saisin valita, niin lämmintä olisi huhti-syyskuu +30 ja loka-maaliskuu +20 astetta :)
Suomen kesä on niiiiin pirun lyhyt ja kylmä kasvattaa muuta, kuin omenaa ja pottua, ellei omista kasvihuonetta.
Ja mua niiiiiiiiin tympii tämä tällainen toukokuun keli, vettä tulee, kuin saavista ja lämmintä +4. Niiiiin ärsyttävää vielä tässä vaiheessa vuotta pukea 4 lapselle välikausivaatteet ja sittenvielä kuravaatteet. Ja iltapäivällä sama juttu. Välissä vielä huuhtelet ja kuivatat ne. Huoooooooooh! Voisko se kesä jo tulla??!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
juu no meillä talvi on +14- +22, kesä on yleensä + 30- + 50, kevät ja syksy on sellast + 20 - + 36 astetta. uskon että sää siellä ärsyttää ku on aina niin epävakaa. täällä talvi, kevät ja syksy on iha kivoi kesä on sit tuhottoman kuuma ja on vaikee päättää miten päin ees olis ja missä. käy sääliks miestä ku ramadan alkaa kesäkuun puolenvälin jälkeen, no viime vuonna sillo ei ollu viel niin kuuma, kuumin aika on heinä-syyskuu, ramadan loppuu heinäkuun loppupuolella mut mulla riippuen nt ultrakuulumisista ni voi olla tilanne että jää pitämättä ku pakko juoda paljo vettä ettei pikkunen keity tuolla ja itellä tul nestehukka.
naapuri tuli taas tänää vaihteeks heti aamusta haastaa riitaa tiilistä, lanko totes päin naamaa käytä aivoja ja siirrä ne tiilet sit omalle puolelles tuosta muurin päältä jos ne sun on äläkä päätäs auo. eipä sen jälkee enää kuulunu naapurilta halaistua sanaa :) noi naapurit ku tulee hulluiks jos ne ei tiä mitä meillä on päällä milloinki, mitä syödään, mitä tehdään, millo pestää pyykkiä, millasii vaatteit, mitä kasvatetaa, mitä puhutaa, mitä tehää, millanen peito meillä on, millo herätää ja millo mennää nukkuun. koht varmaa tulevat ikkunan taakse kattomaa et millo minä ja ukko heilutellaa peittoi. ei kai mul men hermot niihi yhtää?
 
Mulla oli aikanaan sellainen jo reilusti keski-ikäinen rouva naapurina. Asuin silloin rivitalossa, ja niitä taloja oli siinä saman pihan ympärillä sitten useampia. Se rouva käveli aina sitä pihaa ympäri, hiekkatie kun siinä oli, ja kurkisteli kaikkien ikkunoista sisään, mistä vaan näki. Kerran toinen naapuri kertoi, että hän oli ollut esikoistaan imettämässä keittiössä. kun tämä tirkistelijä-naapuri oli tullut ikkunan taakse kyyläämään. EI ollut kuulema edes samoin tein jatkanut matkaansa vaan tosiaan jäänyt hetkeksi kytikselle. Mä olen ihan vakuuttunut että sillä oli iso pyörä pyörähtänyt aika railakkaastikin...
Sinänsähän naapurit on ihan kivoja, mutta kyllä on ilo saada olla omassa pihassaa täysin rauhassa! Meillä tosin niin iso pihakin, että vaikka naapureita kyllä on näköetäisyydellä, niin aina voi valita sellaisen pihan kolkan, että saa olla rauhassa.
 
juu no kunnes tän tontin omistaja rakennuttaa tuon muurin valmiiks ni naapuri pystyy kävellä sen yli helposti. sit niitten sukulainen joka asuu viistost vastapäätä vakoilee niiden tasanteelta ku 2 kerroksinen talo niillä... alkaa hiljallee mennä hermot noihi naapureihin.
 
Voi että, oispa ihana jos vois itekkin kasvattaa viinirypäleitä ja muita herkkuja! :love7Taidan tyytyä vaan yrttien laittamiseen ruukkuihin ja parvekkeelle. Tervetuloa uusille jäsenille! :)
 
just telkkarista TV 5 ja liikalihavat odottajat! Sairasta....
 
Mites muut äidit viettää äitienpäivää? Meillä mies aiko taikoo kaikenmaailman herkkuja, minun toiveiden mukaan tietenkin :wink Lahjan sain itse valita eilen kaupasta :D Tää on mulle ensimäinen äitienpäivä, ihanaa olla äiti! Meidän tyttö tuli vasta 6kk, en voi tajuta miten nopeesti tää aika juoksee..
 
Meillä isäntä ei ollut edes hoksannut että mä olen tänä vuonna äiti. :Heartred On suunnitellut mitä leipoo omalle äidilleen, kun menevät sisarustensa kanssa äitienpäivää viettämään. Isäntä alkoi sitten yhtenä iltana panikoimaan, että mitäs hän nyt mulle, niin tuumasin että jos samantien paistat lettuja niin se riittää. Ja su aamuna voi tuoda mulle takapihalta yhden tulppaanin jos haluaa kukkia tuoda... En siis niin piittaa (tästäkään) "juhlasta"..
 
Takaisin
Top