Toukokuun tohinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi oispa kiva itekkin tehä vauvalle jotain vaatetta yms, ainut vaan että osais! Minnekköhän marttojen kutomapiiriin sitä pitäis mennä että oppis :)

Niukku riippuu sun nykyisestä taitotasosta, mutta esim. garnstudiolla on hyviä ohjevideoita. Tai sitten pyydä jotain kutomataitoista (äitiä tai kaveria) opettamaan. Pelkillä oikein- ja nurin silmukoillakin pärjää jo pitkälle :)

Mä olen kans imettänyt ihan normipaidoilla. Harson laittanut eteen. Masutuubi on hyvä, jos ei halua, että maha vilkkuu.
Juhlissa tms on mulla sitten ollut imetysmekko tms viritelmä.
Narutopit on myös hyviä. Sellainen alle, ja venyttää imettäessä kaula-aukkoa ja tavallinen paita päälle, jota nostaa ylös. Ei näy maha, eikä juuri tissi ;)
Vähän imetysvaatteeni olen ostanut huuto.netistä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Poks 10+0 tänään. Alkio on nyt sikiö, jee :D. Kävin myös aamulla seulontaverikokeissa. Jostain syystä meillä on neuvolassa karsittu virtsanäytteet pois. Ei ole kertaakaan tarvinnut pissata purkkiin, toisin kuin viime raskaudessa. Mites muilla? Otetaanko teidän neuvolakäynneillä virtsanäyte?

Mulla on eka neuvola vasta viikon päästä, mutta nyt jo puhelimessa täti muistutteli että käyn vessan kautta pissaamassa purkkiin :) Eli täällä ainakin alusta asti seurataan :) Tai en tiedä, jos vaikka täti tahtoo varmistaa mun raskauden tolla testillä :p:grin

Viime raskaudessa joka kerta piti mennä vessan kautta (ja tämä siis 2013)

OLento Kyllä pitää pissiä purkkiin ja pitää itse stiksatakin ja katsoa onko valkuaista pissassa tai muuta ylimääräistä. Aika itsepalveluksi muuttunut (vielä 90-luvulla terkkari hoiti sen :D ).

Satru, meillä edelleen terkkari hoitaa sen, tai ainakin vielä viime vuonna! Nyt en tietysti vielä tiedä, kun en ole ekaa kertaa käynnyt.. :)

Ekassa neuvolassa ei tarvinnut pissiä. Verikokeelle kun menee niin virtsanäyte aamupissasta ja sit normaalisti joka nvl käynti.

Mulla on huomenna eka neuvola.
Sinne soitellessani kyselin että mitä siellä tehdään ja mulle sanottiin että tyyliin jutellaan ja täytetään papereita. Mihinköhän kaikkeen sitä oikeesti nyt pitää varautua.. :confused:

nanouk riippuu neuvolan käytännöstä mut paperien täyttöä, juttelua, verenpaine mitataa ja ehkä paino. siinä varmaan aika pitkälti mut mahollisest joissai paikois katotaa virtsa kans.

täällä ootellaa että aika kuluis ja tulis nt ultra ku meillä ei ol neuvoloita ekal kolmanneksel. tilaukseen meni ukolle tänää pähkinöitä mm suolapähkinöitä ja jogurttia, tonnikalaa yms.

Riippuu ilmeisesti kunnasta tai neuvolasta. Meillä Hyvinkäällä ei otettu pissanäytettä neuvolassa. Sain sitä varten purkin ja kolme näyteputkiloa mukaani, mun pitää viedä näyte putkiloissa seulontaa varten huomenna sairaalaan. Neuvolassa ei muuta kuin mitattiin paino, kaikki muut tiedot vaan kyseltiin multa.

kyllä on neuvolakäytännöt muuttun sitten 2005-2006 vuoden...sillo neuvolas otettii noi, verikokeisii lähetettii. joka kerta katottii paikanpäällä hemppa, paino, verenpaine ja virtsa.

Ai nii no otettii multa verenpainekin, mutta ihmettelin suorastaan, kun ei mitään testejä tehdä. Olin varautunut siihen pissakokeeseenkin (vaikkei siitä tosiaan oltu etukäteen mainittu) ja olin pissaamatta sen 4 h ennen neuvolaa. Kauhea pissahätä ihan turhaan! :grin

on kyllä käytännöt muuttun niin paljon näköjään. mun pitää varmaa yrittää muistaa nt ultran yhteydes kysästä jos vois teetättää mulla strepto b kokeen että näkee tarttenko antibioottitippaa synnytyksessä.

hohhoijaa tuota mein yliuteliasta naapuria. mies rakens tiileistä korkeamman muurin jo olemassa olevan matalan kivimuurin päälle, nyt illalla naapuri tuli haastaa riitaa ja valittamaan muurista, tuli siis iha mein pihalle luvatta valittaan ni mies soitti vuokranantajalle joka ilmeisesti sit käski naapuria pitään suunsa kii. uskomatonta käytöstä ku ei pääs meitä enää vakoilemaa ni pitää alkaa tulla toisten puolelle haastaan riitaa.

Inhottavan kuuloisia naapureita teillä Gatusa!

Oulussa on ainakin toissynnyttäjien neuvolakäyntejä vähennetty huomattavasti, mites muilla paikkakunnilla?

Ja streptohan kannattaa otattaa vielä max kuukausi ennen synnytystä, koska muistaakseni se näyte on kuukauden voimassa? Jos siis aiemmilla kerroilla tulokset negatiivisia.

juu no pitää lääkärin kans jutella siitä sitten paremmin, otan vaik mun esikkoajan neuvolakortin mukaan ku odotin esikkoa ja sanon et katoppa tuota voitko määrätä testiin sit ku on oikee aika :)

Hassua kun raskaus tulee mun ja miehen uniin tosi vahvasti. Mies näki yhtenä yönä unta että mahassa matkaava esikoinen oli syntynyt ja meille oli jo toinen tulossa ja oli unessa sanonut mulle oikein napakasti että yksi vielä mutta sitten ei enää lapsia, muuten ne ei mahdu meiän Volvoon (jota meillä ei vielä edes ole mutta mies meinaa itelleen semmosta seuraavaksi) :D :D Vähän ehkä asioiden edellä ;)

nanouk ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, ties vaikka tulisit uudestaa raskaaksi melkei heti synnytyksen jälkeen :)

Takaisin