Toukokuun tohinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keskiviikkona on meidän eka neuvola ja meinasin laittaa dopplerin tilaukseen piakkoin. Mä oon jotenkin niin innoissani tästä kaikesta, varsinkin nyt kun on pari ihmistä jotka tästä tietää niin ei tarvi kahdestaan miehen kanssa hehkuttaa :D Ja mä kun kehuin tossa vähän aikaa sitten ettei oo yhtään ollu pääkipua tai migreeniä niin arvatkaapa minkä kourissa oon tässä nyt pari päivää kitunut...?
 
Nauroin ihan pissit housussa noille raskausjutuille (tosin muutaman kuukauden päästä ei ehkä niin enää naurata, kun samat "ongelmat" on edessä) :grin
 
siis sandy kiitos linkistä nauran tääl vedet silmis, mies luulee että tuun hulluks ja mä selitän et ei ku tää teksti on niin hauska ja osuva osittain varmaanki. en tajuu miks sen mielest on niin väärin että mä nauran vedet silmis itkeäkö mun pitäs kokoajan sit?
 
Täällä alkoi eilen 10. raskausviikko eli tänään 9+1 :) En viikolla taaaaaaas neuvolaan aika. Olen vähän tälläisessä erityistarkkailussa suuremman keskenmenoriskin takia.

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Naksutiili, tykkään lisääntyvistä raskausviikoista :), en keskemenoriskistä :sad001 Saako udella että miksi näin? Vai onkohan se nyt tullut jossain esiin enkä vaan muista...

Muutenkin jännää miten yht äkkiä kaikki tuntuu olevan jo niin "pitkällä" :) kohtahan rv alkaa olemaan kaksinumeroisia! :) Tää nyt jotenkin korostuu vielä kun oma LA on loppukuusta... Viime raskaudessa oli LA just puolessa välissä kuuta ja se oli hauskaa kun oli porukkaa ennen ja oli porukkaa jälkeen :) Nyt tuntuu että tulen ihan jälkijunassa... :rolleyes::grin
 
sandy kuvitteles jos kaik menee hyvin ja sit muksut tulis samana päivänä siinä oiski tilanne, meillä ku LA:t melkei samat. millo sulla on ar ultra ja nt ultra? raskausdementia iski :) mulla esikolla oli helmikuun puolenvälin jälkee LA mut päätti tulla seuraavan kuun alussa.
 
Tuo alkuraskauden ultra on varattu 12.5 ja silloin olisi rv 7+4 :) Sitten siitä kahden pvän päästä onkin neuvola ja eiköhän silloin sitten selviä koska se nt-ultra on :) Ennen juhannusta kuitenkin.
Saas tosiaan nähdä koska vauvat päättää tulla ulos :) Toisaalta mä toivon että menis vasta 2015 vuodelle. Sit kuitenkin tuntuu hassulta että esikoisella ja kakkosella olisi ns 2 vuotta ikäeroa, vaikka todellisuudessa vain 1v ja 3-4kk....
 
mulle sama millo tulee kunha on täysiaikainen ja terve inshaAllah. nyt sit vietetää päivät loikoillen ku muuta ei saa tehä... ukko saa ostaa viikolla lankaa että saan neuloa :)
 
Tuli ostettua jo parit mammahousut kun kympillä löysin kivat :) Nyt 9. viikolla on jo vatsa turvonnut sen verran, että täytyy vähän miettiä mitä pukee päällensä jos ei tahdo a) herättää epäilyksiä tai b) joutua taistelemaan housunnappien kanssa. En sentään noita äitiysvaatteita oo vielä käyttänyt, mutta varmaan kesällä tulee käyttöä. Huvikseni katselin H&M:llä imetyspaitoja ja järkytyin siitä, kuinka niin pliisuista paidoista kehdataan pyytää niin törkeitä hintoja! Kävi mielessä, jos imettäessä toimisi tuubitoppi+huivi... Onko kokeneemmilla äideillä kokemuksia tai ajatuksia? ;) Ei onneksi vielä ihan ajankohtaista, jotenkin tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että rinnoista tulisi maitoa ja joku sitä imisi! Reilu puol vuotta aikaa vielä tottua siihenkin ajatukseen... :)
 
Gatusa, neulominen onkin varmaan just sopivaa puuhaa, kun joudut vuodelevossa olemaan. Tekis kovasti mieli tehdä vauvalle jotain itse, mutta ainakin multa puuttuu taitojen lisäksi aika ja kärsivällisyys! :)
 
<3, mä imetin kotona ihan tavan t-paidassa tai naruolkaimisessa topissa. Siis joko helma ylös ja rinta esiin tai sitten venytin kaula-aukkoa niin, että rinnan sai sitä kautta esiin. Ei siihen siis mitään imetyspaitoja tarvita! Tietty, julkisilla paikoilla immettäessä on varmaan kivempi jos on imetyspaita, mutta olen samaa mieltä siitä, että niiden hinnat on ihan huikeita enkä ostanut yhden ainutta itse. Siskolta tosin sain muutaman, eli niillä sitten pärjäsin.
 
itellä on aikaa ja kärsivällisyyttä alhamdulillah. viime syksynä tein äipälle hänen antamien mittojen mukaa sokkona 91cm villatakin ja tuli täydellisesti istuva ja mä muokkailin ohjetta lisäilemäl erilaisia palmikoita ja myös taskut ja vyölenkit. vauvalle on jo valmiiks muutama nuttu ja kun saan langan ni pääsen tekeen valmiiks housut. mitähä sen jälkee keksii :)
 
Puapru, kiva kuulla! Lähinnä toi julkisemmilla paikoilla imettäminen pohdituttaa, eikä tekis mieli laittaa vähäisiä pennosia (rumiin) imetyspaitoihin! :)
 
Ei liity varsinaisesti nyt tähän valloilla olevaan keskusteluun, mutta olen miettinyt jostain syystä, että minkälainen aikaero teillä on Suomeen verrattuna siellä Gatusa? Kysytään nyt kun mieleen tuli! :grin
 
Takaisin
Top