Toukokuun tohinat

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Tänne sitten ajatuksia maan ja taivaan väliltä :)
 
No täällä on ainakin iloittu 7.raskausviikon alkamisesta :Heartred Elikkä rv 6+0 menossa, olo oireeton, mutta luottavainen :) Kahden viikon päästä tähän aikaan on eka ultra ja neuvola jo takana päin. Ja aatella että vielä kaksi viikkoa aiemmin en ollut edes vielä plussannut!! :p

Rentoa vappupäivän jatkoa kaikille! :)
 
Jännitys tiivistyy..odottelen vessahätää tässä parhaillaan :wink eli sit tekemään testi...ai kauhee...jännittää ja pelottaa...mitä jos mun tuntemukset onkin vääriä? ajankohta olis kyllä oikea..2 viimeisintä saaneet alkunsa juuri näihin aikoihin :wink

ÄÄÄÄÄÄ!!!! pitäkää peukkuja ja sormia ristissä ja vaikka mitä!:confused:


Testi tehty ja Negatiivinen se oli...eli itse taisin touhottamisellani saada oireitakin kasaan... voi parsa :oops:

No onneksi en ehtinyt tämän pidempään asiaa vatvoa...joten poistun takavasemmalle....Hyvää jatkoa ja toivottavasti helppoa ja nautittavaa raskausaikaa kaikille!

:hello Bye!!! :)
 
Muokattu viimeksi:
finmum jos ei menkat ala ni tee uus testi olet edellee tervetullut :)

huomen ultra vihdoinkin että osaa jännittää. meillä on alkan kaikki kukat nouseen maasta vihdoin, maltan tuskin oottaa kuinka ne lähtee kasvamaa, ainaki punaset auringonkukat kasvaa hyvin, aiemmin istutetut keltaset kukkii jo ja niissä on kaikissa 1-7 kukkaa/nuppua joten iha mielenkiintoisia tapauksia. kun nuo mansikat nyt alkas kans nousta ja minttu ja basilika myös iha kunnolla ni ois hyvä. hedelmät on jo kypsymässä, viiniköynnös tekee paljon terttui ja näyttää tulevan hyvä sato inshaAllah sama viikunois, hunaja- ja vesimeloneis ja kurkussa. ihana sää mut olo on iha voimaton, ei jaksa mitää.
 
Pitää vielä Gatusa kysyä sulta että missä kaupungissa asutte? Me oltiin sillon Soussen ja Monastirin puolivälissä Iberostar Sahara Beach hotellissa joka oli kyllä upea. Voi kun pääsis sinne vielä uudestaankin :) Mulla on Fb:ssa paljon kuviakin sieltä :) Mies sai jonkin vatsataudin siellä, mutta se onneksi saatiin hetkessä kuriin kun käytiin hotellin lääkärillä, joka antoi hyvät lääkkeet. Mulla on ikävä kaikkea sitä ihanaa tavaraa mikä ei maksa juuri mitään, mutta ei uskallettu mennä medinaan, kun kammotti ne sitkeät kauppiaat :D Ikävöin myös tuoreita viikunoita ja sitä ihanaa taatelien ja viikunoisen makuista punaviiniä, sekä sitä valkoista sileää hiekkaa ja kirkkaan sinistä vettä.
 
me asutaa sfaxissa n. 120km etelään soussesta. vuokra okt ja vapaa poimiminen hedelmäpuista sekä saadaa kasvattaa pihalla mitä halutaan, löytyy tuoreit mantelei, viikunoi, päärynöi, oliivei (joita en syö ku en niistä tykkää) ja tietenki granaattiomenoita.
 
Raskausviikko 6 korkattu, tiistaina eka ultra!

Miehet on tyhmiä; ne kiukuttelee eka illan ja aamun ja sitte miettii miksi minä oon pahalla tuulella..
 
Me käytiin vapun kunniaksi laittamassa pihaan kevätkuosiin mun talolla. Siellä jäi viime syksynä haravoimatta kokonaan kun olin loppuraskaudessa niin väsynyt. No, ensin mulle tuli automatkalla tosi paha olo, ja sovittiin että kokeillaan kotiin päin niin että mä ajan, jos se helpottais. Kivasti saatiin hommia tehtyä, Elli seurailu vaunuista meidän touhuja, ruokaili auton takapaksissa ja kävi nukkumaan.
Kun hommat tuli tehtyä, lähdettiin samalla suunnalla asuvan isännän siskon luo. Saatiin siellä ruuat ja kahvit. No, en mä sitten mitään voinut ajaa sieltä kotiin, kun olin maha niin täynnä ja ihan puoli unessa, nukuinkin autossa hetken kotimatkalla. Nyt edelleen tuntuu, että maha on ihan täynnä, ja tekisi mieli röyhtäillä, mutta ne on jossain jumissa. Tietää siis huonoa oloa iltaa kohden? Täytyy koittaa juoda jotain hiilihapollista, se yleensä röyhtäyttää. NIin, ja kotiin tultua nukuttiin kaikki vissiin tunnin verran!
 
Täällä saatiin aikaiseksi ilmiriita parisuhteen ongelmista. Tosi hienolta tuntuu kun on tunteet muutenkin pinnassa ja väsyttää kokoajan. Mitenhän tämän parisuhteen saisi normaalille ja tukevalle pohjalle ennen lapsen syntymää. :sad001
 
Kieltämättä riitaa tulee nykyään paljon herkemmin, kun itsellä on pinna n. millin mittainen :/

Mutta onko muita jotka jo kahdeksannella viikolla haaveilevat raskauspöksyistä? Farkut/muut napakat housut tuntuu jo tosi epämukaville, varsinkin työpäivän mittaan kun on istunut koko päivän.
 
Mulla alkaa huomenna kymmenes viikko ja oon jo pari viikkoo kulkenu lököpöksyissä kun farkut ahistaa. Täytyy varmaan mennä niitä mammahousuja katteleen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt ei oo tarvinnut vielä mammavaatteita ajatella, olenhan muutaman viikon teitä perässä, mutta muistan että esikoisen raskaudessa otin mammahousut käyttöön varmaan just jossain 10+ paikkeilla, just kun turvotti niin kamalasti että normihousut puristi ja iltaa kohden tuli sitten maha ihan kipeäksi siitä puristuksesta.
 
Täällä alkoi tänään kanssa 6+0, eilen olimme vappupippaloissa miehen kanssa ja kerrottiin sitten tuleville sylikummeille tulevasta lapsosesta, harmitti toisaalta kertoa kun heillä on ollut vaikeaa saada lasta ja nyt heillä miehen kohdalla alkaa testit, joten oli heille ja varsinkin tulevalle kummisedälle vaikea kuulla.

Mutta emme halunneet että kuulevat muualta kun meiltä, kun riski siihen on äitienpäivän jälkeen kuulla heidän naapurissaan asuvalta mun miehen siskolta.

Mutta kaiken kaikkiaan he ottivat hyvin vastaan ja varsinkin tämä paras ystäväni :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää on kauheeta, kun kolmatta odottaa niin maha pukkaa turpoomaan heti kun testiin plussan saa. Ekassa raskaudessa mulle tuli maha vasta raskauden puolivälissä, tokassa se tuli jo heti alkuviikoilla ja niin on myös nyt. Tosin turvotustahan tää on, aamulla maha on pienempi ja iltaa kohti pompsahtaa esiin. Mä oon ylpee itestäni, että oon saanut tällä viikolla piilotettua tän raskauden sukulaisilta, joita ollaan nähty jo kolmena päivänä :D Ihanaa, kun kukaan ei arvaa mitään (tai ainakaan sano ääneen :wink luulen että anoppi ainakin aavistelee). Haluaisin kertoa tästä raskaudesta vasta rv12 jälkeen :)
 
En muistaakseni tarvinnut mammahousuja viimeksi kun joskus viikolla 16 tai jopa myöhemmin ja voi että miten ne valui koko ajan kun maha ei ollut kuitenkaan tarpeeksi iso. Nyt varmaan tällä pallolla pysyis jo pian ylhäällä, mutten millään vielä viitsi alkaa niitä käyttämään. Ne mammavaatteet on ihan jäätävän hintaisia minusta, mutta kannattaa katsella ahkerasti kirppiksiltä, kuten myös vauvatavaroitakin. Kirppistarjonta on mahtava oikeasti :) Olisin aika köyhä ilman kirppiksiä. Jos meille tulis nyt tyttö niin täältä vapautuu paljon poikavaatetta sitten.
 
Joo, siis kaikki mihin liittyy äitiys, vauva, tai eläin etuliite, on kamalan kallista ja niillä minusta suorastaan rahastetaan. Mä olen saanut varsinkin paitoja paljon siskoltani, ja mulla on omasta takaakin paljon trikoopaitoja jotka menee mahan päälle. Housuja mulla on muutamat ja paljon käytän erilaisia verkkareita tai urheiluhousuja, jotka menee kyllä aika pitkään jalassa.
 
Mä näin viime yönä unta, että mulla oli tosi iso maha ja esittelin sitä miehelleni. En kuitenkaan ollut viikoissa yhtään pidemmällä, mutta maha näytti kuin viimeisillään raskaana olevalla. Mulle oli myös ilmestynyt linea negra ja herättyäni piti tarkistaa onko se oikeasti ilmestynyt. Ei ollut! :grin Unessa viiva meni navan yli, joten olikos se niin, että se tarkoittaa poikaa? Saa nähdä oliko enneuni! Hih!
 
Mä näin painajaisia tulevista häistä, etten löytänyt sopivaa mekkoa ja menin naimisiin sellasessa vaaleansinisessä, läpinäkyvässä pitsimekossa, jossa vesiraja just ylitti pikkarit :grin Ja maha oli tietty jo silloin tosi iso :) Mulle on muuten tullut tuo linea negra, tällä hetkellä on navan alapuolelle :)
 
Näin kans vauvaunta viimeyönä. Sain tyttären ja mietin että perhana kun en oo kertonu vanhemmille vieläkään. Sitte miettiin että miten tää jo synty vaikka viikkoja on niin vähän, eikä mulla oo ees vaatteita muita ku äitiyspakkausesta saadut. Laitoin sen lapsen myös siihen lootaan nukkumaan. Pakkauksen vaatteet oli vaaleanpuna-valkoraidallisia, lisäksi sain jostain kaksi paitaa jotka oli apinakuosia. Eikö vanhassa pakkauksessa ollu viidakkoteema?

Oon vuosien saatossa muutaman kerran nähny vauvaunia ja yleensä niissä mulla on hirveä stressi päällä. Kerran lähin pyöräileen vauva tarakalla Utsjoelta Ouluun kun loppumatkassa tajusin että en oo muistanu vaihtaa vaippoja ollenkaan enkä ruokkia. Toivottavasti en oo oikiasti sitte niin töhö ku unissa x)
 
Takaisin
Top