Toukokuun pulinat!

Meillä mies käy pääasiassa kans kaupassa mut mä teen listat ja ne pitää sit olla niin pilkuntarkkoja ettei mitään väärinkäsityksiä tule. Miehen listaan ei esimerkiksi voi kirjoittaa että siirappia (olin leipomassa joulupipareita niin sieltä tuli vaaleeta siirappia), hyvä ettei merkkiäkin pidä kirjottaa. Tomaateista pitää laittaa että kuinka monta jne. muutama ei kuulemma ole tarpeeksi tarkka määritelmä saati sitten "tomaatteja" XD Onneks tämänkin on jo oppinut ja tulee sille nykyään automaattisesti laitettua noi kaikki tiedot. Välillä tuo vielä käy listan läpi ja varmistaa vielä jotain :D Mut tosiaan sen verran meilläkin noita väärinkäsityksiä tuli et onneks löydettiin meille toimiva systeemi.

Taitaa ottaa miehillä aikansa ennenkuin tajuavat miten väsynyt raskaana ollessa voi oikeasti olla! Meilläkin oli noita kinoja esikoista odottaessa kun mies ei millään ymmärtänyt etten jaksa enää samalla tavalla puunata ja laittaa vaan tarviin oikeesti apua. Nyt ei oo enää tarvinnu onneks siitä kinata ku on nähnyt mut pönttöäkin halaamassa. Ja aika automaattisesti mies alkaa esikoisen kans touhuta töistä tullessaan koska toinen vaihtoehto on sit siivoominen ja ruoanlaitto :D

Sympatiat kaikille miestensä kans taisteleville! Ero miesten- ja naistenlogiikan välillä on vaan ISO ja taitaa vaan kärjistyä raskausaikana...
 
Nivuskivusta: Mulla on ollut nivusiin ja pakaroiden alaosaan ulottuvia kipuja säännöllisen epäsäännöllisesti. Inhottavaa vihlontaa ja juilintaa ja asennon vaihtaminen tekee kipeetä niin sängyssä määten kuin sohvalla istuenkin. En ymmärrä mistä johtuu, ei mulla ekasta ollu tälläsiä kipuja ku vaan viimiset pari viikkoa emoticon
 
Ne nivusissa tuntuvat kivut on luultavasti jo niitä liitoskipuja. Siis siellä sisuskalut ja luut siirtyilee kasvavan kohdun tieltä. En oo mitenkään asiantuntija, mutta näin vois kuvitella. Ja toisilla ne alkaa aiemmin kuin toisilla. Soittakaa ihmeessä neuvolaan, jos tuntuu, ettei selviä tai haluaa varmistusta.

Pakastemarjoista: Mä ainakin oon ihan huoletta syönyt kotimaisia pakastemarjoja kylmänä/sulatettuna/ei-keitettynä, sekä kaupasta ostettuja, että itse poimittuja. Mitään ei oo koskaan tullut. Se kuumennussuositus tosiaan koskee lähinnä ulkomaisia vadelmia, mutta muitakin ulkomaisia marjoja suositellaan kuumentamaan, vaikka niistä ei kai ole koskaan kellekään mitään tullutkaan. Mä tykkään tehdä smoothieita, joten siihen menee pakkasesta suoraan marjoja ihan jäisenä lähes joka päivä.

Miehet on kyllä joskus sellasia taunoja... hohhoijaa. Purri: tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat!!! :E ggrrrrrrrr... Meillä kans välillä tuommosta.
Mun mies saa työpaikaltaan ostettua paljon tiettyjä ruokatarvikkeita halvemmalla, joten se raahaa niitä sieltä kotiin niin paljon ja sellaista vauhtia, että meillä on aina keittiön pöytä ja penkitkin lastissa, kun kaappeihin ei mahdu (on niin vähän kaappitilaa tuossa, kun on tupakeittiö). No, jospa tässä kun syksyn mittaan päästäis muuttamaan, niin saatais sit isompi keittiö ja enemmän kaappeja... :)
Mä siis ostan kaupasta lähinnä vaan niitä juttuja, mitä mies ei saa työpaikaltaan, eli lihaa, kalaa, jotain maitotuotteita, pakasteita jne.

Mut nyt on pakko mennä tekemään jotain kun tulee tänään 2 mun tätiä kylään... tuota pöytää pitää vähän järjestää... ;)
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi kovat liitos kivut ja niihin autto tukivyö/lantiovyö. Liikunta myös vaikka se tuntuu että se pahentaa mutta siinä o myös se toinenkin puoli. Nyt ei oo vielä ollu nii pahoja kipuja, mut issias tuolla ilmoittaa itestään ja välillä noidannuoli. Häpyliitoshan mulla o paukkunu siitä lähtiin ku ootin tyttöö nii viikoilta jotai 29 ja tähä piävää asti ollu sitä ja on vieläkin sillo tällö sitä paukkumista mut enne synnytystä ja sen jälkee muutama kuukas se sattu mut enää tuntuu vaa epämukavalle että ei siis enää satu. tosiaan ELIMISTÖ VALMISTAUTUU näillä ihanilla kivuilla ja löysyttää paikkoja valmiiksi synnytystä varten. häpyliitos paukkuminen eli tuntuu kuin pimppa pamahtaisi voi vaivata synnytyksen jälkeen jopa pari vuottakin ennen kuin se korjaantuu takasin omille uomilleen. Tää on tää raskaus tällästä hauskaa vaihetta että outoja oloja kipuja ja tuntemuksia saamme tuntea.

mitähä hittoo piti kirjottaa..

oon syöny ite poimittuja marjoja iha huolettomasti. mut jatkossa vähä katon niiden perään ku tuli se uus juttu että ruottin puolella o se loinen tai mikä lie pöpö ruvenna lleviämään ja on vaarana levitä tännekkii, vaikka vielä ei oo sitä täällä. kaupasta ostetut aina mielellää pakastan ja keitän .

nii yks ongelma mulla o tytö syntymän jälkee jääny, peräpukaman poikanen. ei varsinaisesti sitä ole mutta saa olla t arkkana kovan kakan kanssa ku o heti verillä paikat. no nyt viime päivinä o sitten pylly ärsyyntyny istumisesta että meinaa aina ku istuu nii koskee pyllyreikään :( kakka vaiva mut eipä sille hirveesti voi tehä mitää, jumpannu oon alakerran lihaksistoo paljon mutta jos se ei kerta auta nii  eipä toho mikää oikei auta. kun ei ole varsinaisii pukamii eikä siitä oo silleen vaivaa nii eipä niitä hoidetakkaa koska hyöty suhde tässä tilanteessa +-.

viel pitäs tytön huoneesee vaihtaa järjestys. olkkariin vaihettii eilen. ja kaapit pitäs järjestellä. yritän kovasti saada heitettyä tavaraa pois mitä en käytä
 
Ei tämä mamma saanutkaan niitä kovasti odottamiaan pinaattilettuja. Muut oli päättänyt, että tilataan pitsaa emoticon  Ja heti työmaalle päästyäni sain kuunnella jupinaa, miten minulla ei sitten ole mitään asiaa nostamaan ja asentamaan graniittisia reunakiviä, kun painavat 163kg kappale. Olisin kyllä ihan itsekin tajunnut olla nostelematta niitä. Onneksi pääsi aikaisin kotiin emoticon
 
Lantion seudun kivut on kyllä rasittavia,.. itselläni on tukivyö mutta en ole tajunnut käyttää sitä!! emoticon
Mutta kivut on toisinaan toooodella voimakkaita että,..EHKÄPÄ sitä voisi oman olonsa kohentamiseksi alkaa käyttämäänkin.

Itse en ole malttanut olla ostamatta joitakin vaatteita pikkuisellemme emoticon on kyl sänkykin jo ja..vaunut, että suhteellisen hyvin mallillaan asiat pikkuiselle. Isoäitini kyllä varoittelee noista etukäteen tehtävistä hankinnoista "tuottavat epäonnea" kuulemma,....en halua alkaa uskomaan tuollaiseen kunj sitten en usko kykeneväni nauttia raskaudesta lainkaan -ja sen olen päättänyt tehdä, kipuineen päivineen!!! :D
 
Vauvan tavaroista: Meillä ei oo hankittuna vielä muuta ku muutamia vaatteita kirppikseltä, oli pakko ostaa ku olivat niiiiiiiin ihania. Samoin ostettiin ruokalappu ja tuttipaketti heti np-ultran jälkeen, kun varmistui että masussa on kaikki kunnossa siltäkin osin.

Mun anoppi ja appiukko ovat luvanneet maksa vauvan vaunut, me saadaan katsoa semmoset kun halutaan ja he sitten maksavat. Kantorepun ovat jo hankkineet. :)

Pinnasänky katsellaan varmaan käytettynä jostain, samoin pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso (ei oo tarpeeksi tilaa erilliselle hoitopöydälle joten taso saa riittää). Sitteri tarvii kans hankkia.

Vaatteita vauvalle tulee hankittua varmaan lähempänä syksyä, samoin noita tarvikkeita, kun säilytystilaa ei oo oikeestaan yhtään tässä kämpässä.

Ei oo vielä kiire hankkia mitään, mutta kai se kiire jossain vaiheessa iskee. :D Kestovaippoja tarvis varmaan jossain vaiheessa ostaa (käytettynä) muutamia että pääsee kokeileen sitten onko meistä kestovaippailijoiksi... :)
 
Onpas harmaa ja sateinen päivä. Onneksi grillattiin jo eilen illalla, ei olis kummonen sää grillaamiselle tänään. Tylsää koko päivä oleilla sisällä, kun ehti tottua noihin hyviin säihin. emoticon Aattelin että jos kävis tyttären kans vaikka elokuvissa iltapäivällä, kun sekin tuntuu täällä sisällä tylsistyvän vaikka ollaan tässä korttipelejä pelattu ja muuta.

Ei nyt raskaana ollessa kyllä tosiaankaan jaksa kaikkea niinku ennen. Esim. kauppareissut tuntuu musta joskus hirveen rankoilta, kun jossain Prismassakin menee helposti puolitoista tuntia aikaa. Jos vasta illalla käydään kaupassa niin oon sen jälkeen ihan poikki. Viime aikoina mies onkin sitten saanu pääasiassa yksin hoitaa noi isommat kauppareissut. Aika helposti alkaa myös hengästyttää. Ja kun mulla oli oksentelua niin enpä moneen viikkoon juuri jaksanu siivoilla, välillä tein joitain kotitöitä kun jaksoin. Eikä siitä mitään sanomista tullu, sen verran toi mieskin ymmärsi. emoticon

Näinpä yöllä unta, että synnytin tän vauvan... siis just tässä vaiheessa raskautta missä nyt oon. Ja se oli muka hirveen helppoa ja se vauva oli kuin olikin poika, semmonen puolivuotiaan näkönen ja kokonen. Hirvee pettymys oli sit aamulla että "voi ei, se olikin vaan unta..." emoticon en millään malttais oottaa että tää vauva syntyy!! emoticon
 
Ai niin, piti vielä sanoo että JES, nyt lähti viides raskauskuukausi käyntiin!! emoticon
 
Mulla ooli päivällä hirveesti asiaa tänne, mutta tää ei antanu mu kirjautuu sisää jote enpä muista enää.

Mulla o armoton vitutus päällä ja hormoonit heittää hirveesti. Asiaan osittai vaikuttaa tuleva ex pomo ja siihen työhön liittyvät jutut jnejnejnejne. Ja miehen vanhempi tyttö o toinen mikä aiheuttaa mulle tätä. Ollu viimoset 2v sitä että aina ku se tulee tänne meille nii mulle tule hirvee vittuuntuminen päälle ja ärsyyntyminen ja helposti räjähtelen. Tiedän että eihän se oo lapsen syy jos sen äidin kanssa o vaikeaa ja eikä sekää ole lapsen syy että o saanu synnytyksessä mitä ilmeisemmin aivovaurioo hieman jonka vuoksi o kehitys vähä jälessä ja syy dysfasiassa ja dysleksiassa minkä oireita sillä o. FIksu ja ihana lapsi, mutta ku en sen äidin takia voi olla normaali oma itseni niin se tekee sitten elämän vaikeeksi ja muutenkin kun se nainen tekee meidän elämää vaikeaksi nii sekin ärsyttää. Ja sossula ärsyttää vieläkin enemmä ku se o täysin sen ämmän puolella, eikä ees suostu miestäni kuuntelemaan. Nii täällä tosiaan en luota pätkääkää sossulaan. Tytöstä ku oli huoltajuus ja isyys papereiden kirjoittamisen aika nii jo aikaa soittaessa ruvettii mulle puhelimessa paasaamaan miten mä saan asiat parhaiten omalle kantille, ja aina eka reaktio oli ku mainihin huoltajuus asiat että millo erositte. Ja ku oltiin sit allekirjottaa nii siellä koko ajan tädit puhut että kun eroatte nin näin ja näin ja sitten kun eroatte. Eivät siis mistää muusta puhuneet kuin siitä että erotaan. Minusta väärin ja sairasta touhua tuo. Ja sekin on mun mielestä väärin että naiselle kerrotaan miten hänen kannattaa toimia että isällä ei oo mitää mahdollisuuksia vaikuttaa lapsen elämään mitenkään vaikka olis yhteishuoltajuus.

Tänää o siis yleinen vitutus päivä.

Hirveesti pissittäny koko aja että mietin jo että onko tulehusta tullu mulle, kun välillä tuntuu että pissittää mut ei tuu ku tippa. Mahaa nippailee ja vaivaa tietty kasvaa masu ja tälleen ja toi mahdollinen pissitulehus myös aiheuttaa nitä outoja oloja. Sokerit o alkanu pysymään kohtuullisen hyvällä tasolla ku o rytmiä muistanu noudattaa.

Väsyttää hirveesti ku tytölle pukkas eilen hampaan ja yöllä nosti 40 asteesee kuumeen ja hirvee yskä ja nuha sillä. Varmaa ens yökin menee taas valvoessa. Nii ja se että oli neiti pakko ottaa viereen ku tää isompi neiti sitten on sellanen todellakin äitinsä ainoo lapsi YLI HEMMOTELTU joka ei kestä tyyliin vessan vetäsyn ääntäkää yöllä nykyää, enne siis tossa syksyllä viel se kyl kesti siskonsa itkut ja muut mut tän kevään aikana muuttunu koko homma yli herkäksi jote pitipä pinja ottaa sitte viereen nukkumaan. Ja jotenkin muutenkin tuntuu että onko sillä isommalla tytöllä äitinsä luona kaikki hyvin ku meillä o alkanu oirehtii monenlaisilla asioilla kuten sänkyyn pissimisellä mitä ei oo todellakaa yli vuoteen tehny ja monella monella muulla tavalla. Ja kotonaan ei oo noita oireita ollu. Ja sekin mua vähä huolestutti ku yks viikonloppu koko ajan hoki että hän leikkii pikkusiskon kanssa että heille syntyy pikkusisko joka sitten kuolee heti näin ja teki sit nukelle iha hirveen näkösii asioita. Sit ku yritettii selvittää et mistä se tollasta o saanu päähänsä nii ei tienny, kohta väitti että hoitokaverit o puhunu ja kohta sanoo taas että ei muista (johtuu siis toi tarinan muuttaminen jne unohtelu tuosta dysfasiasta). Äidillensä sanottii asiasta nii sekin oli iha puulla päällä lyöty että mitä ihmettä.  Tämä isompi tytö ja hänen äitinsä ei tiedä tästä mun raskaudesta mitää eikä se niille kuulu enne ku oikeasti näkyy. Ton dysfasian ja sen toisen takia on myös tätä ihme satuilua, valehtelua ja unohtelua koko ajan, myös tippuu tilanteista eikä ymmärrä mitä sille puhutaan vaikka sanottas yksinkertaisesti, on kömpelö ja hirveän laiska ja liikkuminen on maailman hirvein asia hänelle, ei osaa kontrolloida syömisiään ja ei osaa puhua välilä mistää muusta kuin herkuista. Lahjontaa emme harrasta hänelle jolla todellakin saisi helpommin hänellä asiat sujumaan ja nopeammin (äitinsä o tehny), mutta viime kesänä helsingissä käydessä oli pakko sanoa ku sille tuli kiukku korkeasaaressa ku joutu kävelemään että jos kävelee reippaasti nii saa ruuan jälkeen jälkiruokaa, sen jälkee oltas saatu vaikka koko päivä kävellä, ei tuntunu yhtää häntä haittaavan se kävely sen jälkeen. Nää o vähä vaikeita asiota.Lievähä se tällä neidillä o toi sairaus mutta sen verra vaivaava kuitenkin että vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja jouduin tyttöjä seuraamaan kovalla silmällä ja olemaan Pinjaa kohtaan aika karhuemo välillä ku toinen ei aina muista eikä osaa varoa.

Joo meni sitten iha asian ulkopuolelle mutta helpotti vähä ku sai kirjotettua
 
Mietin jo, että miten joitakin ottaa hormonien takia jotku asiat ja ihmiset niin kovasti päähän... no, en ihmettele enää. Tänään, ihan yhtäkkiä alko ihan hirveesti ärsyttää se, kun tyttö höpötti ja leikki koko ajan siinä mun vieressä enkä kuullu telkkarista mitään. Ja ainakin kolmesti sille sanoin, että oltasko nyt hiljaa ku äiti ei kuule mitään telkkarista. Menin sit vessaan rauhottumaan ku tuntu että pää kohta räjähtää. Myöhemmin, ku tyttö oli jo nukkumassa, mies tuumas että jos ottas saunakaljan. Sekin rupes sit ärsyttämään mua ihan älyttömästi, ja kun se vielä meni tupakalle, vaikka alunperin lopetettiin mun alkuraskaudessa molemmat (mies halus olla mun "tukena", ettei mun ois niin vaikeeta olla ite polttamatta,) niin otti oikeesti päähän ja rankasti!! emoticon Vaikkei itellä tehny ees tupakkaa mieli...  mutta pakko myöntää, että pari kertaa on tehny hirveesti mieli saunakaljaa. Ja kyllähän toiset juokin, raskaanakin, sen pullon tai pari välillä, mutta ite oon päättäny olla kokonaan koskematta alkoholiin.

Kaylies, ei oo kyllä helppoo sulla. emoticon Varmasti omat vaikeutensa ylipäätään tuossa kuviossa ilman miehesi tyttären sairauttakin, saati sitten sairauden mukanaan tuomien ongelmien kanssa. Sitäkin varmaan joutuu miettimään, että mikä tytön käyttäytymisessä johtuu tuosta sairaudesta, mikä persoonallisuudesta ja kasvatuksesta jne. Saako kysyä minkä ikäinen tyttö on? Tuosta käyttäytymisestä, liikkumisen vaikeudesta jne. vois päätellä, että tytöltä ei hirveesti kotona vaadita ja pääsee ns. helpolla tilanteista, joissa hänen pitäisi jotain viitsiä tehdä. Ehkä sen tytön äiti on liian suojelevainen tyttöä kohtaan? Ja kuulostaa kyllää siltä, että lasta on vähän liikaa hemmoteltu.

Oon myös kuullu noista jutuista, että sossussa ollaan automaattisesti aina äidin puolella, aika omituista... miten vois muka aina olla niin, että se äiti on väkisinkin se parempi huoltaja... surullisia esimerkkejä tiedän, joissa näin ei tosiaankaan ole. Eräskin, jonka tiedän (en tunne) jättää lapset milloin kellekin hoitoon, kun pitää päästä juomaan ja huumeita vetämään. Monesti siinä menee sitten muutamakin päivä ennenkuin hakee lapset takas. Tulot kuitenkin tippuis niin kovasti jos lapset antas pois, joten yrittää pitää huolen siitä, ettei sossu saa asioista tietää. (no, nyt siellä tiedetäänkin tästä, mutta eipä ole huoltajuusasia edistynyt isän osalta.) Ja monesti sen huomaa lasten käyttäytymisestä, jos ei kotona saa huolenpitoa ja rakkautta. Isommat lapset osaa tietysti sanoakin sen. Mutta on se kumma, miten paljon saa tapahtua ennenku oikeesti noiden huoltajuusasioiden suhteen aletaan mitään tekemään...

Ja outoa tuo, että oletetaan, että eroatte?! Johan tuo on loukkaavaakin...ja että oletetaan kaikkien miesten olevan jotenkin epäkelpoja vanhempia. Tuli nyt sit vähän asian vierestäkin taas juttua, mutta mitäpä tuosta...

Jaksamisia sulle, Kaylies. emoticon Valitettavasti toisia ihmisiä ei voi muuttaa, vaikka kovasti kyllä joskus mieli tekisikin. Yritä olla stressaamatta liikaa. emoticon
 
kaylies: Kuulostaa todella hermoja raastavalta l: Olen itse saanut sellaisen käsityksen, että sossussa ollaan äidin puolella, koska kuvitellaan, että raskausaikana olisi äidinvaistot heränneet ja täten äiti olisi parempi huoltaja. Eihän se nyt tietenkään käytännössä pidä paikkaansa ja on jopa loukkaavaa.

Minä olisin kyllä niille sossutantoille sanonut pari valittua sanaa sinun tilanteessasi. Itse en voi sietää sitä, että joku alkaa paasaamaan "sitten kun eroatte" tai "kyllä te varmasti joskus eroatte". Mistä ne muka voi olla niin varmoja, että tulee ero, tai vaikka tulisikin, niin ei se ole niiden asia valmentaa toisia kääntymään toista vastaan. Ärsyttää. Niiden kuuluisi siellä ajatella lapsen parasta. Toisaalta, tarpeeksi vakuuttavasti kun osaa valehdella, niin saa ihan mitä haluaa, niin ikävää kuin se onkin. Kovasti voimia emoticon


Näin ensimmäistä kertaa unta meidän vauvasta emoticon  Oli se pieni tyttö niin sulo ja tukkaakin oli päässä. Hieman pelottaa, että syntyy kaljuna ja ensimmäiset haivenet kasvaa vasta muutaman vuoden ikäisenä. Näin siis kävi miehelleni. Itselläni oli musta ja paksu tukka syntyessäni.
 
siis niin taas meni hermot mieheen ja sen isään olin töissä ja koirat oli mukana, miehet jäi tapetoimaan meidän makkaria no kun tultini kotiin niin ukot ei sit ollu missään muualla keksinyt ruveta levittään siihen tapetiin sitä liisteriä kun meidän LATTIALLA ja nyt ne sit raivoo kun koirat juoksee siinä Kaine nyt juoksee kun ei ne tiedä et siinä lattialla on liisterä ja kait miehetkin olis voinu järkee käytää et jossain muualla olisivat liisteröineet ne tapetit.... joo no tänä viikonloppuna on menny mulla hermot jo siihen et oon koko miehen nähny en tiiä mikä pännii :D
 
Minä taisin vielä tällä vkolla täälläki mainostaa, etten ostele mitään vauvalle ennen rakenneultraa.. No nyt tuolla pikkumakkarin nurkassa nököttää käytetyt Emmaljungan yhdistelmät :D Netistä bongasin yhellä lapsella olleet vaunut ja tosi siistit ovat ja koska hintaa oli vain 250 egeä ni pakkohan ne oli hakea :) Alle 500 euron (uutena) vaunuja olin katellu (en raskis Emmaljungia uutena ostaa ja mulle kyllä ois kelvannu muuki merkki), mut nuohan lähti nyt sit halvemmalla et tosi tyytyväinen olen.

Huomenna ois neuvola. Jokohan sitä vihdoin kuulis ekaa kertaa sydänäänet <3

Tsemppiä naiset miestenne kanssa. Ne on kyl välillä uskomattomia ku ne ei ymmärrä.. Mä olen ollu positiivisesti yllättyny et mun mies on näinkin hyvin ottanu mun "laiskottelun". Aluksi olin siis niin väsyny ja pahoinvoiva, et kotona vaan makasin ja kotityöt jäi tekemättä. Yks siivouspäivä menin välillä sängylle makoilemaan ku tuli huono olo. Mies siitä sit irvaili jotain et hetikö mä alan laiskotella, mut johan muuttu ääni kellossa ku kävin oksentamassa mahan tyhjäksi. siitäs sai.. ;)
 
Täällä ollu tänään tosi huono päivä, ensinäki oli hyvä ettei sattunu vahinkoa ku olis muuten voinu tulla keskenmeno, toiseks aloin tyhjentämään tiskikoneesta puhtaat astiat ja meinasin hajottaa lautasen ku lipes käsistä. Eli täällä onneton päivä ollu tänään :D Nytten ei olekaan sitten illalla uskaltanu pahemmin tehdä mitään :) Meille tuli eilen yökylään semmonen vajaan 2kk ikäinen vauveli, ihana pikku rinssi, mun pikkusiskon poika, sillä oli eilen ristiäiset niin pikkusisko halus lähtä juhlistaan pojan nimen antoa kummien kans :) Oli se vaan ihanaa kun sain niin pienen vauvan hoitoon kun vielä on aikaa että on se oma vauva sylissä :) Kyllä esikoinen oli ihmeissään aamulla kun heräs :D

Aika kätevää että en tunne vielä kauheen hyvin vauvan liikkeitä vaikka kolmas raskaus ja toinen tulossa :D Maha on pienentynyt, kummitätini eilen käski nostaa paitaa ja näyttää onko maha lähtenyt sivuilta mutta ei kuulemman ole kun keskeltä, saa nähä, veikkas poikaa :D Itsellänikin on niin poikaolo että saa nähdä suostuuko vauva näyttään 1.7 sukupuoltaan :) Tiistaina olis se sokerirasitus ja ei kyllä innostais yhtään lähtä istumaan kahdeks tunniks mihinkään tk:hon ja toinen neuvolakäynti onki sitten heti seuraavana päivänä :)
 
sai kaksi isoa muivipussillista mamma vaatteita <3 on aivan taivaissa ei tarvii ostaa mitään uutena nyt on mamma vaatteet minulla kasassa xDseuraavaks saan uusia vauvan vaatteita pieneen hintaan ja myös ilmasiks jee jee

Hammas hoitolaan soitin sain puolenvuoden päähän ajan et sit on turha väilittaa etten ole käynyt hoitamassa hampaita kyllä rupes pänniin
 
Sanna89, mä kävinkin suuhygienistillä viime vuonna niin ei onneks tarvinnu alkaa jonottelemaan (täällä kaikki menee ensin suuhygiesnistille ja sit tarvittaessa hammaslääkärille)... viimeks kun olin raskaana, niin pääsin kyllä jonon ohi raskauden takia. Ainakin sillä paikkakunnalla kaikki raskaanaolevat pääsi, koska pidettiin tärkeänä, että hampaat on kunnossa raskauden aikana eikä tule mitään myrkytyksiä tms. Satuitko mainitsemaan aikaa varatessasi, että olet raskaana emoticon Toivottavasti saisit nyt sen ajan aikasemmin.

Kyllä nää mammavaatteet vaan on mukavia! Mammahousuihin saa masun mukavasti piiloon ja tuntuu että tukevatkin kivasti masua. Ja sit noita tunikoita ja hellemekkoja, olivat sitten mammoille tai ihan normikokoisille, tulee varmaan käytettyä aika paljo tänä kesänä. emoticon Muuten, ollaan jo aloiteltu keskustelua tuolla "Marrasmammojen kesäkuun höpinät"-otsikon alla (tai jotain sinne päin). Että sinne vaan mukaan!
 
mainitsin heti asiasta että olen raskanaa ja sanoin senkin että mulla on etuhampaassa lohkeama mistä ilmeisesti kehittymässä reikä niin ei olin vaan et joo nsit rupesin sitä kysyeleen kaikkee et miten vaikuttaa lapseen ja näin niin oli sitä mieltäettei mitenkään, mutta soitin sit toiseen hammashoitoon myös kunnan niin sain juhannuksen jälkeen heti ajan eikä tarvinnut edes mainita että olen raskaana, mut joo sitä nyt sitten kauhulla odottelen oon niiin pelkuri että saa varmaan mies raahata mut sinne hammaslääkäriin...
 
Takaisin
Top