Toukokuu !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi Kirppuli86 kaikki on hyvin!!!!! Varmasti oli tosi kamala kokemus.
Minua on pelottanut keskenmeno jotenkin nyt enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa....odotan vain, että 12 viikkoa tulisi täyteen ja saisi huokaista helpotuksesta. Ensi viikolla onneksi pääsen ultraan ja saan ehkä mielenrauhan jos kaikki on siinä kunnossa. Tarrasukkia kaikille joulukuisille!!!!

Kääk. Täällä panikoidaan. Tai siis minä panikoin. :D

Muutamana päivänä on ollut pientä kivistelyä alamasussa ja nyt tuntuu, että tissit on lässähtänyt. :o Pelottaa ihan hirveästi, että on menossa taas kesken. :/ Ensi viikon torstaina olisi ultra, mutta on tämä yhtä tuskaa odottaa sinne asti.. Jokainen vessassakäynti jännittää, että joko alkaa vuotamaan.. Raivostuttavaa, kun selvästikin tarkkailen tuntemuksia ja oireita ihan pakonomaisesti. Kai se olisi vaan rauhoituttava ja mentävä päivä kerrallaan... Mutta kun se on niin vaikeeta. :/

*Retu: Menettämispelko on jotain inhottavaa. Vielä kurjempaa, kun asiaan ei itse voi oikein mitään. Toivottavasti mitään menettämisiä ei enää meille tuu!!
Itsellä on nyt niin etovat olot, että voin uskoa kaiken olevan siinä mielessä kunnossa. Viimeksi ei ollut mitään tällaista. 2 viikkoa vielä aikaa odotella ekaa neuvolaa. Houkutus varhaisultraan on suuri, mutta yritän malttaa.. Jännää on yökkiä salaa itsekseen. Työkaverit ei vielä tunnu aavistaneen mitään..
Tunteet senkun menee omia teitään. Tänääkin töissä melkein itkin yhden potilaan äärellä, kun hän kuuli pääsevänsä pian kotiin. Hiukan tunteet herkässä!
Jaksuja mammat. Kiva tulla foorumille, kun täällä muidenkin kuin omia höpöhöpöjuttujani!

Retu: täällä on ihan sama tilanne. Tissit ei tunnukaan enää muhkeilta ja kipeiltä ja alavatsaa nipistelee. Ja vessareissulla odottaa aina pahinta. Mulla ultra tulossa ensi maanantaina, jännittää ja toisaalta ei malttais odottaa sinne saakka

Huomenta kaikille joulukuisille :)

Viidettä raskautta tässä on nyt aloitettu. Meillä lapset tyttö 02/00, poika 06/05, poika 06/06 ja tyttö 10/08. Meillä on pojille 3 päivää vaille vuosi ikäeroa ja rankin vuosi heidän kans on ollut silloin kun he on ollut 1 ja 2 v. Ei se oo sen vaikeampaa yhden tai neljän lapsen kanssa saatikka viiden lapsen. Kaikki riippuu omasta suhtautumisesta ja kuinka vaikean haluaa elämästänsä tehdän. Mä olen oppinut ja hyväksynyt asian että lapsiperheessä ei aina ole aikaa siivoamiselle eikä koti todellakaan aina kiillä. Tärkeämpää on antaa aikaa sille lapselle kuin rätille ja mopille. Niille kerkiää kyllä uhraamaan aikaansa myöhemminkin. Perussiisteys pysyy pienelläkin vaivalla kuitenkin yllä.

Kahdenkeskeinen aika... mitä se on?:) Meillä on n. kerran vuodessa kaikki muksut yhden viikonlopun poissa samaan aikaan. Se on aina yhtä outo viikonloppu:):) Talossa on liian hiljaista, eikä osaa mitään tehdä;) Lapsia on myös kova ikävä koko viikonlopun ajan... Vaikka meillä on 4 lasta niin meillä on silti aikaa mieheni kanssa toisillemme <3 <3

Tämä raskaus on samanlainen kuin kaikki muutkin. Väsyttää...väsyttää... ja väsyttää... Hermot ei oo nyt kireellä kun asenne on ihan erilainen. Joka päivä on päikkärit nukuttava töitten jälkeen ja mies sen myös tietää:) Paljon jää nyt miehen vastuulle esim. kotitöistä, mutta nukkuminen nyt suotakoon minulle tai olkoon itse raskaana:):) Kyllä mä voisin hyvin roolia vaihtaa :) Tää on jo nähty ja koettu :D
Kyllä tämä väsymys kohta, kuukauden päästä helpottaa... Ei oo muuta vaihtoehtoa nyt kuin nukkua... Tää närästys tulee jatkumaan loppuun asti, mut sillekkään en voi mitään joten asia hyväksyttävä ja Renniestä tulee taas mun bestis:)

Kaikki se väsymys, oksentamiset, tunteiden purkaukset jne. johtuu vain siitä yhdestäihasta suloisesta asiasta mikä kasvaa sun sisällä. Seuraavan kerran kun oksennat niin ajatteleppa ja kiitä masuasukkia että se on olemassa. Seuraavan kerran kun hermot menee jostain pienestä asiasta niin ajattele, että näin ei välttämättä oisi jos sun sisällä ei kasvaisi pieni ihmisalku... raskaus tuo paljonkin muutoksia naisen kehossa... oppikaa elämään niitten kanssa harmoniassa ja ne johtuu vaan siitä että äiti ja iskä oli oikeana päivänä vähän sillai ilman mitään kyl sä tiiät... :D :D : D

Vaikka olenkin yltiö positiivinen ihminen, niin kyllä mullakin niitä huonoja hetkiä tulee... Kun saa ajatuksensa taas sinne, että mistä kaikki tämä alkoi ja mikä tämän huonon hetken taustalla on, niin ei voi muuta taas kuin hymyillä :D :D :D

Mä toivotan teille kaikille odottajille oikein hyvää raskautta. Muistakaa, että paras tiedonlähde on neuvolan th. Oikein aurikoista viikonloppua kaikille :)

Suomi-Saksa. Ai jai! Onneksi mieheke on mennyt pihatöihin, sen mölinää ei kuuntele naapuritkaan.
Odotan tässä pikkusiskon saapumista meille yökylään. Mietittiin, mitä äitienpäivän kunniaksi tehtäis ja päädytiin viettää äitienpäivää yhdessä. Olemme isän ja isoäidin kasvatteja, joten äitienpäivällä ei ole vielä sitä tärkeintä merkitystä. Sisko on tärkein perheeni isän kanssa jo 6-vuotiaana (sisko 3 tuolloin), kun jäätiin keskenämme kotiin.
Muistelot sikseen. Tänään on ollut ihan kaamein yökköpäivä. Heräsin yöllä pohtimaan pytyn tervehtimistä. Valitettavasti meidän wc-tuoksu etoo lisää :/ Aamulla piti kaksin kerroin vääntäytyä autoon oksupussi mukana, jotta pääsi töihin. Olo helpottui, kun sai väkisin jotain suolaista massuun. Puuh.

Höh, menee hermot tähän sivustoon. En millään meinannut päästä kirjautumaan. :o Ja eilen oli pitkän aikaa etten päässyt 2011 odottajiin ollenkaan. Prkl...

poutis: Meillä se olin minä joka karjui koko suomen matsin ajan. :D Jotenkin otan noi lätkäpelitkin vähän turhan raskaasti. ;) Itseasiassa ukko oli ulkona tupakalla ja jutteli naapurin kanssa, oli naapuri sitten vähän ihmetellen katsonut kun sisältä kuului "Mikä v*ttu siellä nyt on p*rkele!!" :D Joo, siis olen aika karski suustani. Ja lapsi ei ole _ikinä_ kironnut, että kait se on senkin mielestä ruman kuuloista kun äiti kiroaa. Se vaan tulee niin luonnostaan, että on vaikea katsoa mitä suustaan päästää.. Josko musta joskus vielä tulis vähän siistimpi suustani...

Me vietetään äitienpäivää anoppilassa, siellä on jokavuotiset sukukekkerit. Jos vielä kerkeisi mun vanhemmilla käymään, ja kyllähän isomummukin olisi mielissään jos ipanaa sinnekin veis näytille. Siellä kun käydään oikeastaan vaan jouluna ja äitienpäivänä. Ja isänpäivänä. Meidät on kasvatettu vähän kaukaisiksi niistä papan alko-ongelmien takia, mitä oli silloin kun olin kersa.

Sitten raskausaiheeseen. Nää tissien tuntemukset vaihtelee päivittäin. Välillä on kipeemmät ja välillä ei mitään. Väsymys on laantunut, toisaalta ihan hyvä, ensi viikolla kun alkaa työt. Yritän nyt olla vaan stressaamatta, torstaina sitten totuus paljastuu, että onko kirppu vielä matkassa mukana.

Oikein oksettavaa ja aurinkoista päivää kaikille :D Hitsit et tää olo on jotain hirveetä..saattaa ihan yhtäkkiä alkaa yökkäileen vaikka mitään haistais tai maistais..huoh! Mutta kaipa se kertoo siittä että asukki on kovasti matkassa joten onnellisesti kärsin tämän.

Minäkään en eilen meinannu päästä tänne odottajiin ollenkaa ja aamulla koko sivustolle..taitaa pätkiä ihan kunnolla välillä tää sivusto :/

*Retu ja Salamasu on ollu varmasti yhtäaikaa manaamassa tämän sivuston kanssa. Järkyttävän usein tämä paikka takkuaa, aaaarrggh! Tänään saadaan takuta lätkäkisassakin ;) Onneksi on karkkia ja vähän sipsiä käsien ulottuvilla...

Olin tänään laulamssa äitienpäiväkonsertissa. Vein samalla kullan tädille elokuvan lainaan. Olin tooodella ylpeä siitä, että muistin ottaa ko elokuvan mukaan ja elvistelin asiasta joku tunti sitten ruokäpöydässä herralle, joka epäili muistamistani. Ei kulunut minuuttiakaan siitä, kun toisen kännyyn tuli viesti, jossa kiitettiin ihanasta konsertista ja kehuttiin elokuvan hienoja kuoria. Itse elokuva ei ollut mukana..
Täällähän elokuva on koneen sisällä. Ei hemmetin hemmetti!! :P Poutis ja poutiksen ikilahopää. Hohhoijaa. :P

mie kanssa oon tapellu useampana päivänä kirjautumisen kanssa ja saatikka sitten että oisin päässy joulukuisten keskusteluja katsomaan tahi edes kommentoimaan, nyt näyttää toimivan.

Niin ne vaan vaihtelee päivittäin täälläkin nuo raskausoireet, välillä tuntuu ettei oo mitään oireita ja välillä taas hyvin voimakkaita oireita, eilen meinasin autossa oksentaa illalla ko alko etomaan kunnolla. Ja kun on pikkukakkonen tulossa ni esikoinen pitää kyllä huolen siitä ettei odotusta jouda ajatteleen vasta ko illalla sängyssä.

Täälä ei onneksi jääkiekkoa katsota, mie joskus ennen olin innokas katsoja mutta en enää jaksaa, silloin kyllä karjuin urakalla että naapuritki varmasti kuuli.

Varhaisultraan tekisi mieli varata aika mutta neuvolaan on enää 2 vkoa aikaa ja toivottavasti on sama käytäntö kuin esikkoa odottaessa että ekalla kerralla ultrataan maha-asukki. Tsemppiä teille jotka olette ultraa menossa ja toivon todella että kaikki on hyvin.

Aurinkoista päivää kaikki mammat!

Mitä teille kuuluu? Itse olen tämän päivän ollut töistä vapaalla ja vielä huominen vapaata ja taas työhön. :) Olen päivän istunut terassilla peiton sisällä ja lukenut kirjaa. (Olen kovin viluinen välillä, vaikka lämmintäkin olisi.) Toivoin, että lämmin kesäaurinko ottaisi vähän kasvoihin niin ei olisi niin kalpea. :)

Täällä odotellaan myös kovasti ensi viikon ensimmäistä ultraa ja neuvolaa. :)

Taidan lähteä takaisin ulos. :)

fiilistelyä <3 http://www.youtube.com/watch?v=OMOGaugKpzs

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti (rv 7+0) eikä jäänyt kyllä järjin positiivinen olo itselle tuosta käynnistä. :( Minulla siis on ollut hyvinkin vähäoireinen alkuraskaus, lähinnä vaan väsymystä, vessassa juoksemista erityisesti iltaisin ja yöllä, rintojen ja nännien arkuutta sekä paineentunnetta ja vihlontaa alavatsassa. Pahoinvointi, jota alussa oli, liittyi todennäköisesti rajuun vatsatautiin, kun se on kadonnut toipuessa.  Kerroin sitten näistä tuolle neuvolantädille, joka sitten kylmän viileästi vaan totesi, että "mitä huonommin voiva äiti, sitä paremmin voiva raskaus" ja kertoi sitten, että hänellä on ollut paljon asiakkaita, jotka ovat olleet huolissaan oireettomuudesta ja usein ensimmäisessä ultrassa onkin sitten selvinnyt, että raskaus on mennyt kesken...Minä tuijotin siinä sitten suu auki enkä osannut oikein sanoa sanaakaan. Nyt kotona sitten vasta tajusin oikeasti mitä tuo on puhunut ja olen täällä yksin itkua tihrustanut, kun mieskin lähti heti neuvolan jälkeen työreissulle. Voiko olla oikeesti niin, että ainoa "terve" tapa olla raskaana on se, että oksennellaan 24/7?

Mitään noita papereitakaan en ole juuri selaillut, vaikka vino pino kirjasia ja lappusia sieltä tuli mukaan. Ei nyt vaan jotenkin uskalla edes ajatella koko raskautta.

Varasin nyt sitten torstaille ajan yksityiselle lääkäriasemalle varhaisultraan, maksan mieluusti sen 100 euroa ainakin hetkellisestä mielenrauhasta...

Voi ei taikaquu millaisen neuvolatädin hampaisiin olet joutunut, ei kyllä ole yhtään ammattimainen ihminen jos tuollalailla tuumaa. Ton tädin perusteella minulla ei sitten pitäisi olla tuota esikkoakaan koska eka raskauskin oli yhtä vähäoireinen mitä nyt tää toinenkin eli mulla oli juurkin nuo kuvailemasi raskausoireet eli väsymys, öklöolo iltaisin, tissien ja nännien arkuutta, hajuarkuutta ja vihlontaa alavattassa. Ei todellakaan se tarkoita että jos ei 24/7 oksentele että olisi kesken menossa. Toivottavasti ultra antaa mielenrauhan ja saat haistattaa pitkät paskat neuvolatädillesi.

kirppulilla kuulostaa olevan oikein leppoisa päivä, aurinkoista on kyllä ja tuulee, mutta me täällä podetaan flunssaa, joten ei oikein osaa nauttia auringosta ko se vetää olon tukkoisemmaksi.

Onpa tyhmä neuvolatäti sinulle sattunut taiqaquu! Ei kyllä raskausoireilla ole mitään tekemistä sen kanssa onko raskaus hyvä vai huono vai onko sitä ollenkaan.
Itsellänikään ei esikoista odottaessa ollut muuta kuin alavatsakipuja ihan alussa eikä mitään muuta. Raskaus meni erittäin hyvin ja terve tyttö tulla tupsahti maailmaan :)

Taikaquu: Mulla ei liioin oo muuta oiretta ollut kuin väsymys ja välillä lievä etova olo. Uä näkyi alkio ja sydämen lyönnit. Toisaalta siitä ilosta voisin maksaakin sen 100 euroa, meillä kuului hoitoihin, päästiin polin hinnoilla onneksi, muuten on kyllä mennyt jo ihan melkoisesti lääkkeisiin rahaa. On kyllä kaikki ollut sen arvoista!

Mikä päivä! Jäin aamulla tiskaamaan ku mies lähti töihin ja voi sitä viikon ajan lionneen tiskin hajua. Meinasi kyllä oksennus lentää. Sit yhtäkkiä alkoi rinnasta puristaa ihan järkyttävästi ja sydän hakkaamaan ihan epärytmissä. Kaikki vaan pimeni ja hirveä hiki iski päälle. Soitin tietysti heti sairaalaan että mitä teen ja käskivät heti tulla sydänfilmiin ja lääkäriin.. Filmit ja verenpaineet kaikki ok, mutta vissiin sairastamani lihasjäykkyystauti oli laittanut rintalihakseni kramppiin ja sen takia tuli puristava tunne rintaan. eli mies saa jatkossa hoitaa tiskit:D ja kroonisena pissatulehdusten potijana epäilen että olisikohan tässä alkamassa juuri elämäni n.40 tulehdus näillä main:D mutta ilma on mitä ihanin ja sairaslomaa tää päivä töistä joten ei parane valittaa.. ens viikolla neuvola ja vähä jännittää! meidän tilanne on vaan niin monimutkainen kun itse olen vielä kirjoilla opiuskelupaikkakunnallani ja vaikka tulen tänne kotipaikalleni takaisin, niin pitäisi kesään asti hankkiaj onkinlainen maksusitoumus neuvolaa varten. huoh ku paljon tehtävää vielä... koulusta ja työstä puhumattakaan.
taidan ottaa jäätelöä ja jatkaa vauva uutisten lukemista.
Ihania kesäpäiviä ja antoisaa ja erityisesti turvallista odotusaikaa kaikille kolleegoille;)

Kiitoksia Maajo, Äiskä87 ja UskoToivo! Vähän olo on täällä jo rauhoittunut. Mukava kuulla, että en ole vähine oireineni mitenkään epänormaali. Soitin vielä äidillenikin, joka myös kertoi, että minua ja veljiäni odottaessa ainoat oireet hänelläkin oli särkevät tissit, jatkuva pissahätä sekä väsymys. Mieheni joutui lähtemään tuolta neuvolasta jo ennen minua ja kuiskasikin korvaan silloin että "mulkku tuo ämmä". No niin oikeasti oli. Onneksi tulee muutto jossain vaiheessa, varmasti muutetaan ainakin sellaiselle alueelle, että neuvola vaihtuu!

Osaiskohan joku muuten sanoa, että mitä näkyy ultrassa n. rv 7, sydämensyke ainakin? Ultrat tehdään alkuvaiheessa ilmeisesti emättimen kautta?

Jos yrittäisi vaikka unohtaa raskauden vähäksi aikaa ja haaveilla vaikka tulevasta ulkomaanmatkasta sekä maanantain kipsinpoistosta!

Amusia: Hui millainen tilanne! Varmasti säikäyttänyt, mutta onneksi säikähdyksestä selviää.

Mulla ei oo ollut mitään oireiita paitsi väsymys näin alkuraskaudesssa =) Ja synntytin ihan terveen pojan Elokuussa vaikka ei oireita ollutkaan ;D Kauhee se neuvolatäti. mitä jos aihdat sen? Nyt ainakin tääällä Helsingissä voi vaihtaa minne haluaa. Mäkin meinaan vaihtaa vanhaan. Toi uus on niin kauhea akka :DD Ja yleensä tykkään kaikista ihmisistä :P Mutta sain siitä alkoholitestistä 7pistettä niin mun pitäis kuulemma mennä hoitoon mun alkoholi ongelman kanssa :O (Synnytin Elokuussa sen jälkeen ollut 2kertaa ulkona... ) Ehkä oon sit ihan kauhea äiti :,((

taiqaquu: Karsee neuvolantäti! :O Lohdutuksesi voin sanoa, että tytärtä odottaessani mulla ei ollut minkäänlaisia oireita. Ainut oli alhainen hemoglobiini ja siitä johtuva väsymys joskus ehkä rv. 15. :)

Me käytiin siellä VU:ssa rv. 6+4, ja silloin näkyi pieni mötti, sydämensyke ja ruskuaispussi. 7mm oli siis kaverilla kokoa sillon. :D

Takaisin