Toukokuu !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
retu: voi ei sentään, voimia kovasti toipumiseen keskenmenosta, varmasti se koville ottaa.

Voinhan mie koettaa ylläpitää listaa, ja tuon tirrin ehdottama kuulostaa hyvälle.

Voimia Retulle ja jaksamista tästä eteenpäin! Kaikki kääntyy vielä varmasti hyväksi!
Kävin ensimmäisessä ultrassa keskiviikkona ja siellä meidän pikku tirrin sydän sytkysi ja käsien liikkeet näkyi :) Laskettu aika siirtyi 10 päivää eli se olisi nyt 12.12.11...se vielä tarkentuu / varmistuu NT ultrassa. Kyllä täälläkin huokaistiin helpotuksesta kun kaikki oli hyvin....aina sitä jossakin määrin pelkää, että onko siellä mahassa ketään ennen ensimmäistä ultraa.
Pahoinvoinnista...mulla ei ole mitkään keinot auttaneet yökötykseen...jotkut päivät ovat helpompia kun taas toiset....onneksi tämä loppuu jossakin vaiheessa. Esikoisesta etova olo kesti viikolle 18....toivotaan ettei tällä kertaa yököttäs ihan niin pitkään :)
Mun äiti on ollut viikon verran auttamassa esikoisen hoidossa, kun oma olo on ollut niin heikko....tuntuu ettei väsymys lopu nukkumalla ja heikostusta lisää se kun ei voi syödä normaalisti...ja hermot on kireellä oloista ja hormoneista johtuen. Ihanaa odotusta siis :)
Tässä kun kirjoittelee ei enää muista keskustelujen aiheita ja tuntuu, että kirjoitan vain omia juttuja....pitäs varmaan useammin avata kone ja kommentoida kirjoituksia :)

*Retu: Et voi uskoakaan, miten sun uutiset musersi oloa. Voi helkutti tuota uutista!  Tässä elää omaa lokakuuta uudelleen ja muistan niin elävästi kans osastolle menot. Puuh. Raskasta aikaa ja se ei mieltä nostata yhtään, kun sen kokee uudelleen. Kaikkea parempaa teille! Toivottavasti olet pian palstalla taas!

Kiva, että saadaan uusia puheenaiheita ja tullaan tutummaksi. Onkin ollut kiva, kuinka paljon ollaan hölisty täällä. Vielä kun saisi nimimerkit jotenkin mieleen :)

Retulle täältä kanssa paljon voimia! :/ Todella ikävä uutinen!

Täällä on pitänyt miettiä päänsä puhki että pääsisi ensi vkolla sinne ultraan, kun lapsukaisia en sinne halua ottaa. Eikä mieskään vielä tuu mukaan. Sitten vasta rakenne ultrassa kaikki mukaan jos sinne asti päästää. Meillä ei ole kuin yksi autokin niin siinäki jo haastetta ku ultraan ois kuitenki parikyt kilsaa matkaa mut onneks mies saa veljensä auton ja lapset voi viedä isomummolle..kiva vaan selittää et mikä lääkäri..no hammaslääkäri tietty ;D
Tämä meikäläisen pahoinvointi on kyllä aivan omaa laatuaan, ei oo ollu kummankaan edellisen aikaan näin voimakasta. Nyt ei tarvi tehdä mitään ku vaan vaikka hengittää väärin ni alkaa yökkäileen ja aika lähellä tuo oksentaminen tuolla ihan julkisilla paikoilla..limpparia pakko saada. Vaikka välillä tuntuu ettei mikään auta.
Minä olen kyllä vähän huono kirjoittelemaan tälläisille palstoille mutta yritän aina vähän. Pitäis vaan saada tosiaan nuo nimimerkit mieleen et osais rueta vastaan ettei ihan omiaan kirjoittele :D Muutenkin ku on ollu niin ihania päiviä niin ollaan oltu vaan muksujen kans ulkona ja kämppä levällään..kai pitäisi kaaokselle tehd jotain. JA nyt ruokaa muksuille, saisikohan itse jotain alas. Mutta mukavaa odotusta ja viikoloppua kaikille tasapuolisesti!

Siellähän se pieni sydän sykki ja tämä äiti on niiiin onnellinen <3 <3 <3 
Oli vain niin vanhan aikainen uä-kone ettei saanu oikein selvää kuvaa koosta, niin suunnilleen sai 9vk ikää nyt. Mutta NP:ssä tarkemmin. 
Ihanaa viikonloppua kaikille :))

Oi oi, miten hieno joulumammalista! Maajo on taiteillut??
Ja kiva, toinenkin Seinäjokinen listalla :) !!
Eilen oli kova lätkäpeli. Oli pakko valvoa koko matsi ja vielä myöhempäänkin.
En tiedä, jaksanko tänään euroviisuja, kun huomenna aikanen aamuvuoro ja tiedän jo valmiiksi, miten hiivatin huono olo tulee olemaan. Jännää tosin voida pahoin töissä niin, ettei kukaan huomaisi.
Aurinkoa joka mammalle!

Kiitos poutis kehuista, helppo tehdä tuo lista ku valmis pohja löytyi tän forumin taulukoista. Mie olin ennen lätkähullu mutta nykyään ei enää paljoa lätkä kiinnosta, tosin huominen finaali voi olla että pitää katella.

Onnittelut hyvistä ultra-uutisista sapiiralle ja ripatuulle, kyllä se vaan itelläki polttelee tuo ultraan meno, mutta jospa ne ultrais ekalla kerralla neuvolassa niin kuin esikoisen aikaan tekivät, onhan nuo käytännöt saattaneet tässä parin vuoden aikana muuttua täälläkin.

salamasu: voi ei sun pahoinvointia, toivottavasti sitten se helpottais toisella kolmanneksella, kyllä mäkin oon huomannnu että nytten öklöttää paljon enemmän kuin esikkoa odottaesssa ja muutenkin tuntuu nuo vähäiset raskausoireet olevan voimakkaampia kuin esikkoa odottaessa, tiedä sitten kuvittelenko vaan.

Voihan flunssa sentään, yli viikko flunssan sairastamista takana ja ei helpotusta näytä tulevan, ja varmaan tuo koivun kukintakaan ei helpota yhtään tätä oloa vaan vetää entistä enemmän tukkoon allergialääkkeestä huolimatta, taisin aloittaa sen syömisen liian myöhään. Nenäkannulla koetan pitää nokkaa auki ettei tulis poskionteloiden tulehdusta ja välttysin siten antibioottikuurilta.

Mutta aurinkoista viikonloppua, pihalla sitä näillä keleillä tulee oltua.

Lauantai-iltoja kaikille ihanille joulu-mammoille!! :)

Hui että, vieläkin puistattaa eilinen peli ja jo valmiiksi kauhistuttaa huominen!! Tulispa nyt pojille vihdoinkin kultaa, kerrankin nöyrä ja nuori ja osaava joukkuekin kasassa:)

Tämä mamma kärsii niin kamalasta pahoinvoinnista ettei oo mitään järkeä. Aamuisin on ihan järkyttävää ja kroppa kyllä muistuttaa saman tien,jos syömisestä on kulunu liian kauan.. Töissäkin kaikki jo tietävät, oon juossu aamuraportilta niin monena aamuna vessaan oksentamaan :D Toivottavasti tää tästä helpottaa kunhan viikot menee 12 ohi.
Oi, ihan jo odottaa aikaa ku masu alkaa kasvaa kunnolla <3
Toivottavasti kaikkien pahat olot ja muut kuvotukset helpottaa ja kaikki menee muutenkin hienosti kriittisten viikkojen ohi..
Nyt sivusilmällä katseleen viisuja, eli suomeksi sanottuna sohvalle nukkumaan :D
Aurinkoista viikonloppua kaikille sateesta huolimatta :)

Mä oon ilmeisesti liian tehokkaasti hoitanut mun etovaa oloa, oon saanut jo 3 kiloa massaa lisää ja maha on turpea ku mikä, ei mikään loisto-olo tällä hetkellä. Välillä miettii että onko tää enää normaaliakaan, kun pitäis voida pahoin mutta mulla on vaan nälkä. Toivottavasti tää tästä tasaantuu muuten neuvolatädillä tulee mulle sanomista ;)

Onnea ripatuu ja sapiira hyvistä ultra-uutisista :) Meillä taitaa olla viikot suurinpiirtein samoissa, minulla torstain ultrassa arvioitiin viikoksi 9+0ja lasketuksi ajaksi 15.12,  Tietenkin tuo vielä varmasti siinä nt-ultrassa vielä tarkentuu ja varmistuukin.

Ja kiitos Maajo hienosta listasta!

Tuli heitettyä yhden yön keikka kesämökillä Kainuussa. Voi että, kun ois jo helteet ja pääsis rantasaunaan ja järveen uimaan, miehen kanssa järvelle uistelemaan ja iltanuotiolle katselemaan liekkejä :) Että sitten nautinkin niistä hiljaisista illoista. Nyt vielä tuo kipsi vähän hidasti menoa, ei ollut veneeseen asiaa kipsikengällä. Onneksi maanantaina pääsee siitä jo eroon.

Minua on vaivannut tällä viikolla aivan armoton väsymys. Päiväunia vois nukkua vaikka kahdet ja aamullakin unta riittäisi vaikka puolillepäivin. Nyt täytyy vielä väkisin yrittää pysytellä hereillä yli puolenyön, kun on pakko katsoa lätkämatsit ja euroviisut :) No, jospa sitä jaksaisi. Taitaa tosin tuo väsymys olla tuttua myös joillekin muillekin joulumammoista :)

UskoToivo: Minua vaivaa myös tuo turvotus etenkin syömisen jälkeen, tuntuu että pienistäkin ruoka-annoksista tulee ihan kamala ähky ja maha paisuu palloksi. Painoa ei ole tullut lisää, ei tosin saakaan tulla näin ensikuukausien aikana, kun on elopainoa tarpeeksi jo alkuunsakin...

Voipi olla, että tää mamma joutuu jättämään tämän palstan, viikonlopun on tiputellut vuotoa ja tänään lääkäri ultrasi ja näki vain raskausmateriaalia kohdussa ja tuumasi että joko hedelmöittyminen on tapahtunut oletettua myöhemmin tai sitten on alkava keskenmeno. Sain huomenaamuksi lähetteen labraan HGC-arvojen mittaukseen ja käskyn tulla parin päivän päästä uudelleen ultrattavaksi.

Toivotaan Maajo parasta, ikävä yllätys tällainen. Ei sitä koskaan voi tietää mitä tapahtuu, toivon kovasti teidän puolesta että olis toi myöhempi hedelmöitys vaihtoehto! Voimia!

Kiitos kaikille, sitä täälläki toivotaan että ois vaan kyse myöhäisemmästä hedelmöittymisestä ja samalla pelätään että kyse on keskenmenosta, eiköhän se ens viikon aikana selviä että kummasta onkaan kyse. Ei kyllä ole mitkään hyvät fiilikset ja itku tulee vähän väliä.

Maajo:lle kaikki mahdollinen jaksuajatus, mitä tämä mammuli jaksaa lähettää! Toivottavasti ne kääntyvät vielä hyväksi!!!!!  Voin vain muistella, miten lamaannuksissa itse olin aikanaan ja tunteet pyörii karusellissa hirveää vauhtia eli ymmärrettävää itkut, kuuluu asiaan enemmän kuin kovasti! Toivottavasti lähipiiri on tsemppaamassa ja "kutomassa" niitä tarrasukkatoivoa!!

UskoToivo: Huomasin tänään kanssa, että massu on aivanlässykkä- löllerö!Juuri ja juuri vanhat perushousut menee jalkaan, mutta puristaa jo inhasti. Tulee kyllä ihmeteltyä massua jo peilistä moneen otteeseen.

Taiqaquulla on ollut ihanat luksuspäivät mökillä! Käy aivan kateeksi!Ei tiedä, milloin seuraavat nätit päivät tulee. Meillä vain sateenharmaata kaiken aikaa. Olen tosin töissä kaiken aikaa , joten päivät menisi "harakoille", satoi tai paistoi.

Meillä ukkokulta alkoi vääntämään takapihalle terassia. Ihanaa, ihanaa ihanaa.
Ja sitten lätkän pariin. Pakko jaksaa!!! :D Euroviisuihin meni käpy eilen. Suomella oli todella hieno esitys ja simppeli. Kummasti kiekujat tuolla vain kiiri ohi, möh!

Voihan itku Maajo! On varmasti ihan älytön huoli ja ahdistus päällä! Toivotaan, että asia selviää pian, ja että uutinen on hyvä. Toivotan sinulle hurjasti tsemppiä ja voimia! Peukut pystyssä ja hengessä mukana. :)

Kiitos Maajo hienosta listasta! Ja toivotaan että hedelmöittyminen on tapahtunu myöhempää.

Oli aika hurja peli eilen! Ei tienny oikee että miten päin ois ollu ku maleja alko tulemaa koko ajan lisää. <3 Ruotsi oli liian varma voitostaa. Hah hah haa! Näytettii niille. :DD

Woooow, mitkä matsi. Kiitos Suomipojjaat, oli aivan mahtava ja uskomaton 3. erä! Tre krunorit sai kerrankin maistaa sitä, miltä tuntuu, kun lätkä vain imeytyy maalin verkkoihin kerta toisensa jälkeen!!

Voi, miten meidän huolimammat voi. Juuri ennen ekaa ikävää yllätystä mietin, miten ihanaa on, kun tarrasukkia on ollut jokaisella. Itsellä on neuvola keskiviikkona, joten en vielä tiedä itsekään, miten tän mun kolmannen "alkuasukkaan" kanssa on käynyt.

Takaisin