Toukokuu ü

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tosiaan huomaa Aleksin itkusta, koska hän vain hakee unta eikä niinkään ole kutsuvaa itkua, mihin yöllä tai illalla pitäisi reagoida. Aika helppoa on siis ollut tuon unikoulun kanssa. Samoin huomaan siitä yöllisestä heräämisestä kuinka kiihkeesti ääntelee, tarviiko ruokaa vai vain yrittää nukkua. Neljältä yleensä hän tosiaan herää nälkäänsä, joten silloin olen syöttänyt. Nyt Aleksi on jättämässä alkuillan pikkutirsoja pois enkä tiedä miten saan hänet sitten pidettyä hereillä sinne kasiin. Eilenkin meni nukkumaan yöunille klo: 18.30, mikä tarkoitti sitä, että rytmi menee kyllä sekaisin. Tosin se meni eilen muutenkin, kun herääminen tuli kesken lätkämatsin ja piti valita, katsonko matsia vai menekö tassuttelemaan Aleksia. Valitsin lätkämatsin  ja ei muuta kuin Aleksi katsomaan myös matsia. Siitä seurauksena heräiltiin sitten koko ajan yöllä.
Meillä on Aleksilla kauhee pärinä vaihe. Sylki lentää kun on kiva päästellä ääniä :). Ja tätä jatkuu myös syötön aikana, joten soseet on pitkin poikin istuimia.
Jaahas, työmaa kutsuu ja on syötön aika :)

Mä en tajuu et mikä Ninnil on ku nyt oon alkan noit lihapitosii soseit tarjoamaa ni sil tulee heti ekan lusikallisen jälkee kauhee mutristus ja sit se on koko aika kakomas ja ei sit meinaa syödä. Onkohan toi sitte jotain et se muka on pahaa tjt..kasvissoseidenkaa ei oo ollu mitää ongelmii tai hedelmä-ja marjasoseiden.Niitä syödään aina kiltist.

Ootko fjansku kokeillu vaikka kanaa tai muuta vähän miedompaa eka? Jos on liian voimakkaan makuista Ninnin makuun.. Tai no mistäpä tuonki tietää. Nuilla vauvoilla tuntuu olevan omia oikkuja mihin ei välttis mitään syytä ees oo :)
Poitsu alotti eilen ihan ykskaks juttelemaan ihan tosissaan :) vavvavavav, lälllälll, paupaupau, äittääittä eli äitin mielestä äiti tietty <3 Tavuja jankuttaa nyt koko ajan :) Ihan tosissaan selittää.
En miekään oo tuosta liikkumisesta paineita ottanu. Kylläpä tuo jumppaa päivät ja yöt niin eiköhän se hoksaa kohta miten liikutaan.
Meillä sanottiin neuvolassa ettei oo hoppua istuttaa ku kokeili pojan selkää. Eli jää vielä pyöreäksi ku laittaa istuvaan asentoon. Heijaste on eteen, mutta ei sivulle. Joten ei oo pidetty syöttötuolissa ku pari kertaa muutaman minuutin. Rattaat, hyppykeinut sun muut saa vielä odottaa.
Tuosta uudelleen raskautumisesta. Minua ihan hirvittää ajatuski jos sattuis semmonen vahinko, että alkaisin oottamaan.. hui kauhea.. Minusta ei olis vielä siihen. Tuntuu että tässä yhessäki on ihan tarpeeksi hommaa. Ja kuinka katkonaisesti sitä sitte nukkuis ku vielä toinen tulis. Joo ei kiitos :) Nyt on meillä kummallaki semmonen olo, että voi olla että riittää yks lapsi meille. Mutta eihän sitä tiiä jos joskus mieli muuttuu. Sen verran hirveä kokemus oli tuo synnytys.
Stressi helpotti ku sain vihdoin varmuuden mieheltä, että se elättää meitä ku äitiysloma loppuu :) Jos hyvin käy niin oon kotona tuonne 3 vuoteen saakka. Niiiin ihanaa <3

Kokeilin ensimmäisenä sosetta jossa oli makaronia ja kanaa,ei kelvannut.Sitten pikkukalastan jotain sosetta,ei sekään kelvannut :s Kyllä muakin Ninnin syntymän jälkeen hirvitti uusi raskaus mutta kun sitten tärppäsi,niin ei enää hirvitä.Tosin hirvittää se kohtelu jos joudun saamaan taas samaa kohtelua sairaalassa.Kun synnytykseni saatiin käyntiin niin kätilö vaihtui niin kamalaan joka haukkui ja tiuski koko ajan ja haukku mut suoraan pystyyn ja uhkas jättää mut kokonaa oman onneni nojaan synnyttämään.Luulen että se tilanne johti synnytykseni pysähtymiseen :(

Kiva kuulla taas susta, rechaka!
Fjansku; meillä poika tykkää eniten, ku oon sekoittanut valmiisiin kasvissoseisiin broileria. Kasvissoseet on jotenki paremman makuisia ja ite lisätty liha ei juurikaan muuta makua.
Oonkohan mä tehny nyt hallaa, ku oon pitäny jo poikaa rattaissa kohotettuna ja istuttanut sylissä? Syöttötuolissa vasta muutamana päivänä. Nostaa vaan ittensä ihan väkisin ylös. Olis nyt jo se neuvola...tuntuu, että on niin eriäviä ohjeita ja neuvolassakin aina eri ihminen :/
Meillä keksittiin tänään kontilleen nousu todenteolla, koko ajan pitää nousta, varmaan ensi yönäkin :)
Oon niin onnellinen, mies sai töitä ja mä oon kotona vähintään puol vuotta vielä. Sumplin tossa, että verotuksen kannalta kantsis varmaan kuitenkin tän vuoden puolella mennä., mut saa nähdä raaskinko.

Mä oon kans aatellu et loppuuko koko imetys kohta kun yhtäkkiä ei syödä enää öisin ja päivälläkin varmaan vähitellen vähenee kun soseita menee enempi... En millään haluis vielä luopua imetyksestä! 

Meillä siis menee taas yöt hyvin. Tais olla hampaista johtuvia nuo muutamat levottomat yöt. Mutta nyt taas nukutaan hyvin, 20.30 nukkuun ja 4 tai 5 aikaan aamulla syödään ja unet jatkuu noin kahdeksaan, puoli yhdeksään :) 

Viltsukka siis oikeesti joku istuttanu vastasyntynyttä?? Mitä ihmettä ihmisten päässä liikkuu?? No, mä luulen että kerrasta ei kenenkään selkä mene pilalle, enemminkin niin että jos jatkuvasti istuttaa. Samalla Myttöäkin lohduttaisin ettette tekään ole selkää pilannut :) Se varmasti vaatis enemmän sitä istuttamista ym ja se että rattaat on vähän kohotettuna ei varmasti ole pilannut selkää. Tuskin teillä vauvaa on siinä pidetty koko päivää jatkuvasti :) 

Fjansku kai annoit palautetta sairaalaan kätilöstä? Tosi törkeetä toimintaa!!

Mitähän muuta piti.... Minkä merkkisiä matkarattaita teillä on? 

Joo no en antan palautetta ku juttelin just hoitohenkilökunnankaa siit ni kaik vaa sano että ala anna et sil nyt on vaa sellanen luoone.Mut varmast neuvolas otan kyseisen asian puheeks ja sil kätilöl ei oo sit asiaakaa mun lähelle.Ninninkaa oltii tänää isotooppilabras munuaisten kuvauksis ja mun mies joutuu sit hoitaa koko päivän.Ninnille annettii säteilevää ainetta ja mä kun odotan toista lasta ni joudun pitämään Ninniin metrin turvavälin koko päivän :( Tuntuu ihan kamalalt

Hehe, meilläkin Miimi päristellään :D Tosin, Amsu on tehnyt sitä jo pari-kolme kuukautta, mutta nyt varsinkin syötän aikana ja kaupassa.. :D
Tyttö oppi konttausasennon n. kuukausi sitten, joka päivä se oppii olemaan kauemmin ja kauemmin siinä ja kovasti olis menohaluja, raukka kun osaa mennä vain taaksepäin :D Pelkään ja samalla ootan sitä päivää kun tytsy tajuaa lähteä eteenpäin.. :)
Amelialla on ollut nyt muutaman päivän ja yön ajan hermot kireellä, en tiedä tulisko hampaita.. Itkeskelee usein ihan yhtäkkiä semmoista valittavaa itkua, myös öisin herää yhtäkkiä itkemään. Kuumetta eikä mitään muutakaan kipeyteen viittaavaa ei kummiskaan ole.. Hmm. Tätä siis kestänyt nyt nelisen päivää, enkä oikein tiedä mitä täs nyt pitäis tehdä. :/ Öisin ei rauhoitu paitsi kävelyyn tai rinnalle, edes tuttia ei huoli, vaikka ennen kelvannut hyvinkin. Tässä on siis itelläkin hermot hieman kireähköt kun saanut niin huonosti nukuttua.. Onko muilla ollut tällaista? Muuten kaikki hienosti! On kummiskin muuten hymyilevä, naurava, energinen ja höpöttävä, sama vanha tyttö kun ennenkin, välillä nyt vaan tullut tommosia omituisia "kohtauksia".
Täälläkin tissit puolityhjinä.. Ei ole enää täydet, vaikka joskus tulis monen tunnin tauko imettämisessä, loppuukohan maito... Ei tunnu enää yhtään "kovilta" tai silareilta, niinku mä oon maidosta täysiä tissejäni kutsunut, vaan helkkarin pehmosilta. Joskus huomaa että tytölläkin menee hermo kun ei sitä maitoa enää niin paljoa tuukkaan. Noooh, pitää olla onnellinen että ainakin tähän asti imetys on sujunut hienosti! Eikai se nyt niin kamalaa ole, jos joutuiskin siirtymään korvikkeeseen.
Tuosta nesteytyksestä tulikin mieleen, että tyttö ei meinaa millään haluta juoda vettä! Aina melkein sylkäisee pois. Neuvolassa sanottiin että pitää hörppyyttämällä antaa vettä lasista, mutta nou nou nou, ei onnistu. Joskus saan hyvällä säkällä muutaman kulauksen menemään tuttipullon kautta. Miten paljon teidän lapsoset juo vettä päivässä?
Kiva kuulla Rechaka sustakin :)

Meijän heppu juo semmoset pikkusen rapean desin päivässä. Pari päivää riittää tuommonen iso tuttipullo ko siihen veen keittää. Joku aika sitte joi enemmänki, mutta annan nyt joka ruualla korviketta kans, niin on vähän vähentyny tuo vesi.

Semmosta vaan, että ootteko lukenu blogia Paska äiti? Jos että oo niin kyllä kannattaa :) Taas nauranu pissat housuissa ku sitä luin. http://paska-aiti.blogspot.com/ 

Toivottavasti jollaki muullaki on hauskaa tuota lukiessa :)
Ja halleluuja tää lähtee nyt hierontaan emoticon Oon niin innoissani, että melkein itku tulee :)

Mä en oo vielä antanut vettä ollenkaan?! En oo ajatellut edes asiaa :).  Taidan nyt pikkuhiljaa alkaa sitä sitten kokeilemaan. Onko siihen joku juttu, milloin vettä aletaan antamaan?
Meillä unikoulu otti ensimmäisen takapakkinsa viime yönä. Aleksi heräsi 00.30 eikä auttanut tassuttelu eikä syliin ottaminen vaan huusi melkein hysteerisenä ja rauhoittui vasta tissille. "huudatusta" kestin noin 30min, mutta sitten en enää jaksanut enkä pystynyt. Tämän jälkeen sitten heräiltiin tasaisen tappavasti koko yön. Nyt oon niin umpiväsynyt, että voisin nukkua pystyyn. Ja kaiken hyvän lisäksi lupasin illalla mennä tuuraa RVP-muokkaus tunnin. Huh, ei kyllä millään jaksais, varsinkin kun pitää vielä viedä molemmat pojat hoitoon siksi ajaksi. Nyt täytyy toivoa, että ensi yönä tassuttelu tuottaa taas tulosta. Ajattelin myös kokeilla sitä vesikikkaa, minkä joku teistä jossain vaiheessa sanoi.
Mä kyllä hattua nostan teille, jotka saatte lapset pienellä ikäerolla. Vaikka meillä on "helppo" nelivuotias Aleksin lisäksi, niin kyllä välillä tuntuu tosi raskaalle (johtuu varmaan näistä huonoista öistä). TOisaalta, mä en edes muista aikaa, kun oli vain yksi lapsi. Välillä sitä miettii myös sitä, kuinka helppoa oli yhden lapsen kanssa, mutta kaikkeen tottuu. Lapsiin ja lapsen vaatimuksiin aina kasvaa ja on helppo jälkeen päin todeta, kuinka helppoa sitä milloinkin oli. Varmasti sitä sitten kun lapset ovat murkkuiässä muistelee tätä pikkulapsi vaihetta ja ajattelee, että kylläpä silloin oli helppoa, vaikka tällä hetkellä se ei siltä tunnukaan.
Ainut mitä näissä äippälomissa muuttaisin jos voisin, on se, että haluisin olla kotona ilam työpaineita. Mutta itsepähän olen valinnut yrittäjyyden ja siinä on tämä huono puoli, että töitä ei voi unohtaa koskaan. Sitä on tavallaan ajatuksissaan töissä 24/7. Jos olisin normi palkkatöissä, olisin kotona varmaan ainakin kolme vuotta.
Aika menee hurjaa vauhtia. Ensi viikolla on jo Aleksin syntymästä 6kk! Vastahan  tämän nyytin sai syliin. Kyllä on haikea olo. Ens perjantaina, Aleksin 6kk synttäripäivänä, mulla on myös se sterilisaatio. Saa nähdä, kuinka on tunteet pinnassa.

Alina ootko katsellu mistään niitä cosatto matkarattaita? Löysin ne nettikaupasta, hinta uutena noin 120e, tulevat englannista. Itekkin haluisin varmaan just nuo rattaat. Mutta mitenköhän on, tuleeko englannista tilattuihin joku tullimaksu???

Melkeinpä alina veikkaisin että teillä tulee hampaita. Meillä ainakin oli muutama yö tollasia just ennen kun hammas puhkesi. 

Mä en oo vettä antanu vauvalle ollenkaan ennen kun nyt vasta ku on maisteltu soseita. Oon antanu pari pikkuhörppyä nokkamukista soseitten jälkeen. Muuten en oo antanu koska neuvolassa sanottiin ettei tarvi antaa. Mutta luulis että kesän tullenkin kannattais antaa kun on kuuma... Pitääkin kysyä maanantaina taas neuvolasta. 

Toivottavasti Miimikin sais nukkua tulevan yön :) Jos teilläkin ois hampaita tulossa...ettei muuten alkais meneen yöt hullummaks.... 

Tää ei taas oikein tykkää toimia tää foorumi...ärsyttävää! 

No niin, meillä siis yösyötöt ovat nyt jääneet siihen yhteen kertaa yössä, mikä on tietenkin tosi hieno juttu. MUTTA nyt sitten silitellään muu aika, eli ei sitten yhtään parempia öitä heräämisien suhteen. VIime yönä silittelin Aleksin uneen klo: 1-3 viisi kertaa, kolmelta syötiin ja neljästä eteenpäin taas koko ajan silittelyä. Onneks menin ysiltä nukkuu, joten sain nukkua neljä tuntia. Alkaa olee vitsit vähissä. Nyt täytyy harkita, siirtäiskö pinnasängyn toiseen huoneeseen. Meillä ei ole varsinaista vauvan huonetta, koska olis tarkoitus, että esikoinen siirtyy Onnin huoneeseen nukkumaan, kun yöt paranee. Yksi ylimääräinen huone on, mutta se on tällä hetkellä toimistohuone ja siis todella tarpeellinen (molemmat tarvitaan työhuone). Olis niin paljon helpompaa toteuttaa unikoulua, jos ei tarvisi miettiä tuon Onnin yöllistä heräämistä. Se kun on alkanut heräämään Aleksin huutoihin.
Jaahas, täällä alkaa olemaan taas meteliä, ja pitää siis mennä.

alina: meillä on ihan sama juttu. en tajua, mistä moinen huuto tulee. kokeiltu on syöttää, kattoo vaippaa, onko liian kuuma/kylmä, otettu syliin ja kaikkea...eilen rattaissakin vaan huusi kauheesti enkä tiennyt mitä tehdä. ei oo oikeestaankoskaan aiemmin vaunutellessa itkenyt vaan tosi rauhallinen siellä. ite mietin kans niitä hampaita mistä iines sanoikin. mut ei ainakaan oo puhjennut vielä...enkä oikeen osaa sanoa onko ikenet muuttuneet. mut sen huomasin et kun kokeilin antaa sen äippäpakkauksen purulelun sen jälkeen kun oli pakkasessa ollut niin tyttö rauhottui hetkeksi. ilta meni kohtalaisen hyvin mut päivä ja alkuilta pelkää itkua ja sylittelyä..ei oikeen saanut nukuttuakaan. ja tosiaan yölläsaattaa ihan yhtäkkiä alkaa unissaan itkeä. ja ehkä viikon tai vähän alle ollut tätä..

meillä tyttö onparin päivän päästä kans puolivuotta, hurjaa kuinka aika menee!! mua jollain tavalla mietityttää et kai tyttö kehittyy normaalisti, kun tuntuu ettei oo pitkään tullu edistystä. mut kait se on vaan luotettava siihen et kaikki ajallaan. onkohan tänikäsen oppisen nopeus jollain lailla verrannollinen myöhempään oppimisen taitoon/liikunnallisuuteen tms? ootteko kuullut koskaan? toivoisin mielessäni kauheesti et tyttö tykkäis urheilusta kun miehen kanssa ollaan kovia liikkumaan. mut tietenkin pitää mennä tytön ehdoilla, jos se ei vaikka tykkäis ollenkaan urheilla.

iines: joo, tosiaan yks kyläilijä istutti tyttö ihan vastasyntyneenä, tosi kovasti harmittaaja pelottaa et jotain on sattunut. ja samoin  sen jälkeen pari kolme kaveria on pitänyt hetken tyttöä istueltaan et varmaan jonkun minuutin ollut istuma-asennossa(siis sylissä pienellä tuella)...ei vaan kaikkeen ehdi puuttua kun en mä tajunnut et joku keksii pientä lasta istuttaa. nyt pidetty tytsyä pari kuukautta sylissä istueltaan kun annettiin neuvolassa lupa kun se nousi sylissä koko ajan istumaan ja vaikee laittaa jatkuvasti hanttiin. syöttötuolia ei oo käytetty. ootteko muut pitäny vauvoja rattaissa kuinka koholla? me ollaan pidewtty välillä pikkusessa kohoasennossa. mun täti lohdutteli mua ja sanoi et kun ite oon ollut pieni niin on kyllä kaikkia lapsia istutettu ihan pienestä pitäen, ei sillon tiedetty tällasesta mitään/osattu varoa:)

niin, ja meillä juodaan muutamia hörppyjä vettä aina soseiden päälle. tyttö tykkää nokkamukista jostain syystä tosi paljon:D

miimi:jos yhtään lohduttaa niin mä herään nykyään varmaan kymmenen kertaa yössä antaan tuttia tai syöttään tyttöä, tuntuu et vaan pahemmaksimennyt. ne on onneks lyhyitä pätkiä, mut jotenki kaipais edes yhtä yötä et sais nukkua ihan täydet katkeamattomat unet!!

Taitaa olla ilmassa vähän tätä yöheräilyä... Alkaa oleen aika sumuisia nuo yöt eikä aamusta enää muista mitä on tapahtunu.

Meillä se menee aika usein niin, että poika nukahtaa ihan rauhassa ja minä kömmin sänkyyn. N 10. minuutin kuluttua alkaa pikkuhiljaa voimistuva huuto ja kitinä. Menen rauhoittelemaan ja jonkin ajan kuluttua taas nukutaan. 10 minuuttia ja huutelu alkaa taas voimistumaan... Tätä ruljanssia saattaa olla parikin kertaa yössä ja pahimmillaan kestää lähes kaksi tuntia. Nämä nukahtamisvaikeudet seuraavat imetystä joten tissistä ei ole apua.

Päiväunille ja iltaunille laitetaan aina poika hereillä ja hän tietää jäävänsä yksin omaan sänkyynsä, nukahtaa silti ihan nätisti ja nopeasti. Sänky on omassa huoneessa ja vanhemmat ovat muuttaneet olohuoneen nurkkaan. Myös päivärytmit ja rutiinit seuraavat toinen toistaan ja illalla toimitaan aina suunilleen samalla tapaa.

Unikouluttajat olivat sitä mieltä, että ensimmäinen keino oli oma huone ja toiseksi yöimetys pois kokonaan. Sitä on varmaan sitten ruvettava pikkuhiljaa miettimään... Ei vaan ihan vielä raaskisi...

Mut joo, voimia siskot :) Kyllä me jaksetaan vielä vähän aikaa! Kohta ne lähtee jo kouluun...

Vitsit alkavat olla vähissä ja unikouluttajat

Kyllä lohduttaa, että muillakin kun meillä valvotaan! Ei mua niin paljon haittais toi yöherääminen, mutta eniten harmittaa esikoisen puolesta, jonka unet häiriintyvät Aleksin kitinöistä. Ja itsellehän se on raskasta sitten päivällä, kun pitäis jaksaa leikittää myös tuota esikoista, vaikka kuinka väsyttää. Sillä meinaan riittää virtaa! :)

Eilen siirrettiin Aleksin sänky kauemmas mun sängystä ja myös kokeiltiin sitä vesikikkaa. Edelleen meillä siis nukahdetaan tosi hyvin yksin klo: 20 ja nukutaan sinne 00.30. Nyt kestin 1,5 tuntia venkoilua sängyssä, ennen kun annoin tissiä. Argh, on vaikea olla luovuttamatta. Sen jälkeen nukuttiin viiteen ja sitten olikin jo aamuherätyksen aika. Mutta nyt sain nukkua tuon klo:2-5 välisen ajan ja se oli ihan luksusta! Silloin kuitenkin nukkuu syvintä unta.

Mä oon nyt luopumassa tuosta imetyksestä pikkuhiljaa. Eilen imetin päivällä vain kerran ja yöllä kahdesti. Ja tämä muuten on alkanut näkyä painossa. Kun imetyksen aikana paino laski -5kg alle raskauden lähtöpainon, niin nyt kun imetys on vähentynyt, on paino alkanut kivuta kohti lähtönumeroita. Nyt joutuu jättämään kyllä kaikki herkut pois tai herkutella vain spesiaalitapauksissa. Tarkoitus olis kuitenkin saada tuo paino pysymään näissä lukemissa tai muutaman kilon alempana mitä se nyt on.

Meil edelleen heräillään vain kerran yössä,mutta päikkäreille meno on yhtä tuskaa.Ninnin vaan huutaa yliväsyneenä ku ei millään malttas mennä nukkumaan.Välillä laitan sen meidän tohon isoon sänkyyn unirätin kanssa ja menen itse viekkuun.Aikansa se vääntää ja kääntää kunnes nukahtaa.Ne päikkärit sitten ovat taas kork.15min.pituisia.Kamalan stressaavaa nykyään kaikki.Jännitän toden teolla ens viikkoa ja soittoaikaa lastenkirurgille jos sais jotain hyviä uutisia.Eilen sain sikoltani niin järkyttäviä uutisia että tuntui kuin koko maailma olisi kaatunut. Mun mammalla oli todettu mahasyöpä.Nyt vaan kovin toivon ettei olisi mitään pahalaatuista ym.

fjansku, pahoittelut huonoista uutisista. Mun äiti sairasti imusolmukesyöpää vuosituhannen vaihteessa ja täytyy sanoa, että se oli aikaa, josta ei kyllä muista mitään. Sitä meni ihan sumussa sen puoli vuotta. Ja vaikka siitä on jo monta vuotta, niin kyllä aina äidin sairastelu saa ajattelemaan pahinta.
Mä havahduin eilen totaalisesti siihen, että mä oon antanut ihan liian vähän aikaa mun ihanalle esikoispojalle. Jotenkin sitä aina kuulee itsensä sanovan sanat "kohta", " Odota", "huomenna" ym. Nyt päätin, että iltaisin mä otan vuorokseni iltatoimet ja sadun lukemisen. Meillä on tapana viimeinen puoli tuntia kölliä sängyllä tai sohvalla ja lukea satua tai katsoa muumipeikkoa. Nyt se on ollut miehen tehtävänä, kun mä oon ollu sidoksissa Aleksiin. Mutta nyt täytyy kyllä vaihtaa osia. Mulla on oikein ikävä noita halipusihetkiä. Muutenkin pitäis saada kunnon rytmi päivään, koska se kyllä auttaa uhmapäivissä ja helpottaa lapsenkin käsitystä (ja luo turvaa) mitä milloinkin pitäisi tehdä. Eli uusi elämä alkaa taas jokaisen osalta: ei leikkejä ennen aamutoimia ja välipalat pois, jotta ruoka maistuu ruoka-aikana. Tänään ajattelin muutenkin mennä katsomaan luomuosastoa ruokakauppaan ja alkaa panostamaan taas kunnolla ruuanlaittoon. Paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä.
Mun parhaisiin ystäviin lukeutuva kaveri on tällä hetkellä synnyttämässä :). Olin eilen hieromassa häntä ja nyt juuri ilmoitti, että yöllä meni lapsivedet ja nyt odottelevat, että homma alkaa luistamaan. Ihanaa, kohta on uusi elämänalku maailmassa!

Iines voi että, minkäväriset tilasit <3 ?? Kerrohan sitten onko hyvät ja tuliko tulleista lisämaksua :) Mä tosiaan löysin huuto.netistä Emmaljungan Scooter-rattaat, jotka menee niin pieneen tilaan, että ei taideta nyt tarvita erikseen matkarattaita sitten. Ovat muutenkin niin hyvät.

Näköjään joo muillakin pientä vaikeutta unen kanssa. Saattaa olla, että hampaita tuo Ameliakin tekee, mutta en oo ollut kyllä näkevinäni ikenissä minkäännäköistä muutosta.. Hmm.
Tosiaan, nyt päälle viikon ollut kummallista kitinää ja rauhattomuutta. Tänään se on ollut ihan ok.. Voimat kyllä meinaa pikkuhiljaa alkaa hupenemaan. Hohhoh.

Takaisin