Toukokuu ü

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

melela

Piirimestaruustason postaaja
Kiitosta vaan onnitteluista.:) Hieman on vielä semmonen jännä fiilis, ei vielä kunnolla usko itekkään että tuolla masussa nyt sitte kasvaa se kakkonen, Benjaminin sisko tai veli <3. Toivottavasti pysyy mukana loppuun asti ja kaikki menee hyvin. Ihmettelin tässä parisen viikkoa, että miksi niin väsyttää hirveesti. Etovaa oloa on ollu viikon verran suunnilleen mutta oksentaa ei oo onneksi tarttenu. Jospa tää pysyski näin lievänä pahoinvointina. Turvottaa massua jo aikalailla ja menkkamaisia kipuja sillontällön.
Pieni on ikäero sit muksuilla jos syntyy tuolloin joulukuussa. Mutta mä en oikeen usko vielä tohon laskettuun aikaan, varmaan pitää käydä ultrassa kattoon että missä mennään.
Raskas kesä ja seuraavat 9kk tulee olemaan, koska mies armeijassa. Pitää pyytää vaan aina sit apua ku tuntuu ettei jaksa eikä kykene yksin olemaan. Onneksi on mummula aika lähellä ja sisko asuu naapurissa. Hirvittää jo nyt, että jos vauva syntyy tuolloin joulukuun alussa niin mies on vielä armeijassa, ja entä jos se ei kerkiä tulla synnytykseen mukaan ollenkaan!! No, mutta ei auta vielä niin pitkälle ajatella. Päivä kerrallaan :)
Meille tää vauvauutinen oli ihan iloinen uutinen, ei oo kyse mistään yllätyksestä. ;) Pitää maanantaina olla yhteydessä neuvolaan... Kaippa mun pitää mennä tonne joulukuu2011 palstallekki jorinoimaan tästä odotusajasta. ;) Mutta toki pysyn uskollisesti täällä Marrasmuruissaki <3
Mulla vaan harmittaa, että entisiä raskauskiloja jäi roikkumaan n.4-5kg :( Mutta ei voi mitään... Hauskaa vappupäivää kaikille! :)

Onnittelut vielä tähänkin ketjuun! Melela alkoiko sulla menkat ollenkaan tossa välissä? Ihan vaan mielenkiinnolla, kun tosiaan toista halutaan mut ei ihan vielä. Mut ei käytetä mitään ehkäisyä nyt, et...... Menkat eivät ole alkaneet mulla, ku imetän vielä. Mut sehän ei takaa mitään...

kisu2: Mulla tuli yhden ainoan kerran menkat.. toisia ei sitte kuulunukkaan.. :)

Mulla ei oo vielä menkkoja kuulunut. Harmi, kun ei tullut laitettua ylös esikoisesta kauan kesti, että menkat alkoi. Melela, vaikka varmasti tulee raskas talvi kahden pienen kanssa, niin kyllä sen aika sitten palkitsee. Mun siskolla on kaksi poikaa ja ikäeroa suurin piirtein saman verran kun teillä tulee. Nyt pojat ovat jo teini-ikäisiä, mutta tosi kiinni toisissaan. Vaikka luonteeltaan ovat kuin yö ja päivä, niin ovat aina toistensa tukena ja huolissaan toisesta, jos toinen on pois kotoa. Ja jakavat myös kaveripiirin yhdessä. Meillä taas kun lapsilla on eroa tuo 3 vuotta, eivät varmaan näin lapsiaika ole hirveesti toistensa kanssa. Tulew varmaan olemaan eri kaveripiiri ja ovat leikeissä eri vaiheissa. Mutta myöhemmin taas tuo ikäero ei haittaa. Mulla ja mun siskolla on viisi vuotta ikäeroa ja ollaan kyllä toistemme parhaat kaverit. Ei uskois, että meillä on ikäeroa :).

Mä teen nyt kaiket vapaa-ajat uutta yrityssuunnitelmaa. Mun unelma olis perustaa tänne meidän pikkukaupunkiin oma hoitopalveluita järjestävä yritys. Siinä olisi siis koululaisten 1-3 luokkalaisten aamupäiväkerho, päivällä odottaville äipille ja vauva/äitijumppaa), taaperojumppaa ja sitten 3-6-vuotiaiden liikuntaleikkikoulu. Iltapäivällä pyörisi myös alakoululaisten liikuntapainotteinen iltapäiväkerho. Ja yritän saada myös tähän kuljetukset kouluun ja koulusta kerhoon. Tää on tällä asteella vielä haave ja töitä pitää tehdä, jotta voisi esitellä muutamalle lähikunnalle ideaa. Niin ja päivällä toimii paikalla myös äiti/lapsi kahvilatoiminta ja lapsiparkki, jos äippä haluaa päästä muutamaksi tunniksi tuulettumaan.
Nyt pitäis vaan löytää yhteistyökumppani ja mahdollisia työntekijöitä. Tilat me tullaan rakentamaan itse.

Sitten marina osastolle. Mä oon aika tarkka itse vauvan ja lapsen ruokailuista ja oikeesti katson sydän syrjällä meidän tuttavan touhuja. Niillä on reilun vuoden ikäinen poika, joka on tosi pienikokoinen. Nyt oltiin siellä kylässä, niin se lapsi joi oikeesti kaksi isoa lasia limpparia ja keksejä ja sen lapsen mummu kysäisi pojalta, että pitäiskö sulle tehdä jotain ruokaa kun vielä ei olla syöty? Kello oli puoli neljä iltapäivällä. Siinä samalla se mummu sanoi, että kyllähän toi poika joisi vettäkin, mutta on niin kiva antaa limua?! Ja tää äiti on ihan samaa maata. Kuulemma poika syö ruokaa kunhan se on tarpeeksi maustettua! EIkä tässä puhuta todellakaan yrteistä ja valkosipulista vaan suolasta ja mausteseoksista. Oikeesti tää lapsi on saanut jo 8kk iässä pizzaa, kebabia ym heidän ruokiaan.... Mua oikeesti riipii sydämestä, mitä toi suola/sokerimäärä tekee noin pienen sisäelimille. Ne muuten pitää mua varmaan ihan kajahtaneena, kun en antanut meidän esikoiselle karkkia ensimmäiseen kahteen vuoteen. Miksi ylipäätään pitää antaa jotain, mistä toinen ei tajua tuon taivaallista?!Argh, sorry tää vuodatus.

Meillä on muuten huomenna Aleksin neuvola ja mun pitää siellä kysyä, kun mulla synnytyksessä napsahti häpyliitos (kuului kauhee pamaus, kun Aleksi syntyi). Nyt kun oon aloittanut noi jumppien vedot, niin mulla kipeytyy samainen kohta niin paljon, että pelkkä kävelykin sattuu. Saa nähdä mitä sille tehdään vai tehdäänkö mitään. Toivottavasti siellä ei oo mitään jäänyt sijoiltaan tai ettei tuo häpyliitoksen nivelside ole repeytynyt.
Tällaista tänne,

Miimi mä oon sun kans samoilla linjoilla noista ruokajutuista. En voi käsittää sitä että jo alle vuoden ikäiset syö karkkia ja suklaata yms.... Yksi ystäväni on juuri tälläinen äiti joka antaa pienellekkin valtavat määrät karkkia yms. Jokainen joo tyylillään ja kuten parhaaksi näkee, mutta hirvittää tosiaan minkälainen rasitus se on esim munuaisille. En mä mikään terveysintoilija ole mutta kumminki. 

On muuten miimi toi sun ideas ihan huippu! Oispa tääläkin joku tollanen paikka.... Toivottavasti jonain päivänä saat unelmasi toteutuun :)

Me oltiin taas vauvauinnissa ja tällä kertaa oli jo sukellustakin. Kolme kertaa meni tytteli pinnan alle nopeesti ja äitiä kauhistutti!! :D Tuntui jotenki tosi hurjalta ja ne olikin sitten tosi nopeet pyrähdykset :D Eipä ollu neiti ite moksiskaan ja muutenkin tuntuu että tykkää uinnista. Nyt oli taas rennompi kun edellisillä kerroilla ja muutenkin alkaa pikkuhiljaa sujuun paremin noi peseytymiset ja muut.On vaan niin älyttömän pienet tilat.. 

Mitähän muuta.... ai niin, tosiaan kun oon hehkuttanu sitä ettei meillä enää syödä öisin, niin nyt on sitten muutamana yönä herätty taas kahteen kertaan tissille.. Ei välttämättä niinkään nälän vuoksi mutta jostain muusta syystä. Enpä viitti sitte väkisinkään huudattaa kun ei tyynny tuttiin niin oon sitte ottanu tissille.

Niin ja nyt meille on tosiaan tulossa eka hammas! :) Se on ihan just puhkeamassa ja ehkä hitusen jo näkyykin ja ainakin tuntuu :) On jotenkin hieno tunne, yksi saavutus taas :) Vähän on jo se äitiriippuvuuskin helpottanu, ei oo ihan niin kiinni enää kun muutama viikko sitten. Helpottaa kummasti kun viihtyy iltasin vähän iskänkin kanssa. Tosin iskä lähtee taas reissuhommiin viikoksi ja on siis vaan viikonloput kotona niin saas nähdä miten sitten taas käy. No, toivotaan ainakin aurinkoisempia ja lämpösempiä päiviä kuin mitä tänään oli! :) 

Voi Melela, onnea kovasti! Meidänkin lapsilla on 3 vuotta ikäeroa, mutta esikoinen syntyikin hätäsektiolla niin en olis uskaltanu kovin nopeesti tehdä toista perään! On se vaan aina yhtä jännää ja ihanaa kun kuule vauva uutisia vaikka ei henkilökohtaisesti tunnetakkaan!

Meillä kanssa on nukuttu nyt pari viikkoa yöt kokonaan 12h putkeen! Nyt vaan on lapset alkaneet herätä vähän aikasemmin kun aurinko nousee niin aikaisin ja vaikka on pimennysverhot niin aina jostain raosta sen verran paistaa että heräävät. Niin ja sitte jos osaisi vielä itekkin käydä ajoissa nukkumaan niin voisi olla hiukan pirteämpi aamulla.

Me ei olla vieläkään keretty/saatu aikaiseksi soittaa sinne vauvauintiin että olisko tilaa, ehkä se sitten jää ja käydään kesällä ihan oikeassa järvessä.

Sitten tuli sellanen juttu mieleen, että onko teidän pinille tullu noista rokotuksista siihen pistokohtaan jotain jälkeä? Meidän Pepille nimittäin tuli ihan iso punanen ja kova patti, en ole siitä ollu huolissani kun ei selvästikkään vaivaa mitenkään mutta silti vähän mietityttää että onko ihan normaalia. on se kyllä nyt jo vähän pienentyny, neuvola oli pääsiäisviikon torstaina. Saatiin muuten "lupa" istuskella vaikka syötön ajan syöttötuolissa kun selkä oli suorassa. Noh, ihan samahan tuo kun sitterissäkin änkää itsensä istumaan. Tosiaankin jännä miten erilaisia ohjeita saa eri paikoista.

Öööö, olihan paljonkii juttuja mitä piti kommentoida mutta enhän miä ennää muista kun ne on siellä huhtikuun jutuissa. Mutta kivaa vappu iltaa ja odotellaan sitä aurinkoa jälleen, tänään nimittäin sato taas lunta!

Ermu, tuo rokotusjälkihomma on ihan normaalia :)

Meillä neiti on jo kovasti konttausasennossa, ei vaan pääse liikkeelle vielä. Kovasti kyllä veivaa eestaas, hauskan näköstä :D

Miimi aivan loistava idea, varmaan toteutus ei vaan käy ihan tosta noin vaan. Toivottavasti unelmasi toteutuu!!

Olen myös samoilla linjoilla syömisasioiden kanssa. Täytyy sanoa että olen nykyään syönyt itsekin terveellisemmin kun teen pojalle erilaisia kasvissoseita ja syön niitä itsekin kun on niin hyviä!

Minua on siunattu "helpolla" lapsella ja tuntuu että aikaa jää ihan hyvin touhuta kotonakin ja nyt sitten innostuin jopa kestovaippailusta. En nimittäin uskonut sitä ennen synnytystä. Tosin vasta 2pv kokeilua takana, et en tiedä miten tämä oikeesti lähtee käyntiin, mut nyt jo harmittaa et miksi en kokeillut aikaisemmin! Ajattelinkin, että käytän kestoja vain 1-2 vaippaa päivässä ja vain kotona. Ainakin aluksi näin, että näen mikä toimii meille ja toiseksi että kestot ovat aika isoja eikä kaikki housut varmaan mene jalkaan edes niiden kanssa :D

Mut nyt on kestänyt nukahtamisvaikeudet jo 2vk! Mikähän vaihe tää on vai johtuukohan oikeesti siitä, et meil ei ole pimennysverhoja? Ennen poika nukahti omaan sänkyyn kun jätti sinne vaan, mut nyt itkee puoli tuntia vähintään. Pakko aina rauhoitella sylissä monta kertaa ennenkuin suostuu jäämään sänkyyn rauhassa. Kokeilin yksi ilta tassukouluakin, mut tunnin itketyksen jälkeen oli pakko lopettaa ja ottaa tissille. Kunhan vain nukahtaa. Sit kun aamulla herää niin jokeltelee sängyssä iloisesti :) Herää muuten entisen klo 8 sijasta jo klo 6, olisko auringolla siinäkin osuutta..En vaan haluis tummia verhoja, mut pojan etu on kumminkin tärkein..mietin vain et olis hyvä jos osaa nukahtaa valoisemmassakin. Heittää kumminkin aina viimeiseksi sen unirätin silmille.

Kisu, hienoa, että kokeilet noita kestovaippoja! Meillä just naapuri sanoi (jolla neljä lasta), että häntä harmittaa, kun ei aloittanut heti ekalla käyttää niitä. Nyt vasta siis tällä uudella tulokkaalla on. Meillä myös toi valoisuus saa molemmat pojat heräämään aikaisin. Molemmat kukkuvat ylhäällä jo kello kuus aamulla. Mutta eipä se juuri mua haittaa. Mä laitan Aleksin aina kölliin olohuoneen lattialle ja esikoiselle sitten muumit pyörimään ja itse torkun sohvalla. Muutenkin Aleksi tykkää katsella isoveljensä touhuumista.
Juu, kyllä on kovasti hommaa tossa oman leikkikoulun perustamisessa. Meidän pitäis löytää myös tontti, mihin rakennetaan siis meille ja isovanhemmille paritalo ja sitten tämä leikkikoulu tulisi samaan pihapiiriin. Ja jotta tälle kaikelle saa luvat, pitää olla suunnitelma valmiina. Harmi, kun mies ei halua osallistua tähän projektiin siis muuta kuin rakentamalla sen talon :). Toisaalta on kyllä hyvä olla eri aloilla töissä, jos iskee laman poikanen, niin ei välttämättä vaikuta molempien työhön.
Nyt näyttää, että meillä alkaa ensi syksynä sitten tää lasten kuskaaminen eri paikkoihin hoitoon ja harrastuksiin. Esikoinen aloitaa elokuussa koko päiväisen päiväkodin (tosin 4 päivää viikossa) ja Aleksi menee hoitoon mun äitille 10 päivää kuukaudessa. Aleksilla on maanantaisin muskari ja Onnilla taas sitten tiistaisin.  Ja tähän sitten vielä molempien jumpat, mutta toisaalta silloin mä vedän niitä, joten tavallaan saavat olla mun kanssa sen tunnin :).
Toisaalta on ihanaa, kun arki alkaa taas rullaamaan. Mutta kyllä mua vähän harmittaa, etten taaskaan saanut viettää rauhassa äippälomaa. Tälläkin viikolla oon tiista-torstaina töissä. Vaikka kyse on vain parista tunnista kerrallaan, niin kyllä se katkaisee nämä kotipäivät ja mieli on siellä töissä. Huoh, no itsepähän oon luvannut ja ottanut töitä vastaan.
Tulikos muuten vappuna juhlittua? Eipä taida musta olla juhlijaksi. Menin joka päivä nukkumaan kymmenen korvilla ja juomat olivat muutaman siiderin luokkaa.

miimi: on kyllä hommaa teillä tiedossa. Jo pelkästään talonrakennusprojekti..

Meillä juhli vain mies vappuna, kun oltiin yhdessä pääsiäisenä viihteellä just. Mul tuli nollattua oikein kunnolla, joten ei nyt tee mieli vähään aikaan..

Ootteko päättäneet jäättekö hoitovapaalle? Mä tuskailen et jaksanko olla koko talven kotosalla, ku en kestä sitä pimeyttä. kevät ja kesähän sit taas menee hyvin. Ja kun toinenkin lapsi olis toiveissa, ei viitsis mennä kääntymään vaan töihin..

Melelalle ihan hirveesti onnitteluja!! Kivaa :) Ja tietysti jaksamista kasvavan masun ja vauvan kanssa! Itekki toivoisin pientä ikäeroa vaikka onkin aluks rankka, mut sitten se palkitsee. Mut imetän niin tiiviisti, et tuskin noi menkat alkaa vaikka joku ihme haamuvuoto olikin yli kuukausi sitten.

Me oltiin reissussa isovanhemmilla ja toi autossa matkustaminen on kyllä aika vaihtelevaa. Yleensä viimeinen tunti tuntuu niiiin pitkältä. Varsinkin kun tultiin vasta illalla kotiin. Vinkiksi viihdyttämiseen: Viimeisenä keinona kännykkä esiin ja soittoääniä kuuntelemaan. Toimii varsinkin kun on jo hämärää. Lisätehostetta saa väsyneen ja itkevän vauvan kanssa kun laittaa värinähälyytyksen myös päälle. Selvittiin sillä viimeinen puoli tuntia :D

Mukava kuulla, että rohkeita kestovaippojen kokeilijoita löytyy vaikka vauva jo vähän isompi! Ite alan ompelee kohta M koon vaippoja. Nykyään matskut on niin hyviä, kun on kuivapintaiset kankaat ja helpot mallit. Me ollaan jatkettu pojan vessattamista ja ostettiin myös potta. Edelleen lähes kaikki kakat tulee pottaan ja suurin osa päivän pisuistakin, jos ollaan vaan kotona. Siis ei hän istu ite potalla vaan pitää kannatella kainaloista.

Meillä herätään edelleen usein yöllä syömää. Varsinkin reissussa, mut yritän ottaa päivät rennosti, jos yöllä nukutaan huonommin.

Ei olla aloitettu vielä kiinteitä varsinaisesti, mut ollaan kyllä maisteltu ns. sormiruokaa. Keitetystä porkkanasta, omenasta, appelsiinista on ainakin saatu pala nielaistua ja mustikoita on mennyt muutama. Tekis mieli kokeilla pelkällä sormiruualla koko homma, mut pelkään et paino lähtee laskuun jossain vaiheessa niin otetaan varuiks soseet mukaan kuvioon.

Me oltiin vappuna konsertissa ja oli kyllä hauskaa. Poika oli peltorit päässä kantoliinassa ja ihmetteli kovasti basson jytkettä ja valoja. Otti siinä sitten tunnin unetkin. Niin ja jos joltain on vielä arskat ostamatta niin suosittelen Baby banzin retroja. Ne on aivan ihanat ja suojaa tosi hyvin, kun on sellaiset vähän isommat! Ei siis sellaiset perus uimalasin malliset vaan vähän retrommat emoticon

Meillä kiljumisvaihetta kesti aika kauan! Aina kun jätkä vähän väsyneempi niin kauhee kiljuminen.. korvat vaan soi. Mut eilen löydettiin "pää pää pää.." ja se on niiin suloista! :) Jutteli autossa yhden tunnin vaan "pää pää pää" ja kun rupes ite matkimaan niin nauratti.

melela:tosi paljon onnea:) hieno uutinen. suoraan sanottuna vähän kaipailen vauvamasua ja potkuja, mutta ei oo kyllä ihan heti yritys päällä kun olin sen verran väsynyt ja kipeä koko raskaus ajan. mutta kateellinen olen kyllä masusta ja kakkosesta;)

meillä on meno muuttunut tytöllä vähän villimmäksi, pyörii hurjasti navan ympärillä ja käsien varaan nousee ja pyörinyt tänään kovasti selältä mahalle, mahalta selälle, selältä mahalle, mahalta selälle...huhhuh. eteenpäin ei pääse kuin hyvällä tuurilla joku 10cm:D ja kauhee raivo päällä et pääsis enemmän, mut ei vaan pääse vielä.
soseita menee pari kertaa vrk:ssa, yleensä noin 1/3 purkkia vaan kerralla, eli ei kyllä kauheesti mee:/ mut ei kait tässä kiire ole. soseista olen porkkanaa+perunaa ja nyt kun aloteltiin lihat niin kanan ja jauhelihan tehnyt itse mut muut ostanut kaupasta. ihan vaan kun en oo jaksanut ja musta ne on ihan hyviä kun kattoo tuoteselostuksia, ei lisäainenita ja puhtaasti sitä mitä väittävät olevan. oon välttänyt niitä missä on hedelmäsokeria lisätty.. puuroa ei vielä oo kokeiltu mut se on varmaan seuraava, josko iltapuurolla sais yösyömiset vähennettyä... neiti syö nykyään melko btiheesti, varmaan kolme neljä keretaa yöllä ja kerta kestää kauemmin ku aiemmin:/

kisu: itekin ajattelin okeilla kestoja mut en oo saanut aikaseksi vieläkään:) ootteko olleet niihin tyytyväisempiä kun kertiksiin?

miimi:tosi kivan kuuloinen idea sulla, oispa täällä sellaista toimintaa niin varmasti lähdettäis mukaan:)

iines: muakin kauhistutti eka se sukeltaminen mut hyvin meni:D ja tyttö ei ollut moksiskaan. meillä jäi nyt yks uinti kerta väliin mut vielä kolme edessä päin ja sit kesätauolle.

vappuna ei juhlittu suuremmin mut grillailtiin ja oltiin brunssilla kavereiden kanssa.alkoholia en oo ottanut kun kerran lasin punkkua synnytyksen jälkeen, ei oo oikeen tehnyt mieli, jäänyt vähän tavaksi olla ilman.. yleensä juon mielummin vettä tai maitoa:D

minkälaisia turvakaukaloita teillä on? musta tuntuu et meillä jää kohta ihan pieneksi kaukalo ja tyttökään ei oikeen enää siinä viihdy, haluis pystympään asentoon jo, en vaan ite viittis vielä istuttaa mihinkään tuoliin. jalat vaan tulee jo selvästi yli kaukalosta, ja ei ihan saa suoraksi kun auton takapenkin selkänoja tuloee vastaan...

Tuosta hoitovapaasta. Mä jään tavallaan hoitovapaalle, eli Aleksi ei mene syksyllä hoitoon vaan mä teen sen 10 päivää kuukaudessa töitä. Aleksi on sitten ne ajat mummulla ja mies tossa vähän vihjas, että hän vois olla poikien kanssa kotona syksyn.

Mulle tuli tänään aika sterilisaatioon, joka suoritetaan sitten 27.5. Toimenpide vaihtui perinteisestä klipsien laitosta munanjohdin implantteihin. Vähän jännittää, kun toimenpide tehdään pelkillä kipulääkkeillä ja sitten ne implantit vain "sujautetaan" alakautta munanjohtimiin. Toimenpide voidaan joutua keskeyttämään, jos kohtu alkaa supistelee.

Ja mulla kun tuo häpyluu rasahti ikävästi silloin synnytyksessä, niin nyt sitten mulla on maanantaina lääkäri siitä. Mä oon ollut viikon kipee, kun tein kaksi kahvakuulatreeniä. toivottavasti siellä ei oo mitään murtumaa tai nivelsidevammaa. no asia selviää kuvaamalla

Turvakaukalosta, olen semmosen lukenut ettei haittaa vaikka jalat tulee yli koska se ei ole turvallisuusriski. Voihan se miellyttävämpää tietty olla vauvalle jos on jaloilla kunnolla tilaa mutta....en tiedä. Ja selkä menosuuntaanhan pitäs olla aika pitkäänkin, oliko jopa kolme vuotiaaksi asti, mikä tosin taitaa jäädä useimpien kohdalla toteutumatta.

Mä aion jäädä hoitovapaalle. Nyt ainakin ajatuksena. Jos nyt pitäis päättää niin olen kotona kunnes tyttö on vaikka 2 vee tai yli. Mutta koskaan ei tiedä millon haluaa takasin töihin :) Ja kyllä menkin sitä pikkukakkosta sitten jossain vaiheessa toivottais :) Oon kyllä ilmottanu ettein missään tapauksessa vielä tänä vuonna palaa töihin. On vaan niin onnettoman pieni se kotihoidontuki vai mikä se on, ettei sillä paljon talolainoja makseta ja näitä älyttömiä sähkölaskuja!!!!! 

Meillä jäi kans vappujuhlimiset väliin, mies tosin kotona muutaman oluen otti mutta mä olin ainakin jo puol kymppi untenmailla :D Ei oo ees tehnyt mieli lähtee mihinkään, kyllä sitä sit myöhemmin varmasti. Yhden siiderin join lauantaina saunassa, ja sekin oli alkoholiton! Tosin tuntui että sekin meni päähän :D 

Ai niin, piti vielä sanoa kun oltiin tänään hammaslääkärissä niin nyt tosiaan on suositus että aletaan heti käyttään hammastahnaa, mutta se pitää olla sitä 0-6 v. eli missä on ihan vähän fluoria, oliko se joku alle 500 vai miten se nyt olikaan..... Muttei siis ees sitä lasten, vaan ihan pienten omaa, mitä esim meiän kylän kaupoissa ei ees myydä. 

Hui, onnea tänne hirmuisesti!!! En ole aikoihin ehtiny käydä täällä ja voi vitsi kun kaikkea on ehtiny tapahtua kaikille! En ees kaikkea viitsi eritellä, mutta hirmuisesti kaikille ihanaa kevättä ja onnea kaikesta ihanasta! Ihanaa kun marrasvauvelitkin alkaa pian saada sisaruksia :) 
Täällä ei viel sellaista kuulu, mutta kaikkea muuta kyllä. 
Leevi on kasvanut hurjasti, hän jokeltelee jo paljon ja tarttuu esineisiin tosi tomeraa :) Mutta kiiruulla taas touhuamaan, että ehtii! 
Mukana ollaan fiiliksissä, vaikka nyt en ole aikoihin ehtinyt jutella 

Meillä on kestoilua takana vasta 4 pv (2 vaippaa/pv vain), et enpä vielä tiedä. Ainakin kotosalla se on ihan okei, varsinkin ne all-in-one vaipat, nehän on muuten kuin kertakäyttöiset, mut vähän paksummat + sit se et ne joutuu pesemään. Musta se ajatus kuulosti inhottavalle ennen synnytystä, Mut ei se olekaan yhtään ällöttävää, kun meillä ainakin soseiden myötä kakkakin on sellainen pingispallo, jonka voi heittää suoraan vessanpönttöön, hyvä jos jää jälkeä vaippaan. Eli kyllä meillä varmasti jatketaan tyylillä 1-2 kestoa päivä ja matkustaessa/kerhoissa ja yöllä sit kertikset :)

Melelalle heti alkuun isot onnittelut !!! Me ei olla miehen kanssa vielä päätetty että tuleeko meille kakkonen vai jääkö lapsiluku yhteen, no aika näyttää.

Me ollaan nyt kestoiltu kuukausi. Aloitin kestoilun jo silloin kun poika oli ihan pikkuruinen, mutta pissaa tuli niin älyttömästi enkä osannut laittaa vaippaan riittävästi imuja. Aina kun vaihtoi vaipan, sai vaihtaa myös vaatteet..ei kiva. Nyt kestoilu on sujunut tosi hyvin kun pissaakaan ei tule enää niin paljon kiinteiden aloittamisen myötä. Kertsi vaippoja on käytetty öisin ja pitkillä automatkoilla. Mä oon ihan fiilareissa kun roskamäärät pieneni noin radikaalisti, jotenkin ahdisti se vaippa roskan määrä. Mä oon käyttänyt noita taskuvaippoja, tilasin ebayn kautta englannista ja vaipat maksoi siellä 4e/kpl ja mukana siis imut ! Postikuluineen vaipalle tuli hintaa muistaakseni 4,90e/kpl. Ei mielestäni ollenkaan kallis.

Meillä menee kiinteitä nyt 3-4 kertaa päivässä. Aamupäivällä hedelmää, päikkäreitten jälkeen porkkanaa ja bataattia ja iltapalaksi vielä hedelmiä. Aamuisin ollaan aloitettu nyt kauravellin syönti joka on tarkoitus totuttelun jälkeen siirtää iltaan. Yöt nukutaan jo kokonaan, aamulla puol seiskan aikaan syötän n. 150ml maitoa jonka jälkeen poitsu jatkaa vielä unia kahdeksaan asti. Ihan luksusta !!

Mä vähän taas kitisen..
Että riepoo kun miehen sisko on  nyt päättänyt että meidän tarvii lähteä johonkin ja laittaa vauva yöksi hoitoon vaikka mammalle !! Miehen veli ja hänen vaimonsa oli baarittelemassa ja laittoivat poikansa 2kk yöksi hoitoon niin nyt meidänkin tarvis kun ei ikinä käydä missään..argh ! Käly ei ymmärrä sitä että mulle riittää menoksi koira harrastus ja treenaamassa käyn 3 iltana viikossa jolloin mies on lapsen kanssa. En mä käynyt ennen vauvaakaan baarissa enkä muutenkaan juo niin miksi sinne nyt pitäis ängetä ?? Enkä mä oo sitäpaitsi yhtään valmis laittamaan lasta yöksi hoitoon, pelkkä ajatuskin jo ahdistaa !! Tarvii varmaan olla reilusti epäystävällinen niin jos viesti menis sitten perille.

Takaisin