Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

^ tuo on kyllä ihan totta, kovat käännökset ja isot kuopat tuntuu melko ikäville mahassa.

Just tässä mietiskelin että eikös 14.5.14 olis ihan kiva syntymäpäivä vauvalle? Voisin tähdätä siihen. :D

Lälly, itse näin viime viikolla että omistin oikein komeat mursuviikset, jotka roikkuivat suupielestä yhtä sileinä kuin mun hiukset ja niitä sit silittelin ja mietin että "miten viikset voi tuntua hiuksilta" ja että "kyllä nyt meni loputkin naiseudenrippeet" :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Öhöm, meillä on laskettu 14.5.14 enkä kyllä yhtään pidättele, jos haluaa tulla aikaisemmin. Hint hint, lapseni.

Mulle mies ehdotti trampoliinilla hyppimistä ja sit ku oltiin siellä kylpylässä ni vesiliukumäkeä :grin En lähteny kumpaakaan, ei oo hätä kyl se tästä pikkuhiljaa.

Mies on kyl öisin ihan hulvaton nykyään. Se pomppaa vähän väliä aivan täydestä unesta silmät pyöreinä ja ihmettelee mitä tapahtuu!! Eilen se olikin lähdössä jollain muovirekalla jonnekin kun sanoin et voit käydä takasin nukkumaan. Taitaa valmistautua yöheräämisiin tms. Tai on muuten vaan ihan höpsö! Minust kyl tuntuu et se on saanu oikein aimoannoksen hormooneja!

^ toi on kyllä jotenkin hellyttävää, oma mies kanssa sekoilee välillä unissaan ihan hassuja. Joko se vaan naureskelee, toteaa että 'hyvin menee', tai sitten istuu yhtäkkiä manaamaan että linja meni jumiin. Sitten kun sille tosiaan sanoo että käyhän takaisin nukkumaan, niin se toteaa okei, ja käy maate.

Harmi kun sitä sattuu niin harvoin. :)

Öitä, ja toivotaan että mahdollisimman moni niin toivova herää yöllä tositoimiin! :)

Huomen neuvola.. Oon jo luopunut siit toivost ettei sinne tarvis mennä. Ehk mä vaan oon se joka ei synnytä ikinä. :sad001

Mullon Tuhina ihan samat fiilikset.. Tänä aamuna herätessä iski hirvee lannistusmasennus, että ei tää synny ikinä. Tai syntyy mutta viiskilosena viikoilla 42+4 ja hätäsektiolla. (Oli arviolta nelikiloinen laskettuna aikana, siks pelottaa) Hitto et on mukavaa, kun ketään ei kiinnosta mun fiilikset. Neuvolassaki sanotaan vaan että kyl se sieltä tulee kun on valmis.

Mäkin alan valmistautuu siihen et pusken jotain jättiläisvauvaa yliaikaskontrollin jälkeen. Masentaa tää tilanne jo sen verran et mieskin totes et eikö sitä vois nyt jo jouduttaa vaiks neuvolan kautta, mutta eipä sekään siel neuvolassa asialle mitään voi. :sad001 Oon oikeesti masentunut tästä tilanteesta. Miks mun pitää aina kuuluu siihen pieneen prosenttiin (tässä tapauksessa 2-5%), jolla menee asiat vähän toisin ku muil? :smiley-angry017

Just eilen miehen kanssa juteltiin että kyllä sitä käynnistystä voi vaatia jos vauva on jo 3900 g:n!
Miehen työkaveri ja sen vaimo olivat niin tehneet, niilläkin kokoarvio oli heittänyt ja sen hetken arvio olikin ollut yli 4 kg!!!!!!

Ite sanon huomenna neuvolassa että viimeistään rv 41 käynnistävät, ja kerron lähipiirin kokemuksista että kun tiedän ainakin 4 tapausta joissa 3600 onkin ollut 4200-4500 g :D

Mäkin kyl varmaan yritän huomen puhuu et nyt vähän saavat luvan vauhittaa tätä toimintaa. En haluu todellakaan olla enää ens viikon loppupuolel raskaana. Nyt on oltu jo koko huvin edestä raskaana, kiitos riittää!

Jaa sitten täällä miten onnistuit, yritän käyttää samoja konsteja omaan neuvolantätiin. Sillä on selkee visio, että jos on 10 päivää yli lasketun, niin sitten ruvetaan vasta miettimään yliaikakontrollia. Eli menee melkein automaattisesti 42+ viikoille ennen ko sinne pääsee. Mikään vaatiminen ei auta. Viimekski ku sanoin että pelkään repeemisiä niin se sano että "muista öljytä välilihaa, se auttaa!!" Joo just ja haista kukka :P

Mun neuvolatäti on samanlainen et se vaan on just semmonen: "No kyllä se tulee ku sen on aika ja kyllä ne siellä sairaalassa sitten tutkii asiat." Joo, sen vauvan aika on nyt syntyä! No saapi nähä, mitä se huomenna sanoo.

Tuo on kyllä ärsyttävä asenne neuvolassa! Voisivat edes kannustaa vaikka eivät yliaikakontrolleja pystyisivätkään aikaistamaan... "Öljyä välilihaa" - no kuule tunge se öljy sinne minne ei paista!! :)

Ymmärrän niin hyvin teidän tuskaa! Toki se palkinto lopussa korvaa kaiken kärsimyksen mutta..... Jaksuja kaikille!

Meillä on sama linja, siirrytään polin asiakkaaksi vasta kun on 10 päivää yli, ja sitä ennen ei kokoa murehdita. Mä vaan toivon ettei kokoarvio oo kauheasti pielessä, 4 kg laskettuun aikaan mennessä on ok mutta jos se onkin isompi? Ja yliaikainen?

Tajuan myös että vauvan paino ei välttämättä vaikuta synnytyksen vaikeuteen, ja mieluummin synnyttäisin ilman käynnistystä. Katotaan parin viikon päästä kumpi mua pelottaa enemmän - jättivauva vai käynnistäminen.

Meille just kättärillä kätilö sano, ettei ole koskaan lukenu mistään tutkimuksesta, että se välilihan öljyyminen oikeesti auttais. Höh, toivon teille lasketun ajan ylittäneille pikaista synnytyksen käynnistymistä :3some

Mulle jo suunniteltu neuvolaaika, jossa varataan perjantaille 30.5. koksiin yliaikaiskontrolliaika. Aika masentavaa... Vaikka mulla ei viel niin kiirettä ku teille jo lasketun ajan ylittäneille, mut oon tosi hätänen ja se et toi aika on tuolla kalenterissa jo...

Tänään olis ollut mun laskettu aika. Vähän outoa, toi mun oma tuhisija on jo toista viikkoa vanha! :Heartred

image.jpg Minä lattioiden pesun jälkeen. Olishan tossa vielä 10 isoa ikkunaa pestävänä, mutta jos hetken lepo tähän väliin.

Takaisin