Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Torstaina pitäis uskaltautua isompienkaa pienelle reissulle ku isäntä lupas jäädä pientenkaa kotia ja sai lomaa no sai ja sai omasta työstä... Saapi nähdä mitä tulevan pitää mut helppoa ei varmasti näitten paineidenkaa mut täytyy ite maata minkä pystyy

Äippä kuulostaa tutulle! Esikko teki samat mulle sillon ja olin aivan loppu ku sain vauvan lopulta syliin. Toipuminenkin venyi kun olin niin väsy ja vauva vielä versio itkuinen tapaus. Niin siitäkin selvittiin vaan. :) Toinenkin antoi pitkään merkkejä ennen kun synty ja välillä ei oikeesti ite tienny onko nyt menoa vai ei. Tässä kuitenkin erilailla supistellut napakasti, ei kiva jos saa vielä pitkään kärvistellä.. tai jos sais edes nukuttua nii ehkä sitte. Voimia meille loppuun, kohta odotus palkitaan kun toukokuu jo häämöttää nurkan takana! :p

tääl on ny supistellu tuntei mut ei hirveen kivuliaast. ukko yritti huijata mut ja tytön käymää maalla sen äidin luona n.2h suuntaasa reissus ja ku kieltäydyin ni oli et pois mun silmist. tuskinpa se vaippojakaa tuo tullessaa. mä en ala riskeeraa et matkal syntyy tai maal kaukana sairaalast jos jotai menis vikaa.

onnea enkkumamatobe.

äippäx4 juu viime yönä en sit nukkun hirveest ku järkky kipu kokoajan ja paine ku tyttö laskeutun lisää ilmeisest, melkei koko yön jatku supparitki eikä mikää asento ole hyvä. mä kuulemma oon vaa paholainen yms.

Joku pyyteli kertomaan miten synnytys menieli olin jo viime viikolla alkuviikosta sen 2 yötä sairaalassa ja antoivat kortisoonipiikit. To illalla piti taas lähteä näytille ja sille tielle jäätiin. Supistuksia estäviä lääkkeitä annettiin sen minkä voitiin mutta eivät ne synntystä estäneet vaan ehkä pikkusen siirti. Epiduraalia en kerennyt saada, häpyluu puudutuksen just ja just. Välilihaa kun kätilö meinas ruveta leikkaan kun tyty oli vähän tiukassa niin eipäs kerenny kun tyttö tulikin ulos. Vauva kuulemma säikähti vähän tilanteesta, totesi kätilö. Ponnistusvaihe kesti 54 min, luki synnytyskertomyksessa. Itselle eka synnytys joten aivan uusi kokemus, myönnän että itsestä tuntui ettei hommasta tuu yhtään mitään ja että se kestää ja kestää... Kyselinki välillä kätilöltä että osaanko mää edes ponnistaa, tuleeko vauva yhtään ulos. Mies oli älyttömän ihana tuki, en ois pärjänny ilman. Myös kaikki kätilöt 3)joita kerkesin vuorokauden aikana tavata olivat ihania. Sen verran piukat paikat oli että ompelemaan jouduttiin. Kuulemma 'ratsastajan'paikat :woot: Mutta aivan ihana lopputulos:dummy1: enkä vaihtas pois mistään hinnasta. Itse pääsin pois jo 2vrk jälkeen. Kaikki päivittelivat äidin kuntoa. Vauva on lastenteholla niin kauan kun tarve vaatii. Useamman viikon ainakin. Arvoja seuraillaan joka päivä ja syömistä jne.

Takaisin