Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisiko laittaa vähän eri ketjuihin eri asioita? Nyt tuntuu, että kaikki a:sta ö:hön on täällä, yhdessä ketjussa.

Muokattu: Tuolla olikin SeToinen jo aloittanut synnytyskertomuksille oman ketjun.

Pakko vähän lesostella miten hyvin oon nukkunut nyt viikon verran! Liekkö sillä vyöhyketerapialla osuutta asiaan vai ihan sattumaa..
mutta mulla kun alkoi vessassa ravaamisetkin jo ekalla kolmanneksella, tokalla kolmanneksella oli jäätävät selkäkivut jotka säteili jalkaan ja nyt vikalla kolmanneksella närästys ja kolotukset ja levotonta nukkumista ja toki vessassa ravaamista riesana..

Joten tää kulunut viikko on tuntunut ihan hullulta miten hyvin olen saanut nukutuksi! On ollut jopa öitä että en ole käynyt vessassakaan kertaakaan yön aikana. :D Välillä yöllä olen napannut rennien ja jatkanut unia, mutta sitäkään ei ole tarvinnut joka yö.

Jotenkin pelkäsin että nämä vikat viikot menee vielä enemmän vaan pyöriessä, kun tuleva synnytys pyörii mielessä. Ps. Käynnistykseen tänään tasan viikko!!

Mutta hyvä vain että kroppa saa nyt levätä sitten ja mielikin sit toki virkeämpi! :)

Jänskättää jo päiviä laskien.. onneksi nyt päivät on aika hyvin suunnitelmia ja tekemistä täynnä, niin aika kuluu joutuisammin..
Ja päätin että en odota ja vahtaa enää jokaista oiretta synnytyksen käynnistymisen merkkejä, vaan tähtään ajatukset siihen ensi keskiviikkoon, kun tämä käynnistetään. (Jospa se vahtaamisen lopettaminen myös vaikka saisi käynnistymään itsestään ;) )

Tänään toka kerta vyöhyketerapiaan, jospa se pistäisi taas supistuksiin potkua. (Viimeksi se kesti sen 4päivää)

Outomamma, mulle lääkäri sano edellisen aikaan et lopeta odottaminen ja olojen seuraaminen ja tee asioita mitkä on mielekkäitä ja vie ajatukset pois raskaudesta nii synnytys lähtee paremmin käyntiin kun on rentona;) toivotaan että siellä alkais pikkunen päättämään vuokra sopimustaan;)
En tiiä kannattaako kehasta kun sit varmaan ens yö on yhtä h**vettiä, mut viime yönä mä sain nukuttua 6h putkeen:o ilman kramppeja ja vessa reissuja, kyl tuli tarpeeseen:) lisää näitä!

Käytiin tänään TAYSissa. Huolestuin tosissani, kun aamusta en tuntenut liikkeitä. Onneksi huoli osoittautui turhaksi ja kaveri oli vain kääntänyt kylkeä ja istukka edessä vaimentaa liikkeitä. Samalla lääkäri vähän ultraili ja kokoarvio oli nyt 3,6kg. Viikkoja 37+2 ja ensi viikolla on vielä kokoarvio. Vähän väläyttivät jopa käynnistystä jos tuo koko tuosta on hurjasti kasvamaan päin.
Samalla virtsan leukkarit näytti +++ eli se näyte lähti viljelyyn.

Täällä ei loppuraskaus huonommin voi mennä. Maanantaina sairaalassa tipassa. Yhtäkkiä nousi 40 asteen kuume,kauhea yskä ja yskiessä tuli oksenneltua vaahtoa. Verikokeet oli ok mutta verenpaineet korkeat samoin pulssi. Päästivät sittrn illlalla kotiin, koska eivät keksineet mikä mulla on. Tiistaina oli paheni ja takad lääkäriin. Tulehdus arvot oli noussut, mutta ei ne sielläkään tiennyt mitä tehä. Antoivat antibiotti kuurin ja limaa irroittavan lääkkeen, koska limaa keuhkoissa.. tiistai iltana happi meinasi loppua ja takas päivystykseen mutta käännyttivät ovelta takaidin kotiin kosks mitään ei voi tehdä kuulemma. Eivät.edes katsoneet miten lapsi masussa voi vaikka sanoin että en ole liikkeitä tuntenut, enkä tähän päivään mennessäkään ole tuntenut.. huomenna käymään neuvolassa ja lääkärissä katsomassa paljon tulehdus arvot nyt ovat. Ei oo hääviä kun 40 astetta kuumetta eikä öitä saa nukuttua kun yskittää niin paljon. Keuhkoihin jo sattuu tämä rykiminen:(

Kyffiii_ voi ei, pikaista paranemista! :sad001 Ihme touhua että käännyttää suoraan takaisin kotiin! Kannattaa äitiyspolin puoleen kääntyä jos ei liikkeitä tunne, siellä kyllä pitäis ottaa näytille.

Kyffiii pikaista paranemista ja komppaan edeltäjää ja soittelisin äippäpolille noista liikkeiden vähyydestä...

Ei oo hääppöstä sulla kyllä kyffiii, toivottavasti paranet pian! Komppaan muita, äippäpolile vaan!

Täälläkin tuntuu epäonni jatkuvan... Kahta lääkettä yhtäaikaa ja paineet ei vain laske ja pulssi korkee.. Pääkipiä.. Ei nää juuri mitään no keskiviikkoon oottaa tai no toki jos oksentelu alkaa niin het käynnistykseen tai luultavammin leikkaavat

Mulla oli eilen loppuraskauden neuvolalääkäri. Oli kyllä suht turhan tuntunen reissu...ei siinä ollu normineuvolaan verrattuna muuta eroo kun sisätutkimus. Mut kait se on sit normaalia mennä aikanaan synnyttämään tietämättä esim. että minkä kokoinen mörssäri sieltä ois tulossa?:bored: neuvolantäti arveli nykyisten oireiden perusteella,että synnytys vois olla ihan lähiaikojen juttu,mut toisaalta tyyppi ei oo vielä kyllä laskeutunutkaan. Nyt ois 35+4 menossa.

Jos rakenneultraa ei lasketa nii eka painoarvio sinällään tulossa vko 38..jännä kyllä sinällää ku vois hyvinki alkaa synnytys ennen sitä..

Mulla ihan samat fiilikset kuin Irkulla, tiistaina oli neuvola + lääkäri. Sörkki jonku minuutin ja totes että pehmentyny ja lyhentyny 1,5 cm on mutta ihan normaalia viikoille (36+0). Oli niin vaisu täti että googlettelin sit jälkeenpäin noi lukemat, eipä ne mitään vissiin meinaa synnytystä ajatellen. :grin Pysyis nyt sisäll ensi viikon niin saa miehenki synnytykseen.

Ja tosiaan mullekaan ei ole painoarviota tehty. Sen oisin kysyny jos oisin tajunnu mutta en mä noissa tilanteissa ikinä muista :facepalm:

Mun vikassa neuvolalääkärissa ei tehty ees sisätutkimusta vaan huitaisten katsoi supervanhalla ultralla että vauva rt. Kysyin painoarviota, mutta katsoi vain sf-käyrän perusteella et minkä kokonen sillä hetkellä eikä mitään arviota syntymäpainosta. Onhan se toki ymmärrettävää et sitä ei voi antaa ku ei tiedä syntyykö viikolla 38 vai 42...

Takaisin