Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä miten se nykyään menee mutta eikös ennenvanhaan ainakin tuoretta äitiä tultu nimenomaan auttamaan just ruuan ja leipomisen kanssa siinä vauvan kattelun oheessa... kyllä mä ainakin odotan että se menee niinpäin että mulle leivotaan enkä mä muille :D toivottavasti ei oo toiveajattelua *virn*

Huh mikä huojentunut ja kevyt olo!
Vauvalla kaikki hyvin. Siskoihinsa nähden sirompi tyttö tulossa.
Minun veressä vasta-aine pitoisuus sen verran pieni, että ei vielä vaikutusta vauvaan. Onneksi.

Kerran viikossa joudun käymään nyt verikokeissa, joissa seurataan, että minulle saadaan pidettyä sopivaa verta varalle jos tulee tarve. Eli oikeaa verta ei ole helposti saatavilla vaan pitää tilata ja etsiä oikeaa.
Lupasi kuitenkin, että aina sen 2 yksikköä mulle pidetään jemmassa, että ei tarvitse pelätä sen puolesta.

26.4 seuraava käynti, jolloin mahdollisesti jo käynnistetään! Huhhei, eli huhtikuun tyttö tulossa sittenkin! :) <3

Mulla ois vielä 5 päivää töitä jäljellä ja sit pääsisin lomalle. Hirveesti hommia mitä pitäis vielä tehdä! Esim. Pikkusen vaatteet pitäis pestä ja laittaa paikalleen, hoitopöytä ja turvakaukalo noutaa, peti pistää kuntoon sekä oma huusholli niin että vauvan voi hyvillä mielin tuoda kotiin <3 Alkaa kyllä selvästi jo olemaan levon tarpeessa.. eilinen iltavuoro meni kyllä ihan taistellessa kun tuli menkkakipuja ja masu oli ihan pinkeenä, en ois jaksanu olla jalkojen päällä enää yhtään. Tää ilta jos on samanlainen niin en kyllä jää töihin :s

Outomamma voih mikä helpotus:) hyvä että sun oma synnäri valmistautunut että ei sitä tarvii jänskätä... Saanko kysyä mitä se anti-c homma nyt niinku käytännössä tarkoittaa?

Olen ollu nyt kotona reilu 2 viikkoa ja ollu kyllä niin väsyny (laiska) että melkeen hävettää. Kaikki vauvan vaatteet vielä pesemättä ja hankintojakin tekemättä.. Häätys kai se vähän ryhdistäytyä ku ei sitä koskaan tiä koska meän neiti haluaa pois yksiöstään!

Mulla nyt toinen lomaviikko menossa ja ennyt kyllä hirveesti oo saanu aikaseks. Hoitopiste on valmiina,vaunujen irtoovat osat pesty ja kasattu (pitää tosin pestä uudestaan kun kissa menee näköjään salaa öisin vaunuihin nukkumaan,vaikka kuinka oon koittanu suojata), vauvan vaatteita oon pessy,mut ne on vielä ihan epäjärjestyksessä, turvakaukalo oottaa putsausta parvekkeella. Sänkyä ei vielä edes ole:/ Ehkä pääsiäisen aikaan sais hommia vielä tehtyä kun mies ja koira lähtee jaloista pyörimästä vanhemmilleen pohjoiseen:D ite en pääse kun 10 tunnin automatka tuntuu turhan pitkältä...

Outomamma voih mikä helpotus:) hyvä että sun oma synnäri valmistautunut että ei sitä tarvii jänskätä... Saanko kysyä mitä se anti-c homma nyt niinku käytännössä tarkoittaa?

No niinpä :)

Siis minun tapauksessa se vasta-aine nyt luultavimmin johtuu viimeisimmästä saamastani verensiirrosta -12 synnytyksen jälkeen.
Ja ilman raskauksia ei tällaisesta vasta-aineesta käsittäkseni edes ole mitään "haittaa". Varsinkin kun mun tilanteessa nyt pitoisuus on vielä sen verran pieni.

Verensiirrossa vain otettava huomioon ja siinä että minä en toki ole sopiva itse enää luovuttajaksi.

Ja jos vielä uudelleen tulen raskaaksi, riskit kasvaa kerta kerralta. Mutta nykyään hoito ja seuranta on niin hyvää että vauvan vointia voidaan parantaa tarvittaessa verensiirroilla jo ennen synnytystä kohdusta käsin.

Mutta meidän tapauksessa luulen että tämä kolmas täyttää meidän perheen lapsiluvun täyteen :)

Mulla oli tänään vika työvuoro, eli huomisesta alkaen oon mammalomalla! :happy:
Huomenna teen herkkuaamiaisen, käyn kirpparilla ja siivoan.
Pääsiäinen menee sukulaisia nähden, niin ens viikolla vois vauvan vaatteiden pesun aloittaa :shy:

mä joudun leipoo tyttöö varte en vierait et ukko pääsee helpol. tänää kuurannu kämppää seinii myöten. kiitoksena menkkakivut, tyttö laskeutun jo alas. ukko ku aina sanoo ettei tytön takii (2v3kk) voi tehä mitää. pakko siivota, pyykätä, kokata, leipoo yms et kaikki valmist ja ukko pääsee helpommal. pesul käyttäminenki o liikaa sille.

Hei onko kenellekkään teistä tehty koskaan ulkokäännöstä vauvalle? Meillä ollaan oltu masussa istuma asennossa jo monta viikkoa ja nyt sit meinaavaat ulkokäännöstä tehdä, vähän kyl hirvittää :/

Mammatus, mulla se ehkä ens viikolla edessä. Jos siis suostun siihen..
Sain siis lähetteen äippäpolille ultraan, kun neuvolassa ei varma ole mitenpäin muksu on. Soittivat eilen sieltä ja kertoi tuosta kääntämisestä.

Kannataakohan sitä vielä 35 viikolla tehdä? Pitäskin googlailla ja tutkia koko asiaa, kun en tiedä siitä kyllä yhtään.

Täällä kotiäitinä ollaan esikoiselle, mutta ei nää kotiäidin työt lopu koskaan eikä lomia ole. :p Saiskin jonkun hemmottelupäivän ennen vauvan syntymää. :rolleyes:

Ja mitä tuohon vieraille tarjoilemiseen tulee, niin pyh, mä en päätäni vaivaa sillä että pitäis jotain leipoa/ostaa vieraita varten. Kyllä pitäisi tajuta, että tarjoilut ei ole tuoreella äidillä heti ensimmäisenä mielessä. :)

Mammatus ei ole kokemusta ulkokääntämisestä, mutta aattelit yrittää josko se onnistuis? Kun eikös sen saa itse valita haluaako yrittää kääntämistä vai ei?

Minkälaisia ruokia te ootte varannu sinne pakkaseen? Mitä ootta tehny ja pakastanu siis? :grin

Jesu, makarooni lootaa,lasagnee (pari erilaista) bolognesia, patoja, keittoa (ilman perunaa) kasvis-, broileri-, liha-, kala pullia/pihvejä, kaali pohjaisia ruokia (keitto/loota), aikalailla jos siinä ei oo perunaa/jauhoja niin selviää pakkasessa;) sit kiusaus tarpeita kun ne tulee muutenkin nopeaan ja on tuolla Italian-,Meksikon ja karabian pata aineksiakin ns hätävärä reservissä:) nii ja leipää, paljon leipää on tullut tehtyä samoin hilloja/mehuja omien puskien antimista:)

Mulla yritettiin ulkokäännöstä eka raskaudessa 37+2 mutta tiukasti pysyi pylly lantiossa kiinni ja sektioon mentiin ja pojalla lonkkaluksaatio lastahoidolla ensimmäiset 3kk että tämmöstä.

Mulla ittelläni oli pienenä lonkkaluksaatio.
Neuvolassa siitä oli puhe alussa, mutta se tuskin enää haittaa mitenkään esim synnytystäkään.

huoh mikä ilta ja vast yön aikan helpotti. menkkakipui, supparei tuntitolkul, ukko vitsaili vaan. no nuo ku loppu ni heräsin et tuntuu et luut revitää irti alhaal. tyttöhä on alhaal raivotarjonnas ni en ihmettele mut ei pysty olee missää asennos ilman kipuu.

Mä sain raivattua pikkasen hyllyn pätkän lastenhuoneen kaapsista ja nyt olis vauvan vaatteet pesussa:) jahka kerkiää isommin kauppaan niin vielä pitäis hommaa vauvan varamaidot, tutti ja vaippoja... sit olis valmista vauvaa varten:)

kiitos äippäx4 ukon apu on valittaa vaik saa kaiken valmiina. tänää siivoust, pyykkäyst ja pitää pistää eilen saamaani laukkuu tavarat repust ja ukko saa ostaa vaipat yms. nää mun olot alkaa mietityttää.

Takaisin