Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin ja omat siteet/liivin suojat, niitä tuskin tuo mies osaa/kehtaa;)
Gatusa kyl kuulostaa et sulla ei enää kauaa mee... sen verran hurjalta kuulostaa!

Mä siivosin eilen oikeen kunnolla, enkä saanu palkaks muuta ku järkyttävät liitoskivut... :o tää ei synny ikinä. :( mä synnytän samaan aikaan ku te joilla on la kuun lopussa vaik mulla on jo 2.pv... :D

Mammatus, mulla se ehkä ens viikolla edessä. Jos siis suostun siihen..
Sain siis lähetteen äippäpolille ultraan, kun neuvolassa ei varma ole mitenpäin muksu on. Soittivat eilen sieltä ja kertoi tuosta kääntämisestä.

Kannataakohan sitä vielä 35 viikolla tehdä? Pitäskin googlailla ja tutkia koko asiaa, kun en tiedä siitä kyllä yhtään.

Mullakin vasta neuvola 24.pv ja sit siellä ultraavat ja jos vieläkin pää ylös päin niin sit lähetteellä gravidaan, mä en kyl haluisi sitä ulkokäännöstä kun oon kuullut että voi alkaa syntyy melko heti sen jälkeen tai sitten kääntyy takaisin pää ylös päin. Mut eikai siihen kääntöön ole pakkosuostua? Onko sitten vaihtoehtona sektio tai perätilasynnytys? Hirvittää [emoji21]

äippäx4 en ihmettelis, just pesin tytön vaatteet käsin ni joha alko kivut ku vähä pyykkiä pesee, viel ois paljo tekemist. kyl teki mieli motata ukkoo ku se valitti siit et mul on kipui ja jos puuron keittää ennen klo 6.30 valmiiks on aikasin ja ennen 7.15 on myöhää. sit se ite tekee omiaa et syö myöhää ja valittaa sit et hän ei saa ajois aamiaist.

Mammatus mihinkään ei oo pakko suostua jos itse et halua! Mut sittenpä siinä ei oo vaihto ehtoja kun pt synnytys (ja siihen liittyvät tutkimukset) tai sektio... yhden pikkusen sintin (2.9kg) perätilassa synnyttäneenä vain sanoa että ei se mikään kamala kokemus ollu;) olis ollu kyl kiva tietää että lapsi väärinpäin ennenkuin vasta synnärillä:p

Gatusa voi että tota sun miestä... itse olisi varmaan motannut... toi omakin ärsyttänyt enempi kun normaalisti... johtusko hormoneista vai vaan siitä että se Ä.R.S.Y.T.T.Ä.Ä!?!?!? O.o

Meillä taas töiden jälkeen ruvettiin porukalla siivoomaan on se mukavaa ku kaikki tekee jotain ja tokihan se on nopeenpaa ohi... Eihän tota ite sais tehä mut ei vain pysty oleen ja kahtoon.... Ens viikon jälkeen tietää antaako ne vaavin vielä olla vai joudutaanko synnyttämään tai leikkaamaan.. Oma rintakipu on niin voimakas huoh

Kyfi sitä vartehnan lapset on, kun lapsia samanverran kun jalkapallojoukkueessa niin nopeastikos hommat saa hoidettua;) meilläkin 3 isointa tykkää siivota, niillä on omat luutut millä pyyhkivät pölyjä... toi meidän 6v tykkää imuroida (ja kyl saakin) rikkaimurilla keittiön ruokailun päätteeksi, enkä kyl muista milloin viimeksi olisin "joutunut" lastenhuoneesta leluja keräämään saati sit muistakaan huoneista... joka aamu viikkaavat itse yövaatteetkin tyynyn alle, ja pyykkinsä vievät itse pyykki koriin... hyvähän lapsille opettaa vastuuta pienestä pitäen;), eiks nii?

Täällä meni pari yötä ja päivää sairaalassa. Kohdunkaula jo niin paljon lyhentynyt. Annettiin kortisonipiikit vauvan keuhkoja kypsyttämään. Nyt pääsi onneksi kotia mutta levähtää pitää, hirveesti mitään ei saa tehdä...Lääkäri tuumas et ainaki 34 viikolle päästä. Lauantaina tulee onneksi 34 viikkoo täyteen. Minun tapauksessa ois jo huippua päästä 35-36. 40viikkoon ei lääkäri oikein jaksanut uskoa. Saishan tuo maha asukki kyllä vielä kasvaa...

Maatuska17, voimia!
Toivottavasti pikkunen jaksais vielä hetken masussa pysyä. Ootko saanu koko arvioita et minkä kokonen sieltä olis tulloillaan? Onneksi tässä alkaa olla viikot aika hyvät ja Suomessa huippu keskolat:) edellisen la ryhmässä vauvoja synty alle 30 viikkosina (mahtaako talvitintti muistaa et millä viikoilla ne oli?) ja hyvin on kyseiset kasvanut ja kehittynyt... mut anyways toivotaan masukille malttia ja sulle voimia makuuseen!<3

Täällä ollu koko päivän ihan kumma olo mahassa.. Supistaa ja heti ku kiertäis mut minusta vähän niinku kramppaa ihan outoo.... Isommat osaavat jo pyykin pesutaidot sun muut jopa pojat ja pienillä on ne omat puuhat esim. Lelujen järjestys tosin imurointi on hirmu kivaa ja näillä neliöillä sitäkin piisaa... Kyllä on kiva kahtoo ku muut touhaa kun vain malttais.. Tuntuu niin ahdistavalta vain kahtoo ku on tottunu tekeen mut jos nyt hetken nautin hih

Maatuskalle tsemppiä!

edellisen la ryhmässä vauvoja synty alle 30 viikkosina (mahtaako talvitintti muistaa et millä viikoilla ne oli?) ja hyvin on kyseiset kasvanut ja kehittynyt...

Mä muistelisin, että muutamia syntyi rv 32 - 33, muistankohan nyt väärin. :wideyed: Mutta totta tuo, että suomessa on huippu hyvät keskolat. :)

Maatuska tsempit ja lepoa! :) onneksi aika hyvät viikot jo menossa ja jos on osattu varautua nyt kortisonipiikeilläkin, niin kaikki luultavasti menee hyvin vaikka syntyisikin hieman etuajassa <3

Täälläpä ei nukuta. Vauvalla semmonen meno ja melske yksiössään menossa että ei tule nukkumisesta mitään. Kylkiluut ottaa osumaa ja pää pyörii tuolla alhaalla niin että vihloo kyyneleet silmiin asti :O :D

Tänään kävin vyöhyketerapiassa käynnistyspisteitä hierottamassa ekaa kertaa, ja viikon päästä uusiksi. Supistunut on pitkin päivää, mutta ei järin kipeästi kuitenkaan. Eli aika samaan tapaan kuin tässä jo monta viikkoa on supistellutkin..
Toivottavasti nyt olisi joku apu tästäkin kokeilusta. :)

Hei minkä kokoiset imetysliivit kannattaa ostaa? Pari kokoa isommat kuin normaalisti käyttäisi vai? Eihän sitä yhtään tiedä kuinka paljon tissit turpoaa synnytyksen jälkeen? :o

Maatuskalle tsemppiä!

Mä muistelisin, että muutamia syntyi rv 32 - 33, muistankohan nyt väärin. :wideyed: Mutta totta tuo, että suomessa on huippu hyvät keskolat. :)

Hih, piti mennä kattomaan noi meidän syntyneet lista ja tosiaan 32-33 syntyi 2 vauvaa ja sit se pikku tyttönen joka synty 24 viikoilla;)
Mut onneksi me kaikki ollaan jo hyvillä viikoilla jos pikkaset haluaa maailmaan:)

Outomamma jospa vyöhyketerapia pisti vauvaan liikettä;)
Täälläkin kyl niin huono yö takana ettei tosikaan... vessassa sai rampata tuontuosta, isommat huuteli koko yön jotain ja unet kyl niin outoja:(

Joku kyseli joskus kotiutumis vaatteista ja tässä meidän setti, tietysti jos kamalan kuuma niin sit ei tota nalle pukua ja vaan peitto päälle kaukaloon:)
7ac6d327e08ff97e458b43c042049ebd

Takaisin